Kortare episoder i R2, stämmer detta?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Kortare episoder i R2, stämmer detta?

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 09, 2004 15:47

Har hört att R2-episoderna är någon minut kortare än R1, stämmer detta? Sen är de i widescreen också, vilket jag inte har bestämt mig för om det är bra eller dåligt... Widescreen i sig är ju bra, men inte om serien var avsedd för "helskärm" och det kommer skräp i kanterna.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Re: Kortare episoder i R2, stämmer detta?

Inläggav VelocityBoy » tis nov 09, 2004 15:56

Mönsterstudenten Thomas skrev:Har hört att R2-episoderna är någon minut kortare än R1, stämmer detta? Sen är de i widescreen också, vilket jag inte har bestämt mig för om det är bra eller dåligt... Widescreen i sig är ju bra, men inte om serien var avsedd för "helskärm" och det kommer skräp i kanterna.

Det är ju formatet R2 som är snabbare än R1 så det är likadant med alla dvds... men ja det innebär att de är kortare och vissa (caffeineaddict) här på forumet hör defintivt skillnad ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Tob » tis nov 09, 2004 16:01

Att episoderna är kortare beror på det är PAL, som visar upp bilden snabbare, runt 4%. Angående WS vs PS så finns det om jag inte minns fel en tråd i F.A.Q avdelning.

EDIT: VB var snabbare. Jo rösten skall visst förändras en del, något jag inte märkt, däremot märker jag att bilden inte känns lika stabil. Man bygger ju upp bilden på lite olika sätt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Re: Kortare episoder i R2, stämmer detta?

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 09, 2004 16:31

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Har hört att R2-episoderna är någon minut kortare än R1, stämmer detta? Sen är de i widescreen också, vilket jag inte har bestämt mig för om det är bra eller dåligt... Widescreen i sig är ju bra, men inte om serien var avsedd för "helskärm" och det kommer skräp i kanterna.

Det är ju formatet R2 som är snabbare än R1 så det är likadant med alla dvds... men ja det innebär att de är kortare och vissa (caffeineaddict) här på forumet hör defintivt skillnad ;)

Oj, då har jag missförstått. Jag trodde att de hade klippt R2-avsnitten, hehe...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis nov 09, 2004 16:50

Mönsterstudent: Avsnitt 3.02 Dead Man's Party är det enda avsnitt som har klippts på R2UK. Det saknas ungefär två-tre sekunder om jag har förstått saken rätt. Det saknas en dansk skalle och en tjuvkoppling.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis nov 09, 2004 19:33

Det måste man tacka dem för. Vet inte vad jag hade kunnat göra om jag sett någon göra en dansk skalle på tv.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » tis nov 09, 2004 20:08

Off skrev:Det måste man tacka dem för. Vet inte vad jag hade kunnat göra om jag sett någon göra en dansk skalle på tv.

En tysk däremot...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Återgå till Allmänt om BtVS