caffeineaddict skrev:Garim: Den har väl fått hyfsade recensioner, men gissningsvis lär den brittiska miniserien som den bygger på (gjord för bara några år sedan) vara ganska ordentligt mycket bättre.
Eatthemeat skrev:Bleka dödens minut
AKS skrev:Lee Pace är väldigt bra (jag har bara sett honom i två avsnitt av Pushing Daisies tidigare)
Garim skrev:caffeineaddict skrev:Garim: Den har väl fått hyfsade recensioner, men gissningsvis lär den brittiska miniserien som den bygger på (gjord för bara några år sedan) vara ganska ordentligt mycket bättre.
Misstänkte det. Har inte sett miniserien. Grejen är ju den att jag ska inte gå själv, och måste hitta något mer "mainstream" att se, så mitt sällskap blir nöjd
Nyx skrev:AKS skrev:Lee Pace är väldigt bra (jag har bara sett honom i två avsnitt av Pushing Daisies tidigare)
Har du inte sett Wonderfalls? Han är ju bra där också!
wyndham skrev:Elizabeth Mycket häftigt att Maria Stuart inte är med, vilket ger en ny vinkel på historien.
lilith skrev:wyndham skrev:Elizabeth Mycket häftigt att Maria Stuart inte är med, vilket ger en ny vinkel på historien.
Aha! Det gjorde mig förvirrad när jag såg filmen. Jag hade bara nästan-koll på historien och blandade ihop alla Marys. Jag trodde nog att Mary of Guise var Mary Stuart. Men nåt stämde inte riktigt. Nu förstår jag!
Nyx skrev:lilith skrev:wyndham skrev:Elizabeth Mycket häftigt att Maria Stuart inte är med, vilket ger en ny vinkel på historien.
Aha! Det gjorde mig förvirrad när jag såg filmen. Jag hade bara nästan-koll på historien och blandade ihop alla Marys. Jag trodde nog att Mary of Guise var Mary Stuart. Men nåt stämde inte riktigt. Nu förstår jag!
Se uppföljaren Elizabeth the Golden Age också! (med Maria Stuart)
Glorificus skrev:Jag har köpt en bunt filmer idag... åtta för 80 kr.
Den första jag hittade är mer serie än film, eller en serie på åtta kortfilmer kanske man kan kalla den, nämligen Fleischers animerade Stålmannen från 1941.Hög nostalgivarning på den, några av de avsnitten hade vi på ett vhs-band som jag såg om och om igen när jag var liten.
Sen blev det The Squid and the Whale, Interstate 60, True Friends, Fulltime Killer, Président, Hawaii, Oslo och Voces Inocentes (sv. Oskyldiga röster... barn-i-krig-film! Ska nog börja med den nu...).
Rombat skrev:Jättegorillan! Och vulkanen! Och bilden så mörk att man fick gissa till sig vad som hände ungefär hälften av gångerna!
caffeineaddict skrev:Rombat skrev:Jättegorillan! Och vulkanen! Och bilden så mörk att man fick gissa till sig vad som hände ungefär hälften av gångerna!
Sluta prata om vår speciella natt framför folk!
caffeineaddict skrev:2. Dead Men Don't Wear Plaid (1982)
Har nog sett den här nån gång på TV när jag var ganska liten, men minns så gott som inget så det är hög tid att se "igen".
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare