The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 22:07

brat: jag fick också error om jag sökte från google, sen så gick jag till eonline, sökte på save one show i sökfältet och kom rätt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån apr 20, 2009 22:09

HeY skrev:Trean är mer eller mindre ignorerad (för den suger, nästan iaf), tror jag att serieskaparna har sagt? Den bygger bara på T1 och T2.

Josh Friedman har förresten t o m uttryckt det som att han ser TSCC som tredje delen i trilogin. Terminator-filmerna berättar Sarah Connors historia och TV-serien tar en mer naturlig utveckling än tredje filmen gör, enligt Friedman, och jag håller absolut med.

Och du har rätt om Dyson.

Hanna: Baserat på vad sa tidigare, innan du började se TV-serien, låter det onekligen inte som om filmerna är din typ av grej, men för bövelen, nog tycker jag du borde ge dom än chans till, dom är ju bra, dom där två första (och 50% av tredje men det är knepigt när det bra och det dåliga går int i vandra).
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 22:11

Tinwiel skrev:brat: jag fick också error om jag sökte från google, sen så gick jag till eonline, sökte på save one show i sökfältet och kom rätt.

Jag provade men fick error ändå. :(
Firefox avbröt för att den inte gillade koden på sidan eller något annat finurligt. Och explorer fick sidfel.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » mån apr 20, 2009 22:11

brat skrev:HeY - Har du en fungerande länk till "Save one show". Den jag klickar på säger bara error och sidfel.

Den här funkar för mig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 22:12

HeY skrev:
brat skrev:HeY - Har du en fungerande länk till "Save one show". Den jag klickar på säger bara error och sidfel.

Den här funkar för mig!

Yay! Tack. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 22:13

Tack adolvsson. Som sagt, om jag ser dem med någon annan så att jag kan få sitta och vara lite dryg under tiden och skratta åt Arnold så kan jag tänka mig att se om dem. Linda Hamilton är för mig fortfarande lite för mycket den där jobbiga bruden från Skönheten och odjuret. Vart är lejonmannen då, undrar jag då. Och jag minns att jag var måttligt underhållen när jag såg dem första gången. Men jaja, jag ska se dem.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån apr 20, 2009 22:15

Tro mig, då du ser T2 kommer Skönheten och odjuret vara det sista du tänker på... Utan att spoila för mycket då. :)

T2 är en av världshistoriens bästa filmer enligt mig. Inte riktigt lika bra som Aliens, men inte långt ifrån. Dags för omtitt snart tror jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 22:19

Haha, jag vet inte om jag blev mer övertygad nu, AKS. Jag vågar inte ens se Aliens. :D :D :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » mån apr 20, 2009 22:28

Haha, nej, det är väl inte många som håller med mig om att filmerna är bra även om många gillar dem rejält mycket. Men det är de. Om man gillar den sortens film naturligtvis, men så är det ju alltid.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 22:37

Jo, så är det ju. :D Jag har i alla fall noterat din entusiasm och den gjorde mig lite mer sugen på en omtitt, trots Aliens-grejen. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 23:08

När får vi reda på om serien blivit cancelled eller ej?
2x22
BTW, scenen i sovrummet med Cameron och John. Den var het på ett sjukt sätt. :D Jag höll andan under hela scenen tror jag. "åh shit, nu hånglar de! Nej, de kan inte hångla, hon är en robot. Men hon är en het robot! Han har nyss skurit upp henne för att leta efter power leakage, det är så sjukt att jag sitter och tänker hångel. Men kanske nu..? nej, dammit. Eller bra menar jag. Bra. Eller äsch.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » mån apr 20, 2009 23:26

Tinwiel skrev:När får vi reda på om serien blivit cancelled eller ej?

När FOX avslöjar höstschemat, den 18:e maj.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » tis apr 21, 2009 0:57

Ja herrejeflar. Ge mig säsong fucking 3!!!

vore sjukt tufft om John Henry-skådespelaren skall spela "Cameron" nästa säsong... Miss Weaver verkade ju dock tro att det var John Henry som åkt tillbaka till framtiden, inte Cameron med John Henrys kropp. Men de sa ju i avsnittet att det räckte att byta en fläkt för att han inte skulle vara sig själv riktigt, och han var ju datorn, inte kroppen, så jag fattar inte det riktigt.. Det känns rimligare att Cameron skulle satt sitt chip i John Henrys kropp. (Hur det nu skulle gå till rent praktiskt...)

Kan heller inte riktigt greppa vad nån tänkte. Varför ville Cameron till framtiden över huvud taget? Och ta med sig John Henry?
Och kunde hon ens åka till samma framtid som John åker till? Den tidslinjen "skapas" ju först genom att John hoppar ur sin tidslinje...
Johns beslut att åka efter var ju också tokigt. Allt de kämpat för var ju att han skall överleva och leda motståndsrörelsen. Men han är kär i ett... microchip?
Hoppas också att en eventuell S3 visar att det gått betydligt sämre utan honom, annars, what's the point of it all?

Har klickat på save-länken, för det kan inte skada iaf!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav brat » tis apr 21, 2009 21:50

gaspode... oh noes, nu fick jag ändå mer hjärnvärk. De kan ju faktiskt inte vara i samma framtid eftersom framtiden utan John inte skapades förrän efter han hoppade. Suck. Nu kommer det att störa mig. Men inte så länge... får vi en säsong 3 så glömmer jag det. :)

Tin, jag bara skrattar åt din utläggning :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tis apr 21, 2009 22:57

Alltså, sluta tänka på det här med tidsresorna och ta det bara som det är för det går inte reda ut det. För tekniskt sett borde inte framtiden utan John finnas eftersom John förmodligen åker tillbaka till rätt tid sen och då blir allt normalt igen, vilket betyder att i framtiden där John nu är borde det finnas en framtids-John eftersom John åker tillbaka och växer upp om den John som redan har gjort det därför borde vara där nu eftersom allt rättas till iom att han åker hem. Och bevis som styrker på att framtids-John borde vara i framtiden där nutids-John nu är eftersom allt redan har hänt (John åker tillbaka och växer upp och borde vara där) är att om allt inte redan hade hänt en gång borde inte folk/cyborg kunna komma från framtiden eftersom nutiden borde vara första gången det händer, vilket det bevisligen inte är. Därför borde framtids-John vara i nutids-Johns framtid. Does my point make sense? D'ya feel me? Men det går säkert hitta rätt och fel där också. Det känns som om det är meningslöst att spekulera eftersom varje teori känns lika rätt som den känns fel.

(edit) Och nej, jag förstår inte heller vad jag skriver när jag läser om det nu men jag vet vad jag menar. Hoppas ni gör det också. ;) (/edit)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » ons apr 22, 2009 18:08

Nejnej. :D
Det finns olika tidslinjer samtidigt. Om vi börjar efter T2 så går alltså en tidslinje framåt till den Judgment Day som finns i T3. Men då skickar framtids-John tillbaka Cameron för att förhindra det och då när Sarah/John/Cameron hoppar i tiden så skapas en till tidslinje där vi är i TSCC och i den framtiden kommer Derek att åka tillbaka i tiden. Men då skapar det?? en ny tidslinje där Jesse reser tillbaka i tiden. Kanske typ.
Ja, hur det nu än är, så hoppar John-Henry till en framtid där det finns en framtids-John eftersom vår John lever kvar i vår tid.
Men sedan hoppar vår John efter och då hamnar han i en framtid utan John där John-Henry också är. Han hoppar ju till den framtid hans tidslinje skulle ha fått men iom att han hoppar skapas en extra tidslinje. Så det finns en John-Henry i en framtid med John också.
Hoppar sedan John tillbaka till vår tid så skapar det ytterligare en tidslinje, och hans mamma lever i den, men också i den andra tidslinjen som skapades när han hoppade framåt som vi kallar framtiden utan John.
Så till slut ifall de stoppar Judgment day så är det bara i en liten tidslinje, och vid det laget har de splittrat tiden i så många tusen linjer att hela mänskligheten ändå utplånas massor med gånger i andra linjer.

