Angel Dvd

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Mr. Angelus » tor sep 30, 2004 21:45

Pazuzu skrev:Jag var inne på Play.com och såg att fr.o.m. 18/10 kostar Angel säsong 1-4 £37.99 till skillnad mot förut (£59.99). :) Även Buffy säs. 2-7 är nedsatt till £37.99. Säsong 1 kommer att kosta £26.99.

Kommer Angel & Buffy DVD att sänkas här i Sverige också eller är det bara vissa butiker som gör det? T.ex. kommer typ sfbok att sänka eller inte?
Buffy: "You don't know what feelings are."
Spike: "I damn well do! I lie awake every night."
Buffy: "You sleep during the day!"
Spike: "Yeah, bu-- You are missing the point."
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion

Inläggav Pazuzu » tor sep 30, 2004 21:52

Jag tror att det bara är Play som sänker, kanske även Amazon eftersom de också sänkte priset senast.

Men jag kan rekommendera Play, ingen frakt och ingen tull för boxarna plus att leveransen brukar vara snabb (inom en vecka). :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Mr. Angelus » fre okt 01, 2004 19:41

Pazuzu skrev:Jag tror att det bara är Play som sänker, kanske även Amazon eftersom de också sänkte priset senast.

Men jag kan rekommendera Play, ingen frakt och ingen tull för boxarna plus att leveransen brukar vara snabb (inom en vecka). :)

Okej, tack för tipset! :)
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion

Inläggav Mr. Angelus » fre okt 01, 2004 19:48

btw, dem billigare versionerna, promotion eller vad dem nu heter... dem verkar inte ha några subtitles. Har dem det eller har play bara glömt skriva in det??
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion

Inläggav Pazuzu » lör okt 02, 2004 11:50

Svenska subtitels finns från säsong 3 och framåt, tror jag. Alla säsonger har dock engelska subtitels.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Mr. Angelus » lör okt 02, 2004 16:05

Pazuzu skrev:Svenska subtitels finns från säsong 3 och framåt, tror jag. Alla säsonger har dock engelska subtitels.

Man tackar för svaret! :)
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion

Inläggav Illyria » fre okt 15, 2004 7:50

Har börjat fundera på att köpa Angel på dvd, men det kanske är bättre att vänta med tanke på att det nu kommer en stor box med alla Buffy-säsongerna och då kanske det även kommer något liknande med Angel...

Verkar det troligt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre okt 15, 2004 8:44

Illyria: Det tror jag nog. Till nästa jul. Jag har tänkt samma tanke. Men jag kommer ju lik förbannat inte kunna låta bli att köpa S5 i mars...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre okt 15, 2004 9:00

Ja, jag tror jag ska försöka avvakta. Skulle vara om priset på UK-boxarna sjönk ännu mer... (tror jag föredrar R2 i detta fallet nämligen).

Det är verkligen engelsk text på alla Angel R2? Försökte hitta info om det men uppgifterna varierade på olika sidor.

Här är en lite konstig fråga till: hur stora är "böckerna", t ex jämfört med en R1 box? Höjd, längd, bredd :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre okt 15, 2004 9:05

Lite högre, mycket smalare.

Eller för att vara noggrannare: 19,5 cm hög, 15,8 cm djup, 2,5 cm bred (fast bredden variererar med några mm beroende på säsong).

Nu mätte jag alltså med outer cover på. Vissa har föredragit att ta bort outer cover (madmen, madmen!) och bara ha boken i hyllan (och spara outer cover någon annanstans... antar jag...). Då är den alltså lite mindre, outer cover är väl 3-4 mm.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre okt 15, 2004 9:47

Ah, du mätte! Fantastiskt bra, tack :)

Lite djupare än vanliga/andra dvder.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav dizzy » fre okt 15, 2004 14:09

Illyria:
På ungefär samma fråga i en annan tråd la jag ut en bild på mina boxar för att illustrera skillnaderna på R1 o R2.

http://w1.463.comhem.se/~u46310806/images/temp059.jpg

Visar tydligast hur smala de är och att höjden bara är någon millimeter eller två högre. Djupet syns väl inte så bra här men som ni kommit fram till sticker de ut lite.

(caffe, tyvärr samma bild så de står fortfarande i "fel" ordning. Du får helt enkelt acceptera det. :) )
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Restless » sön okt 17, 2004 0:17

Den engelska varianten är snyggast.
:)
"Close your eyes."
Användarvisningsbild
Restless
Demon Fodder

Inläggav Illyria » sön okt 17, 2004 0:22

Restless: i Angels fall verkar det vara så då jag inte riktigt gillar omslagsbilderna till R1.

dizzy: det var en bra jämförande bild :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Samoht » fre nov 26, 2004 12:34

Varför krångla och beställa från utlandet när man kan köpa dem i Sverige för 695:- per säsong... :)

Är bara att gå in på Discshop.se och beställa. Själv avvaktar jag och ser om det kommer nya boxar med svensk text i alla säsonger.
"World is what it is. We fight, we die. Wishing doesn't change that."
Användarvisningsbild
Samoht
Minion

Inläggav VelocityBoy » fre nov 26, 2004 12:46

Samoht skrev:Varför krångla och beställa från utlandet när man kan köpa dem i Sverige för 695:- per säsong... :)

Det är såväl en ekonomisk som estetisk (och tidigare också utgivningstakt) fråga dessutom är de flesta på siten inte intresserade av svensk text.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 26, 2004 13:28

Samoht skrev:Varför krångla och beställa från utlandet när man kan köpa dem i Sverige för 695:- per säsong... :)

Är bara att gå in på Discshop.se och beställa. Själv avvaktar jag och ser om det kommer nya boxar med svensk text i alla säsonger.

För det första: 695:- per säsong är ap-dyrt.
För det andra: Varför är det mer krångel att beställa från en webshop i utlandet än en webshop i Sverige?

Beställer man från USA får man boxarna för halva priset du anger.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre nov 26, 2004 13:32

Bara att hålla med Mönsterstudenten, what's the diff? T.ex. Axel Music är dessutom ofta lika snabba eller snabbare än Discshop.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » fre nov 26, 2004 14:07

caffeineaddict skrev:Bara att hålla med Mönsterstudenten, what's the diff? T.ex. Axel Music är dessutom ofta lika snabba eller snabbare än Discshop.

När då?

Discshop har som policy att leverar nästa dag om man beställer före 16.00 och det håller det förvånadsvärt bra. Har nog lagt uppmot 30 beställningar hos discshop och då har det felat en gång. Då fick jag vänta en hel dag emellan.

Axelmusic är förhållandevis snabba, 4 dagar-1 vecka. Däremot så är dem väldigt snabba på att få in utgåvor innan relesedagen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Johannah » fre nov 26, 2004 15:17

Jag beställer allt mitt från Amazon.co.uk. Beställde BtVS S1 från Play.com och den kom hem till mig och var transportskadad. Iofs erbjöd de sig att skicka en ny om jag sände tillbaka boxen, men jag är på tok för lat. Amazon packar sina saker väldigt bra och är snabba. Beställde S1 igår natt samt två böcker. Wohoo!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav Samoht » fre nov 26, 2004 16:13

Är väl upp till var och en varifrån man beställer. Jag vill inte hålla på och skicka tillbaka en box till USA bara för att det är fel på den, en orsak som räcker för mig. Tar det verkligen en dag förresten att få filmer från USA och England?

Men men, ville bara tala om att discshop har sänkt priserna om nu inte alla vill beställa från ett annat land...

Personligen tycker jag inte att 695:- för en säsong är direkt apdyrt heller men avvaktar ändå eftersom det finns en person till som ska se det och hon vill ha svensk text.
Användarvisningsbild
Samoht
Minion

Inläggav caffeineaddict » fre nov 26, 2004 16:32

Samoht skrev:Är väl upp till var och en varifrån man beställer. Jag vill inte hålla på och skicka tillbaka en box till USA bara för att det är fel på den, en orsak som räcker för mig. Tar det verkligen en dag förresten att få filmer från USA och England?

Axel skickar oftast från Danmark eller Tyskland vilket innebär att de i allra flesta fall inte tar mer än 3-4 dagar. Ibland snabbare (t.ex. skickades min Seinfeld-box förra fredagen och jag hade den i måndags).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre nov 26, 2004 16:41

För att ta Axelmusic som exempel på varför jag gillar att beställa där: om det t ex är fel på en disc (har hänt mig) så behöver du inte skicka tillbaka hela dvdn utan de skickar dig en ny disc istället och säger åt dig att slänga den felaktiga :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Samoht » fre nov 26, 2004 16:44

caffeineaddict skrev:Axel skickar oftast från Danmark eller Tyskland vilket innebär att de i allra flesta fall inte tar mer än 3-4 dagar. Ibland snabbare (t.ex. skickades min Seinfeld-box förra fredagen och jag hade den i måndags).

Är det fri frakt tillbaka också om nån film är felaktig? Har fått skicka tillbaka 4 boxar av Buffy pga av felaktiga skivor. Då är det ju inte dumt med fri retur.
Användarvisningsbild
Samoht
Minion

Inläggav Samoht » fre nov 26, 2004 16:47

Illyria skrev:För att ta Axelmusic som exempel på varför jag gillar att beställa där: om det t ex är fel på en disc (har hänt mig) så behöver du inte skicka tillbaka hela dvdn utan de skickar dig en ny disc istället och säger åt dig att slänga den felaktiga :)

Ok, helt ok policy. :)
Användarvisningsbild
Samoht
Minion

Inläggav Illyria » fre nov 26, 2004 17:57

Samoht skrev:Är det fri frakt tillbaka också om nån film är felaktig? Har fått skicka tillbaka 4 boxar av Buffy pga av felaktiga skivor. Då är det ju inte dumt med fri retur.

Tvingas du skicka tillbaka något brukar väl oftast affären ge dig de pengarna tillbaka för det porto du lagt ut?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 17:08

Alla sätt är bra utom dom dåliga? Är det så? Iallafall.

Jag började spela in sändingarna av Angel på fyran för att sälja in serien hos sambon som inte kan sitta uppe så sent. Jag gjorde samma sak med Buffy, och lyckades bara missa ett avsnitt av alla 144 - Beer Bad, så det gjorde inte så ont.

I söndags missade jag att spela in Somnambulist. Men kände mig ändå rätt så lugn - jag hade ju reprisen kvar på torsdan.... som jag MISSADE också!!

Jag ruttnade till rejält på mig själv och som straff ålade jag mig att plocka fram visa kortet, hacka mig runt på nätet för att hitta ett bra pris och KÖPA s. 1. Sagt och gjort. En R1 beställd från Axelmusic.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Fixx » lör dec 11, 2004 21:39

Är bara att gå in på Discshop.se och beställa.

:eek:
Hade jag hittat dem till det priset hade jag beställt för länge sen!
Det Discshop jag får fram på min skärm vill ha 1145:- per säsong. Jag vill ha ditt Discshop tack! Går det bra? ;)
May they all sleep tight
Down in hell tonight
Or where ever they may be
Användarvisningsbild
Fixx
Demon Fodder

Inläggav Lipton » mån dec 13, 2004 22:16

Jag köpte precis Angel s.2 R2 från leffat.com för 676kr fraktfritt. Jag betalade med Visa och då tillkom det några kr. Man kunde tydligen använda SOLO också utan några extra utg men jag kom inte in på det, kanske inte funkade efter som att det är finlad.

De hade s.3 för 618,- s.4 för 1140,- fast på s.4 är discshop billigare med 1095,- + frakt 25,- det är ju inte mer är en 20a men ändå.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tis dec 14, 2004 9:57

Lipton skrev:Jag köpte precis Angel s.2 R2 från leffat.com för 676kr fraktfritt. Jag betalade med Visa och då tillkom det några kr. Man kunde tydligen använda SOLO också utan några extra utg men jag kom inte in på det, kanske inte funkade efter som att det är finlad.

De hade s.3 för 618,- s.4 för 1140,- fast på s.4 är discshop billigare med 1095,- + frakt 25,- det är ju inte mer är en 20a men ändå.

Är det förresten någon som har en rimlig förklaring till varför R2 är så mycket dyrare?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping