Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » ons aug 25, 2004 21:00

Gillar du inte Ryan Reynolds! Han dominerar i Van Wilder men var framförallt kung som Berg i Two guys, a girl and a pizza place.

You're on my list

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Noggster » ons aug 25, 2004 21:01

Bring it!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Off » ons aug 25, 2004 21:41

Gillar du inte Ryan Reynolds :eek: Snart kommer du väl och påstår att Sean William Scott inte är rolig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » ons aug 25, 2004 21:49

The Stiffler kan inte gå fel!
Fucking right doggy!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav malavel » ons aug 25, 2004 23:38

The Stifler var helt värdelös.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Noggster » ons aug 25, 2004 23:45

Ohh... du uppskatar säkert brittisk humor.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav malavel » ons aug 25, 2004 23:47

Inge fel på brittisk humor.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 1:10

Det är fullt möjligt att vara diehardfan av både Seann William Scott och brtitisk humor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor aug 26, 2004 1:18

Jepp, titta på mig bara.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav malavel » tor aug 26, 2004 1:33

Tittar oförståendes på Off. Genetisk defekt? :)
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Off » tor aug 26, 2004 1:38

Nää, min tredje arm däremot :eek:
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav malavel » tor aug 26, 2004 1:43

Prefekt för den moderna mannen! En kontroll i varje hand (tv/dvd/digital-box eller dekoder.)
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Noggster » tor aug 26, 2004 15:31

noike det vet jag väl, men folk som inte uppskattar komedin i filmer som american pie och van wilder brukar ofta vara samma folk som favoriserar brittisk komedi.
Men självklart finns det gråzoner som i allt annat.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör aug 28, 2004 17:40

Japp, utlovade ett inlägg om Fahrenheit 9/11 här i tråden, så jag får väl stå vid mitt ord, även om det blir ganska kortfattat.

Först och främst: naturligtvis är det en vinklad film! Den som inte visste det långt innan han/hon gick in i biosalongen har inget där att göra! Dock är det inte en lögnaktig film. Det är en film gjord av en oerhört skicklig filmskapare som vet hur han använder mediet till sin fördel. Det är en stark, dramatisk, upprörande och ändå rolig film.

I början, när alla band mellan Bush och Bin Laden-familjen läggs fram, kanske vissa tycker det blir lite långt emellanåt. Så blir det lätt när det handlar om verklighet och man inte kan förenkla händelseförloppet såsom fiktiv film kan göra.

Men det är den andra halvan, som hanterar kriget i Irak, som sätter sig. Om jag hade suttit hemma, och inte i en salong med en massa andra människor, hade jag förmodligen storbölat under scenen där en mamma i Flint, Michigan läser det sista brev (den sista kommunikation överhuvudtaget) som hon fick från sin son som dödades i Irak. En son som sändes till Irak för att kämpa i ett krig som "rättfärdigades" på lögner och påhitt. För man måste ju skylla på någon och, hey, vi kan väl skylla på samma kille som vi gjorde för tio år sen om vi inte kan hitta de riktiga ansvariga?

Naturligtvis lyckas filmen i att förstärka och mångdubbla det hat för Dubya Bush som jag redan hade. Naturligtvis får den mig att tro att även om inte John Kerry inte är i närheten av en perfekt demokratisk presidentkandidat så är han ändå långt mycket bättre än karln som sitter där nu. Naturligtvis går jag ur biosalongen förbannad och upprörd och ledsen.

Vad var det Lilah sade till Wesley när hon citerade Dante? Den innersta cirkeln i helvetet är reserverad för de som bedrar?

Undrar vad det betyder för de som bedrar hela nationer?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör aug 28, 2004 20:58

Fahrenheit 9/10 skall definitvt ses!

Idag har jag sett på American Pie Trilogin. Jag hade bara sett första filmen innan, och var väl måttligt förtjust i den. Ap filmerna ingår i en genre som jag har aningen svårt för. Vissa scener är väldigt dråpliga och extremt pinsamma, det är ju nästan så man vill sätta sig bakom soffan när dem gör bort sig totalt gång på gång. Så när man nästan börjar skämas på karaktärernas vägnar så är det svårt att brista ut i gapskratt. Att scenerna de allra flesta gångerna känns mer eller mindre konstruerade för att överhuvudtaget fungera hjälper ju inte till, trovärigheten sjunker fort. Dock så lyckas man i ap filmerna få in en del poänger här och där som inte känns helt tokiga alla gånger. Nu var det ju varken genren eller i filmerna i sig som gjorde att jag såg dem utan mer för att se mera av Alyson Hannigan, och visst är hon för alla som dyrkar Buffy höjdpunkten i trilogin.

Jo, jag skrattade även en del.....på sina ställen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » lör aug 28, 2004 21:18

Jag bara måste (förlåt :) )

Är 9/10 en prequel till 9/11 :D

Ohh den var så dålig så nu springer jag och gömmer mig.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » lör aug 28, 2004 21:53

Off skrev:Jag bara måste (förlåt :) )

Är 9/10 en prequel till 9/11 :D

Ohh den var så dålig så nu springer jag och gömmer mig.

Ja hur visst du det! Det är trailern som dem vitsigt nog har döpt till Farenheit 9/10. Har nu sett den och 9/11 kommer även den defintivt att ses.

Edit: Äsh, det var ju bara fånigt att ens kommentera detta. Jag springer nog också och gömmer mig ett tag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » sön aug 29, 2004 4:27

Dawn of the Dead remaken är grym! Vilken film, bra på alla sätt och vis. Splatter, skön handling och grymt slut. Att det sen var en enorm början med Johnny Cash-intro gjorde ju inte saken sämre. Eftertexterna bäst på väldigt länge!

Det här kommer säkert se väldigt konstigt ut imorgon men är för trött för att det ska bli rätt nu.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » sön aug 29, 2004 8:58

Off: Jag tyckte att början var bäst (inledningssekvensen med den lilla tjejen var tom otäckt bra i dubbelbemärkelse) men sedan tappade den en aning hela vägen mot slutet. Zombie babyn tog alldeles för mycket plats utan att egentligen ha någon bra pay-off. Jämfört med originalet tyckte jag att story rörde sig alldeles för snabbt man fick inte den där känslan av att hela världen verkligen hade gått under.

Jaja jag tycker sammanlagt att den är värd 3,5 iaf.

(tjejen som spelar huvudrollen är en utav mina favorit skådisar och dessutom... pretty lady :) )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön aug 29, 2004 11:39

Nu gjorde ni pojkar mig alldeles lycklig över att jag får hem original-DotD (som tidigare sagt en av mina absoluta favoritfilmer) på DVD i morgon eller övermorgon! :)

Zombie goodness!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » sön aug 29, 2004 11:59

Caffeineaddict: Originalet är enastående.

För egen del lär jag få den japanska versionen av Kill Bill imorgon alt i övermorgon (om den inte fastnar i tullen förstås *gulp*) så det blir blood & guts för mig också :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » sön aug 29, 2004 12:35

VelocityBoy skrev:Off: Jag tyckte att början var bäst (inledningssekvensen med den lilla tjejen var tom otäckt bra i dubbelbemärkelse) men sedan tappade den en aning hela vägen mot slutet. Zombie babyn tog alldeles för mycket plats utan att egentligen ha någon bra pay-off. Jämfört med originalet tyckte jag att story rörde sig alldeles för snabbt man fick inte den där känslan av att hela världen verkligen hade gått under.

Jaja jag tycker sammanlagt att den är värd 3,5 iaf.

(tjejen som spelar huvudrollen är en utav mina favorit skådisar och dessutom... pretty lady :) )

Zombiebabyn var ju briljant. Den som skrev de scenerna har en plats i min bibel över häftiga scener :) . Kan hålla med om att det kanske inte fanns någon direkt pay off utöver att det var ruggigt coola scener men ska man vara ärlig så behövs det inte särskilt mycket mer i en sån här film.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » sön aug 29, 2004 12:39

Off skrev:Zombiebabyn var ju briljant. Den som skrev de scenerna har en plats i min bibel över häftiga scener :) . Kan hålla med om att det kanske inte fanns någon direkt pay off utöver att det var ruggigt coola scener men ska man vara ärlig så behövs det inte särskilt mycket mer i en sån här film.

Det var ju så dumt att sjuksköterskan inte skulle ha tittat till den blivande mamman en enda gång och då skall det väl så vitt jag förstår ha gått en ganska långt tid (det där fåniga lilla montaget skall väl visa på det...).

Jag gillar heller inte hur den snuten säger att han skall dra och är benhård på det och sedan stannar han helt plötsligt det känns som att de har glömt en scen.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » sön aug 29, 2004 12:55

Kan hålla med om att den kändes lite klippt på sina ställen, vet förstås inte om den var det, men om man ska klaga på saker som varför en person gör si och så i en sån här film då brukar man oftast hitta en hel del. Jag säger inte att det är fel att göra det men jag personligen brukar bara luta mig tillbaka, slå ner på hjärnverksamheten och njuta när jag ser filmer av den här typen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » sön aug 29, 2004 13:04

Off: Med en vanlig skräckfilm så sitter man ju bara och skrattar åt alla missar men den här bygger ju på en sådan briljant förlaga att man inte kan hålla sig ifrån att jämföra dem.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » sön aug 29, 2004 13:11

Kanske därför jag inte tycker det är så illa. Har inte sett orginalet.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » sön aug 29, 2004 13:15

Det måste du förstås jag är säker på att Caffeineaddict håller med mig.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » sön aug 29, 2004 13:18

Jo det är på min "att se"-lista men eftersom jag ser ungefär en film i månaden (om ens det) så kommer det ta ett ganska bra tag.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » sön aug 29, 2004 13:23

:eek: En film i månaden!? vad är det för asketisk livsstil?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » sön aug 29, 2004 13:26

Ser alltid på serier istället. Vad kan jag säga, jag är beroende av serier och tycker ofta det ger mer att se en bra serie än att se en bra film. Jag ser säkerligen i snitt på någon/några serier 4 timmar/dag
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film