Kuno skrev:Jag vill också ha Spike som husdjur.
Spike: (Yells) Come on, now! It's telly time!
Giles: We can't let you go until we're sure that you're .. impotent ?
Spike: Hey!
Buffy: Giles, did you see my ring?
Giles: Thankfully, not very well.
Spike: Where as the name Buffy gives it that touch of classic elegance.
Buffy: What's wrong with Buffy?
Giles: Huh.. such a good question.
Xander: (Baffled) How? What? How?
Giles: Three excellent questions.
fripp21 skrev:Don't I get a cookie?
Hehe, ännu ett avsnitt som var roligt och bisarrt. Men till skillnad från förra avsnittet fanns det en logisk förklaring till det bisarra, logik som passar in i "the Buffy verse". Hon var ju under en spell, och inte bara annorlunda och fel.
"Something blue" tolkar jag som ett namn på Willows känsloläge. Hon var "blue", men det är nog taget från ramsan bruden rabblar inför bröllopet. Eller nåt sånt.
Alla scenerna med Spike var höjdpunkter. Hela högen! Spike i badkaret, skrikandes efter the telly och varmt blod!
Spike: (Yells) Come on, now! It's telly time!Giles: We can't let you go until we're sure that you're .. impotent ?
Spike: Hey!
Scenen när Xander ska ha Spike hos sig över natten var sanslös. Som sagt - hela högen.
Eller när stackars Amy kom tillbaka. För en sekund.
Giles hade också några guldkommentarer:Buffy: Giles, did you see my ring?
Giles: Thankfully, not very well.Spike: Where as the name Buffy gives it that touch of classic elegance.
Buffy: What's wrong with Buffy?
Giles: Huh.. such a good question.Xander: (Baffled) How? What? How?
Giles: Three excellent questions.
Detta avsnitt gav mig många varma leenden. Det är bra.
BUFFY: Honey, we need to talk about the invitations. Now, do you wanna be William the Bloody, or just Spike? Cause, either way, it's gonna look majorly weird.
SPIKE: Whereas the name Buffy gives it that touch of classic elegance.
BUFFY: What's wrong with Buffy?
GILES: Huh... such a good question.
BUFFY: No big? Anyone remember when Buffy had the fun beer-fest and went One Million Years B.C.?
XANDER: Sadly without the fuzzy bikini.
WILLOW: I don't want to be a demon. I just wanna go back and help my friends.
D'HOFFRYN: That is your answer?
WILLOW: It-it is.
D'HOFFRYN: I'm sorry to hear that. Oh well. Here is my talisman. You change your mind, give us a chant.
BUFFY: Now, do you wanna be "William the Bloody" or just "Spike"? Cos either way it's gonna look majorly weird.
SPIKE: Whereas the name Buffy gives it that touch of classic elegance.
BUFFY: What's wrong with Buffy?
GILES: Oh. Such a good question.
BUFFY: Spike and I are getting married!
XANDER: How? What? How?
GILES: Three excellent questions.
Buffy: Giles, did you see my ring?
Giles: Thankfully, not very well.
Spike: Passions is on! Timmy's down the bloody well, and if you make me miss it I'll —
Giles: Do what? Lick me to death?
Spuffy skrev:Jag blev lite förvånad när jag kom till Something Blue vid denna omtitt - medan Pangs överraskade mig positivt, så var Something Blue... inte en besvikelse, men jag hade som fått för mig att även det skulle överträffa mina förväntningar och så var inte fallet. Men det uppfyllde dem ändå, jag förväntade mig fantastiskhet och det var vad jag fick. Fast kanske det blev lite av en besvikelse ändå, just för att jag trodde det skulle vara ÄNNU bättre än vad jag mindes, men så var det just precis LIKA bra som jag mindes. Går det att begripa?
marzipan skrev:Spuffy skrev:Jag förstod det som att Off röstade men råkade citera carre. Eller? För de siffrorna är inte medräknade hos marzipans röstning iaf.
Jag är förvirraren! Även om det inte riktigt var menat att förvirra den här gången...noike skrev:Undrar om inte Off glömde ändra sifforna i det citerade först också. Eller om mitt minne verkligen har blivit sådär superuselt.
Han glömde ändra siffrorna. Säger vi...
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare