2x01
Det är obegripligt att Glee fortfarande är opopulära på skolan, även efter de bevisat sin talang, men jag antar att man får köpa det för att det ska bli en serie. NewYork-numret de gjorde för att värva medlemmar var iofs riktigt svagt, så lite får de väl skylla sig själva. Sunshine hade en jättebra röst, synd att hon inte fick sjunga mer. Sam är jag inte övertygad om att han har någon talang, ungefär som Finn, men hans röst och look har vag söt-faktor.
2x02
Vad hette det där programmet på MTV där man kunde bli stylad som en stjärna och spela in en kopia på deras musikvideo? Något mer än så bidrog inte Britney-avsnittet med. Kurt var gnällig, Shuester pinsam och Rachel löjlig... inte mycket handling här. Är det någon slags standard att avsnitt ska sluta med ett "känslosamt" Rachel-solo? För de två första har gjort det och det är mest bara segt.
2x03
Upplägget med Jesusmackan gav inga större förhoppningar och det blev heller inte så bra. (Dock, en ursäkt att låta Puck spela gitarr och sjunga mottages alltid tacksamt, hehe) Gillar att de försökte sig på riktigt drama med hjärtattacken men kan man då inte få in tro-frågan på något smidigare sätt än att packa ner allt i en fyrkantig låda och trycka ner i halsen på tittarna? Blev för mycket av allt.
2x04
Jag tycker att Mercedes och Santana var bäst i duettävlingen, även innan Finn och Rachel bytte nummer eftersom de så ödmjukt var övertygade om att de annars skulle vinna (Finn är sämst av killarna), men Sam och Quinns duett var söt. Roligt att höra flera olika sjunga!
2x05
Jag är inte insatt i Rocky Horror så mycket gick säkert förlorat för mig. Men det fanns saker att njuta av ändå: John Stamos.

2x06
Vilket feel-good avsnitt! Trots att Kurts story egentligen är feel-bad, stackarn. Men jag gillade verkligen "Teenage dream" (och Kurts reaktion <3) och både Glee-tjejernas och Glee-killarnas mashups var toppen. Hade ett leende på läpparna när avsnittet var över.
2x07
Tyckte om att de fick vara moderna, och Sining in the rain/Umbrella mixen var jättebra. Vikarie-Gwyneth var ett roligt tillägg, men hon tog över avsnittet för mycket för min smak. Det är verkligen lite riktiga drama-storylines i den här serien så när det väl är en borde den inte fokusera på en tillfällig vikaries emotionella resa.
2x08
Gulligt bröllop med bra sånger. Hemskt att Dave lyckas jaga bort Kurt, speciellt med allt urgulligt stöd Kurt fått. Glee-killarna, och Finn, och Kurts supersöta pappa!, och mest av allt Sue. Otippat och fint att hon skulle ställa sig så bestämt på Kurts sida, det är nog det första hon gjort i säsong 2 som visar att hon är mer än en komisk karaktär.
2x09
Underhållande nummer i Sectionals! Men nästa gång vill jag se the Warblers variera sig mer. Och nästa gång vill jag inte höra robot-Sam sjunga, det var rent pinsamt. Avsnittets bästa nummer var nog trots Sectionals slutsången som Mercedes och Tina sjöng.
2x10
Gillade det här avsnittet, härligt med julsånger - speciellt den kören sjöng i lärarrummet. Rachels två nummer var sega (som vanligt), med den rösten borde de göra henne till en extra god karamell som man bara bjuder på ibland istället för att överexponera henne så. Kurt/Blaines duett var supersöt och bra, saknades bara en puss!