etca skrev:Min e-mailadress är följande: emmathecultureanthropologist@gmail.com
etca skrev:Förutom att svara på mina frågor skulle jag också vilja ha ert samtycke till att jag observerar er här på communityn det vill säga att jag studerar hur ni kommunicerar med varandra och vad det är om Buffy the Vampire Slayer ni kommunicerar om. Är det ok för er?
AKS skrev:etca skrev:Förutom att svara på mina frågor skulle jag också vilja ha ert samtycke till att jag observerar er här på communityn det vill säga att jag studerar hur ni kommunicerar med varandra och vad det är om Buffy the Vampire Slayer ni kommunicerar om. Är det ok för er?
Okej med mig i alla fall.
Tinwiel skrev:Men vi kanske inte pratar så mycket Buffy längre.
adolvsson skrev:Fast när Buffy nu är en metafor för allting i livet, och vad vi diskuterar här är allting i livet, då skulle man kunna påstå att det enda vi diskuterar nu är Buffy. Det skulle man kunna. Om man vill.
adolvsson skrev:etca skrev:Min e-mailadress är följande: emmathecultureanthropologist@gmail.com
Jag älskar din epostadress. Den är så... stor.
Som flickan sa.
Mer senare.
noike skrev:Okej med mig också.Tinwiel skrev:Men vi kanske inte pratar så mycket Buffy längre.
Fast vi har en massa gamla diskussioner som fungerar minst lika bra. Skulle jag tro.
adolvsson skrev:Fast när Buffy nu är en metafor för allting i livet, och vad vi diskuterar här är allting i livet, då skulle man kunna påstå att det enda vi diskuterar nu är Buffy. Det skulle man kunna. Om man vill.
gaia skrev:adolvsson skrev:Fast när Buffy nu är en metafor för allting i livet, och vad vi diskuterar här är allting i livet, då skulle man kunna påstå att det enda vi diskuterar nu är Buffy. Det skulle man kunna. Om man vill.
I och för sig, är det någon annan som tänkt på hur deras engelska förändrats sedan de började titta? Jag talar varken amerikansk eller brittisk engelska längre, talar Buffy engelska
Tinwiel skrev:Och du lär knappast säga "Tin sa det här" och sen en stor bild av mig bredvid.![]()
caffeineaddict skrev:Tinwiel skrev:Och du lär knappast säga "Tin sa det här" och sen en stor bild av mig bredvid.![]()
Och om du skulle vilja göra det så har jag ett par fina bilder på Tin i toksöt mössa!
Tinwiel skrev:Jo men så länge du använder dig av Buffy-diskussionerna, och inte av de andra rätt personliga sakerna som diskuteras här, så är det ju ok. But that kinda goes without saying.Och du lär knappast säga "Tin sa det här" och sen en stor bild av mig bredvid.
![]()
Buffy-engelskan känns som en lek med ord, där substantiv kan göras om till verb, adjektiv osv, men det skulle jag säga är ett genomgående drag i språket just nu, även i svenskan. Jag gör det även på svenska. Finns det inget ord som passar för en aktivitet så kan man göra om ett annat så att det passar.
Mr.Tweed skrev:Buffy, och även andra av Joss Whedons verk, har blivigt en stor del av det ideologisk/mytologiska ramverk vi använder för att relatera till, och förståliggöra, verkligheten.
Jäklar i min lilla låda, vi är verkligen en hög med nördar, va?
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare