I alla fall har den fått sig en liten hemsida nu. But that's it. Inte nån info än.
http://www.thecabininthewoodsmovie.com/
trailer? jag förstår inte.. eller menar du hemsidan?Tob skrev:Finns det inget releasedatum på trailern?eriked skrev:Yes!
Det fanns releasedatum också. 5:e februari...damn it.
eriked skrev:trailer? jag förstår inte.. eller menar du hemsidan?Tob skrev:Finns det inget releasedatum på trailern?eriked skrev:Yes!
Det fanns releasedatum också. 5:e februari...damn it.
teaser-postrarna var lätt underhållande.
A bear skrev:De dåliga nyheterna är att vi får vänta ett år till på Cabin In The Woods. Januari 2011 är det nu som gäller.
De ointressanta nyheterna är att de gör detta för att konvertera den till 3D.
adolvsson skrev:A bear skrev:De dåliga nyheterna är att vi får vänta ett år till på Cabin In The Woods. Januari 2011 är det nu som gäller.
Ganska sanslöst. Jag gillar 3D när film görs för 3D, De 16 minuterna av Avatar jag såg som den skulle ses utnyttjade formatet fenomenalt, men när det är som nu är det rätt, ja, ointressant. Om det nu är så viktigt att konvertera, och det tar ett halvår att göra, varför inte släppa filmen i 2D när det är tänkt och förbereda för en tuff ny-release i tre dimensioner kring Halloween 2010 istället. Två premiärer för samma rulle, det borde bolaget gilla. Tycker jag.
Just det: för att filmen ska gå bättre gör de om den till ett format som färre biografer klarar.
adolvsson skrev:Just det: för att filmen ska gå bättre gör de om den till ett format som färre biografer klarar.
Min hjärna blöder av att försöka förstå hur filmbolag fungerar.
adolvsson skrev:Just det: för att filmen ska gå bättre gör de om den till ett format som färre biografer klarar.
Min hjärna blöder av att försöka förstå hur filmbolag fungerar.
A bear skrev:De dåliga nyheterna är att vi får vänta ett år till på Cabin In The Woods. Januari 2011 är det nu som gäller.
Vad de goda nyheterna är vet jag inte, om det inte är att filmen är så bra att den som väntar på nåt gott osv...
http://www.shocktillyoudrop.com/news/to ... p?id=12231
Last year I actually visited the post-production offices of Cabin in the Woods and had a long sitdown with director Drew Goddard. He showed me about twenty minutes of the film, and showed me some very awesome monster designs. I suppose I'm still under embargo on the specifics of that visit, despite the fact that everyone involved at MGM has now moved on and I don't even know if there's a company there anymore, so I'll just say that everything I saw that day was kind of great and pointed to a movie that could exceed its low budget boundaries. The film plays with the idea of kids visiting a scary cabin in the woods and unleashing an ancient evil, but it does it in a way that feels very unique and fun and knowing. I had already read Godard and Joss Whedon's script and liked that, but what Goddard had done visually with the material was pretty cool.
The film was supposed to already be out, with a February 2010 release. But in October of 2009 MGM decided to hold the film back and post-convert it to 3D, moving the release date to 2011. The rest, as they say, is history. Cabin could have technically come out in February if the original release had held, although I don't know that MGM could have afforded to open that and Hot Tub Time Machine. Then again, Cabin probably would have done better than Hot Tub Time Machine (which I quite liked).
Now the movie sits in limbo. I'm not even sure if it's still being post-converted. A couple of weeks ago Goddard sent me a very cool Cabin in the Woods t-shirt (pictured above); in a better world you'd be able to get one at Comic Con, but it doesn't look like the movie is coming to the convention this year. Goddard must be very frustrated, sitting on an incredibly cool movie that all but begs for a line of licensed monster figures and that is set up in a way to encourage endless fanfiction and involvement. I don't know that Cabin is a franchise starter, but it's definitely a cult builder. If anybody ever gets to see it, that is.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare