Svar från kanal5,angående repris!

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Svar från kanal5,angående repris!

Inläggav mattek72 » ons nov 10, 2004 23:00

Fick detta svaret idag.

vi kommer att reprisera serien, men det är ännu inte bestämt när

Den som väntar på något .....
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav CiX » ons nov 10, 2004 23:02

jag gissar på att dom börjar i sommar eller något sånt.
CiX
Minion

Inläggav Ai » ons nov 10, 2004 23:05

Det bästa vore ju om dom insåg hur många nya tittare dom fått nu i slutet och bestämmer sig för att reprisera redan efter nyår... hmm..kanske skulle maila själv?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Off » tor nov 11, 2004 1:10

Berätta om den otroliga ökningen av medlemmar här nu på slutet. Då lär de ju sända direkt igen :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Nightcrawler » tor nov 11, 2004 12:49

Jag tror dom kör serien typ nån gång på natten ett tag, och sen kanske dom kör den på eftermiddagar också...Men först kör de in en omgång repriser av typ skit som Kultjägarna och Pacific Blue...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav yazze » tor nov 11, 2004 13:00

Nightcrawler skrev:Jag tror dom kör serien typ nån gång på natten ett tag, och sen kanske dom kör den på eftermiddagar också...Men först kör de in en omgång repriser av typ skit som Kultjägarna och Pacific Blue...

Kan säja att ja tittade på båda dom serierna och tyckte dom var bra :x
även om ja inte alltid tittde så jätte aktivt på kultjägarna pga att de gick så tidigt och han knappt hem från skolan i tid och när ja kom hem var ja trött.
Men kan säja att ett tag tittade ja jätte aktivt på Pacific Blue och tycker de faktist är välidigt bra :) och följde de varje dag.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav Shetani » tor nov 11, 2004 13:04

Misstänker att femman kommer sända massa komediserier nu. Blargh. Mer Buffy åt folket!
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby

Inläggav Joamna » tor nov 11, 2004 17:51

Hoppas de kör repris snabbt. Är verkligen sugen på att se om serien nu när jag snart sett klart hela.. kör de inte repris så kör jag väl min egen repris men det är ju roligare när många ser samma avsnitt samtidigt så det kan disskuteras lite..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby

Inläggav Illyria » tor nov 11, 2004 17:59

Flisa: alternativt organisera en egen "se ett avsnitt om dagen på dvd/nerladdat/vhs, vi börjar dag x och ser 7 avsnitt per vecka kronologiskt" ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Joamna » tor nov 11, 2004 18:05

Illyria skrev:Flisa: alternativt organisera en egen "se ett avsnitt om dagen på dvd/nerladdat/vhs, vi börjar dag x och ser 7 avsnitt per vecka kronologiskt" ;)

Inte helt fel heller :)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby

Inläggav Nyx » tor nov 11, 2004 23:56

Illyria skrev:Flisa: alternativt organisera en egen "se ett avsnitt om dagen på dvd/nerladdat/vhs, vi börjar dag x och ser 7 avsnitt per vecka kronologiskt" ;)

God idé! Måste bara skaffa fina boxen först men sen är jag med :)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Tinwiel » fre nov 12, 2004 0:03

Jag med! Då måste vi komma överens om när vi ska börja så att det inte blir fel va.... :D Wohoo! Nu blev jag lite gladare.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CiX » fre nov 12, 2004 0:11

bara den gudabenådade boxen kommer så....
CiX
Minion

Inläggav Johannah » fre nov 12, 2004 0:14

Jag är definitivt på!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav Ai » mån nov 15, 2004 17:26

Okej... nu har jag mailat femman:

Hej!

Jag skulle vilja passa på att tacka för att ni visat Buffy och Vampyrerna och samtidigt fråga när repris-omgången är tänkt att börja.

Jag är en såndär människa som är helt besatt av serien, och liksom många andra av oss galningar frekventerar jag en del forum på nätet också. De sista veckorna har det tydligt märkts på de två svenska forumena ( femmans egna Buffy-forum, och http://www.buffyforum.se ) att många har upptäkt serien rätt så sent och trots det fastnat väldigt hårt för den. Det roliga man kan se är att majoriteten är dessutom över 20 och ofta killar!

På främst buffyforum.se har man märkt en explosionsartad registrering av nya användare. Trots att forumet är över ett år gammalt hade man vid oktobers början 237 registrerade användare och i snitt registrerade sig mellan 15 - 25 stycken varje månad. I oktober flög siffrorna upp till 61 nya användare och nu i november (15/11) har redan 27 nya tillkommit. Det som är tydligast bland dessa nya är att dom missat första hälften av serien och att längtan efter en snabb reprisomgång är stor. Personligen tror jag att tittarsiffrorna som nu är ( jag följer dom på http://www.mms.se - jag är lite nyfiken av mig!) skulle kunna öka ännu mer med den nya tittarskaran. Nu är jag ju inte nån proffs-tyckare, men jag kände bara att jag måste skriva och berätta detta för Er.

Ännu en gång: Tack för att ni visar serien - och får Ni någon gång chansen att 'köpa loss' spin-off'en "Angel" så tveka inte! Ett annat önskemål som Ni säkert hört gång på gång till leda, är ju att sända Buffy på en senare tid för att framförallt slippa sända dom klippta i avsnittena. Som det är nu så missas många tittare då dom inte hunnit hem efter jobb och skola, och att dom inte orkar vara uppe och titta på natten heller. Visserligen finns ju video - men vitsen är ju att se det när det sänds.

MVH
/[Mitt Namn]

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » mån nov 15, 2004 17:28

...och precis när jag gör förra inlägget får jag svar...

Hej [Mitt Namn],
Tack för ditt mail! Kul att du mfl. tycker om och har fastnat för serien
Buffy!
Vi kommer att reprisera serien framöver, men det är ännu inte bestämt när
detta blir.

Med vänlig hälsning,
Kanal 5:s Tittarservice

Trist och kort - men snabbt. Och huvudsaken är väl att dom får många mail inte kanske att dom just svarar på allt man skrivit.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Off » mån nov 15, 2004 17:28

Ja nu måste de ju repriser och köpa in Angel. Ingen kan neka ett brev där BF placeras så vackert i handlingen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AngelsGirl » mån nov 15, 2004 17:29

Ai skrev:Okej... nu har jag mailat femman:

Hej!

Jag skulle vilja passa på att tacka för att ni visat Buffy och Vampyrerna och samtidigt fråga när repris-omgången är tänkt att börja.

Jag är en såndär människa som är helt besatt av serien, och liksom många andra av oss galningar frekventerar jag en del forum på nätet också. De sista veckorna har det tydligt märkts på de två svenska forumena ( femmans egna Buffy-forum, och http://www.buffyforum.se ) att många har upptäkt serien rätt så sent och trots det fastnat väldigt hårt för den. Det roliga man kan se är att majoriteten är dessutom över 20 och ofta killar!

På främst buffyforum.se har man märkt en explosionsartad registrering av nya användare. Trots att forumet är över ett år gammalt hade man vid oktobers början 237 registrerade användare och i snitt registrerade sig mellan 15 - 25 stycken varje månad. I oktober flög siffrorna upp till 61 nya användare och nu i november (15/11) har redan 27 nya tillkommit. Det som är tydligast bland dessa nya är att dom missat första hälften av serien och att längtan efter en snabb reprisomgång är stor. Personligen tror jag att tittarsiffrorna som nu är ( jag följer dom på http://www.mms.se - jag är lite nyfiken av mig!) skulle kunna öka ännu mer med den nya tittarskaran. Nu är jag ju inte nån proffs-tyckare, men jag kände bara att jag måste skriva och berätta detta för Er.

Ännu en gång: Tack för att ni visar serien - och får Ni någon gång chansen att 'köpa loss' spin-off'en "Angel" så tveka inte! Ett annat önskemål som Ni säkert hört gång på gång till leda, är ju att sända Buffy på en senare tid för att framförallt slippa sända dom klippta i avsnittena. Som det är nu så missas många tittare då dom inte hunnit hem efter jobb och skola, och att dom inte orkar vara uppe och titta på natten heller. Visserligen finns ju video - men vitsen är ju att se det när det sänds.

MVH
/[Mitt Namn]

Superbra mail! *go you* ;)

Jag skulle själv aldrig våga maila femman (se bara hur nervös jag blir varje gång jag startar en ny tråd på olika sorters forum)...

Hoppas de visar repriser riktigt snart :)
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav VelocityBoy » mån nov 15, 2004 17:31

Ai skrev:Okej... nu har jag mailat femman

Bra initiativ... det behövs folk som agerar och inte bara snackar (som jag själv :P )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Ai » mån nov 15, 2004 17:35

*kickar till VB* Maila! Slöfock! :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » mån nov 15, 2004 17:39

Bra mail, nu blev jag riktigt inspirerad att skriva ett eget mail, bra svar brukar man också få. (Till skillnad från tv4 TO)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav VelocityBoy » mån nov 15, 2004 17:40

Ai skrev:*kickar till VB* Maila! Slöfock! :twisted:

Sluta sparka! jag ska maila dem :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav yazze » tis nov 16, 2004 0:34

Jo man kanske ska skicka iväg ett mail?

Men de är just de att man får sätta sig ner och verkligen ta tid på sig och gå igenom och rättsvava mailet för att dom ska ta en på så mycket allvar som möjligt och se att man lagt ner tid på mailet.

och när de blir så är ja lite lat...
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav Ai » tis nov 16, 2004 1:08

yazze skrev:Jo man kanske ska skicka iväg ett mail?

Men de är just de att man får sätta sig ner och verkligen ta tid på sig och gå igenom och rättsvava mailet för att dom ska ta en på så mycket allvar som möjligt och se att man lagt ner tid på mailet.

och när de blir så är ja lite lat...

Skriv det i Word då med rättstavningskontrollen på. Smidigare. ;) Men som jag sagt tidigare - det är ju viktigast att dom får många mail! Sen vet jag att jag personligen i min yrkesroll inte bryr mig så mycket om stavfel bara personen i början av mailet ursäktar sin dåliga stavning. Det viktigaste är ju att man tagit sig tid att maila! ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav xAMNESIAx » sön nov 28, 2004 14:34

Bra skrivet, ska nog börja fila på ett brev själv angående Angel. Lätta mitt dålige samvete.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion

Inläggav Lipton » tis nov 30, 2004 14:42

Verkar som att tv4 har rättigheterna till alla säsongerna av Angel.
Detta svarade de på min fråga om de hade planer på att köpa in Angel i framtiden.

Hej Mitt namn,
Tyvärr finns inga planer på det, då TV4 har rättigheterna till serien/Kanal5
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Nightcrawler » tor dec 02, 2004 12:25

Jag tycker Buffy får ta och komma tilbaks nu, Kanal5 sänder för det mesta bara en massa skit! :x
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav noike » tor dec 02, 2004 12:58

Lipton skrev:Verkar som att tv4 har rättigheterna till alla säsongerna av Angel.
Detta svarade de på min fråga om de hade planer på att köpa in Angel i framtiden.

Hej Mitt namn,
Tyvärr finns inga planer på det, då TV4 har rättigheterna till serien/Kanal5

Nej, de har bara köpt in första säsongen, men visningsrättigheterna är antaligen sådana att bara en Kanal får visa serien i taget. Det brukar vara så, även om det går att förhandla bort. (Därför kan tv3 visa säsong 1 och 2 av the Shield fast Canal+ inte är färdiga med S3. S3 och uppåt är däremot off limits till C+ är klara.)

Eftersom tv4 inte visat klart S1 finns det ingen möjlighete att köpa in serien. När de gått igenom alla repriseringsvisningar och de inte förnya, först då kan Kanal5 plocka upp serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 13:23

noike skrev:Eftersom tv4 inte visat klart S1 finns det ingen möjlighete att köpa in serien. När de gått igenom alla repriseringsvisningar och de inte förnya, först då kan Kanal5 plocka upp serien.

Eller om det händer något som med Buffy? Där var ju Tv4 mit uppe i s4. Undra hur många reprisrättigheter 4an har för Angel, om det bara är en använder de ju upp den nu, men visst brukar det vara två oftast?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor dec 02, 2004 13:29

Illyria skrev:Eller om det händer något som med Buffy? Där var ju Tv4 mit uppe i s4.

Men det är inget man ska räkna med. Sådant brukar aldrig hända.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS