Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » tor sep 10, 2009 22:08

Skräckministeriet tog upp Motorsågsmassakern.
Jag tycker att den är obehaglig jämfört med liknande filmer, som kanske bara gör mig uttråkad.
Är det bara jag som tycker så och inte har blivit så immun som jag trodde, eller är det verkligen en psykologisk skillnad?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Nyx » tor sep 10, 2009 22:18

Motorsågsmassakern är läskig, men det kanske mest beror på att vi tillhör generationen som hörde skolkamrater viska om den i matsalen. Det dröjde 20 år innan jag vågade se "The Omen" av samma skäl - jag fick mardrömmar av att bara höra min bästis berätta om den.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav A bear » fre sep 11, 2009 0:03

Motorsågsmassakern är en av de bästa skräckfilmer som gjorts. Genuint jävla obehaglig. Kvarnsten my ass.

Snabba tankar om filmer jag sett medan förkylningen gjorde mig till sin bitch:

I Served The King Of England
Tjeckisk film? Jo, men den är baserad på Bohumil Hrabals roman med samma namn som är en helt fantastisk bok. Filmen är bara helt OK - snyggt fotad, men det är svårt att göra film om en mansgris utan att filmen blir mansgrisig. 3/5. Läs boken i stället.

Rock And Rule
Helt sinnessjuk tecknad långfilm från 1983 med Debbie Harry, Iggy Pop och Lou Reed. Fyra vänner måste använda the power of rock för att hindra en maktgalen gammal arenarockstjärna från att förstöra världen mitt under en konsert. Precis så galet som det låter. 3/5

Visioneers
Enormt snyggt, vill vara Charlie Kaufman gör Brazil. Tyvärr lite för övertydlig och slår in lite för många öppna dörrar i den där konformismkritiken (om du inte drömmer exploderar du - bokstavligen) som andra gjort bättre. Kunde behövt en putsning till i manuset. Men gillar. 3+/5.

Nick & Norahs Infinite Playlist
Hade kunnat bli outhärdligt ironismart och överdrivet söt, men håller igen och blir precis lagom Juno möter After Hours med riktigt bra soundtrack. Riktigt härlig. 4/5.

High Plains Invaders
Jag skiter i att det är James Marsters som slåss mot utomjordingar, detta är ändå bara Tremors utan humor. 1/5.

Tokyo Gore Police
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ JAPANER 2/5

The Station Agent
I en järnvägsstation bor en ensam dvärg som lär känna en kuban och en frånskild konstnär och börjar snacka tåg. Som en riktigt bra Jarmuschfilm, typ. 4+/5.

De ofrivilliga
Älskade nästan denna. Konstig struktur, borde ha kunnat bli uttråkig och konstlad, men känns i stället helt på pricken, och vägrar knyta ihop allt och ge oss ett "Awwww"-ögonblick i slutet. 4/5.

Splinter
Lågbudgetskräckis utan CGI som faktiskt fungerar helt OK trots att det egentligen är The Thing i en bensinmack. 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav herdware » fre sep 11, 2009 0:16

A bear skrev:Tokyo Gore Police
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ JAPANER 2/5

Ha! Den som visste det skulle kunna tjäna mycket pengar.
(Du kanske borde se Happiness of the Katakuris eller Memories of Matsuko (2006). Fast det finns ju mååånga konstiga japanska filmer.
A bear skrev:The Station Agent
I en järnvägsstation bor en ensam dvärg som lär känna en kuban och en frånskild konstnär och börjar snacka tåg. Som en riktigt bra Jarmuschfilm, typ. 4+/5.

:lovebunny:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav A bear » fre sep 11, 2009 0:18

Katakuris har stått på listan länge. Miike! :sacrificebunny:

Det finns liksom bra galna japanska filmer (Machine Girl, Tetsuo, etc) och så finns det... galna japanska filmer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav herdware » fre sep 11, 2009 0:23

A bear skrev:Katakuris har stått på listan länge. Miike! :sacrificebunny:

Det finns liksom bra galna japanska filmer (Machine Girl, Tetsuo, etc) och så finns det... galna japanska filmer.

Attack girls swim team vs. the undead! Gissa var den hamnar. :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » fre sep 11, 2009 0:29

Bra galna japanska filmer är de där regissören insett att det går vara galen men ändå återhållsam — passar det inte in kan man ha med det i en annan film sedan. Miike, Tsukamoto (förutom Tetsuo gillade jag hans A Snake of June) och några till har insett det. De flesta har det inte, utan de bara... fläskar på. Och då menar jag inte fläsk som i knaperstekt bacon utan fettsvål daskad i ansiktet och stekflott nerhällt i byxan — en inte allt för angenäm upplevelse.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » fre sep 11, 2009 7:02

sfinx skrev:Skräckministeriet tog upp Motorsågsmassakern.
Jag tycker att den är obehaglig jämfört med liknande filmer, som kanske bara gör mig uttråkad.
Är det bara jag som tycker så och inte har blivit så immun som jag trodde, eller är det verkligen en psykologisk skillnad?

Mototsågsmassakern är en av filmhistoriens bästa skräckfilmer. Annars tyckte jag Studio S inslaget var obehagligt. Tur att man inte var född då :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre sep 11, 2009 8:52

Jag är inte jätteförtjust i Motorsågsmassakern. Tyckte inte den var så skrämmande och inte så obehaglig heller. Jag blev snarare less då tjejen skrek sig igenom halva filmen. Jag önskar dock att jag tyckt att den var riktigt obehaglig, för det är ju det man vill känna då man ser en skräckfilm, men inte för mig...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre sep 11, 2009 13:24

AKS skrev:Jag är inte jätteförtjust i Motorsågsmassakern. Tyckte inte den var så skrämmande och inte så obehaglig heller. Jag blev snarare less då tjejen skrek sig igenom halva filmen. Jag önskar dock att jag tyckt att den var riktigt obehaglig, för det är ju det man vill känna då man ser en skräckfilm, men inte för mig...

Säger typ samma som Anna.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » fre sep 11, 2009 15:58

Fel tråd.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Nyx » fre sep 11, 2009 23:59

Rombat skrev:Fel tråd.

NEVER!

Har förresten också sett ett gäng filmer på sista tiden:

Mongol
Rysk film på mongoliska om Djingis Khans uppväxt. Fin, karg, vacker - full av enorma pälsmössor! Och förvånansvärt lite krig med tanke på Temudgins senare karriär som härförarande Khan. Hans bästa kompis uttrycker sig via strupsång och hans brud är stenhårdare än alla. Jag tyckte mycket om den! 3/5

The Sin Eater
Hade/har en period då jag såg/ser filmer kring exorcism, djävlar och demoner. Gillade stämningarna i den här som dessutom har Heath Ledger, Shannyn Sossamon och Peter Weller. Nej, jag klarar inte av att ge sifferbetyg så jag slutar försöka!

God's Army/The Prophecy
Något djävligare än Christopher Walkens ängel får man leta efter. Huga! Men Viggo Mortensen gör en otroligt snygg Lucifer. Den här filmen är riktigt bra och jag håller med Henry James om att otäckheter alltid blir snäppet värre om det är barn som utsätts för dem!

(Jag ska se en film som heter "The Unborn" snart för att fortsätta att driva ut mina demoner i väntan på andra halvan av säsong 4 av Supernatural.)

Sen finns det ju drama också:
Notes on a Scandal
Judi Dench och Cate Blanchett i samma film? Och Bill Nighy? Jo, det blir förstås bra. Och förhållandet mellan den mogna kvinnan och den unga pojken blir inte romantiskt och fint, bara äckligt, vilket inte hör till normen på film. Fantastiskt soundtrack av Philip Glass, förstås. Verkligen en otroligt bra film!

The Reader
Även här en snygg trettifemårig kvinna som förför femtonåring, men omgivet av mer tvivelaktig romantik. Som tur är handlar storyn egentligen om något helt annat och betydligt allvarligare. Kate Winslet vann sin välförtjänta Oscar för gestaltningen av Hanna Schmitz levnadsöde och jag är vansinnigt svag för Ralph Fiennes så självklart hade jag stort utbyte av filmen.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » lör sep 12, 2009 0:43

Nyx skrev:God's Army/The Prophecy
Något djävligare än Christopher Walkens ängel får man leta efter. Huga! Men Viggo Mortensen gör en otroligt snygg Lucifer. Den här filmen är riktigt bra och jag håller med Henry James om att otäckheter alltid blir snäppet värre om det är barn som utsätts för dem!

Oh, finfilmen!
Ett tag kunde jag alla repliker utantill, nu nöjer jag mig nog med att mumla replikerna precis sekunden innan.
Det finns två till, inte riktigt lika bra.
Framför allt finns det två versioner, den jag tycker bäst om är den som börjar med en pojke på en gunga.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » lör sep 12, 2009 0:46

Jag såg Gamer ikväll och vet inte vad jag tycker om den. Det var en mindfuck, det är säkert. Fast inte på det där bästa, filosofiska, får en att tänka-sättet, utan rent ytligt, med sitt speciella foto och sina ruskigt snabba klipp. Som jag jag i vanliga fall har svårt för, men här... Den liknar inte mycket annat, det är då säkert, och det var intressant att uppleva den. Jag tror att jag gillar. Jag förstår dom som hatar den fast jag är ganska säker på att jag gillar den. Jag var aldrig uttråkad, i alla fall, och det är alltid något.

Mindfuck, indeed.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav dajacke » lör sep 12, 2009 16:14

Tänkte köra igenom lite gamla (och nya) favoriter här. Blir en liten lista.

Filmer med betyg 5/5 (absoluta favoriter of all time, hittills.)

Inglourious Basterds
Helt klart min nya favoritfilm. En fantastisk hyllning till både spaghettiwestern och 1960- och 1970-talens krigsfilmer, både amerikanska och europeiska. Episkt vackert filmfoto, bland det bästa skådespeleri jag någonsin har sett på en filmduk, då främst från Christoph Waltz som Hans Landa (mannen förtjänar en Oscar) och Denis Menochet som mjölkbonden LaPadite i filmens öppningsscen. Redan första scenen får mig att minnas varför jag älskar film.

Blade Runner (The Final Cut nämner jag väl som version av den uppsjö som finns)
En gammal favorit, berättad i en härlig långsam stil av Ridley Scott. Även här stilistiskt, vackert foto och ett underbart stämningsgivande soundtrack.

Once Upon A Time In The West
Enligt mig den ultimata spaghettiwestern, möjligen delat med The Good, The Bad, The Ugly. Fotot och berättarstilen, och Ennio Morricones perfekta soundtrack sätter hela stilen för vad en spaghettiwestern (en bra westernfilm) ska vara.

Reservoir Dogs
Okej, jag älskar Pulp Fiction. Men enligt mig så är Tarantinos två absoluta fullträffar Inglourious Basterds, och hans klassiska debutfilm Reservoir Dogs. Coola killar i coola kostymer, som säger coola saker och har ett coolt soundtrack. Need I say more?

Fight Club
David Fincher, Brad Pitt och Edward Norton i högform. Fincher gör onekligen i Seven och Fight Club sina höjdpunkter som filmregissör, och Fight Club har otroligt fina skådepelarprestationer från alla inblandade. Ibland blir jag så inne i filmen att jag glömmer bort twisten.

The Godfather, Part II
Ett av de få fall i filmhistorien då uppföljaren är överlägsen originalet. Visst, 1:an är även den en av mina absoluta favoriter, men 2:an känns mer genomarbetad på något sätt. Robert DeNiro stjäl showen och Francis Ford Coppola är i högform. Lysande berättelse om att power corrupts.

Evil Dead II: Dead By Dawn
Även här är uppföljaren klart överlägsen originalet. 1:an är visserligen ett ganska så lyckat försök att få till en seriös lågbudgetskräckfilm med fina inslag av humor, men Dead By Dawn lyckas skapa en nästintill perfekt symbios av bisarr slapstick och gory horror. Upphör aldrig att underhålla mig.

The Last Waltz
Troligen en av tidernas bästa musikfilmer. En fantastisk rad av artister tar plats på scen för att tacka av The Band, utan tvekan ett av världens bästa, mindre kända band (och tillhör mina egna absoluta favoriter). Martin Scorseses intervjusegment är mycket bra, även om jag måste falla in i trummisen Levon Helms kritik att filmen fokuserar lite väl mycket på gitarristen Robbie Robertson, framförallt i och med att Richard Manuel hamnar extremt mycket i skymundan, och Garth Hudson i stort sett är helt frånvarande från filmen. Men rycker alltid med mig och får mig att bli lika kär i musiken varje gång. Neil Youngs Helpless är ett oförglömligt nummer.

No Country For Old Men
Bröderna Coen träffar mitt i prick. En långsamt berättad southern thriller, men fantastiskt ljussättning och foto, och lysande skådespeleri. Och att göra en så pass stämningsfull utan att ha med någon musik innan eftertexterna är en bedrift i sig.

The Devil's Rejects
Rob Zombies "sophomore attempt" som filmregissör är ljusår från debutfilmen, House of 1000 Corpses. Här spinner han vidare på samma karaktärer, men har valt att göra allt mera verklighetsförankrat och "smutsigare". Zombie har stor talang som manusförfattare och filmregissör, även om jag har förstått att hans Halloween inte ska vara mycket att hänga i julgranen. Har inte sett den själv än. Men The Devil's Rejects är en klockren film enligt mig.

Det var den listan så länge. Hm, blev väldigt mycket "grabbiga" filmer. Får bli ändring på det till nästa gång. :)
ANGEL: I'm in a meeting, Spike.

SPIKE: Oh, I'm sorry. I didn't care.

Bill Bailey: I'm a post-modern vegetarian. I eat meat - ironically.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion

Inläggav dajacke » lör sep 12, 2009 17:12

Förresten, från att ha sett trailern och läst om premisen av Gamer: är det bara jag som tycker att det är exakt som Running Man med Schwarzenegger?

Användarvisningsbild
dajacke
Minion

Inläggav Berserker » lör sep 12, 2009 17:38

En riktig kanonlista! :)
Jag skulle vilja skjuta upp "No country for old men" ett steg och peta in Juno nånstans. :lovebunnier:
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder

Inläggav dajacke » lör sep 12, 2009 17:40

Blir en lista till. ;) Kommer innehålla bl.a Citizen Kane, Juno, m.m. kan jag avslöja! :D

Användarvisningsbild
dajacke
Minion

Inläggav adolvsson » lör sep 12, 2009 17:40

dajacke skrev:Förresten, från att ha sett trailern och läst om premisen av Gamer: är det bara jag som tycker att det är exakt som Running Man med Schwarzenegger?

Jag tänkte aldrig på Running Man när jag såg den. Antar att, nu när du säger det, det finns jämförelser men det är mer vagt än exakt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav dajacke » lör sep 12, 2009 17:42

Okej. För storyn man får ut av trailern känns precis som Running Man; livstidsdömda fångar slåss på liv och död om sin frihet, medans allmänheten njuter av underhållningen? (Dock i Gamer så "spelas" de väl även av allmänheten?)

Användarvisningsbild
dajacke
Minion

Inläggav adolvsson » lör sep 12, 2009 17:48

dajacke skrev:Okej. För storyn man får ut av trailern känns precis som Running Man; livstidsdömda fångar slåss på liv och död om sin frihet, medans allmänheten njuter av underhållningen? (Dock i Gamer så "spelas" de väl även av allmänheten?)

Ja. Och jodå, plotten stämmer bra överrens, det är möjligt att jag minns Running Man för dåligt för att jämföra ordentligt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön sep 13, 2009 3:06

X-Men Origins: Wolverine
Jag vet inte om det beror på låga förväntningar, nästan intet existerande efter alla negativa ord, för jag gillade faktiskt det här. Visst, det är inte den Wolvie-rulle jag helst av allt hade velat se, och den har sina problem (en del skumma specialeffekter, tempotokigheter, händelser som omständigheterna kring hur Logan förlorar minnet klingar illa, den klassiska "I'm the best at what I do"-repliken kändes ruskigt felplacerad). Däremot tyckte jag ändå det var en underhållande rulle som bitvis engagerade mig, och vars actionscener kändes väldigt serietidningsaktiga. Det sistnämnda är förstås menat på ett bra sätt. Och visst, man kan klaga på att Gambit är med för lite, men filmen heter ju Wolverine. Och gestaltningen av Deadpool må vara uppåt väggarna, men jag tänker mig att det inte blir några större problem att knyta ihop den här bakgrunden med hans fortsatta historia när han väl får en egen film.

Slutbetyg blir ett klart godkännande.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Binchy » sön sep 13, 2009 10:03

Vi såg Monsters vs Aliens och The Wrestler igår.

M vs A var la ok, lite småkul ibland men inget originellt direkt. En typisk Animerad Film.

The Wrestler började rätt så jobbigt, är ingen fan av slagsmål som underhållning, och det är ju rena baletten; båda vet vad de ska göra och allt är koreograferat i förväg. Men sen blev det bättre, efter hjärtattacken, när de lämnade wrestlingen och gick över på hans icke-existerande liv. "Bättre" var kanske fel att säga, "mer intressant" snarare. Skum filmteknik, det var mååååånga scener där (not-so-steady-) kameran går bakom honom långa stunder. Man känner sig som en stalker till slut.

Jag såg om Narnia (The Lion, the Witch and the Wardrobe) häromdagen, och herregud vad många scener den har där bakgrunden inte ser ut att höra ihop med förgrunden, eller vad det nu heter. Har de låtit bli att snygga till det, för det är bara en barnfilm?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » sön sep 13, 2009 10:33

Jakob! Kul att se dig, mah brotha! Och härligt att läsa filmlistan, du fick mig ju onekligen att sörja att filmen gick sönder när vi skulle se Inglourious Basterds. Det måste bli till veckan.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön sep 13, 2009 10:38

caffeineaddict skrev:Det måste bli till veckan.

Måste!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav dajacke » sön sep 13, 2009 14:39

Charlie! :)

Det är en lite inkomplett (säger man så på svenska?) lista. Ska göra en till snart. Ah, skulle ni se den i Stockholm? För här i Norrköping var den också trasig/repad för ett par veckor sedan. Men de fick en ny kopia till förra fredagen, så de upplevdes den på Filmstaden i NOrrköping. :) Fullständigt lysande i min mening. Vad händer i Kalles liv, hur är Sundsvall?

Användarvisningsbild
dajacke
Minion

Inläggav Berserker » sön sep 13, 2009 17:55

Eftersom Tarantino som känt tidigare släpat filmrullar i backen för att få rätt struktur så kanske det hela är ett gigantiskt missförstånd och rullen är menad att vara repad. ;)
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » sön sep 13, 2009 20:12

dajacke skrev:Charlie! :)

Det är en lite inkomplett (säger man så på svenska?) lista. Ska göra en till snart. Ah, skulle ni se den i Stockholm? För här i Norrköping var den också trasig/repad för ett par veckor sedan. Men de fick en ny kopia till förra fredagen, så de upplevdes den på Filmstaden i NOrrköping. :) Fullständigt lysande i min mening. Vad händer i Kalles liv, hur är Sundsvall?

Det var i Norrköping vi skulle se den, så det var nog den trasiga kopian det handlade om.

Och Sundsvall går jättebra, även fast vi inte är inflyttade i den nya lägenheten än.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nyx » sön sep 13, 2009 22:28

adolvsson skrev:X-Men Origins: Wolverine
Jag vet inte om det beror på låga förväntningar, nästan intet existerande efter alla negativa ord, för jag gillade faktiskt det här.

Jag med!

Glömde att nämna en film som jag sett nyligen
Smoke
Lågmäld, svartvit med lysande Harvey Keitel och William Hurt och med manus av Paul Auster. Oerhört charmig och full av berättarglädje. Som en vansinnigt skön gammal hemmakofta! Gillar.

Såg dessutom
The Unborn
Somnade skönt i soffan till den igår kväll. Det kanske inte är ett så gott betyg till en skräckfilm? Trodde inte det. Långsam och en del sämre skådespelande av de yngre förmågorna. Den blev dock märkbart bättre i andra halvan (jag såg färdigt den i förmiddags) när Gary Oldman kom in i handlingen som rabbi och skulle genomföra en judisk exorcism. Slutbetyget blir tyvärr inte högt, inte bottennapp, men inte högt.

Ponyo på klippan vid havet
Ja, det här är ju nästa Totoro. Miyazakifilm med sedvanlig urgullighet och charm! Tar fram barnet och miljökämpen i var och en av oss, fast med stil. ;)
Fyra stora hjärtan till fiskflickan Ponyo och en rekommendation till alla att se den, med eller utan alibisläktingbarn.

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » sön sep 13, 2009 22:37

Nyx skrev:
adolvsson skrev:X-Men Origins: Wolverine
Jag vet inte om det beror på låga förväntningar, nästan intet existerande efter alla negativa ord, för jag gillade faktiskt det här.

Jag med!

Glömde att nämna en film som jag sett nyligen
Smoke
Lågmäld, svartvit med lysande Harvey Keitel och William Hurt och med manus av Paul Auster. Oerhört charmig och full av berättarglädje. Som en vansinnigt skön gammal hemmakofta! Gillar.

Så många bra filmer du tittar på. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film