Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav fripp21 » tor sep 11, 2008 23:33

(spoiler 2.03) Den mörkhåriga skönheten på AA, Laila. Hon är kanske vacker, men i scenen på fiket såg hon elak ut! Usch. Hennes tänder såg konstiga ut. Jag såg istället tänderna från ett av monstren i "Aliens" framför mig. Lite läskigt. Dex's sponsor blev hon också(!), ojoj, det kan aldrig sluta bra. :eek:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav sfinx » lör sep 13, 2008 2:24

3.01
Verkar bra det här, alltid lika jobbigt i Dexter när det inte går som det borde. Redan ett flertal stora problem, men inget riktit harobjekt ännu, vilket är lite skönt. Som vanligt litar jag inte på någon förutom Dexter, typ. Vem som helst kan bryta ordningen. Bra säsongsstart.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Garim » lör sep 13, 2008 17:05

Dexter 3x01. Riktigt bra säsongsstart. Jag har den senaste veckan laddat med att se om S2 på dvd. Vilket slut! Rita är gravid. Underbart. Detta kommer att sätta griller i huvudet på Dexter. Men... Jäklar vad mycket sex det var i det här avsnittet. Nu får jag tänka en och två ggr om jag ska låta min 10-åriga son se detta :P Bra start!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön sep 14, 2008 19:43

Garim skrev:Men... Jäklar vad mycket sex det var i det här avsnittet. Nu får jag tänka en och två ggr om jag ska låta min 10-åriga son se detta

Så. Blodet och våldsamheterna är okej, men sexet blir problematiskt? Det låter väldigt amerikamoraliskt av dig ;)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Garim » sön sep 14, 2008 22:20

adolvsson skrev:
Garim skrev:Men... Jäklar vad mycket sex det var i det här avsnittet. Nu får jag tänka en och två ggr om jag ska låta min 10-åriga son se detta

Så. Blodet och våldsamheterna är okej, men sexet blir problematiskt? Det låter väldigt amerikamoraliskt av dig ;)

Jag skulle nog säga mer amerikaomoraliskt... Han fattar ju att det är på låtsas, att det är film typ, men sex... nja... Det är svårt att vara förälder ibland. Och, jo, han har sett alla avsnitt av S1 och S2 :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav sfinx » sön sep 14, 2008 22:23

Garim skrev:
adolvsson skrev:

Jag skulle nog säga mer amerikaomoraliskt... Han fattar ju att det är på låtsas, att det är film typ, men sex... nja... Det är svårt att vara förälder ibland. Och, jo, han har sett alla avsnitt av S1 och S2 :)

Ha! Du vill bra slippa förklara. ;)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » sön sep 14, 2008 23:47

jag förstår inte heller varför man är rädd för att ett barn skall se sex eller naket.
Tar barn skada av det? Finns det studier som visar detta?
Jag har själv inte barn, så jag vet inte.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån sep 15, 2008 0:02

Jag har för mig att det finns studier som visar att det barn inte förstår i filmer/tv, det ignorerar de. Våld däremot lär man sig förstå tidigt så det är nog värre än sexet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån sep 15, 2008 0:19

noike skrev:Våld däremot lär man sig förstå tidigt så det är nog värre än sexet.

Det ligger nåt i vad du säger. Antalet barn som slagit till och försökt utöva diverse våldsamheter mot mig överstiger med råge antalet barn som försökt få mig i säng.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » mån sep 15, 2008 6:40

Nu blir jag ju tokigt intresserad på vad ni egentligen skriver under de där spoilerblocken, men jag ska inte se innan avsnittet sänds i HD... INTE!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav fripp21 » ons sep 24, 2008 14:26

(spoiler Säsong 2.) Såg klart säsongen inatt. Helt klart väldigt bra. Höjdpunkten under S2 kom framåt avsnitt 9-10. Jag tycker det tappade lite i slutet, lite grötigt. Absoluta slutet i Paris var dock otroligt starkt => vilket adjektiv kan beskriva slutet? bra/häftigt/oväntat/groteskt/svart/sorgset?

Spridda tankar:
- Karaktär som utvecklats positivt: Doakes. Synd att han var tvungen att lämna. Jag gillade James hela tiden och än mer i slutet.

- Avskydd karaktär: Laila, men hennes roll gjorde nog säsongen bättre (bra instrument för att förvanska Dexters och de andras (Angels) liv)

- Seriens humorpris går till: Dexters asiatiske "forensic" kollega. Omåttligt roliga kommentarer!

- Bra sak: Dexters tankar som "voice over" funkar bra. Ibland tänkvärda, oftast mycket roliga. Flera bra citat redan återförda in i denna tråd... Dexters minspel är också av yppersta klass. Bra skådis den dära.

