sfinx skrev:Torchwood?
sjostrand skrev:.
Battlestar Galctica/Farscape/Babylon 5 - det är alla serier jag har fått rekomenderade från flera håll... Men jag känner mig inte så sugen... Men vi bestämde att om vi ser dom till ett billigt pris så provar vi... Vilken är egentligen bäst?
sjostrand skrev:Friday Night Lights - En sportserie??? Nej... Finns det någon anledning att se den trots att man avskyr sport?
sjostrand skrev:Roswell - Verkar ju mest som en massa snyggingar som går omkring och gör nåt? (Den beskrivningen kan ju passa in på Buffy också i och för sig...) Känns som Smallville som jag inte heller fastnat för...
sjostrand skrev:It's always sunny in Philadelphia/Chuck - HUR roliga är dom? Vilka serier kan man jämföra dom med? Kan vara svårt att beskriva vad man själv gillar, men i humorserier så gillar vi My name is Earl och Weeds, snarare än Seinfeld, How I met your mother eller 2½ men...
sjostrand skrev:Wonderfalls - den har jag hållit mig borta ifrån eftersom det bara blev en säsong och det är så tragiskt när serier läggs ner precis när man kommit in i dom. Men den är alltså värd att se ändå?
sjostrand skrev:Tack för tipsen!![]()
Wonderfalls - den har jag hållit mig borta ifrån eftersom det bara blev en säsong och det är så tragiskt när serier läggs ner precis när man kommit in i dom. Men den är alltså värd att se ändå?
Leverage/Slings and Arrows - Verkar mycket bra. Dom får vi nog titta på.
Werehouse 13 - ska jag hålla ögonen öppna för. Verkar helt okej, men den kan nog få gå en säsong till innan jag hoppar på det tåget...
Battlestar Galctica/Farscape/Babylon 5 - det är alla serier jag har fått rekomenderade från flera håll... Men jag känner mig inte så sugen... Men vi bestämde att om vi ser dom till ett billigt pris så provar vi... Vilken är egentligen bäst?
Friday Night Lights - En sportserie??? Nej... Finns det någon anledning att se den trots att man avskyr sport?
Roswell - Verkar ju mest som en massa snyggingar som går omkring och gör nåt? (Den beskrivningen kan ju passa in på Buffy också i och för sig...) Känns som Smallville som jag inte heller fastnat för...
It's always sunny in Philadelphia/Chuck - HUR roliga är dom? Vilka serier kan man jämföra dom med? Kan vara svårt att beskriva vad man själv gillar, men i humorserier så gillar vi My name is Earl och Weeds, snarare än Seinfeld, How I met your mother eller 2½ men...
PS. Dexter är fantastisk! Men tyvärr väntar vi fortfarande på att säsong 3 ska släppas på dvd...
Och de engelska miniserierna ska vi definitivt kolla på! Fast de känns ju nästan mer som en lång långfilm än en serie...
Tack!
HeY skrev:Jag vet inte om du gillar ungdomsserier, men du har ju de gamla hederliga: The O.C. och One Tree Hill.
Och även de nya: Gossip Girl och 90210.
Dock måste man nog som sagt tycka om ungdomsserier, framför allt om man kollar på de senare som är ganska lika. Friday Night Lights är ju också en ungdomsserie egentligen, men den har en helt annan ton än vad dessa andra fyra har.
(edit) Boston Legal är en annan serie jag inte ser på din lista. Advokatserie utöver det vanliga. (/edit)
sjostrand skrev:Tack för tipsen!![]()
Wonderfalls - den har jag hållit mig borta ifrån eftersom det bara blev en säsong och det är så tragiskt när serier läggs ner precis när man kommit in i dom. Men den är alltså värd att se ändå?
sjostrand skrev:Friday Night Lights - En sportserie??? Nej... Finns det någon anledning att se den trots att man avskyr sport?
CheeseGuy skrev:Jag drar mig varken till saker som handlar om ungdomar eller sport speciellt (jag undviker det i och för sig inte heller om det sägs vara bra), men FNL är fantastisk.
HeY skrev:sjostrand skrev:Roswell - Verkar ju mest som en massa snyggingar som går omkring och gör nåt? (Den beskrivningen kan ju passa in på Buffy också i och för sig...) Känns som Smallville som jag inte heller fastnat för...
Den började ljummet, och sedan började jag älska den. Jag vet inte varför men den hade ngt speciellt! Jag var engagerad i både karaktärerna och storyn och jag tror att Jason Katims helt enkelt är skicklig på att göra karaktärer likable. Roswell är inte en serie för alla, men jag (och Glorificus!) älskar den iaf
HeY skrev:Och den har inte mkt likheter med Smallville, skulle jag inte påstå.
sfinx skrev:Det slog mig: American gothic var ju ändå rätt trevlig att se om även om den inte är ny, och det finns två ganska långa säsonger minst..
brainslicer skrev:sfinx skrev:Det slog mig: American gothic var ju ändå rätt trevlig att se om även om den inte är ny, och det finns två ganska långa säsonger minst..
Gör inte så där... jag trodde ju de nånstans fanns en säsong till som gömt sig för mig och blev....men neeeej
![]()
En säsong på 22 episoder...
Det är en av dom där serierna som sändes out-of-order(även dvd:n har fel ordning) och inte ens alla episoderna airades. låter så bekant...
gick väl under namnet Svart Idyll här....
Nyx skrev:Terminator: the Sarah Connor Chronicles och Fringe är också bra! (Inte BSG eller Farscape-bra men mer jordbundna om ni inte känner för rymdserie just nu)
brainslicer skrev:Om BSG måste ju sägas: BSG må vara i rymden men är ju inte sci-fi i den bemärkelsen som Farscape(och andra).....
noike skrev:Mörk och mörkt. Tycker den stora skillnaden är att Farscape utgår från karaktärerna och deras emotionella centrum medan BSG... ja, jag vet inte riktigt. Utan emotionell förankring har jag väldigt svårt att ge "mörkret" någon effekt.
Detta ska inte tolkas som om att jag tycker att BSG är dåligt, för det gör jag inte. Tycker bara serien är lite väl mycket teoretisk.brainslicer skrev:Om BSG måste ju sägas: BSG må vara i rymden men är ju inte sci-fi i den bemärkelsen som Farscape(och andra).....
Skitsnack. BSG utspelar sig i rymden, den diskuterar (spoiler BSG) vad som är mänskligt/konstgjort och hur linjen mellan det är suddigt[ kombinerat med gigantiska doser space opera. Solklart fall av science fiction. Bara för att den försöker vara mer allvarlig till överdrift gör den inte till mindre sf än en serie som tar sig på lite mindre allvar. (spoiler BSG) (Cirkelhistorien i serien och hela profetiatjafset gör den faktiskt till mer fantasy än Farscape IMO.)
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare