MKF skrev:Jag har idag sett Vampire Diaries avsnitt 1-6. Visst är vissa stunder lite intressanta, men jag sitter hela tiden och saknar Buffy. Elena är så mesig. Jag saknar Buffys attityd och vitsighet. Den här serien saknar helt humor. Allt ska vara så dramadrama och seriöst, men det lyckas ändå inte få till den spänning som fanns i Buffy som även lyckades få in humor i allvaret. Jag är nog för gammal för den här serien. Jag gillar ju inte Tru Blood och tycker att Twilight är lite fånigt och en vän beskrev den här serien som ett mellanläge mellan de två så därför gav jag den en chans. Var hon fått den åsikten ifrån förstår jag inte riktigt. En positiv sak med Vampire Diaries är i alla fall att deras version av vampyrmyten är mer lik den i BtVS, inget glitter så långt ögat kan nå. Även roligt att de snott saker direkt från Buffy som en ring som gör att man kan gå ut i solen. Remember Gem of Amara anyone?
Jag ska nog se klart de avsnitt jag har, men sedan vet jag inte riktigt om jag fortsätter.
HeY skrev:Det var väl dock i 1x11 som Gina Torres gästade?
eynosh skrev:1x15
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Vadå finansierat av Microsoft.
"I don't know, I binged it"
HeY skrev:1x22
Det där var minsann en riktig säsongsavslutning! Phew!
Slutet! Jag borde väntat mig det, men blev ändå så otroligt chockad!!
Kyssen mellan Damon och Elena Katherine var otroligt intensiv (nej, jag har inte alls sett den 5 ggr! låt mig va!), men jag är glad över att det inte var Elena. Jag gillar hon med Stefan och är inte redo för att det ska ta slut redan.
Jag hoppas också att Jeremys mage pumpas, eller att det visar sig att han inte tog pillerna. Visst, vi såg ju den tomma behållaren och att han satte ner glaset. Men det kan fortfarande betyda att han spolade ner pillerna och de vill lura oss. Jag hoppas, kan inte se hur det skulle vara med honom som vamp. Synd med Anna, jag gillade. Caroline får gärna dö - couldn't care less. Att Tyler är VARULV är jättetydligt, och det tycker jag att det har varit ett bra tag.
dansdansdans skrev:det vi fått se är ju som sagt att vampyrerna funkar ganska likt de i jossverse. MEN de verkar inte kunna känna lukten av varandra eller? inte damon iaf! eller har Katherine gjort en spell så de inte ska nosa upp henne?
Spuffy skrev:Vampire Diaries (2.05, fast inga spoilers). Jag är fortfarande glad över att jag tog mig igenom den där vedervärdigt dåliga första halvan av säsong 1. Till skillnad från vissa andra serier tycker jag inte VD fallit nu i andra säsongen, utan istället tagit vid där s1 slutade och fortsatt ännu bättre. Är det någon fler förutom jag och eynosh som fortfarande ser serien?
Spuffy skrev:Vampire Diaries (2.05, fast inga spoilers). Jag är fortfarande glad över att jag tog mig igenom den där vedervärdigt dåliga första halvan av säsong 1. Till skillnad från vissa andra serier tycker jag inte VD fallit nu i andra säsongen, utan istället tagit vid där s1 slutade och fortsatt ännu bättre. Är det någon fler förutom jag och eynosh som fortfarande ser serien?
Matt skrev:Spuffy skrev:Vampire Diaries (2.05, fast inga spoilers). Jag är fortfarande glad över att jag tog mig igenom den där vedervärdigt dåliga första halvan av säsong 1. Till skillnad från vissa andra serier tycker jag inte VD fallit nu i andra säsongen, utan istället tagit vid där s1 slutade och fortsatt ännu bättre. Är det någon fler förutom jag och eynosh som fortfarande ser serien?
Jag ser. men det är bara för att Catherine är så jäkla sexig.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare