Buffyforums favoritfilmer: 2000-2009

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » mån nov 21, 2011 21:56

noike skrev:
A bear skrev:
AKS skrev:Okej, då blir min lista enbart med nio filmer. Var svårt nog att få ihop tio ändå. Många bra filmer i listan, men få som skulle hamna på en topp 30 över 00-talet för mig.

Samma här (fast jag fick ihop tio). Många av mina filmer på restlistan också... :|

Jag kanske har lyckats rädda någon av dem.

:cheese: !
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » mån nov 21, 2011 22:08

noike skrev:
A bear skrev:
AKS skrev:Okej, då blir min lista enbart med nio filmer. Var svårt nog att få ihop tio ändå. Många bra filmer i listan, men få som skulle hamna på en topp 30 över 00-talet för mig.

Samma här (fast jag fick ihop tio). Många av mina filmer på restlistan också... :|

Efter att ha sett vår TCI på Criticker har jag inget hopp om att du räddat nån av mina... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Murnau » mån nov 21, 2011 22:16

Det var särskilt en film i andra chansen som jag blev väldigt glad att någon hade nominerat och som jag tog med på min extralista. Vet inte om jag ska säga vilken, men jag är nyfiken på vem som har nominerat den!

Sen är det ett par av mina som jag skulle bli så himla glad om någon av dom blev räddad åtminstone.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav sjostrand » mån nov 21, 2011 22:38

Min smak gällande filmer 00-09 är tydligen mer mainstream än den för hela filmhistorien. 16 filmer som redan är vidare.

Jag tycker för övrigt inte att det var så svårt att hitta tio bra filmer bland de i andra chansen. :)
Men jag har inte så stora förhoppningar om att få med någon av mina fyra sista nominerade.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav herdware » mån nov 21, 2011 22:44

Murnau skrev:Det var särskilt en film i andra chansen som jag blev väldigt glad att någon hade nominerat och som jag tog med på min extralista. Vet inte om jag ska säga vilken, men jag är nyfiken på vem som har nominerat den!

Spoilermarkera?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Nyx » mån nov 21, 2011 23:02

Men nej, likadant som förra gången. Jag såg den här tråden först idag och har precis missat nomineringsfasen. Vet inte om jag ska bry mig om tilläggslistan, det känns väldigt second best. Och déjà vu.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Spuffy » mån nov 21, 2011 23:04

Meeen! Jag tycker du ska bry dig om tilläggslistan och sen bry dig jättemycket om omröstningen sen! (så väger det upp missen i början liksom)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Nyx » mån nov 21, 2011 23:18

Nej. Gjorde det förra gången, så gott det gick. Men när ens egna favoriter inte är med så är det svårt att bry sig lika mycket. Jag låtsas som att jag aldrig såg den här tråden!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Tam » mån nov 21, 2011 23:28

19 av mina vidare direkt, och en massa bra att välja mellan här också. Nu ska jag bara hinna se de 50 osedda innan torsdag så att jag inte gör nån miss i nominerandet.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » mån nov 21, 2011 23:30

Nyx skrev:Nej. Gjorde det förra gången, så gott det gick. Men när ens egna favoriter inte är med så är det svårt att bry sig lika mycket. Jag låtsas som att jag aldrig såg den här tråden!

Fast dina favoriter kanske är med redan? Du får ta och kolla då alla filmer listas i alla fall. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » mån nov 21, 2011 23:37

Faktiskt bara 2 filmer som inte gick vidare direkt. + en bunt som var från 2010. Hur ska man kunna hålla koll på att 00-talet har tagit slut. Redan.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Rombat » mån nov 21, 2011 23:38

Jag hade en bunt som inte gick vidare, samt ett par chockerande kvalificerade.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » mån nov 21, 2011 23:55

Nyx skrev:Nej. Gjorde det förra gången, så gott det gick. Men när ens egna favoriter inte är med så är det svårt att bry sig lika mycket. Jag låtsas som att jag aldrig såg den här tråden!

Som sagt, det finns nog en god chans att flera av dina favoriter är nominerade och redan har gått vidare utan att behöva ta Andra chansen-routen. Även om du inte känner för att skicka in en Andra chansen-lista så kan du ju kolla den färdiga uppställningen på fredag. Tror säkert du kommer ha ett par positiva överraskningar där.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tis nov 22, 2011 1:10

skickade 6 tilläggsröster.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis nov 22, 2011 16:55

AKS skrev:
noike skrev:
A bear skrev:

Efter att ha sett vår TCI på Criticker har jag inget hopp om att du räddat nån av mina... :D

Jadu, det var en salig blandning faktiskt så chansen finns ändå. Jag har inte en börjat lägga in tillräckligt mycket på Criticker för att mitt ska ge någon tillförlitlig TCI. PM:a ditt criticker-namn!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis nov 22, 2011 17:38

Haha, vår TCI kan bara bli bättre om jag säger så. Heter samma där som här! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sjostrand » tis nov 22, 2011 18:17

AKS skrev:Haha, vår TCI kan bara bli bättre om jag säger så. Heter samma där som här! :)

Välkommen till klubben för oss med dålig fantasi! :D
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav Tam » tis nov 22, 2011 18:34

Jag och eriked har 1.0345 som TCI-tal så vi har uppenbarligen precis samma filmsmak.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » tis nov 22, 2011 18:59

Tam skrev:Jag och eriked har 1.0345 som TCI-tal så vi har uppenbarligen precis samma filmsmak.

Man kan ha 0.någonting också. Erik var där nere och vände innan han klättrade upp till 1.0000.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » tis nov 22, 2011 20:21

Ah. Då har vi bara nästan samma smak. Ändå ganska metal.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Nyx » tis nov 22, 2011 22:43

AKS skrev:

Fast dina favoriter kanske är med redan? Du får ta och kolla då alla filmer listas i alla fall. :)

Hoppas! Kunde inte hålla mig borta från tråden utan har pm:at tilläggslista i alla fall!

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Spuffy » tis nov 22, 2011 23:27

:D

Jag håller på o fixar mig en criticker-användare så om ngn som heter Lilja har gjort er till kumpel, vad nu det är, så är det jag... Föskräckligt svårt att lägga över filmer det var år sen jag såg till en helt ny skala, lär få gå in och ändra om bland dem massor i efterhand...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tob » ons nov 23, 2011 0:01

Det där criticker verkar ju lite roligt. Det går inte importera in filmer på någotvis? Lite drygt att föra in allting på nytt....när man redan har allt på filmtipset.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Spuffy » ons nov 23, 2011 0:09

Ngn fler som märkt att det ändå är en hel del filmer som inte finns där? Inte bara svenska, utan ngn fler också. Konstigt. Får väl sätta mig o lägga in sånt vid senare tillfälle, förmodar att det är möjligt att göra.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav eriked » ons nov 23, 2011 0:18

Det har jag inte noterat. Fast jag har inte slaktat in så mycket.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Spuffy » ons nov 23, 2011 0:25

Jag håller på och jobbar över alla jag betygsatt på filmtipset, har hittills hunnit igenom mina 1or och 2or på ft, och det är kanske typ 10 filmer som inte funnits, blandat svenska/amerikanska/franska. Ändå inte så ovanliga heller (förutom de svenska).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav A bear » ons nov 23, 2011 1:04

Spuffy skrev:Ngn fler som märkt att det ändå är en hel del filmer som inte finns där? Inte bara svenska, utan ngn fler också. Konstigt. Får väl sätta mig o lägga in sånt vid senare tillfälle, förmodar att det är möjligt att göra.

Du kanske måste ställa in "display adult titles" i din profil? :devil:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Spuffy » ons nov 23, 2011 1:11

:P Då borde jag inte kunnat betygsätta Lesbian Vampire Killers och Ninja Cheerleaders.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » ons nov 23, 2011 1:18

(fast har märkt att det inte varit så många som saknades som jag först trodde, har inte riktigt kommit överens med sidan än bara)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav gaspode » ons nov 23, 2011 1:23

lite kasst att de inte fixat en importfunktion.. går ju att exportera imdb-betyg till ett kommaavgränsat dokument, men går inte att få in det.
tveksamt om jag går igenom och lägger in mina 450 filmer manuellt om inte siten är nåt alldeles särskilt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film