Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor jan 06, 2011 16:46

noike skrev:
Tinwiel skrev:
Rombat skrev:Plus att den är brutalt rolig.

Ok, jag har precis sett 2x01 och det var väldigt roligt. :D "We must stop killing our probation officers". Oh, and I hate shapeshifters.. Grabben som spelar Nathan är verkligen bildskön, ge honom några år till på nacken och han kommer att vara en hottie (.

"Hi mom! I'm immortal!" Väldigt bra användande av att inte visa något. Billigt men det fungerade.

Och väldigt mycket Nathan. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre jan 07, 2011 1:17

Misfits 2x07
I den här serien får man se saker man aldrig trodde man skulle få se. Eller aldrig tänkt på att man aldrig skulle få se. :D Oftast har det med Nathan att göra. I det här avsnittet Nathan utklädd till jultomte med jultomtemage ha sex med en höggravid kvinna. Samma kvinna som senare kissar på sig, varav Nathan säger att det gör han jämt och de börjar hångla.

De tar verkligen livet av folk på löpande band i den här serien också... Nu dog hjärttjejen. Jag tror att manusförfattarna tittat på för mycket Jossverse, lycklig får man inte vara...

Alicias kraft är verkligen helt värdelös, har hon någon gång under seriens gång kunnat använda den till något bra? Bra för henne alltså. Den är ju bara besvärlig. Kan förstå att pervo-Jesus vill ha den dock..

Och sen föds barnet i The Community center, utan någon typ av läkare och vårdpersonal närvarande, totalt icke-trovärdigt och när moderkakan kommer ut tror Nathan att det är en alien och stampar på den så att blodet skvätter. Jag höll på att dö. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre jan 07, 2011 1:43

Misfits:
Sant om Alicia men krafterna är ju kopplade till deras personligheter. I varje fall ursprunget. Alicia ville att alla skulle gilla henne, Kelly vad folk tycker, Simon undvika folk, Curtis fixa misstag och Nathan är helt klart ett sådant rövhål att han vill kunna överleva allt.

Och apropå att dö: han som kunde teleportera som blir skjuten i huvudet nästan direkt. :D
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre jan 07, 2011 2:54

This is England '86 har liksom filmen gjorde spökat i mitt bakhuvud i flera dagar nu. Satan i hela socialrealismshelvetet vad saker kan vara bra ibland. There's probably logical things to complain about, but I won't care. Shane Meadows vet hur man får saker att kännas, och de sitter där de sitter och jävlar vad jag vill ha '90 nu. Och ingen serie har fått så annars uttjatade brittiska klassiker (English Rose, Man of the World, Down by the Jetty, Please Please Please Let Me Get What I Want) att kännas nya och perfekta igen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » fre jan 07, 2011 3:15

noike skrev:Misfits:
Sant om Alicia men krafterna är ju kopplade till deras personligheter. I varje fall ursprunget. Alicia ville att alla skulle gilla henne, Kelly vad folk tycker, Simon undvika folk, Curtis fixa misstag och Nathan är helt klart ett sådant rövhål att han vill kunna överleva allt.

Och apropå att dö: han som kunde teleportera som blir skjuten i huvudet nästan direkt. :D

Jo, jag fattar att deras krafter handlade om deras personligheter, men de andra fick ju ändå krafter som har kunnat hjälpa dem på något sätt, hennes var bara att hon riskerade att bli våldtagen och kunde aldrig låta någon vidröra henne igen.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav sfinx » fre jan 07, 2011 3:19

Ska pröva det där med nya serier. Snart.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » fre jan 07, 2011 4:39

Tinwiel skrev:

Jo, jag fattar att deras krafter handlade om deras personligheter, men de andra fick ju ändå krafter som har kunnat hjälpa dem på något sätt, hennes var bara att hon riskerade att bli våldtagen och kunde aldrig låta någon vidröra henne igen.

Men jag undrar om vi inte ser på dem på fel sätt. Det är inte krafter utan mer förbannelser. Speciellt de fem som har samhällstjänst. Undermedveten "vi är här för att straffas" i kombination.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre jan 07, 2011 14:24

noike skrev:
Tinwiel skrev:

Men jag undrar om vi inte ser på dem på fel sätt. Det är inte krafter utan mer förbannelser. Speciellt de fem som har samhällstjänst. Undermedveten "vi är här för att straffas" i kombination.

Ok. Du tänker sååå. Then it makes more sense. Men ändå. Taskigt att inte kunna kramas mer.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » fre jan 07, 2011 14:30

Tinwiel skrev:Misfits 2x07
Och sen föds barnet i The Community center, utan någon typ av läkare och vårdpersonal närvarande, totalt icke-trovärdigt och när moderkakan kommer ut tror Nathan att det är en alien och stampar på den så att blodet skvätter. Jag höll på att dö. :D

Bästa julscenen. Bästa födselscenen. Bästa scenen. Jag skrattade så mycket att jag höll på att dö.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör jan 08, 2011 11:39

Game of Thrones, som det känns som att vi pratat om i åratal, har nu fått ett startdatum på HBO: 17 april Ser fram emot!!

http://www.televisionaryblog.com/2011/0 ... h-hbo.html

Mildred Pierce låter också väldigt lovande. En miniserie! Med vackraste Kate Winslet! På HBO! Ser fram emot den nu också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör jan 08, 2011 18:45

AKS skrev:Game of Thrones, som det känns som att vi pratat om i åratal, har nu fått ett startdatum på HBO: 17 april Ser fram emot!!

Minst sagt, det känns så väldigt snart nu! :) Undrar om det blir en söndagsserie eller om bara piloten visas då.

Det kommer en hel del nya scifi/fantasy-serier i år som ser intressanta ut (och några återkommande favoriter). Man blir ju automatiskt skeptisk mot Being Human-re-maken, men å andra sidan finns det några amerikanska re-makes som hittat egna fötter och blivit galet bra, som The Office och QaF US.

Och på tal om Misfits så har jag sett hela s1 de senaste dagarna och ska nu ge mig på 2x01. :popcorn: Jag såg en kille på stan idag som var jättelik Simon. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 08, 2011 21:04

Wow, Terra Nova är på g snart alltså? Känns som att det var längesen jag hörde om den av nån anledning...

Visste inte detta om Torchwood:
Bill Pullman, Mekhi Phifer and Dollhouse's Dichen Lachman are along for the ride.

Cool! (1995 var Mekhi snyggast nånsin vill jag minnas... ;))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » sön jan 09, 2011 3:55

Dichen Lachman. VM i snygg.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » sön jan 09, 2011 4:30

Glorificus skrev:
AKS skrev:Game of Thrones, som det känns som att vi pratat om i åratal, har nu fått ett startdatum på HBO: 17 april Ser fram emot!!

Minst sagt, det känns så väldigt snart nu! :) Undrar om det blir en söndagsserie eller om bara piloten visas då.

Det kommer en hel del nya scifi/fantasy-serier i år som ser intressanta ut (och några återkommande favoriter). Man blir ju automatiskt skeptisk mot Being Human-re-maken, men å andra sidan finns det några amerikanska re-makes som hittat egna fötter och blivit galet bra, som The Office och QaF US.

Och på tal om Misfits så har jag sett hela s1 de senaste dagarna och ska nu ge mig på 2x01. :popcorn: Jag såg en kille på stan idag som var jättelik Simon. :D

Killen som spelar Simon är från Wales och pratar walesiska, det är hur coolt som helst. När jag googlade på serien Misfits så kollade jag också youtube och såg några intervjuer med casten och skickades då vidare sedan till en intervju med honom på walesiska. Det låter som ett hittepå-språk, jättegulligt.

Jag visste inte om att de skulle göra en remake på Being human. Det blir väldigt intressant vad jag kommer att tycka om den, då jag gillar den brittiska så mycket och den första kärleken brukar vara den som vinner. Jag såg alltså amerikanska The Office och QaF innan de brittiska versionerna och blev kär i dem först(om man inte räknar ett avsnitt av brittiska QaF på SVT för jättelängesen som jag inte kom ihåg så mycket av). Kärleken till The Office dog när den blev sämre och sämre, kärleken till QaF US har aldrig rostat. Äsch, en remake kan nog blir bra. Jag har större tilltro till amerikanska remakes när det gäller tv-serier än filmer faktiskt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » sön jan 09, 2011 4:40

Hade du haft lite moral i kroppen hade du fortsatt med The Office (US) som nu är apkul jämt.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » sön jan 09, 2011 4:43

Rombat skrev:Hade du haft lite moral i kroppen hade du fortsatt med The Office (US) som nu är apkul jämt.

I concur.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Crashdummie » sön jan 09, 2011 12:22

Tinwiel skrev:Jag har större tilltro till amerikanska remakes när det gäller tv-serier än filmer faktiskt.

