Dead like me

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör dec 15, 2007 0:14

Hmm, är det verkligen Ellens VO? Det låter ju likt, men ändå inte. Annars kan det ju vara en trailer som ngn bara har gjort.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » lör dec 15, 2007 1:05

(spoiler trailern) "There's nothing passive about my aggression." *headbutt* :D ROXY!

I övrigt... tjae. Känns som sagt som en arbetskopia, och jag LÄR sakna både Rube och Daisy, men jag vill se det och det vore kul om de tar upp förhållandet med Reggie (som jag inte kände igen först - det var ett par år sen serien slutade, ja.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » lör dec 15, 2007 5:24

jag vet inte! jag vill älska det. men ingen Rube? Ny Daisy???
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinder » lör dec 15, 2007 6:36

Måste säga att jag älskade det också. Måhända att man är lite nostalgisk men finner egentligen igen att klaga på i trailern som man inte kan binda till just bara trailern.
Förutum just saknaden av Rube och Daisy. Det kommer att kännas. Men är det helt säkert att de båda är borta? Inte orkat hänga med allt som skrivs men tänker med tanke på att en av dem slutat vara med i sin serie nyligen så hade jag en svag orealistisk förhoppning att det kanske betydde nått possitivt här istället?
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav madskellig » lör dec 15, 2007 8:53

Saknaden av Rube kommer kännas rejält ja, men det blir intressant att se den nya chefen. Ny Daisy... jag är alltid skeptiskt då dom byter skådis istället för att bara skriva ut karaktären.

Trailern var väl ingen jättehöjdare, men eftersom DLM är en av mina absoluta favoritserier så blev jag ändå galet glad av att se den :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Garim » tis dec 18, 2007 18:13

Nu har jag snart sett klart S2 av DLM.... Jävla skit att dom lade ner den här serien? Den är ju så mysig och bra!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Garim » ons dec 19, 2007 13:44

Vet inte om det här postats förut, men det finns en trailer ute för DLM - the Movie.

http://s181.photobucket.com/albums/x32/ ... 476437.flv

Trolig release våren 2008.

Edit: Äh... Här kommer jag och tror att trailern är någon nyhet
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » ons dec 19, 2007 13:45

Garim skrev:Vet inte om det här postats förut, men det finns en trailer ute för DLM - the Movie.

Jodå. Den diskuteras precis ovanför dina två inlägg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » ons dec 19, 2007 13:50

Jag märkte det. Och det är samma trailer nu som länkats tidigare... Jag har inte velat läsa spoilermarkeringar och andra inlägg i tråden eftersom jag har 2 avsnitt kvar...
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » tor dec 27, 2007 0:49

Jag beställde precis DLM S1 på DVD! En brittisk import så bilden verkar vara som den ska, kostade ca 380kr, kändes billigt för en import då de svenska brukar ligga på 299 när de reas ut. :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » fre dec 28, 2007 13:47

HeY skrev:Jag beställde precis DLM S1 på DVD! En brittisk import så bilden verkar vara som den ska, kostade ca 380kr, kändes billigt för en import då de svenska brukar ligga på 299 när de reas ut. :D

Vart hittade du den? Sist jag tittade hade play-com bara S2 har jag för mig.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » lör dec 29, 2007 0:00

Garim skrev:
HeY skrev:Jag beställde precis DLM S1 på DVD! En brittisk import så bilden verkar vara som den ska, kostade ca 380kr, kändes billigt för en import då de svenska brukar ligga på 299 när de reas ut. :D

Vart hittade du den? Sist jag tittade hade play-com bara S2 har jag för mig.

Svensk sida: megastore.se

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån maj 19, 2008 15:58

Snubblade via wikipedia och sedan en länk över den sura informationen, att releasen av filmen blivit framflyttad från juli i år till obestämd tidpunkt 2009. Inget verkar vara sagt om varför. Däremot har Ellen spelat in kommentarspår, så den bör ju vara mer eller mindre färdig. Man skulle kunna gissa att det är specialeffekterna som lägger hinder, men jag tycker inte det verkar som den typen av effektfilm.

Hursom. 2009. Det suger.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » mån maj 19, 2008 16:09

Värdelöst. Filmen var ju inspelad/klar redan i höstas (eller ännu tidigare?). Hur lång tid kan det ta!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Garim » mån maj 19, 2008 16:22

Jag snubblade också in på den infon idag faktiskt - men för lat för att posta här :oops:
Det suger dock. Jag hade sett fram emot den filmen i sommar. :angry:
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » mån maj 19, 2008 17:03

Seriöst, vad fan!?

Hoppas att det bara är ett felaktigt rykte.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Zaxx » tor jun 05, 2008 11:52

Sålänge allt bli bra med den är jag FÖR framskjutning :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » sön sep 21, 2008 19:30

Inget från officiellt håll, så ta det för vad det är, jag ville bara lite skulle hända här i tråden.

#1:
OMG! Just found this on another site! I hope it’s true! I am in California, can’t wait. I will buy this as soon as It comes out!:
Wikipedia says MGM is having money troubles, which has delayed the launch of the movie till next year. “On April 18, 2007, MGM announced that they are developing several direct-to-DVD movies and sequels. Included among them is a brand new film based on Dead Like Me. [15] The movie is to be set two years after the last series episode.[16] The movie’s release date was originally July 7, 2008, however due to a money shortage at MGM the release date was pushed back to an unspecified point in 2009, upon which it will be released in a trial run in certain states to test public reaction to the film. The states the movie is to be released in are California, Illinois, New York, Maryland, South Carolina, Arizona, Texas, Montana and Kansas. If the movie sales are as hoped, the movie will be released nationally and Showtime will continue with production of new episodes.”

#2:
Cash flow is short. That’s why they’ve decided to delay the Dead Like Me Movie. Normally, no one in their right mind would incur up front expenses and then decide not to start earning the revenues. They just don’t have even the moderate cash it would take to launch the DVD for what is a modest project on time.

This is also why they’ve recently been throwing the first two seasons of episodes out there to any TV station with a few dollars. This behavior hurts the Movie launch, damages chances for a start up of the series, and IMO only makes sense if they’re sacrificing the DLM franchise in long term to gets some cash in the short term to fund those major commitments that they absolutely cannot afford to come up short on.

For me sliver of good in all this is that the financial pressure has probably been there for some time. That they elected to green light the Movie shows they know they have a valuable franchise on their hands. If they had the resources they probably would have already restarted the series.

The original cancellation was, in part, due to extreme financial difficulties that impacted MGM’s flexibility in the negotiations with Showtime. Here we f#@#g go again.

The sad thing is the overall situation for them could take a long time to resolve itself so that some owner of the DLM franchise could have the means and will to get it going again.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » tor nov 13, 2008 13:21

17:e februari.

Bild

Här finns också bilder på nya DVD-boxar för säsong 1 och 2 (betydligt stiligare än filmen för övrigt) och en samlingsbox.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » tor nov 13, 2008 13:51

ååååååååh! :popcorn: :popcorn: :popcorn: :extas:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Garim » tor nov 13, 2008 14:44

Yay! Den ska förbeställas.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav gaspode » lör jan 24, 2009 17:21

Dead Like Me: Life After Death 2009 720p HDTV x264-FYA

:extas:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » lör jan 24, 2009 17:41

gaspode skrev:Dead Like Me: Life After Death 2009 720p HDTV x264-FYA

:o Åh, plötsligt många dagar tillbaka till Stockholm! :popcorn:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » lör jan 24, 2009 20:57

Var!!? :eek:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » sön jan 25, 2009 2:53

HeY skrev:

än så länge var den bara offerad på hdbits.
jag hoppas den dyker upp på riktigt tills imorgon.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » sön jan 25, 2009 3:16

HeY skrev:

Demonoid.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » sön jan 25, 2009 16:37

Dead Like Me: Life After Death då. Jag vet inte vad jag har att säga faktiskt? Då jag var alldeles nostalgisk under filmen vill jag säga att jag älskade det, men jag behöver nog lite distans innan jag kan säga exakt vad jag tyckte. Jag vet att jag gillade mycket men det var också en del saker som, för mig, var lite oklara:

Vad exakt vad det Cameron gjorde och varför? Han var inte intresserad av jobbet utan ville bara utnyttja sin position för att bli rik och försökte därför "öppna ögonen" för sina underarbetare så att de inte skulle stå i vägen? Sedan insåg de vilken idiot han var och grillade marshmallows över honom. Ja, så var det jag tolkade hans karaktär och även om jag älskade vad Roxy, Daisy och Mason gjorde med honom så hade jag ändå svårt att se honom som "the bad guy". De fick ju trots allt sina "digital-post-its" och hade kunnat göra jobbet utan honom, och inte tyckte jag han manipulerade dem speciellt mycket. Aja, det får väl vara som det är.
Ruby var saknad, likså gamla Daisy som kändes mindre överdriven i sitt porträtt av karaktären. Jag är inte för utbyte av skådespelare av en karaktär, framför allt inte när det gäller så här viktiga roller för ngt. Hade hellre sett en ny karaktär.
Slutet gillade jag mycket. Alla post-its som regnade från himlen, den klassiska "a um bum ba"-låten och Georges "I am sooo fucked!" :D

Ja, som sagt vet jag inte exakt vad jag ska säga. Jag känner mig ganska nöjd iaf, även om det är aningen bitterljuvt att det nu är över. :|

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » sön jan 25, 2009 17:28

Jag håller nog i princip med HeY. Hela sidohandlingen med Cameron kändes lite bortslarvad även om den ledde till några fina karaktärsögonblick (Mason som rånar rånaren! Roxys "there's nothing passive about my aggression"!); jag fick känslan att det var hela arcen för säsong 3 nerkokad till ett par korta scener, och det fungerade inte som story - plus att det separerade gänget från George.

Däremot är ju Georges och Reggies bitar riktigt härliga. Jag älskar Reggies reaktion på Georges avslöjande - hon anade ju alltid lite oråd. Och så allt runt Dolores, och en liten shoutout till JD också.

Det är inte det bästa DLM-avsnittet, och som fristående film håller det väl inte riktigt heller, men som avslutning på serien är det rätt välkommet. Kan vi få lite andra roller för Ellen Muth nu då?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav CheeseGuy » mån feb 02, 2009 19:01

Nu finns den där vanligt folk kan få tag på den. (Den på Demonoid var inget att ha.) Får väl se om jag tittar idag, mina förväntningar är hur som helst försiktigt ställda.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tis feb 03, 2009 11:36

(spoiler filmen) Den nya Daisy var verkligen kass. I övrigt kan jag bara hålla med HeY och A bear, jag är nog en aning mer positiv till och med. Jag tyckte den härlig ändå, trots de uppenbara bristerna.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film