Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » tor mar 26, 2009 18:50

:extas:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » tor apr 02, 2009 21:40

Trailer för Planet of the Dead:
http://www.fliqz.com/aspx/permalinkblan ... 8d8fb1342e

Ser bra ut tycker jag. Lite tveksamma effekter kanske då, men får se hur det ser ut i avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » lör apr 11, 2009 22:43

Planet of the Dead: Jihooo vad länge sen det var jag såg doktorn senast, och oj så roligt det var att återse honom! Jag gillade avsnittet mycket, vet inte hur det var fördelat mellan bra på riktigt och kärt återseende, men det spelar inte så stor roll. Åh, doktorn. I love you!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » lör apr 11, 2009 22:51

(spoiler Teori om Big Bad efter Planet of the Dead) He will knock four times = the Master?
Oliiiiiiiiiiiiiidligt!
(edit) Bara tanken på det får mig att bli helt giddy och fanboyaktig till en närmast irriterande grad.Sova i natt? Knappast troligt.
Nästa i november? FUCK OFF, ya BBC-twats!
(/edit)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » sön apr 12, 2009 1:12

Too slow, too slow, too slow! Kom igen nu! Jag vill se.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » sön apr 12, 2009 2:36

(spoiler Planet of the Dead) Haha, gammal hederlig Rosa Pantern-style caper.

"You look human."
"You look Timelord."

Flugan! Och inte Brundlefly heller! Stackars jävlar, de var roligare än gnällspikarna på bussen.

De flyger runt planeten tills de snurrar upp tiden... var det inte handlingen i Superman?

"How does a crystal drive a bus?"
"In a super-clever... outer-spacey kinda way."

"Daddy lost everything. Invested his fortune in the Icelandic banks." :D

Bernard! Gjorde att jag helt glömde av att jag satt och tänkte "Martha! Eller kanske t o m the Brigadier!" så fort UNIT kom in i spelet.

Kvarvarande känslan blir ändå lite "meh". Visst, kul avsnitt och riktigt härligt att se Doktorn igen, men kändes egentligen aldrig som mer än ett vanligt AOTW-avsnitt. Lite intressanta grejer i slutet (att Doktorn, som den (smått irriterande) tjuvladyn gör saker för äventyrets skull och det är inget bra skäl, och "knock four times"-referensen) men... var det allt det här? Jämför med vad julavsnittet gjorde, gick in ordentligt i vem och vad Doktorn är, och så får vi "bara" ett vanligt Doctor Who-avsnitt minus fast companion?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön apr 12, 2009 2:47

A bear skrev: (spoiler Planet of the Dead) var det allt det här? Jämför med vad julavsnittet gjorde, gick in ordentligt i vem och vad Doktorn är, och så får vi "bara" ett vanligt Doctor Who-avsnitt minus fast companion?

Klart. Det är en säsong Dr Who ihoptryckt till färre avsnitt med alla dess styrkor och fel — och utan fast kompanjon är det lite svårt att få den emotionella förankringen, det blir mindre arc och mer "sightseeing of the week". Så här tror jag det kommer vara till det sista två (som är part 1 & 2). Det har var ändå mer relevant än till exempel Titanic-specialaren.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » sön apr 12, 2009 2:50

noike skrev:Det har var ändå mer relevant än till exempel Titanic-specialaren.

Sant, sant. Och flugaliensen var nästan lika sköna som Bannakaffalatta.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » sön apr 12, 2009 5:19

Planet of the dead
Hmm ja? Åter kommer efter frukost när jag sett om det. Just nu är min enda klara tanke att jag skulle stå ut med att missa storhelgstillägget för att bussen landade på en annan planet på väg till jobbet. Tråkiga verklighet.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav wyndham » sön apr 12, 2009 9:10

Planet of the Dead
Jag satt mest och tänkte: "Bussdriver, MOVE THAT BUS!"
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » sön apr 12, 2009 23:49

Jekyll! Det är därifrån jag kände igen igen henne. Som jag har grubblat.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Matt » mån apr 13, 2009 10:16

wyndham skrev:Jekyll! Det är därifrån jag kände igen igen henne. Som jag har grubblat.

