BePatient skrev:Det håller jag klart med om. Skräck behöver för mig inte vara skrämmande för att vara bra film. Inte ens för att, per definition, vara bra skräckfilm. Om allt som spelat roll hade varit hur rädd man var när man lämnade salongen hade manus fått bottenprioritet. Allt som hade behövts då hade varit att komma på massa grymma scener, så klistrar man ihop dem på godtyckligt sätt. Nah.
Exorcisten uppskattar jag till exempel väldigt som skräck betraktat, även fast jag aldrig funnit den skrämmande. Sen å andra sidan ska jag väl inte nedvärdera att vara livrädd.
The Ring... Käre Gud.
Pazuzu skrev:Jag kan säga som så om The Ring att när jag kom hem från bion avstod jag från att stänga på tvn.Förstås är den inte lika skrämmande andra gången man ser den, men jag tycker fortfarande att den är värd en femma. Jag grämer mig över att jag har förlagt DVD-skivan någonstans, har fodralet prydligt stående i hyllan dock.
Off skrev:Är det bara jag som tycker att The Ring var ganska dålig?
Pazuzu skrev:VB: Nej, har inte gjort det. Nu blir jag väldigt nyfiken på den...
Pazuzu skrev:VB: Generellt sett är jag emot re-makes, men jag råkade se amerikanska The Ring först och tyckte den var ljusår bättre.
Pazuzu skrev:VB: Jag funderar på om jag ska impulsköpa den eller inte, £9.99 från Play.
Pazuzu skrev:Just nu pågår en inre strid mellan samvetet och köp-demonen.Det lutar nog åt att köp-demonen tar hem segern...
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare