AKS skrev:Två svenska filmer på Roger Eberts topp 20 för 2009. Du levande och Maria Larssons eviga ögonblick. Har inte sett nån av dem...
AKS skrev:Två svenska filmer på Roger Eberts topp 20 för 2009. Du levande och Maria Larssons eviga ögonblick. Har inte sett nån av dem...
http://blogs.suntimes.com/ebert/2009/12 ... _2009.html
Tob skrev:De osynliga
noike skrev:Jag tror inte du är ensam,har för mig att några till var överexalterade av den.
Tob skrev:Annars håller jag både Låt den rätta komma in och framförallt De ofrivilliga högre upp. Men de kanske är för nya för Eberts lista?
adolvsson skrev:
- The Curious Case of Benjamin Button
- Inglorious Basterds
- The Wrestler
- In the Loop
- Up
caffeineaddict skrev:Binchy: Om jag får börja diskutera här iom att vi har ett forum, men lite handlar ju om vilken inställning man har (såväl till film som på sin DVD/blåstråle-spelare):
(spoiler Inglourious Basterds) För 1. Om du hade svårt med de olika språken, hade du med andra ord inga undertexter? Det låter lite trist och i så fall värt att veta om jag ska införskaffa filmen.
2. Om du blev förvånad över att slutet på filmen bröt mot accepterad historia så reagerade du alltså inte på detta redan i och med att, well, amerikanska guerillas uppenbarligen kommando-attackerade och slaktade nazister långt tidigare i filmen? Långt inne i tyskt rike? Det är bara lite intressant att diskutera var och till vilken grad man uppfattar och accepterar var film börjar leka med historien, oavsett det är Cameron-Titanic, Life of Brian eller Outlander.
(Det visar sig nämligen efter en noggrannare läsning av Nya Testamentet att ingen i närheten av Kristus varken hette Brian eller sjöng något som påminde om "Always Look on the Bright Side of Life" medan de hängde på sina kors. Främst på grund av blodförlust och brist på professionell körträning.)
Nyx skrev:Terminator Salvation tänker jag inte ens nämna (skräp).
Tom Waits skrev:Don't you know there ain't no Devil
There's just God when He's drunk
Terry Gilliam när han fick beskedet om Ledgers död skrev:The film's over, it's as simple as that.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]