bionic woman
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav wyndham » tis apr 14, 2009 23:21

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sfinx » mån maj 04, 2009 12:57

Peter Davison. Earthquake.
Alltså...nämen...dödade de just Adrik? Nog för att han var irriterande men, oj vad oväntat. Och oväntat ledsamt. :(

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » tis maj 05, 2009 11:15

Mycket spoiliga rykten om julspecialen.
Ja snälla vad trevligt om de vore sanna. Gif me my Donna.
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1170095/David-Tennant-Catherine-Tate-reunite-film-Doctor-Who-Christmas-special.html

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 11, 2009 23:08

Vad är det för något Dr Who:igt som kommer 23/5. Tonight´s the night minisode? Såg det precis på MyEpisodes.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav sfinx » mån maj 11, 2009 23:10

MissKittyFantastico skrev:Vad är det för något Dr Who:igt som kommer 23/5. Tonight´s the night minisode? Såg det precis på MyEpisodes.

Känns för tidigt för children in need... :rolleyes:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » tis maj 12, 2009 2:20

Fortsätter spamma här.
Doctor Who är ondskans maktmedel för att kuva världens befolkning och krossa deras hjärtan och få oss att förlora hoppet så att vi är lätta att styra. Jag hatar Doctor Who, upplägget är så vansinnigt ondsint.
Femman fattas mig. Peter Davison är en högklassig doctor. :roadkill:

Favoritavsnitt:

Kinda: strålande galning och ond clown.
Eartshock:onda cybermen och en oväntad död. Eric Saward har skrivit, femmans Moffat.
Arc of infinity:Timelord är inte så goda, det borde man väl ha anat.
Mawdryn Undead:slutet där på skeppet, ett spökskepp med levande varelser är intressant.
Warriors of the Deep:det finns en uppgivenhet inför människors dåliga beteende genom hela femmans alla avsnitt som speglas så bra i doctorns sista replik i det här avsnittet av massslakt.
Resurrection of the Daleks: Dalekar. Davros. Scenen där där Doctorn försöker döda Davros. Massslakt igen.
The Caves of Androzani: Människor är onda, giriga och hänsynslösa. Det enda jag inte gillar med det här avsnittet är att Peter Davison regenerar och blir den fula sexan. Plötsligt förstår jag varför Rose överväger att lämna tian första avsnittet och tar avstånd från honom.

Det visar sig säkert att jag har fler.

Femman har inte lika extrema humörsvängnar som tian, eller är lika oartig. Snarare dryg på ett artigt sätt. Han förklarar bara när han vill, och vädjar till folks goda sidor tills han inser att det omöjligt och så ser han så ledsen ut. Hans companions är jag inte jätteförtjust i, ganska irriterande, Nyssa är nog den som jag föredrar. Turlough är bra på sätt och vis, för trots att man vill slå lite ödmjukhet i honom hela tiden, så fungerar han med Doctorn. Fast jag tål honom inte.

Mitt hjärta är fullständigt likviderat men det får det vara värt.
1.Tian. 2.Femman. 3. Nian.

spoiler denna säsong:
Hur i helvete ska jag klara av tians regeneration? Jag får sjukskriva tre dagar i samband med det. Jävla skitserie.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » fre maj 29, 2009 14:26

Sarah Jane adventure och tionde Doctorn
Most Doctor Who fans weren't expecting to see David Tennant as The Doctor until November, but now it's been revealed he's going to star on CBBC first.
And it's not just a brief return either - The Doctor will play a big role in a two-part story of The Sarah Jane Adventures.
The third series of the Sarah Jane Adventures will be back on the CBBC Channel for 12 weeks from September.
Doctor Who boss Russell T Davies said: "Viewers thought they may have to wait until November for the next full episode of Doctor Who, but this is an extra special treat.
"And it's not just a cameo from David - this is a full on appearance for The Doctor as he and Sarah Jane face their biggest threat ever." The series will also see Sarah Jane, K-9, Clyde, Luke, Rani and Mr Smith battle a haunted house and the return of the Judoon.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » fre maj 29, 2009 22:34

CASTINGSPOILERS FÖR S5
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8073734.stm
Writer and executive producer Steven Moffat said they saw some "amazing actresses" but Gillan "walked through the door the game was up". He described her as "funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it".

Jag hoppas a) hon får prata med lite dialekt och b) att det blir en till companion. Det blir mer interaktion mellan dem då och inte bara följa efter och göra som Doktorn säger.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 19:45

Purdy! And scottish! Bara inte de ökar deras vilja att ev. starta upp en ordentlig Doctor/Companion-romans, men jag tror Moffat är för smart för det.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » sön jun 07, 2009 15:00

caffeineaddict skrev:Purdy! And scottish! Bara inte de ökar deras vilja att ev. starta upp en ordentlig Doctor/Companion-romans, men jag tror Moffat är för smart för det.

Scottish yes! :drool:
Inga romanser mellan doctorer och companions tack, det drar ner tempot.

spoiler julavsnitt.
John Simm är inte längre ett rykte, på hans IMDB står det nya avsnitt som han kommer vara med i. :extas:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » sön jun 07, 2009 15:02

sfinx skrev:spoiler julavsnitt.
John Simm är inte längre ett rykte, på hans IMDB står det nya avsnitt som han kommer vara med i. :extas:

Det var faktiskt min källa när jag skrev om det också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » sön jun 07, 2009 15:06

noike skrev:

Facebook min första källa.
Sedan får vi se om Donna dyker upp. Vilket definitivt skulle betyda (glädje)tårar 1 januari för mig, andra tårar är redan säkra nu.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » sön jun 07, 2009 15:39

Be still, my beating heart, and let this be the truth of truths!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » sön jun 07, 2009 16:07

sfinx skrev:
noike skrev:

Facebook min första källa.
Sedan får vi se om Donna dyker upp. Vilket definitivt skulle betyda (glädje)tårar 1 januari för mig, andra tårar är redan säkra nu.

Okej, det som diskuteras här, dess sanningshalt är tydligen verifierad i radiointervjuer med skådespelare, och det ligger till såhär, att enligt David Tennant är såväl Simm som Catherine Tate verifierade för Tennants två sista specialare 2009/2010, och jag dog just en kort tillfällig död av majestätisk lycka.

Jag antar att det rent teoretiskt skulle kunna handla om flashback eller drömsekvens eller tillfällig grej, men känner jag RTD och hans fanboyistiska skrivsätt korrekt, tror jag min majestätiska lycka är helt befogad
.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » sön jun 07, 2009 20:22

Rykte om nästa säsong. Både format- och castingspoilers.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav wyndham » lör jun 13, 2009 1:28

Kommentarspåret 1x10
Moffat om Captain Jacks mystiska minnesförlust:
"Here is a plot-line that I have laid in here. Just for the hell of it. And Russell asked me, 'what's this amnesia thing?'. And I thought: 'Oh, I don't know. I just thought I'd try it.' And he said: 'I'll get to it later, I'll get to it later...' And he forgot. Russell forgot the amnesia. He forgot! Didn't you Russell? I know you're out there listening."

Så kan det gå...Men det kanske har plockats upp i Torchwood, vad vet jag.

(spoiler hela säsong 1) En annan sak man får höra är att det står Bad Wolf på tyska på bomben som är på väg att falla. Tyvärr blev det felöversatt till 'värdelös varg'. Men John Barrowmans ben är hur som helst i vägen så det går inte att läsa. Moffat kommenterar: "As a clue to send yourself back in time, that one wasn't a big clue, was it?"

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sfinx » tis jun 16, 2009 14:40

Peter Davison- Kinda
The Doctor:
I was simply going to suggest that you banished him from the doome and left him in the mercy of the trees.
(Mad) Hindle:
No... No. The trees has no mercy.
The Doctor:
...Oh yes... I was forgetting.

Jäpp, still funny. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav wyndham » sön jun 28, 2009 13:01

sfinx skrev:
wyndham skrev:Det är inte kul att leva sitt liv genom Doctor Who.

I sure wouldn´t... :rolleyes:
Bild

Harkel

What?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film