wyndham skrev:noike skrev:wyndham skrev:Meh. Ska dom inte va dataanimerade? Tråkigt.
De ska vara en blandning, vilket jag tycker är ruskigt bra. Enbart datoranimerat och det blir platt och substanslöst.
VAFALLS!? Jag trodde att man äntligen skulle få en film fri från klåfingriga cgi-marodörer. Dataanimerad päls kommer inte lyckas i min livstid.
AKS skrev:Alltså, det där var en av mina favoritböcker då jag var riktigt liten. Men jag har inte tittat i den på 25 år eller nåt sånt så jag kommer inte ens ihåg vad jag gillade.Men det kan nog bli riktigt coolt det där.
AKS skrev:Vad heter den på svenska?
AKS skrev:Spielberg och Smith funderar på Oldboy
WTF?! En del filmer gör man bara inte om. Inte alls. Verkligen inte. Nu är jag inte ett av de fanatiska fansen (7/10 på IMDb), men jag gillar den nog så mycket för att tycka att detta bara måste bli enormt fel. (Och nu fick jag lust att se om hammar-scenen igen...)
Zaxx skrev:AKS skrev: (edit) Vad heter den på svenska? (/edit)
Vad heter den på Engelska?
noike skrev:Barnbok filmad av Spike Jonze med manus av Dave Eggers. Jag ser fram emot den löjligt mycket.
Zaxx skrev:Vad är det för fel på Bamse?
noike skrev:AKS skrev:Spielberg och Smith funderar på Oldboy
WTF?! En del filmer gör man bara inte om. Inte alls. Verkligen inte. Nu är jag inte ett av de fanatiska fansen (7/10 på IMDb), men jag gillar den nog så mycket för att tycka att detta bara måste bli enormt fel. (Och nu fick jag lust att se om hammar-scenen igen...)
Att bara göra en remake för att det är på ett annat språk känns helt meningslöst. Varför inte ta en intressant film där de inte nådde riktigt ända fram i originalet? Så att det finns något syfte.
noike skrev:Zaxx skrev:Vad är det för fel på Bamse?
Rätt mycket om det stämmer som ryktet säger att han äter bajs.
AKS skrev:Eller så undviker man boken.
HeY skrev:Haha, tyckte du verkligen den var så dålig? Gillade du inte ens den sexuella spänningen?äs Det är den jag tycker att Meyer skriver så bra, hade hon inte fått till det mellan B&E vet jag inte om jag hade tyckt om den lika mycket. Men jag måste läsa om boken nån gång, jag kan bara ha varit på humör för den här sortens bok den dagen jag läste den - kanske skulle den krympa om jag läste om den?
A bear ons okt 18, 2006 13:28
Requiem
Alias "The Exorcism Of Emily Rose - The Real Story" eller något. Alltså baserat på samma fall men utan Hollywoodeffekter och utan smygkristen propaganda, och mer fokuserat på offret än på rättegången. Tysk diskbänksrealism, pratigt men enormt snyggt filmat, och med en riktigt fantastisk huvudrollsinnehavare. Lite "The Body"-känsla faktiskt, handhållet och nästan fritt från soundtrack. Ingen popcornfilm direkt, men som karaktärsdrama och som motpol till en av senare års urkigaste filmer är den alldeles utmärkt. Bör nog ses på bio eller med riktigt bra ljudanläggning för full effekt (nej, som sagt, inga specialeffekter).
lilith skrev:A bear ons okt 18, 2006 13:28
Requiem
Alias "The Exorcism Of Emily Rose - The Real Story" eller något. Alltså baserat på samma fall men utan Hollywoodeffekter och utan smygkristen propaganda, och mer fokuserat på offret än på rättegången. Tysk diskbänksrealism, pratigt men enormt snyggt filmat, och med en riktigt fantastisk huvudrollsinnehavare. Lite "The Body"-känsla faktiskt, handhållet och nästan fritt från soundtrack. Ingen popcornfilm direkt, men som karaktärsdrama och som motpol till en av senare års urkigaste filmer är den alldeles utmärkt. Bör nog ses på bio eller med riktigt bra ljudanläggning för full effekt (nej, som sagt, inga specialeffekter).
Den skulle man kanske sett istället. Sitter just nu och ser The Exorcism of Emily Rose på 6an. Hittills verkar det inte vara kristen propaganda, vi får se olika sätt att se på det. Men det är inte slut än...
Läste på wiki att Jennifer Carpenter gjorde de mesta av de kroppsliga förändringarna utan effekter. Tufft.
Tinwiel skrev:Låter intressant. Men hur pass äcklig är den på en skala? Jag undrar om jag vågar se den eller om jag kommer att få mardrömmar och jobbiga bilder som för evigt fastnar i min hjärna..?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare