Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » ons jan 27, 2010 13:04

Tam skrev:[b]Where The Wild Things Are
Inte heller här har jag nån koll på förlagan. Kanske är det därför jag inte kan haka på extasen, kanske är det för att jag är död inuti. Vildingarna var jättegulliga dock. 3/5
Oops, vilka menlösa kommentarer det blev.

Det blir så när man är död inuti. ;)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » tor jan 28, 2010 6:29

RSC Hamlet
Mycket bra filmatisering av Hamlet.
Hade kvar teaterkänslan utan att brista i miljöerna. Plus allt det andra jag skrev om föreställningen.
:lovebunnier:

Och jag är klarvaken, vad ska jag hitta på nu?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » tor jan 28, 2010 22:21

The Imaginarium of Dr Parnassus
Jag gillade, väldigt mycket. Älskade inte, bortsett från vissa scener, men jag gillade och tror den kan växa med omtittar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » lör jan 30, 2010 2:02

Agora: Jag tror den kommer växa på mig. Under stora delar av fann jag den ganska harmlös, men i botten så är det en mäktigt historia som mestadels har framträtt hos mig i efterhand och nu ser jag framemot att se om den i lugn och ro, hemma i soffan.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sfinx » lör jan 30, 2010 2:08

Oh, jag glömde: Marathonman...borren var läskig, men scenen i Monk var otäckare märkligt nog. Resten av filmen? Whats the big deal? Fotot, njae. Duktiga skådespelare, jodå. Intrig, för sin tid antar jag. Jag pausade mitt i för att se Torchwood.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » lör jan 30, 2010 2:12

sfinx skrev:Oh, jag glömde: Marathonman...borren var läskig, men scenen i Monk var otäckare märkligt nog. Resten av filmen? Whats the big deal? Fotot, njae. Duktiga skådespelare, jodå. Intrig, för sin tid antar jag. Jag pausade mitt i för att se Torchwood.

Försök se Ian McKellen säga "Is it safe?!" till den gråtande hårdvärgen utan att fnittra ihjäl dig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » lör jan 30, 2010 2:19

noike skrev:
sfinx skrev:Oh, jag glömde: Marathonman...borren var läskig, men scenen i Monk var otäckare märkligt nog. Resten av filmen? Whats the big deal? Fotot, njae. Duktiga skådespelare, jodå. Intrig, för sin tid antar jag. Jag pausade mitt i för att se Torchwood.

Försök se Ian McKellen säga "Is it safe?!" till den gråtande hårdvärgen utan att fnittra ihjäl dig.

:D !

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » lör jan 30, 2010 15:47

Dags för det stora testet för att se om man är död inuti, Where the Wild Things Are på bio. Återkommer med resultat senare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör jan 30, 2010 20:11

caffeineaddict skrev:Dags för det stora testet för att se om man är död inuti, Where the Wild Things Are på bio. Återkommer med resultat senare.

Inte död inuti. Hade närmast ett fullkomligt sammanbrott nära slutet av filmen och efteråt. Fyfan, det där slet upp så mycket gamla minnen och förtränga känslor. 5 / 5

:lovebunnier: :sacrificebunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör jan 30, 2010 21:09

Where the Wild Things Are

Jag är inte heller död inuti! Tyckte det var en väldigt bra film. Rörande, fin, rolig, underhållande, sorgsen... Jag blev kanske mest förvånad över att den var så rolig som den var. Älskade geten! :D

Denna film hade det mesta -- fast om jag fick välja på att lyssna på musiken (utan filmens bilder) och att springa in i en cementvägg så skulle jag välja det senare. Jag ska dock säga att även om jag på ett plan reflekterade över hur fantastiskt lite jag gillade musiken så tyckte jag ändå att den passade filmen perfekt och kan inte tänka mig upplevelsen utan den musiken. Konstig känsla.

Utan rätt barnskådespelare hade detta gått åt pipan. Jag tyckte att Max Records var alldeles fantastisk.

8/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » sön jan 31, 2010 0:27

Var på bio för ett tag sen och det var en trailer som jag tyckte såg lite småintressant ut. Men jag kan inte komma på namnet på filmen, tänkte om det är ngn här som har ngn aning?

Handlade om en kille som flyttar till LA för att träffa tjejer och leva livet, vilket han gör. Leker lite casanova tills han hittar en tjej som inte, och han blir störtförälskad i henne.

I trailern gick han runt och presenterade sig hela tiden, och jag tror filmnamnet hade något med karaktärsnamnet och göra. Något i stil "my name is nick" eller dominique. Eller något liknande.

Någon som vet vad filmen heter?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav caffeineaddict » sön jan 31, 2010 1:13

Ja, jag känner igen det där. Är det något med Ashton Kutcher? Vill minnas att jag sett något liknande och tänkt tanken "Oh, herregud, har de gett Ashton Kutcher en dramatisk roll?".

(edit efter att ha kollat IMDb) Är det Spread? (/edit)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » sön jan 31, 2010 1:18

Ashton Kutcher spelade ju huvudrollen i The Butterfly Effect, den var ju ganska dramatisk. :) (i övrigt har jag lite svårt för Ashton, dels för hans medverkan i Punked, dels för alla taskiga rollprestationer i dåliga komedier). Hans rollprestation i Butterfly effect var inte fantastisk men den var inte dålig heller.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » sön jan 31, 2010 1:33

caffeineaddict skrev:Ja, jag känner igen det där. Är det något med Ashton Kutcher? Vill minnas att jag sett något liknande och tänkt tanken "Oh, herregud, har de gett Ashton Kutcher en dramatisk roll?".

(edit efter att ha kollat IMDb) Är det Spread? (/edit)

Spread it is!
Tackar :)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 31, 2010 11:11

Tinwiel skrev:Ashton Kutcher spelade ju huvudrollen i The Butterfly Effect, den var ju ganska dramatisk. :) (i övrigt har jag lite svårt för Ashton, dels för hans medverkan i Punked, dels för alla taskiga rollprestationer i dåliga komedier). Hans rollprestation i Butterfly effect var inte fantastisk men den var inte dålig heller.

Någon gång HANNA ska jag se klart den filmen och inte bara halva. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » sön jan 31, 2010 13:48

MissKittyFantastico skrev:
Tinwiel skrev:Ashton Kutcher spelade ju huvudrollen i The Butterfly Effect, den var ju ganska dramatisk. :) (i övrigt har jag lite svårt för Ashton, dels för hans medverkan i Punked, dels för alla taskiga rollprestationer i dåliga komedier). Hans rollprestation i Butterfly effect var inte fantastisk men den var inte dålig heller.

Hehe. Såg du halva hos mig? Eller va? :) Jag vet att jag har haft problem med att se klart filmen, första gången såg jag den med Anna och Diana och de tyckte efter en stund att de heller ville se en annan film. Andra gången såg jag den själv, tror jag, men det var något fel i rippen så sista delen av filmen saknades. Jag har för mig att jag lyckades få tag på slutet någon dag senare dock..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 31, 2010 14:23

Tinwiel skrev:

Hehe. Såg du halva hos mig? Eller va? :) Jag vet att jag har haft problem med att se klart filmen, första gången såg jag den med Anna och Diana och de tyckte efter en stund att de heller ville se en annan film. Andra gången såg jag den själv, tror jag, men det var något fel i rippen så sista delen av filmen saknades. Jag har för mig att jag lyckades få tag på slutet någon dag senare dock..

Jag fick låna dina filmmappar och där var kopian med som bara var första halvan, så jag fick aldrig se slutet. Man ska inte spara halva filmer sådär.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » sön jan 31, 2010 14:56

Tinwiel skrev:

Jag fick låna dina filmmappar och där var kopian med som bara var första halvan, så jag fick aldrig se slutet. Man ska inte spara halva filmer sådär.

Haha. Hmm.. :D Det var samma film som jag såg då. Halva. I blame the internet!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Matt » sön jan 31, 2010 15:06

Är det någon som sett The Magus?
Hur är den i förhållande till boken av John Fowles?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » sön jan 31, 2010 15:09

Matt skrev:Är det någon som sett The Magus?
Hur är den i förhållande till boken av John Fowles?

Mer tal, mindre ord. Och så rör saker på sig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav MissKittyFantastico » mån feb 01, 2010 15:02

Blues Brothers och Blues Brothers 2000

De här filmerna gör mig glad. Känns som bra söndagsfilmer för en BF-träff. Film två är väl till stor del en upprepning av originalet, men det gör inte så mycket för de är båda så charmiga. Gillar särskilt Kathleen Freemans nunna.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Catfight » mån feb 01, 2010 16:50

MissKittyFantastico skrev:Blues Brothers och Blues Brothers 2000

De här filmerna gör mig glad. Känns som bra söndagsfilmer för en BF-träff. Film två är väl till stor del en upprepning av originalet, men det gör inte så mycket för de är båda så charmiga. Gillar särskilt Kathleen Freemans nunna.

Me loves them too
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav caffeineaddict » mån feb 01, 2010 17:24

Första Blues Brothers hade vi en mysig BF-kväll med i Ryssby i september. Det rockade. BB2000 har jag aldrig sett, faktiskt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav eynosh » tis feb 02, 2010 20:08

Hachiko: a dogs story

Fy helvete. Hade 9.1 i betyg efter drygt tusen röster, ligger nu på 8.5. Lasse Hallström som har regisserat, och vilken jävla tårdrypande film han har gjort.

Handlar om en hund och dennes lojalitet gentemot sin husse.

Fy fan.

4.5/5
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tis feb 02, 2010 22:44

Den filmen kommer att ta död på mig...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis feb 02, 2010 23:44

Alltså om vovven dör så dör jag också. Det fixar jag inte. Ännu värre om hunden blir plågad på något sätt. Men du kan ju inte säga om vovven dör eller inte för det skulle ju vara en megaspoiler. Så jag vet inte hur vi ska lösa problemet. Jag kanske får chansa. Eller ja. Jag vet inte..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav wyndham » tor feb 04, 2010 23:30

Milk
Varför varför envisas "biopics" med den urkorkade idén att visa hur mänskliga och operfekta huvudpersonen är? Problemet är att det alltid leder till att personen ifråga framstår som något korkad, och än värre: osympatisk. Värst är det i Walk The Line. Alla vet, eller borde veta, att Johnny Cash var lika briljant som karismatisk. Inte en neandertalare. Inte lika många vet hur vältalig och kvicktänkt Harvey Milk var, men det gör det inte till bra idé att låta honom framstå som milt retarderad stora bitar av filmen.

Nåväl, det är ändå en bra film och viktig bit nowishtidshistoria. Och en anledning att se Milk och inte en dokumentär om händelserna är att James Franco är snyggast i världen och allmänt bäst i Hollywood. Stark trea.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav gaspode » sön feb 07, 2010 1:15

Zaxx skrev:No Country for old men....

Det är så roligt att så många människor i världen är så LÄTTLURADE!

Herregud, bröderna står o skrattar åt er! De slänger ihop en rulle, som visserligen är filmad snyggt (det skall jag inte ta ifrån dem i detta fall), med en sjukt enkel story, sen twistar de till slutet och står o väntar på applåder. De hånskrattar åt att de kan göra vad de vill o folk hurrar till höger o vänster. "haha, vi gjorde det igen, de är så lättlurade och gick på det igen... detta är FÖR simpelt broder!! "
Vad är det som är så speciellt med denna filmen? HAH!!? SÄG DET!!? Jag tyckte den var helt ok, lite småsjuk och rolig o sådär, men inte mer.
Bara för man gör lite saker sjuka och det är ett "galet" slut på den så blir det ju inte en hit direkt... Nej ni är lurade säger jag, lurade!!!

ps. ok, storyn kanske är bokens fel också.. vad vet jag, men ändå.. fuck it

Betyg: 6/10 och 1/5 från mig.

Det här inlägget är genialiskt i ljuset av att just ha sett A Serious Man.
Vilken smörja. 2/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » sön feb 07, 2010 1:18

Haha, Martin, Martin... så gammal i kroppen, så liten i sinnet. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » sön feb 07, 2010 1:22

gaspode skrev:Vilken smörja.

Du är en smörja. Du ja. Du.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film