noike skrev:Får man fråga hur långt efter du är?
(Tycker också att du borde hyllas för att ha hållit dig ospoilad — speciellt med tanke på hur gigantiskt mycket BBC själva läcker. Damn you Internet!)
Alltså, jag är ikapp (med den här serien). Jag har sett 5.01. Men ja, jag har lyckats hålla mig ospoilad ( i stort sett) genom att t ex undvika den här tråden. Och en hel massa annat...
Visst är det inte alltid lätt och självklart vad som ska spoilermakeras, det håller jag med om, och jag fattar ju vad AKS menar med "ringar på vattnet över hela forumet". Men det är verkligen inte svårt att markera i tråden som faktiskt handlar om serien man skriver om. Är det verkligen ett så stort extra jobb att tänka sig in i hur man själv hade tyckt om man var ospoilad?
Om jag bestämmer mig för att se en serie, och inte vill spoilas, då undviker jag ju i det längsta att kolla på imdb på just de skådespelarna eftersom jag ju just då verkligen inte vill veta om de kommer att stanna kvar i serien. Det är ju självklart. Det känns så surt när man verkligen anstränger sig för att INTE veta något och kanske försakar tidningar och annat, och så kommer man till bf (där folk enligt min åsikt verkligen borde veta bättre och visa lite schysst hänsyn) och blir onödigt spoilad. Det är som stackars Jerry Seinfeld som spelat in dagens match och lyckats INTE får reda på hur det går och just satt igång bandet och ska kolla, när Kramer stormar in och direkt avslöjar resultatet. Kramer tycker säkert också i det läget att vadå, hur kan du INTE veta, ALLA vet ju.