Haha! "Glory gillar allt som är lite gay".

Well, who doesn't?!
Ok, här kommer mina favoriter från varje säsong:
1: Svårt, säsongen var inte lika bra som de andra, den var för färsk och konstig hela vägen igenom. Jag var såklart väldigt fascinerad av Blake och hans solo där han gjorde massa piruetter och tog av sig tröjan samtidigt var helt sjukt. Snacka om att inte be om ursäkt för sig själv. Jag har svårt att välja en favorit men Nick var en fantastisk dansare och han var ju mer likeable än Blake (inte så svårt..) och i de nummer han gjorde med Melody var det han som syntes. Great lines! Jag gillade Ashlé, den blonda contemporarytjejen ok också.
2: TRAVIS! Men jag älskade Benji också och Heidi och Allison. Att se Allison dansa är som att titta på någon övernaturligt, samma sak med Travis. Å andra sidan är Benji en av de bästa performers jag har sett och mambon han och Heidi gjorde hade INTE någon av de andra contemporarydansarna fixat. Den är grym, jag älskar den! Han snurrade henne med foten! Supersnabb och proffsig hela vägen igenom, inte sådär småtafflig som de flesta partnerdanser på SYTYCD är.
3: Oj oj, svårt. Jag VET att Danny inte fixade performancebiten jämt, han var för blyg men jag måste säga Danny ändå. Det är som med Allison och Travis, när han dansade sina solon eller i sin egen stil så var jag helt trollbunden. Vilken grace, power, linjer och vilken utstrålning! Och så vacker han är dessutom. Lacey var en av de bästa när det gäller performance (hur drillas Schwimmer-barnen eg?) och hennes contemporary med Kameron är en av mina favoriter. Hon var inte alltså bara raunchy Lacey även om det kunde bli lite för mycket av den varan ibland, tjejen kunde ju dansa. Sabra gillade jag också. Hon hade utstrålning, performance, satte sina moves och var mångsidig. Men om jag ska välja en dansare och få något sådär drömmande i blicken så blir det Danny.
4: Katee! ALLT hon gjorde älskade jag, det finns inget nummer som hon gjorde dåligt. Vackra linjer, utstrålning och det kändes som att hon var helt inne i sin karaktär i sina danser, det kändes för det mesta genuint (kanske inte samban dock). Joshua var duktig och han och Katee var grymma ihop men han dansade lite för tungt för min smak och var inte tillräckligt bra på hiphop heller. Men jag är inte missnöjd med att han vann ändå. Ok, lite bitter över att det inte var Katee men bara lite. Twitch hade personligheten och roliga solos och jag älskade Mark för hans utstrålning (inte lika mycket för hans brist på "training") och Chelsie var grym också, så kul med en duktig ballroomdansare, jag ville helst att alla skulle vinna. Blev positivt överraskad av Courtney dessutom, what she lacked in skill she made up for in performance. Titta bara på "The Garden" eller rumban med Gev.
5: Janette! Oj oj, vilken energi, vilken utstrålning och hon sätter alla koreografier också. Hennes och Brandons disco och tango är de bästa jag sett på SYTYCD. Men jag gillade Jeanine massor också, speciellt när jag efter några avsnitt insåg precis hur duktig hon var (och det där sista solot!). Brandon gillade jag, men höll nog på Jeanine efter att Janette åkt ut. Evan gillade jag inte, han var tråkig och dansade för mesigt. Janette dansade med honom veckan hon åkte ut och de hade ingen kemi alls. Hmf. Det är sjukt att han kom före Kayla. Kayla var en av de bästa dansarna SYTYCD haft, jag gillade de flesta av hennes nummer och jag tyckte att hon gav allt hon hade. "Addiction" 'är genialiskt koreograferat och dansat, både av henne och Kupono. Titta på Kayla och se hur fullständigt inne i rollen hon är. Hon stöp på att hon inte var lika bubblig som Jeanine (vilket jag inte bryr mig om direkt, jag tycker att dansen är viktigare och jag tyckte ändå att Kayla verkade jättegullig) och att hennes solon inte var bra koreograferade, inte som Jeanines eller Brandons.
6. It was all about Jakob. Russell var bra, han dansade verkligen från "insidan och ut" men Jakob... Jakob hade det där som Danny, Travis, Allison och Katee har, att titta på honom när han dansade var som att åka bort till en annan värld. Han ägde i alla sina nummer och han och Ashleigh passade faktiskt ihop. Synd att inte scenen var bättre och att inte Mia fick koreografera honom, då hade det blivit ännu grymmare. Jag är en sån Jakob-fan girl att det är pinsamt.
7: Alex, sen Lauren. Jag hade svårt att hitta någon absolut favorit, det var för få att välja mellan och en konstig säsong. Lauren var mest mångsidig och gav både performance och var tekniskt duktig. Hon klarade av både ballroom och hiphop mycket bättre än Kent, därför ville jag att hon skulle vinna. Ingen av kidsen som var kvar hade så värst spännande solos men hennes var nog bäst ändå. Kents var en standardmodell (det blir nog bättre när han fått gå i dansskola i New York några år) och Robert var charmig men han dansade för tungt och stelt, både i sina solon och sina dansnummer. När man skulle vara lite tung och stel var han bäst dock och han blev bättre och bättre. Han var också bäst på att vara rolig och överspela när det behövdes. Robert och Dominic alltså...

Kent hade så mycket utstrålning och personlighet, ibland visste jag inte vad som var äkta och vad som var spel för kamerorna men visst var han underhållande och en fantastisk talang och det var så kul att titta på honom genom hela säsongen. Han gjorde för många nummer som var mediokra eller pinsamma dock, många fler än Lauren. På Broadway och contemporary ägde han dock (Collide gjorde han ju med Lauren och jag tyckte att hon gjorde minst lika bra ifrån sig om inte bättre i det numret). Billy måste jag nämna också, han hade ett sån där "fluid" sätt att röra sig som jag älskar hos dansare. Hans Mad world var fantastisk och jag blev så arg på Nigel och allt tjafs när Billy skadade knät. Herregud, grabben är typ 19-20, det är väl inte så konstigt om han som färsk dansare inte vill riskera en livslång skada om han nu tycker att det gör för ont för att dansa! Spelar ingen roll att läkarna "cleared him" för att dansa typ 3 timmar innan showen. Jag tror inte att han backade ur heller för att han inte ville göra stepping, han gjorde ju krump, efter det lär inte stepping vara så hemskt.. Så jag gillade Billy men jag kan förstå att hans connection inte funkade hela vägen. Bättre än José och Adechike var han dock.
Oj, det där blev ju ett kort inlägg.

Jag orkar inte läsa igenom allt jag skrev, stavfel och tokig grammatik får vara kvar...