brainslicer skrev:På tal om kommande SF så har vi ju också Stargate Universe. Jag var väl ingen större fan av SG-1 och SG Atlantis, men den här verkar lite mer åt mörkare hållet...så jag tror jag kommer att gilla den, förhoppningsvis mindre ringhoppande till veckans alienrace och mer långa storyn.
Jag tycker Stargate Universe definitivt har levt upp till förväntningarna. Mycket bättre än sina föregångare som led av väldigt många fillers och emellanåt ganska töntig scifi. Det här är mörkare och mer drama och framförallt mycket mer arc.
2x05
Underbart smarte Rush skaffar sig en allierad i sitt arbete på Destinys kommandobrygga. Ska bli kul att se vad som döljer sig i Chloes hjärna. Trist bara att hon får blackout varje gång alien-dnat går igång. Vore roligare om hon var smartare som sig själv liksom. ajja, time will tell. I övrigt lite torrt på den intressanta sidan, Lucian Alliance fritt på skeppet är så klart en katastrof waiting to happen.. och det lär väl vara T-bag som står för den katastrofen kan man väl garantera. Lite förutsägbart isåf.