Dead like me

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Langtry » mån nov 01, 2004 21:35

Off, ja det tänkte jag också...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 21:47

(spoiler 2x15)Fast till saken hör ju att Reggie hela tiden misstänkt att Millie = George. Så nej, jag tror hon såg nya döda-utseendet George på kyrkogården. Det var ju dagen efter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån nov 01, 2004 21:50

Spoiler 2x15

Det bygger ju sannerligen upp för en fortsättning iaf. Var det förresten bara jag som troddet det var Rube som var mördaren? Helt 100 på att det var tillbakablickar man såg där i början.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 21:56

Off: Jag gissade på antingen Rube eller hennes far som fick en knäpp iom JDs död. (John Dorian? Död?! NEJ!)(Man kan också göra ett Scrubs/Indiana Jones-skämt av det.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån nov 01, 2004 22:30

2.15: Som vanligt ett bra avsnitt, men ändå inte riktigt i klass med de tre-fyra senaste avsnitten innan. Vad var poängen med att dölja mördaren om han ändå inte var någon vi kände från innan? Jag misstänkte också Rube, men insåg rätt snabbt att det bara skulle vara opassande och det hade gjort mig arg.

Men att jag inte har talat om Crystal innan! Hon är ju precis underbar. När vi fick reda på hennes Special Forces-bakgrund för några veckor sen... suveränt!

Och, som vanligt, Mason. När han stjäl godis från barn med hjälp av Rolling Stones-trivia... hade jag bara lyckats med mina försök att minska mina moraliska och etiska känslor till noll skulle jag förhoppningsvis vara som Mason.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån nov 01, 2004 22:48

caffeineaddict skrev:Och, som vanligt, Mason. När han stjäl godis från barn med hjälp av Rolling Stones-trivia... hade jag bara lyckats med mina försök att minska mina moraliska och etiska känslor till noll skulle jag förhoppningsvis vara som Mason.

Haha! Det kommer gå till Masons hall of fame. Eller shame beroende på hur man ser på det

Tyckte också det var konstigt att vi inte fick se mördarens ansikte även om det skapade viss mystik. Vad jag egentligen undrar är hur han kunnat hålla sina sneakers så vita och rena efter 8+ år av aktivt mördande. Han kanske har flera par.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 22:55

Finns mer sätt att ha ihjäl folk på än de som skvätter allt inom en fem-meters-radie med blod.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis nov 02, 2004 12:46

Ett helt okej avsnitt med DLM-mått mätt. Inte något av de bästa, men bra som fan.

Jag tyckte inte alls att det kändes som en serie-avslutning...
Många trådar att bygga vidare på.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tis nov 02, 2004 22:05

Nu blir jag väldigt nyfiken på säsongsavslutningen men jag håller mig borta från spoilertaggarna, har bara se tom avsnitt 8 (The Escape artist). Väldigt bra säsong hittills.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis nov 02, 2004 22:25

Är jag ensam om att tycka det här var bättre än föregående avsnitt? Själva mördarbiten kanske kändes lite ha och mista, men karaktärstunderna... Wow.

Rube vid Roses grav. Mason när han förstår att det är ungen han ska själ:a, och hur han hanterar situationen. Reggie och Joy under hela avsnittet. George vid graven i slutet.

Det inte bara höjde avsnittet, men är också ett alldeles utmärkta exempel på varför DLM är en av de allra bästa.

Ah, Mason.

Jag vill ha nästa säsong nu. Vänta tills sommaren är tortyr. Bitande kyla och ingen DLM. It's a cruel, cruel world, baby.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » sön nov 07, 2004 14:39

Det borde vara förbjudet med så få avsnitt per säsong, jag vill se fler nya avsnitt nu tack. Speciellt när s2 slutade som den gjorde...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » tor nov 11, 2004 22:40

Vet vi när S3 börjar ? HALLÅ!. SNÄLLA NÅGON!!! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav RalfiParpa » tor nov 11, 2004 23:54

Zaxx skrev:Vet vi när S3 börjar ? HALLÅ!. SNÄLLA NÅGON!!! :D

Vi väntar alla tålmodigt.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Nea » mån dec 06, 2004 4:02

Lite tankar såhär efter att ha sett första avsnittet av säsong 2:

2x01

- Hur tusan fungerar det här med kroppsskador hos Reapers, egentligen? Det verkade inte direkt besvära George att hennes finger kapades av. Yuck, förresten. Sen var det det här med Mason och ett visst fordon i början av första säsongen...

Karaktärerna.

- Mason är utan tvekan den mest intressanta karaktären för min del. Fullständigt fascinerande och spelad till perfektion av Callum Blue. Charmig, rätt så rejält fucked up och medkännande på en och samma gång. Vill bara veta mer och mer om hans förflutna och om hans liv.

- Daisy är näst efter Mason. Blev lite väl övertydligt med hennes Hollywood-snack och männen som hon hävdade att hon omgav sig med i säsong 1 men det bör ju leda någon vart så jag är nyfiken på vad det går ut på.

- Roxie är fortfarande roligt bitsk och sarkastisk, men hon är inte med så mycket i scenerna mer än som bi-figur, så jag har inte något direkt grepp om hennes karaktär. Vilket är ganska synd.

- Rube gillade jag skarpt i början men han har inte så värst mycket att ta sig för, förutom att fungera som ett nav för de övriga karaktärerna, vilket blir ganska tråkigt i längden.

- Och George. Jag tycker fortfarande att hon är trist. Kan inte hjälpa det. Jag har inget intresse av vad som kommer att hända henne och där förlorar serien en hel del för mig, eftersom hon trots allt är huvudpersonen.

- Sen att George's familj får så pass stor del av storyn överlag är också lite tråkigt eftersom jag inte har något större intresse av dem heller. Det går mest runt i cirklar där, särskilt när det gäller Joy och Reggie.

- Har de förresten övergett det där ändrade utseendet på alla Reapers? Verkar nästan så. Smått förvirrande.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Illyria » mån dec 06, 2004 4:14

Angående reapers: Reapers är odödliga/oskadliga, det har vi tidigare sett som när Mason blev påkörd och George träffades av något vasst och bara drog ut det. Det där med fingret var nog det värsta vi sett hittills dock, tydligen så behöver hon bara sätta tillbaka fingret igen (som jag förstått det).

Ändrat useendet på reapers, på vilket sätt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » mån dec 06, 2004 10:02

Nea skrev:Lite tankar såhär efter att ha sett första avsnittet av säsong 2:

2x01

- Har de förresten övergett det där ändrade utseendet på alla Reapers? Verkar nästan så. Smått förvirrande.

Se vidare i säsongen så får du svar på dina frågor Nea! S2 tar serien LÅNGT över sin standard i S1.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav gaspode » mån dec 06, 2004 11:11

Zaxx skrev:
Nea skrev:Lite tankar såhär efter att ha sett första avsnittet av säsong 2:

2x01

Se vidare i säsongen så får du svar på dina frågor Nea! S2 tar serien LÅNGT över sin standard i S1.

De känns fortfarande inte igen, men de övergav idén med att nån annan skulle spela George för att illustrera det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Nea » tis dec 07, 2004 3:20

Illyria skrev:Angående reapers: Det där med fingret var nog det värsta vi sett hittills dock, tydligen så behöver hon bara sätta tillbaka fingret igen (som jag förstått det).

Ja, det var så jag tolkade det också, fast det såg minst sagt... märkligt ut.

Illyria skrev:Ändrat useendet på reapers, på vilket sätt?

Som gaspode sa, så använde dem ju en annan skådespelerska till att spela George's "alternativa" utseende, men hon har ju inte dykt upp på länge så det kändes som om de hade slopat den ideén, vilket känns något skumt. Men jag litar på Zaxx när han säger att det får sin förklaring. :)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav RalfiParpa » tis dec 07, 2004 7:08

Nea skrev:Som gaspode sa, så använde dem ju en annan skådespelerska till att spela George's "alternativa" utseende, men hon har ju inte dykt upp på länge så det kändes som om de hade slopat den ideén, vilket känns något skumt. Men jag litar på Zaxx när han säger att det får sin förklaring. :)

De har inte slopat det helt men definitivt sopat det under mattan. Om jag inte minns fel så får man inte se Georges eller någon annans alternativa ansikte en enda gång under säsong 2.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » tis dec 07, 2004 19:38

Är andra halvan av säsong 2 cool? Bättre än det innan? För jag börjar bli lite sugen på att fortsätta där jag gav upp nu när jag nästan är ifatt i CSI Miami och behöver ett nytt 'ska se' project...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis dec 07, 2004 19:39

Jag tycker hela s02 är ett stort mästerverk så jag kan faktiskt inte säga om det är bättre eller sämre. Gillade du inte första delen, hur det nu kan gå till, så tror jag inte du kommer gilla resten heller.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis dec 07, 2004 19:44

Off skrev:Jag tycker hela s02 är ett stort mästerverk så jag kan faktiskt inte säga om det är bättre eller sämre. Gillade du inte första delen, hur det nu kan gå till, så tror jag inte du kommer gilla resten heller.

Jag tyckte att det var bra men det hände ingenting som förde berättelsen framåt genom avsnitten.
Slutar säsongen med någon cool cliffhanger kanske? För det skulle jag bli glad över.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » tis dec 07, 2004 21:24

Det känns som du inte förstår serien, den är nog helt enkelt inte för dig.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » tis dec 07, 2004 21:55

poser skrev:Det känns som du inte förstår serien

Det är som om jag skulle säga till dig att du 'inte förstår' Survivor.
Jag förstår Dead Like Me mycket väl och jag tänker bevisa det genom att se resten av avsnitten och gilla dom.

Bara för att man inte gillar en serie lika mycket betyder inte det att man inte förstår den...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » tis dec 07, 2004 22:04

LWes skrev:Jag förstår Dead Like Me mycket väl och jag tänker bevisa det genom att se resten av avsnitten och gilla dom.

That will teach me.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » tis dec 07, 2004 22:21

LWes: men du säger att ingenting händer, vilket det visst gör, och när du beskriver serien känns det (som jag har skrivit innan) som att vi inte ser på samma serie. Det handlar inte om hur mycket du gillar något utan hur du tolkar det du ser.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis dec 07, 2004 22:46

Illyria skrev:LWes: men du säger att ingenting händer, vilket det visst gör, och när du beskriver serien känns det (som jag har skrivit innan) som att vi inte ser på samma serie. Det handlar inte om hur mycket du gillar något utan hur du tolkar det du ser.

Precis som jag känner när någon idiot idag skrev på kanl 5's Buffy forum att den hatade säsong 6 och 7 och skrev allt som var dåligt med det.
Det betyder inte att den personen inte förstod dom säsongerna.
Det betyder bara att den personen är dum i huvudet.
Vad det hade med detta att göra vet jag inte.
Hur som helst. Jag tycker att Dead Like Me är bra och roligt! Det är bara det att jag inte kännde motivationen att sätta mig och se på ett avsnitt när det kom.
Till skillnad från Lost som är så spännande att jag måste se det med en gång eller Arrested Development som är så roligt att jag längtar efter att se det.

Sen hade jag inte tid att se avsnitten så jag bara tog bort dom.
Nu ska jag se dom.

Sen att det inte händer någonting kanske inte direkt stämmer.
Det händer ju uppenbarligen saker men inte i samma effekt som andra serier som tar med sig sin story till nästa avsnitt och fortsätter som med Buffys första säsong.
Då var det mest fristående avsnitt men ändå har dom en större bild (med The Master o.s.v.)
Att George och hennes familj har pågående berättelser vet jag och det gillar jag (även om hennes familj kanske inte är den roligaste delen av serien) men jag skulle vilja se mer av dom andra karaktärerna och veta mer om dom och se dom ha pågående storys som sträcker sig genom flera avsnitt.
Det har säkert hänt bara det att jag inte kommer ihåg det, men det kanske är just det. När man ser ett avsnitt är det bra och allt men sen nästa vecka så kommer man inte ihåg vad som hände i förra för att det inte hände något speciellt.
Nu kommer jag inte ens ihåg vad jag skriver om...[/spoiler]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis dec 07, 2004 23:05

LWes skrev:Det betyder inte att den personen inte förstod dom säsongerna.
Det betyder bara att den personen är dum i huvudet.
Vad det hade med detta att göra vet jag inte.

Det är väl precis vad det betyder. Är det något du inte gillar eller kan förstå är det just det, du har inte förstått/greppat saken helt som det var menat men det betyder ju knappast att någon är direkt dum i huvudet för det, speciellt inte när det kommer till smak.

Och att något händer är knappast begränsat till en (lättillgänglig) dimension heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis dec 07, 2004 23:20

Detta handlar inte om DLM specifikt:

Kan man inte förstå saker utan att tycka om dem? Jag tror jag förstår ex Harlequin-böcker, men jag tycker inte om dem. Jag kan dock inse vilka konventioner det är som gör att andra tycker om böckerna.

Am I making any sense?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis dec 07, 2004 23:23

AKS skrev:Detta handlar inte om DLM specifikt:

Kan man inte förstå saker utan att tycka om dem? Jag tror jag förstår ex Harlequin-böcker, men jag tycker inte om dem. Jag kan dock inse vilka konventioner det är som gör att andra tycker om böckerna.

Am I making any sense?

Visst är det så. Problemen uppstår väl när man inte förstår något som behövs förstås.

Am I making any sense?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film