Right? Eller? :P
Poängen är, inget blir "normalt igen" när man hoppar i tiden. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons apr 22, 2009 18:30

Om man misslyckas med något kan man inte bara hoppa tillbaks i tiden igen då? Och det gäller både människor och maskiner. Det blir ju som ett evigt hjul av tidshoppande för alla och vi når aldrig någon lösning.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » ons apr 22, 2009 18:46

Jag har en seriös bok om tidsresor (som heter "Tidsresor"), där man enligt baksidan t.o.m får lära sig hur man kan resa i tiden själv! Hittade den på ett antikvariat.

Jag har slutat berätta mina smarta teorier för brat, hon förstår ändå inte hur logiska de är. :D Samtidigt som det är som HeY säger (eller menade med nån mening där som jag inte orkar citera) att precis allt är möjligt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Nyx » tor apr 23, 2009 0:30

AKS skrev:Haha, nej, det är väl inte många som håller med mig om att filmerna är bra även om många gillar dem rejält mycket. Men det är de. Om man gillar den sortens film naturligtvis, men så är det ju alltid.

Jo, jag håller med. Tinwiel du måste se Aliens. Det är världens bästa film! Ärligt. Och sen ser du Terminatorfilmerna också! 8)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav caffeineaddict » tor apr 23, 2009 6:06

Aliens är definitivt där uppe någonstans. Världens bästa actionfilm, at the very least.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor apr 23, 2009 13:15

Jag tror jag håller med där. Jag gillar iofs RoboCop 3 också.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » tor apr 23, 2009 21:45

http://www.expressen.se/noje/film/1.154 ... terminator

Jag antar att den här har ingen koppling till serien? Inte samma parter inblandade osv? Christian Bale har huvudrollen, så det lär knappast vara vårt gäng. :( Men poop.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » tor apr 23, 2009 22:05

som jag förstått det så är den en fortsättning på Terminator 3-tidslinjen och har inget med SCC att göra alls. Så ingen Summer Glau eller John Henry :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tor apr 23, 2009 22:22

:( :( :( :( :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav eriked » tor apr 23, 2009 22:32

Men... den har McG som regissör!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tinwiel » tor apr 23, 2009 22:37

Jag känner igen det namnet, han är producent eller regissör på någon tv-serie jag brukar se. Hmm.. Supernatural? jag vet inte.. någon serie är det i alla fall, jag ser namnet i en eftertext framför mig.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » fre apr 24, 2009 1:07

Tinwiel skrev:Jag känner igen det namnet, han är producent eller regissör på någon tv-serie jag brukar se. Hmm.. Supernatural? jag vet inte.. någon serie är det i alla fall, jag ser namnet i en eftertext framför mig.

Jo, Supernatural, och de använde hans namn för (spoiler SPN s2) producenten i Hollywood-avsnittet också. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre apr 24, 2009 1:21

McG dyker upp överallt tycker jag. Alias, The O.C och Chuck är tre andra serier som jag vet där han var/är bakom kameran. Sedan är väl han också regissören av Charlie's Angels filmerna - de med Diaz, Lui och Barrymore. Personligen är jag inte jättemycket för honom, det känns som om det blir mer fokus på bröst och explosioner [och trams] än en bra story när han är delaktig i besluten. Inte för att det måste vara fel, men det är mer lös underhållning än tankeväckande. Dock läste jag någonstans (här?) att han vill bli tagen som en mer seriös filmskapare - vad det nu betyder enligt honom är väl frågan...
Men jag kanske har fel; han kanske är ett geni! Vad vet jag egentligen om filmskapare och sådant when it comes down to it?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » fre apr 24, 2009 1:31

Bröst + Explosioner = :extas:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » fre apr 24, 2009 1:35

Rombat skrev:Bröst + Explosioner = :extas:

Ännu bättre om man adderar lite Story också! :popcorn:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film