av HeY » mån maj 18, 2009 23:39
Hmm, jag måste nog ställa mig på brats sida. Jag vill inte se en återställning. Jag tror inte heller att de kan få med Ian Sommerhalder, Maggie Grace, Dominic Monaghan, Emily de Ravin (iofs skulle det inte förvåna mig om *hon* kom tillbaka, men inte i en sådan tidslinje, snarare att våra karaktärer nu är tillbaka i sin tid och vi får se vad som faktiskt hände med Claire), Michelle Rodrigez, Harold Perrineau och tänk Walt - ska han vara tonåring som spelar, typ 12? Ja, det är alldeles för många som skulle behöva vara med, och jag kan inte tänka mig fullständig nollställning. För även om, som du säger, så skulle ngt sådant inte kunna hända om inte allt annat hände så skulle jag fortfarande bli sur eftersom en sådan sak skulle få författarna att fly från alla oförklarade saker, plus att även om det inte skulle kunna hända om allt inte hade hänt så hade fortfarande allt aldrig hänt för karaktärerna.
Jag hoppas på att de istället "teleporterades" tillbaka till sin tid iom flashen. Man kan ju tänka sig att "explosionen" orsakade en ny "flash". Iofs så tror jag ändå att Juliet är död - för även om hon också flashades så ligger hon fortfarande där nere döende, och jag tvivlar på att ngn hinner hjälpa henne - elr ger det en tanke. Hon är nog spolad, tyvärr. Och det skulle inte vara första gången Lost bygger upp ngt intressant och bara spolar bort det - karaktärsmässigt (elr storymässigt för den delen).
Jag har inte tänkt på det tidigare, men jag tror nog att Jacobs "they're coming" syftar på att våra karaktärer kommer tillbaka till rätt tid. Så att Sun och Jin kan återförenas och för att man kan bygga upp en intressant sista säsong med alla karaktärerna samlade - ngt splittrat skulle bara kännas fel och inte speciellt belåtet som slut.
"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09
"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee
Last.fm | Twitter | Tumblr