Önskar jag hade svarat på det här inlägget när det begav sig, för jag kommer knappast ihåg exakt hur jag kände då, men nu känner jag för att göra ett försök...
lilith skrev:2.10
adolvsson skrev:Sylar lär Maya kontrollera sin kraft precis innan han, relativt oplanerat, dödar hennes bror. Vilken tajming.
Det var ju faktiskt planerat från Sylars sida. Förstår inte alls din åsikt här. Jag ser det som ett viktigt steg dessutom för att göra Maya mer intressant som karaktär, och binda henne känslomässigt till Sylar (nåt som i förlängningen gagnar Sylar-arcen tänker jag). Förstår inte vad du kan ha emot att Alejandro dog. Vad var det för dåligt berättande med det?
Mitt sätt att se på saken är denna, att Heroes allt som oftast låter saker ske utan ordentligt uppbyggnad. Kanske var det vad som hände här. För jag kände inte att det var planerat, jag kände (och jag borde se om scenen för att vara säker, jag pratar på lite väl lös grund för tillfället) att det var en nästan spontan grej som klingade illa i samband det som händer tidigare med Sylars utlärande. Vare sig det var som jag trodde då när inlägget skrevs, eller om det var ett exempel på dålig uppbyggnad, är det hursom ett exempel på Heroes genomgående usla manus.Död nummer två i avsnittet kändes som lite slöseri på skådespelare. Men var den godkänd av adolvsson, det är frågan.
Kanske är hon inte tillräckligt bra för att avrättas med Krings bollar i behåll...
Jag minns inte alls död nummer två längre, så efter att ha kollat upp en episodguide, kan det ha varit Victoria Pratt du menar? I så fall, nej, då gör hon inte mycket varken till eller från för nämnda bollfaktor. Det har ingenting att göra med hur bra skådespelerskan är, utan att vi pratar om en mindre karaktär som bara varit med i knappt en handfull avsnitt, som antagligen skapades för att dö där och aldrig hann göra någon starkare inverkan mer det endast historiedrivande syfte hon verkar (baserat på vad jag läste mig till, som sagt, jag minns henne knappt) ha haft.Ärligt talat, adolvsson, jag tror inte denna serie nånsin skulle kunna göra dig nöjd. Det är intressant att läsa vad du skriver fast jag oftast har motsatta åsikter (eller kanske lite just därför), men att du orkar titta på nåt som du verkar så i grunden ogilla, det är...obegripligt.
Jag tycker också det är ganska obegripligt vid det här laget

Men faktum är, att nu tittar jag bara för att skriva. Det är skitroligt att skriva, det här inlägget har varit ett nöje att plita ner. Hade jag inte haft forumet, eller annat utlopp för att kläcka ur mig alla dessa dumheter, hade jag antagligen aldrig tagit mig igenom säsong 2.
Och som det känns nu, är det inte säkert det är tillräckligt för att ta mig igenom säsong 3.
Och visst, Heroes får säkert kämpa hårdare för att göra mig nöjd än vissa andra serier, vilket är rätt naturligt när dom kört runt i skiten så länge nu. Då är det en längre väg upp.