Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » fre okt 31, 2008 21:22

8.07

OMFG!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Garim » fre okt 31, 2008 22:05

Rombat skrev:8.07

OMFG!

Yeah...

Origin story, eller? Det artar sig.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » fre okt 31, 2008 23:56

Många bitar som äntligen faller på plats.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » lör nov 01, 2008 23:27

Va, vadå origin story? Vad menas med det? Och vilka bitar fallet på plats, jag tycker fortfarande det bara är massor med uppbyggande. Avsnittet var inget speciellt heller imho, förutom slutet då.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön nov 02, 2008 5:21

Jag tycker också att bitar faller på plats och jag älskar det. Att Clark bara helt plötsligt skulle ta på sig blåa tights och en röd mantel är ju inte trovärdigt, men nu är det mer trovärdigt, och ett steg närmre. Clark/Lois förhållande börjar också hintas om i varje avsnitt, och att Clark jobbar på the Daily Planet har blivit en större del av storyn. Och ingenting utspelade sig i Smallville i det här avsnittet va?

Ja, Smallville är helt klart på väg åt rätt håll, efter alla dessa år. Hoppas bara att det inte är sista säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön nov 02, 2008 5:49

LWes: Clark bor ju fortfarande på farmen och det var några scener där, och även några scener i Luthor mansion. Men annars var det inget Smallville. När man tänker på orginal storyn (kanske var det ni menade med origin?) så kommer vi ju närmare men när det handlar om storyn tycker jag det känns som om de fortfarande bygger upp, till något stort.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön nov 02, 2008 10:07

Var detta sista säsongen av Smallville, eller hur var det!?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » sön nov 02, 2008 11:41

Jä-äs.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » sön nov 02, 2008 15:28

Fast det är inte skrivit i sten. Som jag har förstått det från de mer senare rapporterna så finns det en chans att de vill behålla Smallville - det är ju trots allt deras högst rankade manusbaserade serie. Men sedan pratar de också om att fortsätta deras sci-fi torsdag med en serie om Robin (från Batman) från de yngre åren (innan Batman?) som en eventuell ersättare för Smallville. De tror att Smallvilles publik kan vara intresserade av det - me, not so much. Kanske att jag kollar in den.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » sön nov 02, 2008 17:42

Robin? Nä. Ollie Queen? Ja, definitivt. J'onn J'onzz? Ja, kanske.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » sön nov 02, 2008 18:39

Ja det kunde vara något! En spin-off med Queen! Vi kan få följa Justice Leage!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » sön nov 02, 2008 19:41

Would be awe-waitforit-some!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tomas » fre nov 14, 2008 17:40

Hmm...

Spekulation om framtida bad guy. Doomsday? "whatever kills you makes you stronger." passar väll rätt bra in på honom och nu "Doom"

Edit: sett klart 8x09 nu och det är inte frågan om små hintar längre.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav HeY » lör nov 22, 2008 0:13

8x10
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek:
Slutet. Lex lever alltså? Eller kanske ska säga "lever", alla de dära sladdarna i hans kropp. Är det bara jag som har fått för mig att Rosenbaum sagt att han inte ville komma tillbaka ngt mer, elr är det faktiskt tänkt att han ska hoppa in några (ett?) avsnitt?
Och Lana, har hon någonsin varit vackrare? Den nya frisyren fick henne verkligen att se mer edgy ut, vilket passade otroligt bra med karaktärens nuvarande attityd. I like it! Jag kommer inte ihåg hur mkt Kristen skulle vara med (5 avsnitt?) men jag hoppas hon är kvar iaf ett litet tag.

Och nu ska vi vänta i nästan 2 månader? That's nice.
Jag tror att det bara hjälpte Smallville att dens 7åriga showrunners stack, eller är det bara jag som tycker att säsong 8 har varit riktigt positivt "ombyggd"?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör jan 17, 2009 14:45

8x11
Att Gough och Millar slutade och att serien tog in en hög med nya skrivare tror jag var det mest briljanta som kunde hända med Smallville för !jösses! vad bra jag tycker det är nu.

Var har de tänkt ta allting egentligen? Lex som är uppkopplad till... ?allt? - Lana som har ngn stor hemlighet som tydligen ska vara betydelsefull för framtiden. Var har hon varit dessa 7 månader egentligen?
Chloe back to normal. Det är en aning bitterljuvt - hade inte haft ngt emot om hon var Braniac i åtminstone nått avsnitt till. Jag tycker Mack klarade skiftet snyggt, hon talade snyggt som Braniac. Men det är väl skönt att ha gamla Chloe - med minnen - tillbaka.
Jag hoppas att de fortsätter med arctunga avsnitt nu - men bara för denna riktigt bra dubbeln får vi väl säkert ett mellanavsnitt nästa vecka. Aja, bara Lois är tillbaka får det väl duga. Jag hoppas bara att vi inte behöver vänta alltför länge på mer "tyngre" avsnitt, med dessa nya showrunners verkar det inte som det.

Ser mycket fram emot resten av säsongen. Detta avsnittet hade tydligen högst tittarsiffror denna säsongen dessutom: yay!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » sön feb 08, 2009 16:52

8.14
Usch vad sorgligt. Jag känner mig alldeles uppgiven. Var ju redigt trött på Lana förut men jag tycker hennes comeback har varit intressant och bra. Usch. Tänk att inte kunna vara med den man älskar.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » sön feb 08, 2009 17:02

The Ankh skrev:8.14
Usch vad sorgligt. Jag känner mig alldeles uppgiven. Var ju redigt trött på Lana förut men jag tycker hennes comeback har varit intressant och bra. Usch. Tänk att inte kunna vara med den man älskar.

Jag håller med dig fullständigt! Jag tyckte iofs Lana blev intressant igen redan i andra halvan av säsong 6 när hon började konspirera mot Lex, men hennes comeback har varit otroligt bra! Deras sista scen där i slutet var nog den bästa de har haft, skådespelarmässigt sett, tillsammans. Otroligt bra! Lana har haft riktigt bra emotionella scener tidigare, men detta var nog första gången båda var det tillsammans. Sååå sorgligt :(
Nu är frågan när vi kommer se Lana igen? Och var är Lois????

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » ons mar 25, 2009 18:56

Sett ikapp smallville senaste dagarna. :popcorn: :chock: :extas:

8.11 Applåderade och hurrade!Rymdens Hjältar! Min favoritserietidning när jag var liten. Brainiac 5! Jag VISSTE väl att jag hört namnet Brainiac förut i nåt sammanhang. Plockade fram några gamla tidningar. Jisses.

Det är bra nu! Avsnitt 17 på...fredag!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons mar 25, 2009 19:58

Ja säsong 8 har verkligen varit riktigt uppfriskande! Jag tror det beror mycket på att serien bytte showrunners (gough och miller, eller vad de heter, som "skapade" serien stack ju efter s7) och att de fick chansen att ta serien till ett nytt ställe kreativt, och det har verkligen varit positivt! Avsnitt 17 ser jättespännande ut, baserat på trailer på cwtv.com!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre mar 27, 2009 18:18

Hur manga avsnitt ska det bli, 22!?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre mar 27, 2009 19:45

sp1keout skrev:Hur manga avsnitt ska det bli, 22!?

Ja, 22 är jag ganska säker på att det är. Sista avsnittet skulle nog till och med heta Doomsday.

(edit) Föresten så har serien blivigt förnyad för en nionde säsong, om någon nu har missat det. (/edit)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre mar 27, 2009 22:58

8x17
Hmm, jag avskyr när CW gör trailers med klipp från avsnitt som inte har med veckans avsnitt och göra. Det här var ju inte som trailer alls!
Aja, dåligt var det ju inte jag jag gillade verkligen slutet!
"Watchtower is officially online. Let's get to the work."

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » lör apr 04, 2009 19:24

En nionde säsong ocksa!? Helt otroligt alltsa.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » sön apr 05, 2009 10:14

Då kan man väl glömma att de ska komma till skott nu också.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Noam » sön maj 10, 2009 17:10

8x21
Är det någon som uppfattade det sista som sades i det här avsnittet?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » sön maj 10, 2009 18:07

Noam skrev:8x21
Är det någon som uppfattade det sista som sades i det här avsnittet?

Orb: Is Kal-El ready to fulfill the prophecy?
Tess: I did as you asked. The crystal has been destroyed.
Orb: Then you shall be the savior of Kandor.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » sön maj 10, 2009 21:16

Väldigt otydligt iaf.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Noam » ons maj 13, 2009 21:42

Tack HeY! 8)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Garim » fre maj 15, 2009 19:09

Säsongsfinal... 8x22. Helt ok avsnitt, men någon som kan förklara vad som hände på slutet? Var det Doomsday som återuppstod? Och, jag tyckte det var ganska snygg räddning där, när först Jimmy dog *Whoa!* och sen så fick vi se hans lilla brorsa (?) som också heter Jimmy... Stämmer in bra med canon, med att Jimmy ska vara yngre än CK & Lois. Varför fick man inte se något av striden mellan Clark och Doomsday?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » lör maj 16, 2009 8:52

Kneel before Zod! Snootchie bootchies!

Det var väl Zod i kroppslig form. Antar jag.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film