Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör dec 19, 2009 14:30

Jag gillade Avatar, men inte är den så där jättebra, IMO. Sista 40-50 minuterna räddade upp den till en 7 av 10 på IMDb. Därmed är det den Cameron-filmen jag gillar minst förutom True Lies. Av de jag sett. Men jag var underhållen hela tiden och tyckte inte den kändes som 2h40min.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » lör dec 19, 2009 21:25

Open Graves

Skräckfilm med Eliza Dushku i en av huvudrollerna. Lagom småläskig för min del (bortsett från nån enstaka tortyrscen.) Några ungdomar får tag på ett gammalt brädspel som har vissa otrevliga egenskaper. Filmen håller inte riktigt måttet. Men vill man se Eliza så duger den nog.

Sands of Oblivion

En riktig b-film med Morena Baccarin och Adam Baldwin. Nått gammalt egyptiskt monster löper amok i Kalifornien. Det fanns säkert nån förklaring till varför monstret fanns i Kalifornien, men jag orkade inte riktigt fokusera på filmen så jag missade den delen. Specialeffekterna är från dåliga till riktigt urusla. Richard Kind var med en stund i början.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » lör dec 19, 2009 22:53

A bear skrev:In The Loop

- Why wasn't I told about this?
- Why the fuck would I tell you about it? I've just told you to fuck off twice yet you're still here?
- You should tell me about it as it's a scheduled media appearance by a member of this department and therefore it falls well within my purview!
- Within your 'purview'? Where do you think you are, some fucking regency costume drama? This is a government department, not some fucking Jane fucking Austen novel! Allow me to pop a jaunty little bonnet on your purview and ram it up your shitter with a lubricated horse cock!

Japp, USAs och Englands ledare ska dra till krig mot något ospecificerat Mellanösternland, trots att det egentligen inte finns något skäl till det och en jävla massa skäl emot. Och både på 10 Downing Street och Capitol försöker folket som faktiskt gör allt jobbet stoppa det. Problemet är bara att handelsministern är inkompetent och har fullt upp att lösa en tvist med sin granne därhemma (Steve Coogan!), hans närmaste man har haft jobbet mindre än 6 timmar, informationssekreteraren (Peter Capaldi!) hatar allt och alla (se citat ovan), Pentagongeneralen (James Gandolfini!) och hans gamla flamma på State Department är upptagna med att minnas gamla dagar, ingen vill lyssna på hon som har har all information om varför kriget är en dålig idé, byråkraten som på egen hand startade vapenskramlet gör allt för att hålla möteslokalen hemlig, hälften av de anställda kommer direkt från college ("I've just come from a briefing with a nine-year-old child! His briefing notes were written in alphabetti spaghetti. When I left, I nearly tripped up over his fucking umbilical cord!") och alla är i allmänhet så fullständigt inkompetenta och inbördeskäbblande och upptagna av att rädda sina egna karriärer att det här aldrig kan sluta väl trots att det egentligen borde vara så enkelt.
- You, you can't delete the arguments against the war.
- Oh, there's a little shake of the head here, Malc. I think he's crashed.
- Just give him a thump. That usually works.

In The Loop är lika delar Yes Minister, House of Cards, Office Space och Dr Strangelove - och om det låter som väldigt höga måttstockar att mäta den mot så är det fan inte långt ifrån att den når upp till dem ändå. Ett manus som inte saktar ner för en sekund, härlig (och jävligt ful) dialog, hysteriskt kul, och hela tiden ändå såpass autentisk att man NÄSTAN skulle kunna tro att det var ungefär så här det gick till. "Om du blott visste, min son, med hur lite förstånd världen styrs" sade Axel Oxenstierna på 1600-talet när hans son frågade varför de höll på och krigade i Tyskland. Japp, ungefär så. 5/5.

Precis vad min kära vän sa. En elak West Wing, en jävla mästerskola i manusförfattande och (och jag säger fan inte det här utan grund) The Most Quotable Film of the 00's. Och som jämförelse för det statementet hävdar jag då Lebowski som 90-talets, Spinal Tap som 80-talets och Holy Grail som 70-talets. Jesus Fucking Christ, jag skrattade munnen av mig. Anna verkade inte riktigt lika imponerad, men politisk intrig kopplad till dunderdialog är fan heroin för mig, så 4,5/5 utan tvekan. Efter Inglourious Basterds min favoritfilm i år.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » lör dec 19, 2009 23:47

Vi har sett Peter's Friends och Gosford Park idag. Någon som vet om de filmats på samma location? Vissa scener är VÄLDIGT lika, korridoren där uppe, där Peter och Vera går och diskuterar vem som ska ha vilket rum. Och dörren i biblioteket som låtsas vara en bokhylla.

Vi har även sett Hangover. Inte alls samma stil som de andra två. En typisk amerikansk "se och sen glöm"-film. Några små skratt här och var, men mest himlande med ögonen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Rombat » sön dec 20, 2009 20:59

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:In The Loop

- Why wasn't I told about this?
- Why the fuck would I tell you about it? I've just told you to fuck off twice yet you're still here?
- You should tell me about it as it's a scheduled media appearance by a member of this department and therefore it falls well within my purview!
- Within your 'purview'? Where do you think you are, some fucking regency costume drama? This is a government department, not some fucking Jane fucking Austen novel! Allow me to pop a jaunty little bonnet on your purview and ram it up your shitter with a lubricated horse cock!

Japp, USAs och Englands ledare ska dra till krig mot något ospecificerat Mellanösternland, trots att det egentligen inte finns något skäl till det och en jävla massa skäl emot. Och både på 10 Downing Street och Capitol försöker folket som faktiskt gör allt jobbet stoppa det. Problemet är bara att handelsministern är inkompetent och har fullt upp att lösa en tvist med sin granne därhemma (Steve Coogan!), hans närmaste man har haft jobbet mindre än 6 timmar, informationssekreteraren (Peter Capaldi!) hatar allt och alla (se citat ovan), Pentagongeneralen (James Gandolfini!) och hans gamla flamma på State Department är upptagna med att minnas gamla dagar, ingen vill lyssna på hon som har har all information om varför kriget är en dålig idé, byråkraten som på egen hand startade vapenskramlet gör allt för att hålla möteslokalen hemlig, hälften av de anställda kommer direkt från college ("I've just come from a briefing with a nine-year-old child! His briefing notes were written in alphabetti spaghetti. When I left, I nearly tripped up over his fucking umbilical cord!") och alla är i allmänhet så fullständigt inkompetenta och inbördeskäbblande och upptagna av att rädda sina egna karriärer att det här aldrig kan sluta väl trots att det egentligen borde vara så enkelt.
- You, you can't delete the arguments against the war.
- Oh, there's a little shake of the head here, Malc. I think he's crashed.
- Just give him a thump. That usually works.

In The Loop är lika delar Yes Minister, House of Cards, Office Space och Dr Strangelove - och om det låter som väldigt höga måttstockar att mäta den mot så är det fan inte långt ifrån att den når upp till dem ändå. Ett manus som inte saktar ner för en sekund, härlig (och jävligt ful) dialog, hysteriskt kul, och hela tiden ändå såpass autentisk att man NÄSTAN skulle kunna tro att det var ungefär så här det gick till. "Om du blott visste, min son, med hur lite förstånd världen styrs" sade Axel Oxenstierna på 1600-talet när hans son frågade varför de höll på och krigade i Tyskland. Japp, ungefär så. 5/5.

Precis vad min kära vän sa. En elak West Wing, en jävla mästerskola i manusförfattande och (och jag säger fan inte det här utan grund) The Most Quotable Film of the 00's. Och som jämförelse för det statementet hävdar jag då Lebowski som 90-talets, Spinal Tap som 80-talets och Holy Grail som 70-talets. Jesus Fucking Christ, jag skrattade munnen av mig. Anna verkade inte riktigt lika imponerad, men politisk intrig kopplad till dunderdialog är fan heroin för mig, så 4,5/5 utan tvekan. Efter Inglourious Basterds min favoritfilm i år.

Och Gina McKee. Perfektion.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Binchy » sön dec 20, 2009 23:01

Idag har vi sett Taking Woodstock. Helt klart sevärt, trevlig film. Nu låter det som om maken startar ännu en film. Rockmusik-tema. Something...

Aha, The Who-related. I'm sooo interested - not. Hey, mina föräldrar lyssnade säkert på The Who när jag föddes. Been there, done that, liksom. Hans föräldrar är 5-6 år äldre än mina, hans pappa lyssnade på Elvis, och gör antagligen så fortfarade. Maken tycker The Who är häftiga. De kanske de är, men som sagt - been there, done that.
Senast redigerad av Binchy sön dec 20, 2009 23:31, redigerad totalt 1 gång.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav RalfiParpa » sön dec 20, 2009 23:20

Avatar: Det tog väl inte mer än en halvtimma för James Cameron att skingra all skepsis jag kände inför filmen. Sedan satt jag som trollbunden. Vilket äventyr, vilken film. Jag förstår kritiken men säger det jag sade åt alla som tyckte Lord of the Rings var för löjliga eller hade opassande homoerotiska element: ta det för vad det är, föreställ dig att det faktiskt är en annan värld och njut av det.

Avatar är inte en subtil film. Subtilitet har aldrig varit James Camerons starka sida. Jag tycker mer att det är imponerande hur universellt och relevant allt i filmen kändes, och säkert kommer göra om 25 år. Vilket naturligtvis är skrämmande på samma gång. Vissa karaktärer (för att inte säga alla) är endimensionella, stereotypa och tråkiga. Än sen? De fungerar i filmens kontext. Michelle Rodriguez har spelat den där rollen minst 57 gånger tidigare. Well, hon är bra på det.

Sedan har ju filmen i slutändan ett tidlöst och humanitärt freds- och miljövårdsbudskap som faktiskt rörde mig till tårar. Mer sådant i Hollywoods extravaganta specialeffektskalas, mindre Johnny Depp i mascara. Ett jävla mästerverk och på alla sätt och vis en blivande klassiker.

EDIT: Jag gav den 9/10 på IMDB och filmen är för nuvarande #25 på top 250.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » mån dec 21, 2009 22:01

À L'Intérieur/Inside

Hm, detta var en konstig skräckfilm. En av de goreigare skräckisar jag sett på ett tag är den, så gillar man gore ska man se denna film. Den har dessutom över 7.0 i genomsnitt på IMDb och Criticker trodde att jag skulle tycka att den var runt 70 på en 100-gradig skala.

Jag är dock inte alls förtjust. Det känns inte som att det fanns nåt annat förutom gore och ingen egentlig spänning som i likvärdigt goreiga Haute Tension (där jag satt som på nålar). Här var det mer: "Jaha, titta där är den saxen i vilken-kroppsdel-det-nu-var-för-tillfället" och "Passa ögat!!" och ja... Det fanns liksom inget mer. Känns som att det är nåt jag inte fattar eller så är goreiga filmer utan spänning inget för mig helt enkelt. Och jag började skratta på slutet med zombiepolisen eller vad fan det nu var och det tror jag inte var meningen.

I alla fall handlar den om en kvinna som är höggravid och hennes man dog i en bilolycka för ett tag sen. En kväll kommer det en kvinna och vill bli insläppt i huset och på den vägen är det...

2/10 Fattade inte denna.

Vad gäller den nya franska skräckisvågen så se hellre i första hand Haute Tension (den rekommenderar jag på riktigt), Ils/Them eller Martyrs. Alla är bättre än denna. Ils/Them är dessutom en bättre film på temat att vara terroriserad i sitt eget hem.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån dec 21, 2009 23:00

Jag tyckte första halvtimmen av Inside var skitbra, grymt intensiv och spännande, men sen gick det som sagt bara utför ordentligt och det Inside är nog den film från den franska skräckfilms vågen som jag tyckte minst om också. Utöver de du nämner så har jag sett Frontiers också, brutalt och sadistiskt, något bättre än Inside men en bra bit ifrån Them, Haute Tension och framförallt Martyrs. Men finns det fler franska skräckfilmer som kommit de senaste 2-3 åren?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » mån dec 21, 2009 23:52

Vet egentligen inte om det finns fler. Aja gjorde ju iofs sedan The Hills Have Eyes, men den är ju amerikansk.

Frontière(s) har jag liggande, men efter Inside känner jag inte för mer fransk skräck på ett tag...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nyx » tis dec 22, 2009 11:00

AVATAR (3D) Ni har sagt mycket klokt redan. Jag vill bara tillägga att ni inte får missa den på bio, 3D eller ej! :lovebunnier:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav eriked » tis dec 22, 2009 12:47

Jo! Eriked såg om den sanslöst mäktiga rullen Commando (Mark L. Lester, 1985) förra veckan. Den visade sig vara lika bra som jag mindes den. Handlingen är inte så viktig men utan att utelämna något så ska Arnold rädda sin kidnappade dotter Phoebe från Charmed (Förhäxad). Med hjälp av vapen.

Sjukt bra action alltså. Sure, det finns actionfilmer med betydligt bättre manus men... Är man sugen på lite riktigt hjärndöd men underhållande action utan en död stund så är det få filmer som klår denna och vem är inte det.
:chock: :chock: :chock: :chock: /5

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Rombat » tis dec 22, 2009 14:24

Manuset till Commando är ju genialt! Det är precis exakt rätt för Arnold.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eriked » tis dec 22, 2009 14:29

För Arnold ja.. men det finns filmer med annat än bara Arnold :o Men visst, få filmer har tyngre one-liners än Commando.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Binchy » tis dec 22, 2009 22:54

Har just sett Inglorious Basterds på Bue Ray. Den var bättre än jag trodde, men det var lite svårt att hålla koll på tre språk samtidigt. Engelskan - inga problem, tyskan - gick väl ganska bra, franskan - not so good, men förstod ändå lite grann. Italienskan var ju inte mycket att prata om. JAG hade klarat bättre att låtsas vara italienare, om jag hade haft en mörkare peruk. Jag skulle ha försökt säga gracie på italienska, åtminstone, inte på Tennessee americano.

Det var en och annan som strök med under filmens gång, inte många som överlevde, om man säger så. Fast, det såg ut som om de dödade Der Führer, ganska rejält, och han dödade ju sig själv alldeles själv, minst ett år senare.

Men, som sagt, jag trodde inte att det skulle vara en film för mig, alls, men det var det, åtminstone bitvis. Så, bättre än väntat, och riktigt snygg, i alla fall de bitar jag vågade titta på...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons dec 23, 2009 1:14

Binchy: Om jag får börja diskutera här iom att vi har ett forum, men lite handlar ju om vilken inställning man har (såväl till film som på sin DVD/blåstråle-spelare):

(spoiler Inglourious Basterds) För 1. Om du hade svårt med de olika språken, hade du med andra ord inga undertexter? Det låter lite trist och i så fall värt att veta om jag ska införskaffa filmen.

2. Om du blev förvånad över att slutet på filmen bröt mot accepterad historia så reagerade du alltså inte på detta redan i och med att, well, amerikanska guerillas uppenbarligen kommando-attackerade och slaktade nazister långt tidigare i filmen? Långt inne i tyskt rike? Det är bara lite intressant att diskutera var och till vilken grad man uppfattar och accepterar var film börjar leka med historien, oavsett det är Cameron-Titanic, Life of Brian eller Outlander.

(Det visar sig nämligen efter en noggrannare läsning av Nya Testamentet att ingen i närheten av Kristus varken hette Brian eller sjöng något som påminde om "Always Look on the Bright Side of Life" medan de hängde på sina kors. Främst på grund av blodförlust och brist på professionell körträning.)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons dec 23, 2009 1:31

caffeineaddict skrev:(Det visar sig nämligen efter en noggrannare läsning av Nya Testamentet att ingen i närheten av Kristus varken hette Brian eller sjöng något som påminde om "Always Look on the Bright Side of Life" medan de hängde på sina kors. Främst på grund av blodförlust och brist på professionell körträning.)

Det beror på att de blandade ihop korsfästelseplatserna när de skrev manuset. Kastratsångarna var faktiskt uppsatta och sjöng, men de var på en kulle på andra sidan staden. Närmare de rika som därigenom fick gratis underhållning i form av "Let's go down to Broadway", "I did it my way" och "Såssialdemokraterna".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons dec 23, 2009 1:38

noike skrev:
caffeineaddict skrev:(Det visar sig nämligen efter en noggrannare läsning av Nya Testamentet att ingen i närheten av Kristus varken hette Brian eller sjöng något som påminde om "Always Look on the Bright Side of Life" medan de hängde på sina kors. Främst på grund av blodförlust och brist på professionell körträning.)

Det beror på att de blandade ihop korsfästelseplatserna när de skrev manuset. Kastratsångarna var faktiskt uppsatta och sjöng, men de var på en kulle på andra sidan staden. Närmare de rika som därigenom fick gratis underhållning i form av "Let's go down to Broadway", "I did it my way" och "Såssialdemokraterna".

Faktum är att orden "kors" och "kör" faktiskt har samma etymologiska grundstomme. Så vanligt var det med körer på avrättningsplatserna (Golgata fick sitt namn av sura grannar som var trötta på att det hängde folk och "gol" där hela nätterna.) Varför tror ni kor-("kör")gossar fortfarande hålls som heliga av katolska präster? När Jesus hängde på korset skrek han ju som bekant "Fader, varför har du övergivit mig?" Enkelt; Jesus var tenor, Barabbas som vart frigiven var baryton, och utan Barabbas lät deras arrangemang av "Under The Boardwalk" bara fel. Inte ens Gud orkade lyssna.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » ons dec 23, 2009 2:17

Och jag som trodde han var en Superstar. Eller var det Ola Salo?

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » ons dec 23, 2009 2:34

Rombat skrev:Och jag som trodde han var en Superstar. Eller var det Ola Salo?

Nej, nej, nej. Vanligt missförstånd. Jesus gillade gin, helt enkelt: "Jesus Christ super Star."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinwiel » ons dec 23, 2009 2:55

:D Haha. Ja, jag kikade under spoilerblocken trots att jag inte har sett filmen (jo, Life of Brian har jag ju sett) och det är jag glad för. A bear! :D :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » ons dec 23, 2009 7:36

In The Loop 4/5
Whatever Works 4/5
500 Days of Summer 3/5
Funny People 3/5
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons dec 23, 2009 8:08

Björn och Nicklas: :D Det förklarar allt. Och leder till att jag måste läsa om alla Arthur-relaterade böcker för att hitta referenser som kan förklara kaninen i Holy Grail. Eller för den delen Castle Anthrax, 'cause I wanna go sometime. Eller först historierelaterade böcker som kan förklara Arthur iofs, men men...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » ons dec 23, 2009 10:27

Jag såg The Happening idag. M. Night Shamalamadingdong gör snygga filmer. Men jäääääävlar så tråkig den var.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav wyndham » ons dec 23, 2009 15:32

Bild
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » ons dec 23, 2009 15:41

caffeineaddict skrev:Eller för den delen Castle Anthrax, 'cause I wanna go sometime.

Gammal klassisk sagoelement: (m)hjälten hittar till ett slott som är i brand.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons dec 23, 2009 16:13

noike: Hehe. And then, the oral sex.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » ons dec 23, 2009 17:18

Eftersom Kalle är borta nu så passar jag på att se de kvalitetsfilmer som Kalle inte vill se. Hans smak är... intressant. Jag menar, vem vill inte se Saw VI eller Hostel Part II? :D

Hostel Part II var faktiskt bättre än första filmen. Denna film hade faktiskt handling och det var intressant att få se det hela ur mördarnas synvinkel också. Eller intressant och intressant... mer intressant än i första filmen i alla fall. Tyckte inte att den var så goreig heller, men kanske är det för att jag nyss sett À L'Intérieur... Ja, ja... denna var okej i alla fall. Det är säkert inte okej att tycka att den var okej, men what the fuck. Jag var inte uttråkad till tårar som under första filmen i alla fall. En (mycket) svag 4/10 på IMDb. (Första filmen fick 3/10.)

Saw VI kommer jag knappt ihåg fast jag nyss såg den, men var inte helt och hållet uttråkad där heller. Svag 3/10 får den. Känner mig alldeles generös så här inför jul.

Om jag ser en till film idag så lär det bli kvalitetsrullen Eagle Eye. Jag har fått nog av skräck ett tag framöver och sparar Frontière(s) till ett senare tillfälle...

Haha, vilken filmdag!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor dec 24, 2009 2:25

Jag ville tycka om första Hostel men det blev inte mer än ett horribelt skådespel, trista våldsscener och rent allmänt rätt oengagerande. Men man kanske skulle ge andra delen en chans då?

Saw VI, hur var den relativt del 2-5?

Jo. Sen har jag varit och sett Avatar idag. I 3D. Jag tror faktiskt inte 3D gjorde filmen för mig, jag tror jag hade tyckte om filmen lika mycket ändå, för tyckte om gjorde jag. Dramaturgin sitter naturligtvis, det är svårt att inte dras med i historien. Det är fantastiskt vacker och rent tekniskt är den precis det jag hade hoppats på. Det såg verkligen oändligt mycket bättre ut än det trailermaterial jag har sett. Tematiskt är det naturligtvis lite klyschigt och förutsägbart men det är mycket som väger över. Jag blev alltför förtjust i Pandora och dess evolution för att bry mig nämnvärt om det. 4/5
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor dec 24, 2009 3:02

Tob skrev:Jag ville tycka om första Hostel men det blev inte mer än ett horribelt skådespel, trista våldsscener och rent allmänt rätt oengagerande. Men man kanske skulle ge andra delen en chans då?

Ja, den är ju inte bra direkt, men bättre än 1:an enligt mig.

Saw VI, hur var den relativt del 2-5?

Jag har bara sett Saw, Saw II och nu Saw VI eftersom jag läst att den ska vara lite bättre än de senare filmerna. På IMDb har den det bästa genomsnittet för en Saw-film sedan tvåan faktiskt. Jag ger dock 2:an och 6:an samma betyg (3/10), men jag har inte sett tvåan sen den kom ut på DVD så jag kommer inte ihåg hur 6:an står sig egentligen. Och, som sagt, av de två filmer jag såg idag föredrog jag Hostel Part II.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film