- Säsongens bästa Dexter MORD: bilförsäljaren och förstås Laila (grymt är ordet, kniv rakt i hjärtat, ojoj)

- Säsongens eventuella förvirring i efterdiskussionerna här på forumet: Laila var väl aldrig någon junkie?! Jag förstog det som att hon hängde på AA endast för att träffa människor med starka känslor och lära sig imitera dem. Dexter avslöjade väl henne totalt där i sista avsnittet. Någon, RalfiParpa (?), såg henne som ett offer, en trasig fd drogmissbrukare som blir oskyldigt dödad. Det tror inte jag, hon hade en agenda och en ond sådan, men jag kan dock hålla med RalfiParpa om att det är tveksamt att vi hejar så starkt på Dexter. Varför?

- Sherlock Holmes-priset går till AKS för hennes klarsynta spekulationer både under S1 och S2, fast S2 slutade ännu lite mer vrickat än vad AKS spekulerade om...

- Fråga: Var det någon som någonsin trodde att Dexter skulle döda Doakes med sina egna händer?

- Doakes sista ord rakt in i explosionen: "Mother fucker!" (Såg det ut som för mig i alla fall...)

- Egna spekulationer inför S3: Har absolut ingen aning. Har inte läst om serien och är helt spoilerfri. Kan man tänka sig ännu en säsongs-arc där de jagar the Butcher/Dexter? Är det polisechefen Maria som leder skarorna, för att rentvå James? Verkar tråkigt. Vore bättre om syster Deb är den som blir största hotet mot Dexters nya fria livsstil. Kanske Deb och pappa-Lundy?

- Problem: S3E01 finns tydligen redan ute och serien börjar väl snart. Se ett avsnitt i veckan, eller vänta och se hela säsongen komprimerat??
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav AKS » ons sep 24, 2008 16:36

fripp21 skrev: (spoiler Säsong 2.) - Sherlock Holmes-priset går till AKS för hennes klarsynta spekulationer både under S1 och S2, fast S2 slutade ännu lite mer vrickat än vad AKS spekulerade om...

Why, thank you, dear sir! :blushbunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » mån okt 06, 2008 21:18

3.02 Jovars, visst är det bra, och visst är det kul, och visst ser det ut som en ganska invecklad historia de sätter upp. Men på något vis känns det ändå som om de varit inne på liknande grejer tidigare. Egentligen hade ju s2-avslutningen varit en perfekt avslutning på serien; många av de moraliska gråzonerna som Dexter hamnat i mellan den "goda" världen och Harrys hjärntvätt har blivit upplysta, och Dexter är fri att vara psykopat (grovt förenklat). Nu är det väldigt mycket snack om fadersfigurer (Harry, Dexter, Prado Senior...) och det är väl en intressant vinkel, men vad gör det för Dexter som inte har gjorts tidigare?

Vi får väl se. Det är ju bara två avsnitt in och jo, bra är det ju.

Och hon IA-agenten som är ute efter Deb vill jag ha mer av.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Echolls » mån okt 13, 2008 19:19

Tyckte de två första avsnitten var sådär, men 3.03 var riktigt, riktigt bra! Miguel är väldigt obehaglig.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad

Inläggav eriked » mån okt 13, 2008 23:09

Jo, den här säsongen kan nog bli bra den också.
(spoiler 3x3) "Good stuff, very sexy"
Miguel och Dexters relation känns riktigt intressant nu.
Blivande pappan och seriemördaren Dexter slår till.
Dexter och Debras syskonrelation gillar jag. Bra grejer.
Gillade nog det mesta här faktiskt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav A bear » mån okt 13, 2008 23:40

3.03 Jo, nu snackar vi. Ska det som gör Dexter till ett sant monster - en som inte längre följer någon kod utan bara röjer undan allt som verkar vara ett hot - vara att han faktiskt börjar bli lite smått mänsklig och bryr sig om andra?

Synd att vi inte fick någon killroomscen på pedot, men "I am not like you"... jisses. Just keep telling yourself that, Dex.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » tis okt 14, 2008 23:20

eriked skrev: (spoiler 3x3) Miguel och Dexters relation känns riktigt intressant nu.

(spoiler 3.03) Dom där två sakerna gillar jag också, verkligen.

Dexter och Debras relation har alltid varit en av de saker jag uppskattar allra mest med serien. De är så fina med varandra.

Alla scener mellan Miguel och Dexter var grymt bra i det här avsnittet. Miguel är onekligen en intressant karaktär.

Sen är ju Dexter själv helt fantastisk.

"You do your grocery list alphabetically?"
"How else would you do it?"

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons okt 15, 2008 3:59

The Buffster skrev:
eriked skrev: (spoiler 3x3) Miguel och Dexters relation känns riktigt intressant nu.

(spoiler 3.03) Dom där två sakerna gillar jag också, verkligen.

Dexter och Debras relation har alltid varit en av de saker jag uppskattar allra mest med serien. De är så fina med varandra.

Alla scener mellan Miguel och Dexter var grymt bra i det här avsnittet. Miguel är onekligen en intressant karaktär.

Jag skriver under på allt det här med rödpenna och understreck. Dessutom, ett par repliker...

Showing up at night like this, is it creepy or just what friends do?

och

Nobody hurts my children.

Jag tyckte inte säsongs två första var bara sådär, men det här toppade hursom dom båda. Fantastisk serie.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » ons okt 15, 2008 13:14

3.03
Ruskigt intressant avsnitt.
Miguel verkar mer än lovligt korrumperad, frågan är vad han är ute efter. Skaffa någon som kan göra det där olagliga rättviseskipandet som inte han kan från sin position, eller vet han bara mer än han säger? Helt klart den mest spännande nya karaktären. Scenen med journalisterna var också intrigant. Hänger det ihop med värvande av Deb?
Dessutom den bisarra humorn som smyger sig in, den är så bra många gånger för att den bygger på sånt som bara vi som tittare och Dexter vet.
O, spännande nu. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » mån okt 20, 2008 23:38

3.04 Nä, det där var inte alls det mest creepy friandet på... väldigt länge.

Småtrist COTW, men för första gången på länge blir jag faktiskt smått orolig för Rita.

Och så fick vi ett omnämnade av Doakes! Surprise, motherfucker! Vore inte alls emot att se Maria gräva lite mer i det.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis okt 21, 2008 6:06

Såg både 3.03 och 3.04 igår. Åh vad jag gillar! Kommer ihåg att när jag såg trailers för S3 var jag rädd att vi skulle gå in i Land of Repetition, men det känns som om serien har börjat in på en ny och lite oväntad bana och jag gillar! Jösses vad jag gillar (and do remember that I'm the guy who finds S1 overrated)!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis okt 21, 2008 20:36

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis okt 21, 2008 21:01

AKS skrev:Dexter får två säsonger till!

Jag vill kyssa någon!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » tis okt 21, 2008 21:41

3.04 Så bra!

Scenen på stranden gillade jag väldigt mycket. Miguel och Dexter, det fungerar verkligen bra. "I know that trust doesn't come too easy to you". Hah.

Scenen när dom berättade för ungarna att Rita är gravid var rolig.

Frieriet var fantastiskt. FANTASTISK! Michael C Hall! Han upphör aldrig att imponera på mig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis okt 21, 2008 21:44

The Buffster skrev:FANTASTISK! Michael C Hall! Han upphör aldrig att imponera på mig.

Medhåll. Det finns få saker jag önskar så starkt som att Hall får en lång och levande filmkarriär efter att Dexter är över.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » ons okt 29, 2008 0:04

3.05

MASUKA: That's not opinion. That's science. And science is one cold-hearted bitch with a 14-inch strap-on.
DEB: And he's back.

:lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

Bra avsnitt igen, även om jag måste säga att hela Dexter/Rita-grejen är lite småtråkig. Masuka rockar, och Dexters förhållande med Miguel blir allt mer intressant - Dexter är totalt Miguels bitch just nu. Slutscenen! Och Debs daddy issues börjar faktiskt spela in. Jag blir inte ett dugg förvånad om Deb lär sig något om sin bror den här säsongen.

DAVID BOWIE: Turn and face the strange, ch-ch-changes!
DEXTER: I've been going through some changes myself lately...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sp1keout » fre okt 31, 2008 7:54

adolvsson skrev:
AKS skrev:Dexter får två säsonger till!

Jag vill kyssa någon!

Kyss mig, och Dexter!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav eriked » tis nov 04, 2008 15:24

(spoiler 3.06) Hmm. Lite klurigt här. Det känns som att mördaren är någon vi känner. Inte är det Ramos visade det sig nu. Det känns inte som att det är Quinn heller för då hade nog inte Ramos avslöjats så fort. Så, alltså är Anton kvar. Men jag vet inte.

Gillar verkligen uppföljningen av Dexters papparelation från säsong 2. Bra grejer.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav A bear » tis nov 18, 2008 2:07

3.08 Woah. Jag tror min själ att handlingen börjar vävas ihop här.

Är fortfarande inte överförtjust i säsongsarcen, det känns lite för mycket mysterium och lite för lite djuplodning, men Jimmy Smits, shalalalala. Slutscenen!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis nov 18, 2008 4:09

3.08
Ohw.
Så många dåliga beslut fattade, och riktigt bra avsnitt. Höll andan flera gånger. Miguel blev lite för glad, kunde inte ensamma lilla Dexter se det? Var höll Mazuka hus? Jag har nu ett antal kandidater till the Skinner.
För övrigt, har inte Dexter en av de snyggaste förtexterna någonsin?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film