Favoritkaraktärer Alla Serier (Kan innehålla vissa Spoilers)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Favoritkaraktärer Alla Serier (Kan innehålla vissa Spoilers)

Inläggav Rombat » tis mar 17, 2009 17:38

Rombats favoritkaraktärer genom seriehistorien. (Från serier som i viss mån kan kallas drama. Hade jag lagt in komedifavoriter hade bara casten på Green Wing täckt alla platser. Och Mike Bergen.)
Jag har försökt hålla detta någorlunda spoilerfritt, men det är svårt. You have been warned.

8. Karl "Helo" Agathon (Tahmoh Penikett) - Battlestar Galactica
Glömde bort honom innan. Min stora favorit i Battlestar Galactica. Jag har helt enkelt en thing för öppensinnade moraliska kompasser som kan sparka skiten ur folk.

7. Josh Lyman (Bradley Whitford)
- The West Wing
Emotionellt skadad, kronisk arrogant och oerhört skicklig. Och fruktansvärt, fruktansvärt rolig. Josh var anledningen till att jag började älska The West Wing, och även om andra karaktärer höll mig kvar senare i serien, var det ändå Josh (och, bör det nämnas, hans samspel med Donna) som på något sätt förankrade serien i min hjärna som få andra serier gjort.

6. Buffy Summers (Sarah Michelle Gellar)- Buffy the Vampire Slayer
Inte mycket att säga. En ganska enorm karaktärsresa över sju säsonger som de flesta här på forumet i någon mån funderat över någon gång. Fröken Summers är stark, modig och rolig, men också fruktansvärt mänsklig och bräcklig. Och fruktansvärt skickligt skriven. En av de mest komplexa karaktärer jag känner till och som jag i princip alltid sympatiserar med, oberoende av situation.

5. Gregory House (Hugh Laurie)- House M.D.
Världens näst charmigaste bitternalle. Hade han suttit i ett rum med nummer tre på listan hade rummet antagligen imploderat och förvandlats till någon form av gosedjur med huggtänder som hade varit väldigt elakt, men på ett skojigt sätt. House får mig nog att skratta högst av alla karaktärer på denna listan.

4. Sam Seaborn (Rob Lowe)
- The West Wing
Den underbart idealistiske, tankspridde och smått ironiska talskrivaren står för några av de absoluta höjdpunkterna i The West Wing. Andra gången han avbryts i ett viktigt möte var jag så överglad att jag hoppade i sängen. Även på andra omtitten. Vilket kanske säger en del. Han var även cirka 7000% bättre än sin ersättare (som enbart får benämnas den smutsige förrädaren).

3. Toby Ziegler (Richard Schiff) - The West Wing
Det kanske känns lite dumt att trion från The West Wing allihopa är med på denna listan, och jag tror inte att någon av dem hade varit med om det inte var för deras samspel med varandra. Men ingen av dem är riktigt lika underbar som Toby. Mannen som inte bara fungerar som kollektivt samvete utan också skriker sig blå i ansiktet när han anser att hans kollegor handlar fel. Det märks kanske inte direkt i serien, men Toby är nog den mest idealistiske personen i hela The West Wing.

2. Michael Westen (Jeffrey Donovan)- Burn Notice
Den charmigaste mördaren som filmats. Det lite okynniga leendet som på en hundradels sekund förvandlas till ett iskallt stenansikte, får i alla fall mig att uppfatta Michael Westen som en av de mest trovärdiga karaktärerna på TV just nu. Och när masken ibland spricker så försvinner både charmknutten och mördaren och man kan skymta en karaktär med oerhört djup.

1. Malcolm Reynolds (Nathan Fillion)
- Firefly
Väldigt olik Michael Westen men samtidigt så oerhört lik honom. Mal var sergeant ut i fingerspetsarna. Han beskyddade sina soldater samtidigt som han körde med dem konstant, han begärde aldrig något han själv inte var beredd att ge och gav aldrig upp. Och trots att han i serien gått vidare med sitt liv är han fortfarande samma person, även om han själv kanske inte alltid tror det. Det är något skoningslöst precis under ytan på Mal som sticker upp ibland, och när det händer så dör folk.
Senast redigerad av Rombat tis mar 24, 2009 20:46, redigerad totalt 2 gånger.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tis mar 17, 2009 17:45

Kul läsning! Och bra idé. Hm, jag vet inte ens var jag ska börja själv. Ska kanske ta några dagar på mig för att försöka vaska fram kandidater faktiskt och se om jag kommer på nåt som skulle kunna bli en bra lista. Rimmer är självskriven så klart!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tis mar 17, 2009 22:32

Dags för mig att leta fram min Topp 20-lista... jag gjorde den för nåt år sen när Joss delade med sig av sin karaktärslista. :)

Hm...

Just det, Joss lista var inspirerad av James Gunns.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 19, 2009 8:29

Jag har nu kommit på fem karaktärer som skulle vara med på en topplista. Ska dock inte säga vilka än för jag kanske kommer på några andra senare. Karaktärer som jag en gång älskade, men där jag slutade se serien (t.ex. Logan i VM och T-Bag i PB) tar jag inte med på listan eftersom det ju inte är säkert att jag hade fortsatt gilla dem om jag sett alla avsnitt. Det gör att jag inte har så där jättemånga karaktärer att välja på faktiskt (relativt sett alltså).

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tor mar 19, 2009 13:32

Jag körde bara på sju för att det är de sju som jag verkligen har diggat. Ville egentligen göra en topp 10, men vafan liksom.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » tor mar 19, 2009 15:34

Jag vill och tänker göra en sådan här lista. Måste bara tänka en hel del först. Men det var njutbart att läsa Rikards. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor mar 19, 2009 20:25

Rombat skrev:Jag körde bara på sju för att det är de sju som jag verkligen har diggat. Ville egentligen göra en topp 10, men vafan liksom.

Ja, jag kan definitivt tänka mig en topp 5, men tänker vänta ett par dagar till och se om jag kommer på nån fler som ev skulle hamna före dessa fem även om det är tveksamt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor mar 19, 2009 20:34

Jag kommer ha samma WW-"problem" som Rikard. På en spontant framkallad Topp 10 skulle jag behöva ha fem WW-karaktärer. Och åtminstone en från Sports Night.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » tor mar 19, 2009 21:21

Ska slänga ihop en för komediserier någon dag också. Där kommer en annan serie som slutar på Wing att dominera.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre mar 20, 2009 0:55

Jag har jättesvårt för listor och placeringar så det här gäller bara för den närmsta halvtimmen.

20. Ripley Holden - Blackpool
Lös moralisk kompass -- minst sagt. Egentligen är det förvånande att han har några värderingar alls fast de är där om man gräver lite på ytan. Och de värderingarna tenderar han att släppa efter om pengar erbjuds.

19. Omar - The Wire
Han är vem han är och skäms inte för det. På sätt och vis även en udda blandning karaktärsdrag som fungerar jävligt väl.

18. Barney Stinson - How I Met Your Mother
Apropå karaktärer som är sig själva oavsett vad. Inte bara är han ohämmat kul, han har ett sätt att förhålla sig

17. Frank Pembleton & Tim Bayliss - Homicide: Life on the Street
Någonstans måste jag ha med folk från Homicide, för huvudkaraktärerna är jävligt starka. Men starkast av allt är Frank & Tim som partners. Så det här bli första av två delade platserna för sådana här personer.

16. Peter Dragon - Action
Jag funderade på att ha Ari Gold här , men nej. Om man bortser från Jeremy Piven så är Ari nästan bara som en lite trevligare kopia av Peter Dragon.

15. Agent Dale Cooper - Twin Peaks
Udda. Left-field. Men alltid med en intern logik som fungerar.

14. Lester Freamon - The Wire
Han är smartare än han framställer sig för överordnade för han vet vad som händer med smarta jävlar.

13. Gonzo - The Muppet Show
Han dansar med ost och stöter på kycklingar ohämmat. Och han lyckas aldrig med sina stunts. När han blir utbuad för att ha ätit upp ett bildäck skriker han "YOKOS! What do they know about art?!" mot publiken. Gonzo the Great.

12. Joshua Lyman - The West Wing
Josh var personen som fick mig att bli kär i Sorkin-dialog. Och att bli bekväm med att vara en Josh-Donna shipper.

11. Wesley Wyndam-Pryce - Buffy / Angel
Ja. Wes!

10. Geoffrey Tennant - Slings & Arrows
Han blev knäpp under en Hamletföreställning, han ser ut som Bernard Black mer än en ridande polis och han brinner verkligen för det han gör och genom honom upptäcker även andra att teater is the shit.

9.5 Harry Pierce - Spooks
Glömde. Han pratar i one-liners. Han kan stirra ner vem som helst. Han är kall, distanserad och bryr sig en jävla massa. Om jag blir spion vill jag bli som Harry.

9. Bernard Black - Black Books
Rövhål. På sätt och vis nog den mest egoistyiskt avskyvärda människa på listan. Men han är rolig som fan så låt gå.

8. Jayne Cob - Firefly
Han är opportunist, han är ett rövhål, han är inte så smart. Men damnit, han vet i efterhand när han har gjort något dumt och han har en charm som fungerar även om det inte riktigt är på det sättet han tror. Och han har en snygg mössa.

7. Parker - Leverage
En tjuv som stjäl för att hon gillar pengar. Och hon såg en gång en clown bli mördad av en häst. Och hon... är bara jävligt bedårande på ett lite vrickat sätt.

6. Saul Tigh & William Adama - Battlestar Galactica
Jag kan inte riktigt separera dem. De har båda styrkor och nackdelar men det som lyfter upp dem är hur bra vänner de trots allt är.

5. Shane Vendrell - The Shield
Han gör dumma saker och ändå, ändå lyckas man känns sympatier. Det är en fantastisk prestation.

4. John Crichton - Farscape
Han får stryk. Han kommer med nördiga kommentarer. Han är allt annat än en actionhjälte. Plus att han har glömt en atombomb i en hiss.

3. Malcolm Reynolds - Firefly
När jag hör ordet "lojalitet" tänker jag direkt på Mal. Han är bitter, han anser att han har rätt, och att det inte finns något han bryr sig om. Vilket är fel, han är oerhört empatisk under allt han låtsas och han skulle verkligen göra vad som helst för de få personer han kallar vänner.

2. Dub-Dub - The Middle Man
Det är något med hur karaktären är och sättet replikena levereras. Jag är kanske bara en jävligt stor sucker för söta tjejer som är nördiga?

1. Jaye Tyler - Wonderfalls
Jag identifierar mig med Jaye på ett sätt som är sjukt. Jag charmas och jag skrattar och jag tycker hon har rätt i... allt. Även när hon inte har det. På sätt och vis kanske det är egenkär men nej, två sekunder in i Wonderfallspiloten och hon höll mig fast.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre mar 20, 2009 1:13

Gah, jag visste att det här skulle hända. Nästan alla de bästa karaktärerna är redan tagna. :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » fre mar 20, 2009 1:19

caffeineaddict skrev:Gah, jag visste att det här skulle hända. Nästan alla de bästa karaktärerna är redan tagna. :P

Ja, och du får inte tycka samma för då är du ju en härmapa! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaia » fre mar 20, 2009 1:19

Hihi den första jag kom att tänka på som bara måste vara med på min lista var Bernard Black, som du säger han är fruktansvärd, men de där bittra och på alla sätt frånstötande personligheten gör bara att man gillar honom ännu mer. Det faktum att han har rödtjut vid kassaapparaten gör honom knappast mindre skön. :D
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad

Inläggav noike » fre mar 20, 2009 1:21

caffeineaddict skrev:Gah, jag visste att det här skulle hända. Nästan alla de bästa karaktärerna är redan tagna. :P

Hela DOOL finns kvar...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre mar 20, 2009 1:31

Jag har skurit ner till 60 karaktärer nu...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » fre mar 20, 2009 1:55

caffeineaddict skrev:Jag har skurit ner till 60 karaktärer nu...

JAG KRÄVER EN TOP-50 LISTA!!!!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sfinx » fre mar 20, 2009 2:45

sp1keout skrev:
caffeineaddict skrev:Jag har skurit ner till 60 karaktärer nu...

JAG KRÄVER EN TOP-50 LISTA!!!!!!

:eek: oj!
Skulle nog få ihop en 20 lista mängdmässigt, men klarar inte riktigt att rangordna. Jag vågar inte än.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tam » fre mar 20, 2009 14:01

25 stycken. Ingen inbördes ordning. Bara en karaktär per serie. Inte mycket eftertanke så säkert finns både såna som jag glömt och såna som egentligen inte borde vara med. Inte heller särskilt genomtänkta eller välformulerade kommentarer. Oh, well.

Niles Crane (Frasier)
När Niles bryter ihop är det så påtagligt i ansikte och kroppsspråk att ingen kommer i närheten av att orsaka samma känslostorm. Och så är han roligast.

Roslyn Coulson (Kvinnofängelset)
Hon var väldigt ung när hon hamnade i finkan efter att ha dödat sin mammas mördare. Sen försökte hon rymma en massa gånger. Det var väldigt rörande och bra. Jag var lite förälskad i henne.

Jennifer "Gulletussan" Samuelsson (Mia Och Klara)
Att i ett sketchkomediprogram bygga upp den ungefär finaste och sorgliste karaktären nånsin är rätt coolt.

Alan Shore (The Practice/Boston Legal)
Jag blev väldigt mycket mer dryg av att se Alan Shore på TV. Och mer social. Och smartare.

Aaron Tyler (Wonderfalls)
Egentligen är väl Jaye än mer en favorit, men jag tar med min namne på listan istället. Bara för att.

Stuart Allan Jones (Queer as Folk (UK))
Het typ. Rör sig och för sig. Tror Charlie Hunnam till Sons of Anarchy (Nathan i Queer as Folk) inspirerats av Aiden Gillens (denne Stuart) sätt att gå. En imitationsvärdig gångstil är det.

Batmanuel (The Tick)
Tycker sig vara så snygg att han har en minimalt liten superhjälteögonbindel för att inte dölja för mycket av sitt ansikte. Class act.

Batman (Batman)
Adam Wests gestaltning. Klassiskt, etc.

Sue White (Green Wing)
Skrattfest.

Betty Draper (Mad Men)
Fantastisk karaktär. Tuff och tragisk, sådär som man gillar det.

The Doctor (Doctor Who)
Har en inspirerande människosyn.

Bernard Black (Black Books)
En annan sorts inspirerande människosyn... Rövhål, ja. Men på ett katartiskt och roligt sätt.

Lindsay Weir (Freaks & Geeks)
Troligen den karaktär jag relaterar mest & bäst till. I olika situationer kan man såklart relatera väldigt till både den ena och den andra, men Lindsay relaterar jag till mest hela tiden.

Francis Urquhart (House of Cards)
Stiligt psyko som ibland talar in i kameran. Han är en sån kontrollerande manipulatör att annat vore konstigt.

Jim Profit (Profit)
Stiligt psyko som ibland talar in i kameran. Han är en sån kontrollerande manipulatör att annat vore konstigt.

Virgil "Web" Webster (The Inside)
En till mästarmanipulatör som man blir lite kär i.

Chris Keller (Oz)
I en helt annan serie sas det om en helt annan karaktär "[He] is love. And love is a psychopath." Passar fint på Chris Keller också.

Jordan Catalano (My So-Called Life)
Pretty.

Dale Cooper (Twin Peaks)
Kaffe.

Clayton "Jonesy" Jones (Carnivàle)
En reko karl.

Gregory Richards (Sunset Beach)
Jag följde Sunset Beach med stort intresse i mina tidiga tonår. Gregory var grym.

MacGyver (MacGyver)
Han är ju ett begrepp. I avsnitt 2.01 slogs han mot Daleks. Det var kul.

Buffy Summers (Buffy the Vampire Slayer)
Ska jag bara ta en karaktär per serie blir det i Buffy & Angel titelkaraktärerna.

Angel (Angel)
Gillar dem mest, trots att ensemble-grejen är så viktig i serierna.

Malcolm Reynolds (Firefly)
Även i Firefly blev det huvudpersonen, trots hård konkurrens. Mal är ju så bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » lör mar 21, 2009 17:08

Okej, här är mina fem favoritkaraktärer utan någon som helst tanke bakom i vilken ordning de nämns:

Frank Black (Millennium)

Millennium är som sagt förvånande nog (mest av alla för mig) en av mina favoritserier. 75% av det beror på Frank Black (och Lance Henriksen som spelar honom, utan Lance skulle den Frank Black jag älskar inte finnas). Frank Black är god. Det låter kanske tråkigt, men i den extremt mörka värld som målas upp i särskilt S1 (med alla äckliga seriemördare) , men även senare, så behövs det. Han är hoppet. Att det finns någon som honom som alltid strävar efter att göra rätt och att hjälpa. Vad jag kan komma ihåg nu (var dock ett antal år sedan jag såg S2 och S3) så har han aldrig olika grader av grått i sig. Han gör misstag och så, men han är alltid god. Och jag har inget emot det.

Omar Little (The Wire)

Så, en bad boy. Och på film/tv gillar jag mina bad boys. Men Omar är ju inte helt igenom "bad". Han lever efter en kod (kanske något uttjatat begrepp efter Dexter...) och skulle t.ex. aldrig döda en oskyldig människa. Så, livsfarlig är han, men bara för vissa. Sen måste ju bara den hysteriska scenen i rättssalen nämnas. Alla som sett The Wire vet vilken jag menar. Har inte sett om den sen jag såg den säsongen, men herregud så jag skrattade... så även rolig kunde han vara. :)

Rimmer (Red Dwarf)

Åh, Rimmer! Han är så egoistisk, feg ("Boarding this vessel is an act of war. Ergo we surrender."), otursförföljd ("My brain's rebelled. It just won't accept nice things happening to me."), patetisk och avundsjuk att man bara måste älska honom. Jag tror Lister beskriver honom bäst:

"Fiona Barringson! Fifteen years of age. You got off with her in your Dad's greenhouse. You thought you got lucky but it turned out all the time that you had your hand in warm compost. How could I know that, and not know you? (...) You got three brothers: John, Howard, and Frank. You're really mean with money. You're a tremendous physical coward. You once spent an afternoon on the Samaritan switchboard, and four people committed suicide! Your middle name's Judas, but you tell everyone that it's Jonathan. You sign all your official letters A.J. Rimmer, B.S.C., and B.S.C. stands for Bronze Swimming Certificate. You're a cheating, weaselly, lowlife scumbucket, with all the charm and social grace of a pubic louse!"

Spike (BtVS)

Mal (Firefly)

Tyvärr orkade jag inte skriva mer nu... :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör mar 21, 2009 17:15

Märker någon annan vem som är nästan konstant förekommande på ALLAS listor? Best TV character ever? Jag skulle nästan kunna skriva under på det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Hajskaft » lör mar 21, 2009 21:13

Bill Haverchuck - Freaks & Geeks
Helt underbar karaktär, hur han går och för sig.

Omar White - Oz
Så dum, så patetisk så jävla rolig.

Barbra Jean - Reba
Störtskön och helt galen.

Elliott Reid - Scrubs
Vet inte riktigt varför men jag gillar henne asså..

Sally Santesson - Sally
Helt IQ-befriad.

Maggie Simpson - The Simpsons
Helt klart bäst i familjen, trots att hon nästan aldrig säger nått så finns hon alltid med på något hörn och gör något roligt.

Ralph Wiggum - The Simpons
Oskyldig och söt, och såklart blåst som fan. "Hi Super Nintendo Chalmers"

Anya - Buffy
Behövs ingen kommentar för henne, Anya var oumbärlig.

Det var nog alla som jag kom på just nu..
Hajskaft
Demon Fodder

Inläggav chanda » lör mar 21, 2009 22:45

Fox Mulder och Dana Scully (Arkiv X)
Hans vilja att tro på det övernaturliga och hennes miss tro skapade en bra duo.

Lorelei (Gilmore Girls)
Bara älskar denna karaktär hon var härligt tuff och självständig.

Spencer Reid (Criminal Minds)
Har alltid gillat udda karaktärer. jag gillar hans kunskap om allt.

Sam och Dean Winchester (Supernatural)
Har aldrig varit so dragen till två tv karaktärer som till dessa två. Myckt tack vare Jensen och Jared men kudos till Kripke och Singer som lyckas hitta på nya sätt att tortera och utveckla karaktärena i varje säsong.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Tinwiel » sön mar 22, 2009 0:42

Hajskaft skrev:Bill Haverchuck - Freaks & Geeks
Helt underbar karaktär, hur han går och för sig.

:lovebunny: !
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » tis mar 24, 2009 20:47

Tvungen att slänga på en till på min lista som jag glömt.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis mar 24, 2009 20:54

Rombat skrev:Tvungen att slänga på en till på min lista som jag glömt.

Jag med, fast någon helt annan person från en annan serie. 9.5 är den nya.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis mar 24, 2009 21:14

noike skrev:
Rombat skrev:Tvungen att slänga på en till på min lista som jag glömt.

Jag med, fast någon helt annan person från en annan serie. 9.5 är den nya.

Jag gillar ditt val, nu när jag väl börjat bekanta mig med just den karaktären.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tis mar 24, 2009 21:35

Harry Pearce är fruktansvärt jäkla given på min lista, fast jag hade själv glömt honom om inte en omtitt av Spooks tacksamt påbörjats med Rombat här igår.

Nu ska jag bara bygga listan också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » tis mar 24, 2009 23:44

Jag satte ihop en lista med karaktärerna som inte nämnts än, men nu såg jag att Aron inte alls hade glömt att ta med Stuart Allan Jones så konceptet föll lite. Kvar blev mest en lista över seriers näst bästa karaktärer. Men Ernst Hugos doktor Helmer från Riket skulle vara med. Och Pentti Varg.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » tis mar 24, 2009 23:49

wyndham skrev:Och Pentti Varg.

:lovebunny: :extas: Såklart.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Återgå till TV-serier och film