Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » mån nov 10, 2008 0:08

wyndham skrev:batmans framtid
A bear skrev:Jag trodde Nolan hade sagt att han inte vill ha vare sig Penguin eller Catwoman i sina filmer?

har för mig att han uttryckte samma skepsis inför jokern först. tror att han kommer börja beta av dem en efter en ändå. och pingu är the word on the street.

Bara dom inte gör en sån där töntig Penguin som i Batman Returns. All cred till DeVito, men det där var inte Cobblepot.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån nov 10, 2008 0:17

Rombat skrev:
A bear skrev:Jag trodde Nolan hade sagt att han inte vill ha vare sig Penguin eller Catwoman i sina filmer?

har för mig att han uttryckte samma skepsis inför jokern först. tror att han kommer börja beta av dem en efter en ändå. och pingu är the word on the street.

Bara dom inte gör en sån där töntig Penguin som i Batman Returns. All cred till DeVito, men det där var inte Cobblepot.

Om de gör en Penguin så vill jag att de ska ta och casta James Woods eller någon hellre än att gå efter omfånget på magen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » mån nov 10, 2008 1:14

Jag brukar inte vara överdrivet förtjust i Coen-filmer, men Burn After Reading gillade jag riktigt mycket. Väldigt rolig. Den var kul att se med en uttrycksfull biopublik också... Våldsscenerna i slutet fick en del att utropa "Åh, herregud!", osv. Haha.

Jag tycker alltid det är underhållande med starka reaktioner på sånt man själv inte reagerar på. Som när min syster vägrade se mer än början av The Island för att hon tyckte den var för otäck. "Det här är ju en skräckfilm!" :D What?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav wyndham » mån nov 10, 2008 14:17

noike skrev:
Rombat skrev:

Om de gör en Penguin så vill jag att de ska ta och casta James Woods eller någon hellre än att gå efter omfånget på magen.

magen är inte så noga, men jag tycker att pingvinen ska vara kort. michael j fox hade varit grym, men eftersom ledger spelade jokern med viss parkinsonsmotorik så är nog en mer behärskad skurk på sin plats. martin sheen och james spader hade varit fina pingviner om man kunde låta bli att koppla ihop dem med sina tidigare roller.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav herdware » ons nov 12, 2008 18:05

Bild
Så här ska tydligen nya Enterprise NCC-1701 se ut...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav A bear » tor nov 13, 2008 1:19

They're just children, they're just children... they're just children!

Donkey Punch. Brittisk thriller som så gärna vill vara en ny Dead Calm med extra sex, men faller pladask. Sju ganska outhärdliga och sinsemellan ganska utbytbara brats på en båt, droger sprit och gruppsex, en av killarna "råkar" slå ihjäl en av tjejerna och så är cirkusen igång med paranoia och folk som visar sig vara psykopater och hela faderittan. Det finns en bra idé här nånstans, men allt görs hopplöst icke-originellt och förutsägbart, det blir aldrig någon riktig stämning eller spänning, och efter ett tag sitter man bara och önskar att de ska ha ihjäl varann allihop. 1/5, kanske 2/5 för ett riktigt bra soundtrack.

Eden Lake är desto roligare. Eller roligare vete fan, men bättre. Jag vet inte vad de här två filmerna säger om britternas syn på sina ungdomar, men... här har vi alltså en thriller inte helt olik Deliverance via Haute Tension, där ett 25-nånting par på en romantisk campinghelg vid en liten sjö på engelska landsbygden råkar i bråk med ett gäng grupptrycksfjortisar och saker eskalerar på ett jävligt kusligt sätt. Här görs det mesta rätt som gjordes fel i Donkey Punch; de etablerar ganska enkla karaktärer, men håller perspektivet nära, fysiskt, smärtsamt och blodigt - i stället för att sitta och irritera sig på ett gäng idioter sätts vi i offrets perspektiv och gör den där djupdykningen som finns i bra skräckfilmer, med en rejäl portion frågor om exakt vem som är monstret här. Smått överdrivet några gånger kanske, men på det hela taget jävligt effektiv. 4/5 med rejäl mersmak.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Crashdummie » tor nov 13, 2008 23:53

Glorificus skrev:Jag brukar inte vara överdrivet förtjust i Coen-filmer, men Burn After Reading gillade jag riktigt mycket. Väldigt rolig.

ååh den skulle jag ha sett idag, men jag blev dumpad av mina vänner... :(
men men, då har jag ngt att se fram emot :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tob » fre nov 14, 2008 0:14

Låt den rätta komma in, då, ja, ett smärtsamt drama om utanförskap och kärlek som också lyckats vara riktigt jävla obehagligt. Me like!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » fre nov 14, 2008 0:22

Tob skrev:Låt den rätta komma in, då, ja, ett smärtsamt drama om utanförskap och kärlek som också lyckats vara riktigt jävla obehagligt. Me like!

Visst ja, den skulle jag gå och se. Hoppsan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » fre nov 14, 2008 13:22

Tob skrev:Låt den rätta komma in, då, ja, ett smärtsamt drama om utanförskap och kärlek som också lyckats vara riktigt jävla obehagligt. Me like!

Så tyckte nog jag också. Jag gillade. Snyggt filmad var den också. Jag gillar huvudkaraktärens sätt att säga repliker. Det kändes lite fucking åmålskt att säga repliker ungefär som folk faktiskt pratar, utan klatschighet och fyndighet.

Edit: Nåt jättekonstigt stavfel..
Senast redigerad av Tinwiel fre nov 14, 2008 16:04, redigerad totalt 1 gång.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre nov 14, 2008 15:21

Det var en liten replik som kanske kändes malplacerad, men annars håller jag med också. Riktigt välskriven och agerad. Mer sådant av svensk filmindustri!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre nov 14, 2008 16:41

Jag blev helt chockad när jag fick reda på att det inte är tjejen som spelar Elis röst. Hon är dubbad, för att hon tydligen pratar "pipigt dalmål". Märktes inte en enda gång och jag tyckte rösten var perfekt. :eek:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre nov 14, 2008 16:46

Jag vet! Det är riktigt bra gjort. Vem hade kunnat ana att sveriges medalj i dubbnings-vm faktiskt skulle kunna leda till något gott.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » fre nov 14, 2008 17:48

Ja. Jag visste faktiskt om det på förhand men tänkte inte alls på det under filmens gång, mycket skickligt, även om det förmodligen är relativt enkelt att bara dubba rösten och inte behöva gå emellan två språk.

Avsaknaden av dialoger säger nästan mer om hur oerhört väl berättad filmen är, bildspråket och agerandet är verkligen bra, det behövdes sällan så mycket till dialoger för att förstå. Därför tror jag filmen fungerar såpass bra på sina egna ben också, film som media och berättarverktyg har verkligen tagits till vara på.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav lilith » fre nov 14, 2008 17:51

VA! Det hade jag ingen aning om! Tänkte att tjejen nog var äldre än hon såg ut. Där ser man, mycket imponerande. Visst ändrade hon röst nån gång också, när vampyren kom fram?
En annan sak jag tänkte på. Nånstanns i filmen, några pratar när vi kommer in i en scen (fyllisarna), och jag har för mig att de nämner lutande hus, som i en av novellerna i Pappersväggar (det är ingen spoiler). Nån som minns det, hörde jag rätt?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tinwiel » fre nov 14, 2008 18:19

lilith: Jag kommer inte ihåg det men jag kan ha missat den repliken också.

angående dubbningen: Whaat. Jag hade ingen aning. Det märktes inte.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör nov 15, 2008 13:11

lilith skrev:En annan sak jag tänkte på. Nånstanns i filmen, några pratar när vi kommer in i en scen (fyllisarna), och jag har för mig att de nämner lutande hus, som i en av novellerna i Pappersväggar (det är ingen spoiler). Nån som minns det, hörde jag rätt?

Det där ska jag försöka kolla efter när jag ser filmen. Rent spontant dock, efter att ha läst romanerna och novellerna, känns det väldigt troligt att du har rätt. Sådana små referenser har inte varit helt ovanliga hittils.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » lör nov 15, 2008 15:17

adolvsson skrev:
lilith skrev:En annan sak jag tänkte på. Nånstanns i filmen, några pratar när vi kommer in i en scen (fyllisarna), och jag har för mig att de nämner lutande hus, som i en av novellerna i Pappersväggar (det är ingen spoiler). Nån som minns det, hörde jag rätt?

Det där ska jag försöka kolla efter när jag ser filmen. Rent spontant dock, efter att ha läst romanerna och novellerna, känns det väldigt troligt att du har rätt. Sådana små referenser har inte varit helt ovanliga hittils.

Men utspelade sig inte lutande hus-grejen 20 år efter vampyrhändelserna?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav lilith » lör nov 15, 2008 15:35

Tinwiel skrev:
adolvsson skrev:

Men utspelade sig inte lutande hus-grejen 20 år efter vampyrhändelserna?

Personerna i filmen lägger kanske märke till det fenomen som senare beskrivs i Pappersväggar av en helt annan person. Det kan ju vara helt olika tidpunkter.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » lör nov 15, 2008 20:21

Bild
Oktober 2009. Lååång hemsk väntan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » lör nov 15, 2008 22:01

noike skrev:http://data.tumblr.com/I2CAbvW7ig6me0x3yvBgTpeUo1_500.jpg

:eek:
Visste inte ens att!
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav wyndham » sön nov 16, 2008 20:21

noike skrev:Bild

Meh. Ska dom inte va dataanimerade? Tråkigt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » sön nov 16, 2008 20:31

wyndham skrev:Meh. Ska dom inte va dataanimerade? Tråkigt.

De ska vara en blandning, vilket jag tycker är ruskigt bra. Enbart datoranimerat och det blir platt och substanslöst.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » sön nov 16, 2008 20:39

noike skrev:
wyndham skrev:Meh. Ska dom inte va dataanimerade? Tråkigt.

De ska vara en blandning, vilket jag tycker är ruskigt bra. Enbart datoranimerat och det blir platt och substanslöst.

VAFALLS!? Jag trodde att man äntligen skulle få en film fri från klåfingriga cgi-marodörer. Dataanimerad päls kommer inte lyckas i min livstid.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » sön nov 16, 2008 21:15

Antar att vi kan vänta oss något som Pans Labyrint/Hellboy 2 när det gäller muppar/make-up/CGI-blandning. Det vill säga CGI mest använt på håll eller smådetaljer i close-ups. Jag vet faktiskt inte hur det blir, men jag vill se. DAMNIT, vad jag vill se.

(spoiler ohälsosam fundering) Baserat på vad jag såg av WTWTA-testfilmen i kombination med Jonze tidigare filmer så skulle jag nog vilja se honom försöka ge sig på en Muminfilm.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » sön nov 16, 2008 22:59

Jag blev rädd bara av bilden. Läskigt. :eek:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » sön nov 16, 2008 23:14

sfinx skrev:

Jag blev rädd bara av bilden. Läskigt. :eek:

Testfilmen det är taget från där de bara hade en prototyp till kostymen och ingen budget direkt. http://fotnotsnoja.se/post/59876864/spi ... t-with-the
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » mån nov 17, 2008 23:31

Det här såg jag på /. idag.
http://denofgeek.com/movies/147293/75_comics_being_made_into_films.html, 75 serietidningar som håller på att göras/möjligen kommer att göras till film (eller bara rykten).
Tyvärr så vill man ju inte se några av dessa komma ut för de kommer helt säkert att bli skit Ex. Tintin, Akira och Battle Angel Alita.

Några axplock:

Wonder Woman (2011)
Possibly the most controversial piece of casting of the decade, there are a million forums alive with speculation as to who will play DC comics' Amazonian warrior, though Jessica Biel is looking hot right now. Errr. Anyway Joss Whedon's wasted two years on the project are further indication that no-one really knows what to do with such a cheerful character post-Dark Knight.

Tror jag inte blir något av...

Namor: The Submariner (aka Submariner, 2010)
Originally with Chris Columbus, this Marvel Studios tale of the Atlantean wing-heeled hero has had Angel's David Boreanaz attached for some time. Central character Prince Namor will be caught up in an ecological war between the land-dwellers and the sea-denizens whose habitat they have polluted. Jonathan Mostow is still said to be attached to the project.

Aldrig hört talas om, endast här pga Boreanaz.

Jonah Hex (2010)
DC's scarred confederate officer of the old west was firmly based on Clint Eastwood's 'Man with no name'. It's therefore a daunting mantle to assume, and obvious candidate Josh Brolin is hesitant to take it on. Thomas Jane would take the role in a heartbeat. Crank franchise director Mark Neveldine is at the helm, and with a 'two-face'-style hero and a very dark ambience to transfer to film, it's an attractive proposition right now, listed as being in pre-production.

Den här däremot skulle kunna bli riktigt bra bara regissören/manusförfattaren fattar rollfiguren och det blir rätt... hmm, hur ska man säga... rätt råhet och "vemod". Faktiskt riktigt peppad (och det är ovanligt när det gäller serietidningsfilmer...), hoppas den blir av!
(edit)
This movie appears to be based on the Vertigo series and will have Jonah fighting zombies and other such creatures.
NEJ! :cry:
(/edit)
Senast redigerad av herdware tis nov 18, 2008 0:06, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » mån nov 17, 2008 23:43

Sleeper (2011)
Holden Carver - known as 'The Conductor' - has absorbed the ability to transfer pain inflicted on him back to the source, making him a useful intelligence operative. Presumably, then, the torture scenes will be refreshingly short. This project - produced by Sam Raimi - is currently beguiling Tom Cruise.

Tom Cruise? Som Holden Carver? Vansinne! Fast han kanske ska spela den ojige skitstöveln som är the Big Bad...

The Goon (2010)
Eric Powell's 1999 GN about a musclebound mob-flunkie and sidekick Franky is being produced as an animated movie by David Fincher. It's set to continue Watchmen's rather 1930s vibe, as you can probably tell from this poster.

Fuck yeah. I'd watch. Thrice.

Whiteout (2009)
Long completed, this Kate Beckinsale horror adaptation (of the 1998 graphic novel by Greg Rucka) keeps getting bumped, and is currently slated for a release in September of 2009. Whiteout concerns a US marshall (Beckinsale) investigating Antarctica's first murder.

Horror? What? Men ge mig.

Saker som inte nämns som jag vill se: the Losers. Scott Pilgrim vs. the World. Channel Zero.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis nov 18, 2008 1:52

Dom skulle gjort Submariner och baserat den på den pågående serien "The Depths". Claustrophobian fun!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film