House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaia » tor sep 25, 2008 12:45

adolvsson skrev:
eynosh skrev:Svar:
put you on retainer

Oh, oh, betyder det att privatdetektiven kommer vara återkommande? Hoppas verkligen så, jag blev riktigt förvånad, under avsnittet, över hur mycket jag gillade honom. Grymt skön karaktär.

Han och House skulle kunna bli något av det mest underhållande serien har haft tillsammans. Älskade samtalet i glassbilen och hur de är så lika men ändå inte :lovebunny:
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad

Inläggav The Buffster » fre sep 26, 2008 22:59

adolvsson skrev:Vid det här laget är jag mest orolig för att gamla teamet ska komma tillbaka och nya sparkas ut. Jag älskade det gamla teamet och var sorgsen att se dom gå men jag har slutat sakna dom nu. Det nya är både intressantare och mer underhållande än det gamla någonsin var. Vilket jag nog nämnt förr. Tål att upprepas, dock. Jag upprepar av kärlek.

Nej. Det håller jag nog inte med om. I och för sig så känns det konstigt att nu bara byta tillbaka till det gamla teamet, så jag hoppas nog inte heller att det blir så. Men jag saknar dom, mycket. Tänkte på det under senaste avsnittet, det lilla Chase var med, att jag tyckte så mycket om honom. Om Cameron är intressantare än Thirteen någonsin kommer att bli. Av nya teamet gillar jag nog Kutner mest, för att han är rätt rolig. Men som karaktär, nej inte så intressant. Interaktionerna mellan nya teamet och House fungerar bra i och för sig. Så det är inte så att jag ogillar dom. Men jag tyckte mer om det gamla, och det känns så trist att särskilt Cameron reducerats ner till ingenting. Hon brukade ju vara så bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav gaspode » lör sep 27, 2008 0:37

som sanna tycker.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 01, 2008 21:54

5x03

Jag börjar gilla den där privatdetektiven mer och mer.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav caffeineaddict » lör okt 04, 2008 16:50

(spoiler 5.02 & 5.03) Ovant att se Michael Weston vara så charmig och mysig och... alldeles, alldeles underbar. Har mest bara sett honom i psykopatroller tidigare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » ons okt 15, 2008 19:34

(spoiler 5.04) "If you're coming back just because you're attracted to the shine of my neediness, I'd bee okay with that."

Wilson! :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Ankh » ons okt 15, 2008 20:53

5.04
HURRA!! HURRA HURRA HURRA HURRA!!! I nte nog med att vi fick se C&C diagnostisera igen, WILSONs BACK!!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » ons okt 15, 2008 20:54

Vad Sanna skrev där! <3
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor okt 16, 2008 2:23

5x04
Om jag får inleda med ett par invändningar, så hade jag gärna sett det dröja några avsnitt till, och jag hade gärna sett det ha någon koppling till privatdetektivens utgång (antingen direkt eller indirekt, det kvittar mindre lika), men det är småsaker, för fy fan vad skönt att ha Wilson tillbaka. Den där scenen på fiket var smått magnifik.

Och avsnittet var rent generellt skitbra. Kärlek till House.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Ankh » tor okt 16, 2008 19:40

adolvsson skrev:5x04
Om jag får inleda med ett par invändningar, så hade jag gärna sett det dröja några avsnitt till, och jag hade gärna sett det ha någon koppling till privatdetektivens utgång (antingen direkt eller indirekt, det kvittar mindre lika), men det är småsaker, för fy fan vad skönt att ha Wilson tillbaka. Den där scenen på fiket var smått magnifik.

Och avsnittet var rent generellt skitbra. Kärlek till House.

Just! jag hade glömt privatdetektiven! Vart har han tatt vägen? Hoppas han kommer tillbaka!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaia » tor okt 16, 2008 21:08

Jag är så lycklig efter att ha suttit och sett house och wilson bli vänner igen :lovebunny:, men jag hoppas också att vi fårr se mer av privatdetektiven Det här avsnittet fick mig vrkligen stört lycklig! :D
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad

Inläggav Garim » fre okt 17, 2008 15:30

5x04 House är så underbar i alla tokiga/elaka saker han gör. Jag skrattade högt när han slog Wilson på handen så han tappade nycklarna, och sen igen ficklampan.Underbart avsnitt.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav gaia » ons okt 22, 2008 15:08

5x5Älskar helt enkelt hur Wilson lyckas lura House med hela historian om den före detta prostituerade, I just have to say it again. He's back! :D Tyckte faktiskt riktigt synd om 13 i slutet av avsnittet. House reaktion på adoptionen var klockren! Är det bara jag som tänker att det förmodligen inte finns någon som är bättre lämpad att bli mor än Cuddy förresten, tänker på avsnittet då hon försöker få Wilson och House att prata med varandra, men även i största allmänhet efter att hållit koll på House så länge. Fantastiskt avsnitt! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons okt 22, 2008 16:06

5x05
Privatspanarn! :D

Maybe a litle more than you, maybe a little less. I'll race you.

Ja, verkligen skitbra. Nuförtiden är det så mycket härligt karaktärsgojs att jag blir riktigt varm inombords. Var rädd för att det här skulle betyda slutet för 13, att dom återintroduceringen av Chase och Cameron på bekostnad av nya teamet skulle vara på ökad framfart, på samma sätt som Wilson kom tillbaka lite väl snabbt, men det glädjer mig att så inte verkar vara fallet, jag hoppas det här om något betyder mer av alla. För nog måste det, speciellt nu när nya teamet fått tid att växa, gå att balansera alla karaktärer och ge gamla tidet mer tid? Jag tycker det. Det har redan blivit mer Wilson, och privatspanarn får tid, så jag är hoppfull.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eynosh » ons okt 22, 2008 17:40

5x05
Anosheh säger:
Sjögrens syndrom...
Alma säger:
va`?=
Anosheh säger:
måste vara det på veckans house
Anosheh säger:
5 min kvar
Alma säger:
hahaha
Anosheh säger:
måste vara sjögrens syndrom..
Anosheh säger:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Anosheh säger:
JAG SATTE DEN!
Anosheh säger:
HAH!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

det bästa

Inläggav mershieta » tis okt 28, 2008 9:05

Jag älskar denna serie. Den excentriska läkare är så älskvärda. Jag älskar de fall och hur de löst!
mershieta
Demon Fodder

Inläggav gaspode » ons okt 29, 2008 22:25

:eek: :eek:

vart är det här påväg då?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaia » ons okt 29, 2008 22:55

Precis det kan man fråga sig, men jag har ändå väntat lite på att det skulle hända
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad

Inläggav eynosh » tor okt 30, 2008 14:12

gaspode, gaia:
SPOILERMARKERA FÖR I HELVETE!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Ankh » ons nov 12, 2008 20:59

5.07
Jag hejar på House & Cuddy! :) Och vad underbart det var att se så mycket av Cameron & Chase!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Buffster » tis feb 03, 2009 20:52

(spoiler 5.14) Veckans patient var så tråkig. Att hon hade slutat jobba som läkare, och varför, känns som den sortens sak som House brukar vara bra på. Men här så fungerade det inte alls. Jag tyckte mest bara riktigt illa om henne.

Men, jag gillade avsnittet ändå. Mest på grund av Foreman och Thirteen. Så fina. Jag hade nog inte trott att jag efter fem säsonger plötsligt skulle tycka att Foreman var intressant. Men nu gör jag det. Thirteen gillar jag mer och mer. Att hon tycktes ha förlåtit Foreman där på slutet fick mig faktiskt att tycka tokigt mycket om henne.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav MissKittyFantastico » ons mar 11, 2009 0:11

5.17

Jag gilade verkligen det här avsnittet, samspelet mellan Wilson och House, den jätteroliga patienten, Kutner som jämför patienten med Harry Potter, House ringsignal för sina minions är Mm-bop med Hanson. :D

Så mycket bra.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav adolvsson » ons mar 11, 2009 0:29

MissKittyFantastico skrev:5.17

Jag gilade verkligen det här avsnittet, samspelet mellan Wilson och House, den jätteroliga patienten, Kutner som jämför patienten med Harry Potter, House ringsignal för sina minions är Mm-bop med Hanson. :D

Så mycket bra.

Ja. Och dessutom spelades den jätteroliga patienten av Jay Karnes. Dutch-man! Jag blev så glad, så glad, att jag fnittrade som en liten skolflicka.

Utöver det, var nog Kutners Potter-grej min favoritbit i avsnittet, men det är svårt att jämföra och välja favoriter, för som sagt, det var så mycket bra. HAUS!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » ons mar 11, 2009 0:55

Det har faktiskt varit några riktigt bra avsnitt nu (spoiler 5.16) även om jag i 5.16 störde mig hyfsat mycket på hur fort House släppte lösningen på sina ben, smärta och personlighetsproblem. Jag är okej med att det hade slutat så ändå, men det var en intressant historia som gärna hade fått löpa över några avsnitt istället för att vara avklarat inom de 43 minuterna.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons mar 11, 2009 1:49

caffeineaddict skrev: (spoiler 5.16) Jag är okej med att det hade slutat så ändå, men det var en intressant historia som gärna hade fått löpa över några avsnitt istället för att vara avklarat inom de 43 minuterna.

Förvisso. Men samtidigt är det där med benet och hur han inte kan vara utan smärtan någonting dom rört vid tidigare. Så jag tyckte till och med det var skönt att dom inte drog ut på det, och jag tyckte det kändes som det kan ha varit en poäng med avsnittet, att visa att man känner till det fanns andra medel för House att kunna leva med benet utan att för den delen uppehålla sig vid samma typ av storyline en gång till.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav MissKittyFantastico » tis mar 17, 2009 14:09

5x18

Death Cat aka Good Bye Kitty. :D

Först var det lite segt, men sedan tog det fart och blev tokigare och tokigare. Kutner är verkligen min favoritminion, han blir bara bättre och bättre.

:cat:

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav adolvsson » ons mar 18, 2009 18:47

MissKittyFantastico skrev:5x18
Kutner är verkligen min favoritminion, han blir bara bättre och bättre.

Ja! Och han är kanske den största orsaken till varför jag inte saknar dom gamla minioniterna särskilt mycket, för jag skulle sakna Kutner destor mer, om dom byttes tillbaka.

Det gäller dom andra två också, förstås, men mest Kutner.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » lör mar 21, 2009 14:44

Tycker som emelie att det böjade lite skakigt men tog sig allteftersom.
Tydligen är katten baserad på en verklig katt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oscar_&#40;cat&#41;

Här finns house-recensioner som går in på medicinen och petar, om man är sån som gillar sånt:
http://www.politedissent.com/house_pd.html
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav MissKittyFantastico » tis mar 31, 2009 23:13

5x19

Annorlunda avsnitt men jag gillade det, trevlig skådespelare som patient också.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav adolvsson » tis apr 07, 2009 18:33

5x20
Kutner! :(

Skitbra, starkt avsnitt, men... Kutner! Min favorit. Jag visste att någon skulle dö i slutet av den här säsongen, snubblade över en rubrik, fast inte vem och jag hoppades verkligen inte det skulle vara Kutner. Det var det. Sorgsen nu...

:cry:

(ps Meat Loaf förtjänar en egen skitbra TV-serie ds)

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film