Hmm jag har faktiskt inte gett den amerikanske The Office ett ärligt chans, får kanske göra det. Men som du nämner, det är alltid svårt att anpassa sig till en anna version av samma serie, då man omedvetet jämför det med "orignalet" man sett innan.

men en amerikanske Being Human, tja, låter intressant.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tinwiel » sön jan 09, 2011 15:00

HeY skrev:
Rombat skrev:Hade du haft lite moral i kroppen hade du fortsatt med The Office (US) som nu är apkul jämt.

I concur.

Va? Har den börjat bli rolig nu igen när jag har slutat att titta? Det finns ju inget som säger att jag inte kan börja igen, det är bara nuvarande säsongen som jag inte har sett.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav A bear » mån jan 10, 2011 23:32

The Cape 1.01.

Mjae, sådär, va? Försöker väl åtminstone på ytan vara mer Keatons Batman än Wests, med handlingen lyft från Robocop, men kantig dialog, klichéartad historia och ganska förutsägbart än så länge. Summer Glau får just inget att göra och hur gärna jag än vill att det ska vara en ny Middleman tror jag inte producenterna ens hört talas om den serien. Men inte uselt i alla fall, så man får väl ge det något avsnitt och se om det skärper sig.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » mån jan 10, 2011 23:49

Appropå det där med Amerikanska remakes så är ju Shameless aktuell, som vanligt har jag inte sett den brittiska förlagan men tyckte nog allt pilot avsnittet var rätt underhållande rakt igenom.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tis jan 11, 2011 0:33

A bear skrev:The Cape 1.01.

Mjae, sådär, va? Försöker väl åtminstone på ytan vara mer Keatons Batman än Wests, med handlingen lyft från Robocop, men kantig dialog, klichéartad historia och ganska förutsägbart än så länge. Summer Glau får just inget att göra och hur gärna jag än vill att det ska vara en ny Middleman tror jag inte producenterna ens hört talas om den serien. Men inte uselt i alla fall, så man får väl ge det något avsnitt och se om det skärper sig.

Andra finns ju ute också (redan). Jag har dock inte sett piloten ännu, men det där låter ju inte jättepositivt. Hade hoppats på en Glau-hit! Sedan är det väl NBC också? Vilket väl betyder att serien inte blir långlivad iom hur det går för den kanalen just nu.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » tis jan 11, 2011 3:26

Big love är verkligen märklig. Ser just nu avsnitt ??
Skulle inte klara av att se hela.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » tis jan 11, 2011 3:35

Nä, första Cape lovade inget vidare.
Mycket fånerier och alldeles för lite Summer Glau.

Kan inte komma på nåt positivt att säga just nu. :)
skall se om det lyfter sig i 1x02 nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » tis jan 11, 2011 4:16

efter 1x02:

Heroes hade åtminstone potential som kraschade.
Den här serien har inget (utöver Summer) som gör mig intresserad.
Huvudkaraktärens hela historia är häpnadsväckande tråkig och ooriginell. (Och skådisen påminner mig om en tråkigare Jensen Ackles)
Summers karaktärs identitet skall väl vara ett mysterium, (möjligen med nån koppling till Fleming?) men jag vet inte om jag bryr mig direkt.

Hade det inte varit för Summer hade jag knappast sett 1x03.
Eller som nån skrev i en recension jag just läste:
Nerds will tune in for an hour to watch Summer Glau alphabetize her spice rack. Alas, this show is filled with people who aren’t Summer Glau.

man fick iaf lite Richard Schiff :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » tis jan 11, 2011 8:55

Vad sa ni nu?
Är nya V värt att lägga tid på?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » tis jan 11, 2011 9:07

Håller med gaspode. Jag dumpar nog The Cape nu, Summer eller inte. 1.02 var pinsamt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis jan 11, 2011 10:09

Matt skrev:Vad sa ni nu?
Är nya V värt att lägga tid på?

Nä. Tyvärr.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Crashdummie » tis jan 11, 2011 16:20

sfinx skrev:Big love är verkligen märklig. Ser just nu avsnitt ??

Mmm den verkar för seg... och knepig, the wrong kind.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav eynosh » tis jan 11, 2011 19:31

A bear skrev:Håller med gaspode. Jag dumpar nog The Cape nu, Summer eller inte. 1.02 var pinsamt.

The cape kan bli grymt! Helt fantastisk början ju.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Matt » tis jan 11, 2011 20:32

Crashdummie skrev:
sfinx skrev:Big love är verkligen märklig. Ser just nu avsnitt ??

Mmm den verkar för seg... och knepig, the wrong kind.

Asbra ju
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film