eriked skrev:(Håller bl.a. på med the Practice nu.. mäktigt, säsong två alldeles strax).
caffeineaddict skrev:Känner spontant nu att jag skulle tråka ut mig på Dylan McWhatthefuck.
I’m getting depressed.
Now you’re listening to Joe Lieberman say that he will filibuster anything with a public option. Let me understand this: One guy from a small state in New England is going to decide on a singular basis what’s good for the health care of 300 million people? That’s our form of government, and I don’t get it.
MissKittyFantastico skrev:Hela The Wire för 999:- är det något jag borde investera i? Dyrt? Billigt?
MissKittyFantastico skrev:Hela The Wire för 999:- är det något jag borde investera i? Dyrt? Billigt?
I'm bummed because I constantly hear how awesome "The Wire" is, and yet I remain convinced that I'm not smart enough to watch it.
The creator of HBO drama The Wire has hit out at recent remarks made by US Attorney General Eric Holder.
Holder recently urged David Simon and co-producer Ed Burns to produce a sixth season of the acclaimed series, which ended in 2008.
However, in an email to The Times, Simon angrily criticised the US government for its "misguided" war on drugs.
"The Attorney-General's kind remarks are noted and appreciated," he wrote. "I've spoken to Ed Burns and we are prepared to go to work on season six of The Wire if the Department of Justice is equally ready to reconsider and address its continuing prosecution of our misguided, destructive and dehumanising drug prohibition."
Simon further claimed that the government's current anti-drug policies are "nothing more or less than a war on our underclass".
caffeineaddict skrev:The Wire är tillbaka och S3 startar starkt. Håller HBO's vanliga höga standard, och det är fortfarande lika fascinerande med en så realistisk serie som är så oerhört skickligt gjord. [ Början av avsnittet visar hur The Towers sprängs (antar att de sprängdes i verkligheten med, allt är ju "on location" i Baltimore-ghetton) samtidigt som några av karaktärerna talar om sina minnen från att ha växt upp i de kvarteren (en direkt kusin till en scen i Homicide där Meldrick Lewis talar om sin barndom i ghettot och strax efter åker och ser hur just de byggnaderna sprängs). ]
Onekligen kräver The Wire dock att man hänger med i svängarna. P.g.a. realismen så är det en jäkla massa karaktärer vid det här laget, och dessutom har ju en stor del av händelserna kopplingar ända tillbaka till S1 och serien gör det inte lätt för tittaren genom att överförklara eller recappa vad som har hänt tidigare. Hänger man inte med av egen maskin så är det tough shit. Märkte själv att det tog ett tag innan hjärnan kom igång och jag mindes precis vilka historier som kopplade samman hur och exakt vad som hände på slutet av S2 (som det ju var ett tag sedan jag såg nu).
En riktigt otäckt bra serie, och jag är alldeles överlycklig över att en ny säsong är igång.
Michael Kenneth Williams stars alongside Sonja Sohn, Larry Gillard Jr., Andre Royo & Felicia "Snoop" Pearson from The Wire in The Wire: The Musical
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]