The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » lör maj 02, 2009 1:02

Wieeee, jippi! Kick ASS! :D :extas:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » fre maj 08, 2009 21:30

Hurra!!!!!!!!!

Jag sitter och nostalgiar lite. Det är scener som denna, från 2.01

och denna från s1-finalen...

..som får en att rysa ända in i märgen. Fy faan så jävla fantastiskt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav XY » fre maj 15, 2009 5:23

3...
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Tinwiel » lör maj 16, 2009 14:26

Gnälla här kan jag t.ex göra. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav XY » lör maj 16, 2009 14:29

2...
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav adolvsson » lör maj 16, 2009 16:26

Det här skrev jag i en helt annan tråd om Sarahs chanser...
Inget är sagt om Sarah Connor Chronicles ännu, men jag skulle säga att dess chanser är ännu mindre än Dollhouses var. För DoH fanns det ändå ett positivt förnyelsebuzz, att det fanns en chans, och något sådant har jag inte hört om TSCC. Tvärtom, dom enda viskningarna har varit dödsviskningar.

Som den naive sate jag är, känner jag mig nödgad att tillägga att det alltid finns en chans, hur mikroskopisk den än är. Det är trots allt en storfilm på gång i samma franchise man förhoppningsvis kan vilja dra nytta av. Måndag är dock det som gäller för säkert besked.

... och för att lägga till saker, ser jag att flera av dom saker som verkar ha spelat in i förnyelsen av Dollhouse, skulle även kunna tala till Sarah Connors fördel. Starka DVR-siffror (var dom inte starkare än Dollhouses?), lojal fanbas, som scifi-show kommer den med nästan inbyggt starka försäljningssiffror på DVD. Det är en kritiskt hyllad serie, som jag kan tänka mig att cheferna gillar.

Å andra sidan har den redan fått en andra säsong, till och med en oväntad andra chans under andra säsongen, och det lär vara en dyrare serie med sämre möjligheter att klippa kostnader än för Dollhouse.

Summa summarum, även om det finns en chans för en tredje säsong, tror jag tyvärr den är mikroskopisk och om jag vore en vadslagande man, skulle jag satsa mina slantar på nerläggning nu, och det främst på grund av att serien redan fått sin andra och tredje chans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » lör maj 16, 2009 16:29

det verkar ju dessutom som de flesta goda nyheter redan läckt ut, vilket ytterligare talar till TSCC:s nackdel :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » lör maj 16, 2009 16:34

Enligt TSCC bossarna är TSCC dock inte så dyr som man/vi tror. De påstår att den är förhållandevis väldigt cheap jämfört med vad serier brukar kosta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör maj 16, 2009 16:50

Att de flyttade serien till fredag var inte heller ett direkt bra tecken, Jag har inte hängt med om tittarsiffrorna, men de sjönk väl iom tidsbytet? Men jag vill hoppas fortfarande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör maj 16, 2009 17:12

noike skrev:Att de flyttade serien till fredag var inte heller ett direkt bra tecken,

Fast det var det där med lägre förväntningar. Att Dollhouse låg på fredagar, verkar ju ha varit till dess fördel. Skulle det inte kunna vara så för TSCC också nu?

Som sagt, mycket talar emot, men jag tror inte nödvändigtvis att fredagen är en av dom sakerna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör maj 16, 2009 17:28

Sant, men det är skillnad på något som börjar på fredagar och något som flyttas dit från en bra tid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav MrBurkle » mån maj 18, 2009 16:10

http://tvbythenumbers.com/2009/05/17/te ... eled/18840

Synd, var riktigt sugen på en ny säsong...

Så, nu har Summer inget att göra... hoppas hon landar en ny TV-roll där hon får pröva på lite annorlunda karaktärer!
The cake is a lie
MrBurkle
Minion

Inläggav XY » mån maj 18, 2009 16:18

Meddelande till ansvariga: :psychobunny: :sacrificebunny:
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav AKS » mån maj 18, 2009 16:33

Summer till Dollhouse? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 16:47

:cry:
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav gaspode » mån maj 18, 2009 16:49

:( väntat men trist.
AKS skrev:Summer till Dollhouse? :)

precis vad jag sa häromdagen till nicklas. Summer skulle göra en fantastisk docka.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 17:08

MrBurkle skrev:http://tvbythenumbers.com/2009/05/17/terminator-the-sarah-connor-chronicles-canceled/18840

Synd, var riktigt sugen på en ny säsong...

Det är inte över än, damnit! Jag borde veta, jag har suttit och laddat om nyhetssidor halva dan.

Okej, så jag hoppas mot alla möjliga rimliga odds, det är jag fullt medveten om, men än så länge är det fortfarande bara källor utan namn och ryktessidor som annonserat att det är officiellt. Inget ord än från varken FOX eller Josh Friedman, och Thomas Dekker sa i intervju så sent som i helgen att dom fortfarande inte hade hört någonting säkert. Och Josh har ju uttryckt sig negativt om chanserna redan tidigare, vilket får mig tro att han också skulle gjort sig verbal nu om det var spikat. Jag tror det här kan tyda på att diskussioner ändå har pågått in i det sista.

Dessutom pratar vi trots allt om kanalen som för en gångs skull förnyat en Joss-serie med låga siffror.

Som sagt, jag är inte fullt så naiv som jag ger skeende av, jag förväntar mig egentligen inget annat än nerläggning, men jag vill bara påpeka att vi faktiskt inte är helt klart riktigt ännu.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » mån maj 18, 2009 17:11

adolvsson skrev:Okej, så jag hoppas mot alla möjliga rimliga odds

Om det är något jag är bra på så är det att hoppas mot alla möjliga rimliga odds. Så jag är med dig här.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 17:16

The Buffster skrev:Om det är något jag är bra på så är det att hoppas mot alla möjliga rimliga odds. Så jag är med dig här.

Och bara därför hittar jag förstås en nyhet där FOX nu har avslöjat sitt höstschema, och inte är det någon Sarah Connor med där.

Jag skulle ju kunna prata om mid-season och så vidare men då gör jag mig bara löjlig.

Jaja. Börja gråt, gott folk.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 17:16

adolvsson skrev:Okej, så jag hoppas mot alla möjliga rimliga odds, det är jag fullt medveten om, men än så länge är det fortfarande bara källor utan namn och ryktessidor som annonserat att det är officiellt. Inget ord än från varken FOX eller Josh Friedman

Hehe, jag är med.
Har uppdaterat alla sidor hela dagen på jobbet. Och det första jag gjorde nu efter jag kom hem och såg den där länken var att kontrollera alla andra sidor igen, inget ord där... då vägrar jag inse fakta. Jag tänker nog inte inse fakta förrän det är höst och de visar något annat jäkla skit på TSCCs tid. Hm, jag kanske är mer naiv än dig?

Edit. Medan jag hela tiden gråter förstås. Förnekelse är svårt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 17:19

brat skrev:Hm, jag kanske är mer naiv än dig?

Kanske, fast inte med ett långskott. Nu har som sagt höstschemat dykt upp och bevisat saken, fast jag tror inte jag kan lämna det helt innan jag faktiskt hört Josh Friedman säga orden: We're fucked. Eller något med samma typ av innebörd.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Garim » mån maj 18, 2009 17:21

MrBurkle skrev:Så, nu har Summer inget att göra... hoppas hon landar en ny TV-roll där hon får pröva på lite annorlunda karaktärer!

Jag läste för någon vecka sedan i en intervju med Summer, att hon har blivit erbjuden en filmroll som hon var riktigt sugen på, men det berodde på TSCC's förnyelse eller ej. Så vi har ju det att se fram emot i alla fall - silver lining ni vet. Sen, så utesluter ju inte det medverkan i Dollhouse.

Men ja, usch och fy, för att inte få se mer TSCC... :(
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 17:24

Och varför bara ge upp på andra möjligheter redan?? De kan väl göra en FNL?? Fix it! Work the g.d. problem!

...och så där.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 17:27

brat skrev:Och varför bara ge upp på andra möjligheter redan?? De kan väl göra en FNL?? Fix it! Work the g.d. problem!

Får man tro ovan diskuterade blogglänk, är inte WB längre intresserade av att ta serien annorstädes, och jag läste nyss på annan plats att dom tydligen redan ska ha monterat ner kulisserna.

Vilket inte heller är verifierat, förstås, men ändå. Mörkt är det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 17:36

adolvsson skrev:
brat skrev:Och varför bara ge upp på andra möjligheter redan?? De kan väl göra en FNL?? Fix it! Work the g.d. problem!

Får man tro ovan diskuterade blogglänk, är inte WB längre intresserade av att ta serien annorstädes, och jag läste nyss på annan plats att dom tydligen redan ska ha monterat ner kulisserna.

Vilket inte heller är verifierat, förstås, men ändå. Mörkt är det.

Monterat ned kulisserna? Hela grejen med det var ju att slutet var som det var, de behöver inte kulisserna längre. Det var en av de detaljer som spekulerarna byggde sina nedläggningsprognoser på som TSCC-folket bortförklarade, det skulle ha hänt oavsett nedläggning eller inte.

Och det är WBs attityd som jag inte förstår. De måste ju förstå att det är en serie där man kan tjäna pengar, t.ex. DVDboxar, med tanke på Save One Show osv. Varför skulle de inte kolla fler alternativa möjligheter innan de ger upp... men men, jag väljer att inte tro på att de gett upp. :)

Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 17:46

brat skrev:Monterat ned kulisserna? Hela grejen med det var ju att slutet var som det var, de behöver inte kulisserna längre. Det var en av de detaljer som spekulerarna byggde sina nedläggningsprognoser på som TSCC-folket bortförklarade, det skulle ha hänt oavsett nedläggning eller inte.

Korrekt, ja, det där lät bekant.

Och annars är ju ett stort problem serien redan fått både en och två chanser fler än vad man väntat sig från början. Samtidigt tror jag, är jag t o m ganska övertygad om, att WB är fullt medveten om allt du säger, och det är därför vi inte har hört mycket till pip från varken dom eller Josh ännu, för att diskussioner har pågått in i det sista.

Att jämföra med t ex Bones, som tydligen inte fick sin deal om två säsonger klart förrän nu i helgen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » mån maj 18, 2009 18:04

FAN! FAN! FAN!

Men ja: Summer till Dollhouse FFS!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån maj 18, 2009 18:21

Problemet är att det inte finns så många kanaler som är intresserade att satsa på SF. Allra minst när det går sådär på en annan kanal. Vilket inte serien i sig ska belastas för, jag menar: flyttas från en bra tid till fredagen? Det hade kunnat döda den bästa av serier.

Men riktigt trist är det.

Jag är naiv och tror på den som midseason. (Jag är också personen som hoppas på Wonderfalls s2 fortfarande.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån maj 18, 2009 18:21

:cry: :emo: :unlove:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 19:32

noike skrev:Jag är naiv och tror på den som midseason.

Jag tänkte i samma riktningar men strax efter mitt senaste inlägg här gick jag tillbaka till sidan som gav mig höstens tablå och hittade midseasontablån också.

Den hoppfulla naiviteten såg sig än en gång krossad.

Midseason 2011 nästa?

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film