Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » fre okt 29, 2004 12:22

Ja, Good Omens med Terry Gilliam var ju på gånt
Tyvärr fick de lägga den på is p.g.a. pengabrist.. :(

Terry har gjort klart Bröderna Grimm nu, och börjat på ett annat projekt, så det verkar inte som att Good Omens är planerat än på ett tag tyvärr :(

Både Terry och Neil Gaiman verkar dock väldigt intresserade av att få filmen gjord, så jag hoppas väldigt mycket på att de försöker igen nästa år..

edit: Enligt Neil Gaimans sida kommer Gilliam inte att regissera om den kommer igång igen :(
"Well, I think it's probably a bit early to write off the Good Omens film any more than it was already. Terry Gilliam is now explicitly not, alas, going to be directing it (although it's still got a Terry Gilliam script) but the producers seem quite enthusiastic, and just put in an offer to a director whose work Terry Pratchett and I both like very much."
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Eisa » fre okt 29, 2004 17:57

VB: jag VET att du berättade det där bara för att göra mig avundssjuk...

frågan är bara vilka som skulle passa att spela huvudrollerna, speciellt Crowley...*så cool*
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav gaspode » fre okt 29, 2004 18:39

Johnny Depp var castad som Crowley, om Terrys projekt hade blivit av.
Om den filmas med en annan regissör så lär det väl castas om..

Från Gilliam-fansiten Dreams, en post som säger sig citera Gaimans blog:
"He was going to be playing Crowley, when Terry Gilliam was going to be directing it. These days Terry's gone on to things that he was able to get the finances for, although he has left behind a script, and I doubt that any of the casting he did for Good Omens will come into play. Unless he comes back to it one day, of course"

Usch så deprimerande att det inte blev nåt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Eisa » fre okt 29, 2004 19:05

*nickar*

jo, han skulle mycket väl kunna gestalta crowley...

nu blev jag nere....
någon som är på en insamling till en inspelning?
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav gaspode » fre okt 29, 2004 19:07

Ja, 15 miljoner dollar är ju inte mycket. Särskilt som dollarn står så lågt nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Eisa » fre okt 29, 2004 19:09

men det vore värt pengarna :)
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Matt » tis nov 02, 2004 23:12

Är det ingen mer än jag som tycker The Crow är en så jävla bra film?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Off » tis nov 02, 2004 23:58

Matt: Jo jag :)

Förstår fortfarande inte varför jag inte sett uppföljarna. Nu när DB ska vara med får man väl ta och se alla.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » ons nov 03, 2004 0:02

Matt skrev:Är det ingen mer än jag som tycker The Crow är en så jävla bra film?

Jo den är riktigt bra. Var dock väldigt längesedan jag såg den och står ganska högt upp på "vill ha listan".

Har klämt igenom Robocop filmerna i helgen. Mindes dem som bättre men fortfarande så bjuder dem på en hel del underhållning, främst första filmen. Dessutom genomsyras ju hela filmen av en härlig satirisk ton liknande den i Starship Troopers.

Men hur som helst så är Robocop ett exempel på varför man egentligen borde förvjuda Pg13 och 11 års gränser på Actionfilmer. Det är väldsamt och samtidigt rått. Det är inte bara våld i all sin mer eller mindre meningslöshet utan det är också konsekvenser. Hallå det blir faktiskt blod på gubben som blir skjuten. Något man verkar ha glömt idag. Detta är något som undgår mitt förstånd. Borde det inte vara farligare för ett barn att se på våld som inte får några konsekvenser. Visst, Robocop är ett exempel på rått våld, men man får ju åtminstonde se vad det blir för konsekvenser. Gubben som blir skjuten mår inte bra helt enkelt.

:?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Pazuzu » ons nov 03, 2004 0:22

Matt: En av mina favoritfilmer. :)

Off: Tvåan är väl rätt hyfsad, men se för guds (eller någon annans ;)) skull The Crow: Never Say Die! Värre film får man leta efter...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Zaxx » ons nov 03, 2004 0:31

Såg Resident Evil : Apocalypse i söndags.

Helt ok faktiskt, om man tar den för vad den är.... Milla lyfte filmen, precis som hon gör i 1:an.. vet inte riktigt vart de tagit storyn från, men det blandas hejvilt från spelen iallfall.

Vet inte riktigt betyg än, måste se den igen.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Matt » ons nov 03, 2004 0:51

Zaxx skrev:Såg Resident Evil : Apocalypse i söndags.

Helt ok faktiskt, om man tar den för vad den är.... Milla lyfte filmen, precis som hon gör i 1:an.. vet inte riktigt vart de tagit storyn från, men det blandas hejvilt från spelen iallfall.

Vet inte riktigt betyg än, måste se den igen.

Samma här. Resident Milla säger jag. Hon är underbar.
Var tvungen att beställa Dazed and Confused. Nån som sett den?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » ons nov 03, 2004 0:55

Såg The Crow för typ femtonde gången ikväll. Men första gången på säkert 6 år. Den var bättre än nånsin.
Inga uppföljare. Please.
Har inte sett nån.
Har försökt se tvåan. Fan Kirsten är ju med. Men det gick inte. Den är kass.

"Victims are'nt we all"
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav VelocityBoy » ons nov 03, 2004 0:58

Matt: de två senaste gångerna jag har sett Crow har jag stängt av innan slutstriden... då är den helt okej.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Matt » ons nov 03, 2004 1:00

VelocityBoy skrev:Matt: de två senaste gångerna jag har sett Crow har jag stängt av innan slutstriden... då är den helt okej.

Förstår. Speciellt om man har comic booken som förlaga.
men jag tycker den håller ändå.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav VelocityBoy » ons nov 03, 2004 1:03

Matt: serien är sååååå bra, sällan har jag sett ilska uttryckas så extremt naket man kan verkligen känna av hatet i det ohälsosamma frossandet i blodig hämnd.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Matt » ons nov 03, 2004 1:07

VelocityBoy skrev:Matt: serien är sååååå bra, sällan har jag sett ilska uttryckas så extremt naket man kan verkligen känna av hatet i det ohälsosamma frossandet i blodig hämnd.

Det är den ultimata hämnd historien och den ultimata kärlekshistorien.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav VelocityBoy » ons nov 03, 2004 1:22

Matt skrev:Det är den ultimata hämnd historien och den ultimata kärlekshistorien.

Nja vi vet ju alla vilken kärlekshistoria jag tycker är den ultimata ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 03, 2004 1:28

VB: jupp, men ingen håller med dig. "Animal Man" med Rob Schneider är usel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » ons nov 03, 2004 1:31

noike skrev:VB: jupp, men ingen håller med dig. "Animal Man" med Rob Schneider är usel.

Ett upplägg ifrån min sida... jag var 100 % säker på att du skulle hugga :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 03, 2004 1:37

Jag vet, men med ett sådant upplägg är jag förvånad och lite besviken över att ingen annan gjorde det också.

(Edit: för egen del: inget slår Scrubs i romantik. Dr Cox och Jordan... Damn, så... Ja.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons nov 03, 2004 22:24

Såg Flying Daggers igår. Ska man jämföra den med andra genrefilmer så är den överlägsen de två övriga jag sett (Crouching Tiger, Hidden Dragon och Hero). Eller överlägsen... Jag gillar både filmerna så Flying Daggers är ju inte överlägsen dem, men bra mycket bättre i alla fall. Fast tycker man inte om överdrivna känslor, melodrama på hög nivå och overkliga fighter... gå inte och se denna. Gillar ni dock detta så tror jag ni kommer att tycka om filmen.

(8/10 eller 4/5)

Och denna bild kan ju också vara en förklaring till varför jag gillar filmen:
Bild

Kombinationen svärd och en av de stiligaste karlar som prytt en bioduk (no kidding! Takeshi Kaneshiro är snygg)... Well, what can I say? Min fascination för svärd lär ju vara känd vid det här laget. Och en snygg kille är ju alltid en snygg kille. ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons nov 03, 2004 23:59

Hmm jag fullkomligt älskade Hero ju. Kan inte tänka mig att jag blir besviken men kan den verkligen vara bättre?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor nov 04, 2004 0:20

Off: Hero var lite för mycket yta och lite innehåll för att det inte ska vara överträffbart. Så jag hoppas mer på Flying Daggers.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor nov 04, 2004 0:51

AKS skrev:Såg Flying Daggers igår. Ska man jämföra den med andra genrefilmer så är den överlägsen de två övriga jag sett (Crouching Tiger, Hidden Dragon och Hero).

Jag gillade verkligen inte Hero, den här var något bättre, men fortfarande inget speciellt. Crouching Tiger är överlägsen dem båda enligt mig..

Håller med noikes recension av Hero, och den här var lite mindre snygg och lite mer innehåll, men fortfarande inte bra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » tor nov 04, 2004 0:56

Har ingen vettig replik så jag försöker krossa er båda med tankekraft. Hero var grymt bra :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor nov 04, 2004 0:58

Fast jag gillade Hero ändå, och hypen hade nog ihjäl den lite för mig för den var bättre andra gången när jag visste att den inte var handlingskraftig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tor nov 04, 2004 1:45

Såg ju Hero för första ggn idag... faktiskt.. skumt.

Får en 8/10 av mig.. LÅNGT över förväntan faktiskt. Har ju hört allt sjafs om färger o hur snygg filmen är. Men såntdär tilltalar mig aldrig riktigt... tills jag såg Hero.

Oj oj oj.. snyggare film får man leta efter. Man kan ju sitta o bara se om den, utan att tänka på handligen. Även storyn är ju faktiskt riktigt bra.. gillar allt. Skall se den igen.

CT,HD gillar jag inte.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tor nov 04, 2004 17:20

Jag tycker att Hero är fantastiskt vacker, men jag tycker att Flying Daggers är lika vacker fast på ett annat sätt, om ni förstår. Hero bygger mer på nåt slags tableau-tänkande. FD är mer som en normal film, men mycket vackrare än en normal film. Handlingen i FD är också mer traditionell med en linjär story, Hero kändes ganska mycket som Chinese box-stuket.

Flying Daggers är alltså betydligt mer "vanlig" än Hero, men enligt mig lika vacker fast på ett annat sätt. Plus att Takeshi Kaneshiro är med... I rest my case. ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör nov 06, 2004 16:27

Biokväll igår ------> AvP och Flying Daggers

En minirecension på Avp skulle kunna lyda så här: Usel med ett litet plus. Det där pluset bli mindre och mindre för varje gång jag tänker på filmen. Jag hade inte förväntat mig mycket av varken story, skådespelar och logik. Hade inte heller väntat mig att skaparna skulle respektera orginalfilmerna för fem öre. Brutala och snygga actionsekvenser hade jag däremot förväntat mig. Jo det fick man........i en minut och så kan vi ta bort brutala dessutom. Jag vill se våld! Jag vill dessutom se rått våld! Men när än facehugger kommer flygande i slowmotion så skakade jag på huvudet och kunde bara konctatera att det blir nog inte bättre än då här.

Skådespelarna gör ifs sitt jobb, men med tanke på att manuset är så urbotat fånigt och platt så är det inte mycket att jobba med. Logiska luckor hit och dit, krystade lösningar och uppbyggnad som är så mycket standard det bara går att få. Jag är ett stort Alien fan (jo jag älskar alla 4 filmerna) och det gör ont i mig när man ser Avp. Mytologin, känslan och spänningen är som bortblåst, detta är ett hån. Ush, Ush. Efter denna lilla recension är så det där pluset mikroskopiskt litet. Jo en sak till skulle jag vilja ha nämnt, Alien filmerna känns trots sin overkligehet väldigt trovärdiga. Tom sista alien filmen tar jag på Allvar. AvP saknar all form av trovärdighet.

Och hallå? när blev Alien drottningen någon T-rex wannabe?

En halvtimme efter var det dags för Flying Daggers. Jag gillar våde Crouching Tiger, Hidden dragon och Hero. Det är omöjligt att sitta och jämföra. Tycker Flying Daggers är bättre än båda. En mer konkret och linjär histora än Hero gör det lättare att hänga med och även greppa filmen. Med andra ord en betydligt bredare film (för västerländska publiken) än både Hero och CTHD. I botten i kärleks historia som fungerar bra. På gränsen till för sentiementalt under vissa stunder, men det känns ändå äkta och fungerar bra, actionsekvenserna är otroligt snygga. Uppskattar dem mer än dem som finns i Hero. Svårt att säga varför. Bra film, och en oändligt mycket bättre än förra. [/b]
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film