Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons maj 20, 2009 19:00

sfinx skrev:Det verkar inte helt illa, (såg ett klipp från det)förutom att den där gnälliga mellanbrodern från Ensamma hemma är med, men han väl vuxen nu och bättre hoppas jag.

Scott Wolf? Ingen åsikt till höger eller vänster om hans insats i Ensamma hemma, jag tittade inte, men jag har sett honom i lite annat, och han är bra. Åtminstone i Go var han riktigt bra. Han är en orsak varför jag verkligen hoppas nya V blir bra, för han förtjänar bättre än vad hans karriär har gett honom hittils.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons maj 20, 2009 21:07

Han var jävligt usel i Double Dragon... Fast, det var rätt väntat med det underlaget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tor maj 21, 2009 5:37

Som Blossom!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tor maj 21, 2009 9:09

HeY skrev:Mest ser jag faktiskt fram emot CW piloterna. En vampyrserie (yay!?) med b.la Ian Somerhalder från Lost, en ny serie med Mischa Barton och nya Melrose Place. Okej, den sistnämnda är jag väl inte jätteexited över - då jag aldrig såg originalet - men i brist på annat kommer jag nog titta ändå.

En serie med det skådespelarvakuum som är Mischa Barton ser jag mindre fram emot än MP. Och då ser jag inte alls fram emot MP och kommer inte att ägna serien en sekund.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor maj 21, 2009 9:45

AKS skrev:
En serie med det skådespelarvakuum som är Mischa Barton ser jag mindre fram emot än MP. Och då ser jag inte alls fram emot MP och kommer inte att ägna serien en sekund.

Jag tror inte serierna kommer bli storartade, men som lätt underhållning kan de nog bli bra. Som Gossip Girl och 90210 typ. Annars så är jag ganska svag för Mischa Barton - hon var riktigt bra i Lost and Delirious och jag hade aldrig problem med henne som skådespelerska i The O.C. heller. Karaktären Marissa blev man less på, men jag tyckte inte det var skådespelerskans fel utan snarare materialet.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tor maj 21, 2009 11:25

Lost and Delirious! Ja, jag hade aldrig någonting emot Mischa i O.C, men hon där var ingenting mot Mischa i L&D. Lite samma som med Piper Perabo. Jag såg Coyote Ugly och trodde Piper var usel. Senare såg jag L&D och såg att jag hade sett fel.

Inte för att jag tror det hjälper långt den här gången. A Beuatiful Life lät... inte intressant, för att vara snäll, och har alla möjligheter att spä på AKS högst felaktiga bild av Mischa Barton som vakuum.

Nya Melrose Place lär jag däremot kolla in, det ska jag ovilligt erkänna. Mest av neonostalgiska skäl, jag hade en något ohälsosam relation till gamla MP och om nya versionen uppvisar bara en bråkdel av samma galenskaper och absurditeter som gamla utevecklade, kan nya bli hysteriskt underhållande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » tor maj 21, 2009 11:33

AKS skrev:Första promofotot för V har kommit. Morena Baccarin är med naturligtvis. Men usch vad jag hatar promofoton med denna look. Ser så fruktansvärt plastigt ut.

http://spoilertv.blogspot.com/2009/05/v ... hotos.html

Och en Pilot Preview

Jag blev rätt så förtjust.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tor maj 21, 2009 11:47

Tob skrev:Jag blev rätt så förtjust.

Det såg inte helt tokigt ut.

Kändes inte 100%, och jag kan tänka mig en handfull personer jag hellre sett förnya franchisen än vad-hans-ansikte, men nej, det såg inte helt tokigt ut och jag är fortsatt nyfiken på att se mera.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre maj 22, 2009 17:08

adolvsson skrev:
Tob skrev:Jag blev rätt så förtjust.

Det såg inte helt tokigt ut.

Kändes inte 100%, och jag kan tänka mig en handfull personer jag hellre sett förnya franchisen än vad-hans-ansikte, men nej, det såg inte helt tokigt ut och jag är fortsatt nyfiken på att se mera.

Håller med fullt ut. Nu har jag lite problem med originalet — inte idén men det oerhört osubtila utförandet — så jag tror det här kan bli lite bättre handlingsmässigt. Hoppas jag. Känns som om att de bygger upp varför folk ska lita på dem bättre.

Kvalitetsmässigt vetefan. Där skaparen Kenneth Johnson var en svart-vit moraliserande och övertydlig slägga är Scott Peters bortschabblande och tråkig. Peters är fortfarande trots allt relativt ny resumémässigt så jag hoppas ändå lite att han utvecklats.

Det hade onekligen varit mycket roligare om showrunnern hade varit mer... subtil och outside-the-box-tänkande. (Varför inte Rockne S. O'Bannon? Han jobbade ju med Johnson på Alien Nation. Nejvisstja, han är upptagen med annat... Fan.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » fre maj 22, 2009 23:30

The Tudors 3.05 Max von Sydow spelar schack!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav lilith » lör maj 23, 2009 0:52

Tam skrev:The Tudors 3.05 Max von Sydow spelar schack!

Och pratar om döden.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » lör maj 23, 2009 13:25

Yay! Doc Martin har dykt upp på min myeps nu! Visste inte att den var på gång så snart som 5 juni, men jag hoppas verkligen att det stämmer. :extas:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör maj 23, 2009 13:33

:extas: Yay! Hade missat det också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » lör maj 23, 2009 14:07

21:a Juni! Nytt Top Gear! Längtar!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » lör maj 23, 2009 14:10

Rombat skrev:21:a Juni! Nytt Top Gear! Längtar!

"Spring" på BBC, de har konstiga idéer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » lör maj 23, 2009 18:57

noike skrev:
Rombat skrev:21:a Juni! Nytt Top Gear! Längtar!

"Spring" på BBC, de har konstiga idéer.

De kanske går efter vädret?
och jäj!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » sön maj 24, 2009 17:01

Åh, skräp, försvarstal till 90-tal fick mig missa veckans session av In Treatment. Synd.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön maj 24, 2009 17:40

adolvsson skrev:Åh, skräp, försvarstal till 90-tal fick mig missa veckans session av In Treatment. Synd.

Du skulle tänkt på SVT Play.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön maj 24, 2009 17:42

noike skrev:Du skulle tänkt på SVT Play.

Jag gjorde, men då fanns det inte uppe än, och jag ville vara säker på att inte missa om dom inte skulle lägga upp det, och i ärlgihetens namn kvittar det mindre för jag hade ändå glömt bort och missat. Ho ho ho!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » sön maj 24, 2009 18:14

Men man måste inte följa In Treatment på SVT, även om det är roligt att folk tittar på det på svensk tv, på traditionellt vis.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 24, 2009 18:57

In Treatment? Är det den med Gabriel Byrne? I så fall var det den jag fastnade vid idag. Kom hem rökstinkande och trött från scoutlägret och skulle bara vila lite på soffan först. Fantastisk plan. Nej. Kunde inte slita mig för det var så fascinerande.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tob » sön maj 24, 2009 19:01

MissKittyFantastico skrev:In Treatment? Är det den med Gabriel Byrne? I så fall var det den jag fastnade vid idag. Kom hem rökstinkande och trött från scoutlägret och skulle bara vila lite på soffan först. Fantastisk plan. Nej. Kunde inte slita mig för det var så fascinerande.

Ja. Det är det :)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Nyx » mån maj 25, 2009 0:03

Tob skrev:
MissKittyFantastico skrev:In Treatment? Är det den med Gabriel Byrne? I så fall var det den jag fastnade vid idag. Kom hem rökstinkande och trött från scoutlägret och skulle bara vila lite på soffan först. Fantastisk plan. Nej. Kunde inte slita mig för det var så fascinerande.

Ja. Det är det :)

Jepp. I'm hooked. Den är fullständigt hypnotisk ibland. Så oerhört skönt med en serie där det är två eller tre människor som samtalar intensivt en halvtimme. Helt fascinerande. Jag blir nyfiken på den israeliska förlagan till serien. En av mina kollegor har sett den och tycker den nästan är ännu bättre fast den saknar Gabriel Byrne. :lovebunny:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav adolvsson » mån maj 25, 2009 5:06

Tob skrev:Men man måste inte följa In Treatment på SVT, även om det är roligt att folk tittar på det på svensk tv, på traditionellt vis.

Gjvetvis måste man inte, men som du säger var det roligt att göra på traditionellt vis, och vad mer är, är att jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att nu lär det inte bli av att se bortom första veckan på ett bra tag.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis maj 26, 2009 19:17

AKS skrev:Yay! Doc Martin har dykt upp på min myeps nu! Visste inte att den var på gång så snart som 5 juni, men jag hoppas verkligen att det stämmer. :extas:

Well, det har tagits bort nu så det var kanske falskt alarm. :( Ja, ja... förr eller senare dyker det upp nya avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons maj 27, 2009 22:27

United states of Tara. Bra serie, fruktansvärt underhållande för det mesta, Toni Collette spelar Taras olika personligheter väldigt skickligt. Gillar att de övriga familjemedlemmarna har lärt sig att leva med det hela och att det mesta känns så vardagsmässigt. Men säsongen kändes väldigt avhuggen, så hoppas att man tar tillbaka i princip samtliga storylines till nästa säsong så man kan avsluta dem på ett vettigare sätt. Sen hade jag väldigt svårt för Taras psykolog, antar att man är bortskämd med det väldigt träffsäkra porträttet i Sopranos och kanske framförallt In Treatment. Hoppas Tara börjar gå hos en ny psykolog och att man lägger lite mer tyngd i att gräva i Tara, det som fattas i serien för att den skall bli riktigt bra, lite mer tyngd och genast mer fokuserad. Men ändå behålla alla knäppa och urflippade scener. Så vill jag att nästa säsong skall vara...
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » fre maj 29, 2009 13:43

Trailer för Courteney Cox nya serie Cougar Town. Jag tycker den verkar skitrolig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 1:00

Jag har kommit fram till varför jag någonstans gillar ER så mycket, även när det är standard och knappt verkar bry sig, säsong efter säsong. Därför att INGEN annan serie fångar vardagsliv, endless fucking boringness, same in-same out, varje dag-grejer lika fint. Andy Warhol studerade Empire State Building i 16 timmar och jag tittade på ER i säsongerna efter att det slutade vara riktigt bra. Det blev faktiskt aldrig dåligt, det är bara som om serien accepterade att någonstans efter tillräckligt mycket tid blir drama... vardagligt. Vilket är en poäng i sig. Jag tänker titta färdigt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » sön maj 31, 2009 1:32

caffeineaddict skrev:Jag har kommit fram till varför jag någonstans gillar ER så mycket

Haha, det märks att jag är rätt packad nu, jag fattade det först som "Jag gillar ER." Er som i ni BF:are. :D
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 1:35

Aha. Jag gillar ER också, jag tror bara inte jag behöver förklara det lika komplicerat. :D Men jo, jag ska fan kalla det Cityakuten från nu, det är ändå en förbaskad solid och betydligt tydligare översättning.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film