The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis sep 09, 2008 18:10

AKS skrev: (spoiler 2.01) Fast det var precis så jag reagerade då han satte in chippet i Cameron igen: Godtrogna idiotiska valp! Sen att det gick bra är en annan femma...

Jo, fast i samma scen fick vi också se personen som ger order och är beredd att leva med och ta konsekvenserna. För han har inte helt fel i att de behöver Cameron för att överleva, på samma sätt som att leva gömd och undvika allt inte kommer att göra honom till den han behöver vara.

Det jag blev överraskad av var att toaletten röde på sig som en T-1000. Att hon inte var helt männsklig kändes fullt logiskt snabbt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis sep 09, 2008 18:34

Galna tv-tittare i USA:

NBC’s Deal or No Deal, which debuted in first-run daytime syndication yesterday, and the second season-premiere of Fox’s Terminator: The Sarah Connor Chronicles shared leadership in the 8 p.m. hour as follows:

Monday 8 p.m.
Deal or No Deal (NBC)
Viewers: 9.61 million (#1), A18-49: 2.1/ 6 (#2)

Terminator: The Sarah Connor Chronicles (Fox)\
Viewers: 6.34 million (#2), A18-49: 2.4/ 7 (#1)

Despite winning the hour in the demo, Sarah Connor took a tumble, dipping by a hefty 43 percent in the demo from its series on Monday, Jan. 14, 2008 (4.2/10).

http://pifeedback.com/eve/forums/a/tpc/ ... /870100951

De där siffrorna? Inte bra. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tis sep 09, 2008 18:36

jävla amerikaner!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis sep 09, 2008 18:47

:emo:
Det är på grund av sådant här jag inte gillar siffror.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » tis sep 09, 2008 20:45

Aj ajaj!!!
201Vilket inro!!!! De kan sitt "vackra scener till musik"-verk. Usch. Jag trodde de skulle ta bort Cameron. Jag trodde det verkligen. Ville helelr inte att hon skulle gå runt o vara ond hela säsongen. Tänkte att det skulle komma en ny exakt likadan sen som John skulle skickat tillbaka, igen liksom... På npt sä'tt. Men det löste sig bra. For now.

Men.. alltså. Hon e ju inte riktigt som dm andfra. Minns jag fel, eller åt hon mat i nåt avsnittmi början av säsong 1?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » tis sep 09, 2008 20:46

2x01
Jösses vad bra!!
Jag vet inte vad jag gillade mest, men John och Camerons relation tycker jag är extremt intressant - den lyser av BSG-vibbar.

Jag undrar dock en sak. "Termination override." Betyder det att hon är helt fixad, eller att datorn bestämde sig för att vänta med sin termination, eller att Camerons mänskliga dataprogram lade sig i beslutet -typ, datorn säger en sak men människan en annan?
Hmm, jag vet inte. Men det skulle inte förvåna mig om det var det sistnämnda - hon har ju faktiskt ngt sorts mänskligt program som inte andra Terminators har, och varför skulle inte det kunna manipulera systemet på ngt sätt? I vilket fall skulle jag inte blir förvånad om hon "go bad" igen.

Jag är rädd att tittarsiffrorna kommer korta ner säsongen. Det är ju FOX, och det gör mig sjukt rädd :roadkill:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » tis sep 09, 2008 20:50

HeY skrev:2x01
Jösses vad bra!!
Jag vet inte vad jag gillade mest, men John och Camerons relation tycker jag är extremt intressant - den lyser av BSG-vibbar.

Vad är BSG??

HeY skrev:Jag undrar dock en sak. "Termination override." Betyder det att hon är helt fixad, eller att datorn bestämde sig för att vänta med sin termination, eller att Camerons mänskliga dataprogram lade sig i beslutet -typ, datorn säger en sak men människan en annan?

Så tänker jag. att hon best'mde att hon ville vara god med John. Go Cameron!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » tis sep 09, 2008 21:02

noike skrev:Okej, jag skojar. Jävligt bra början.

Lurade mig!

AKS skrev:Fast det var precis så jag reagerade då han satte in chippet i Cameron igen: Godtrogna idiotiska valp! Sen att det gick bra är en annan femma...
Jag reagerade visserligen, men som jag ser det, även om John Connor inte är samma typ av gnällig tonåring som i så många andra serier, är han ändå en impulsiv tonåring, vilket gör att det för mig kändes äkta. Jag antar att Nicklas har en poäng också. Eventuellt ligger sanningen, eller min sanning, någonstans där emellan, för det ser ut som om Johns ledaregenskaper börjar ta form nu också.

HeY skrev:Jag undrar dock en sak. "Termination override." Betyder det att hon är helt fixad, eller att datorn bestämde sig för att vänta med sin termination, eller att Camerons mänskliga dataprogram lade sig i beslutet -typ, datorn säger en sak men människan en annan?
Människan säger? Nja, möjligtvis i form av John Connor från framtiden. Jag såg det som att omprogrammeringen gick igång igen, att nutids-John fixade biffen. Vilket förstås betyder att hon är fixad, åtminstone tills det kanske skiter sig igen.

Annica: BSG är Battlestar Galactica.

Tittarsiffrorna tänker jag högtidligt ignorera.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis sep 09, 2008 22:18

adolvsson skrev:
AKS skrev:Fast det var precis så jag reagerade då han satte in chippet i Cameron igen: Godtrogna idiotiska valp! Sen att det gick bra är en annan femma...
Jag reagerade visserligen, men som jag ser det, även om John Connor inte är samma typ av gnällig tonåring som i så många andra serier, är han ändå en impulsiv tonåring, vilket gör att det för mig kändes äkta. Jag antar att Nicklas har en poäng också. Eventuellt ligger sanningen, eller min sanning, någonstans där emellan, för det ser ut som om Johns ledaregenskaper börjar ta form nu också.

Mm, grejen är den att jag aldrig nånsin sett tonårsgrejen som många tagit upp med John som ett problem med karaktären. Detta är första gången jag reagerar starkt på något han gjort vad jag kan minnas.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis sep 09, 2008 22:28

AKS skrev:
adolvsson skrev:

Mm, grejen är den att jag aldrig nånsin sett tonårsgrejen som många tagit upp med John som ett problem med karaktären. Detta är första gången jag reagerar starkt på något han gjort vad jag kan minnas.

Jag tycker inte att det var ngt fel alls på Johns reaktion. Han är en livrädd 16åring med världens vikt på sina axlar och han skapade en ganska djup relation med den enda som faktiskt var stark nog att beskydda honom och var inte redo, eller i rätt sinnestillstånd (han hade precis dödat en människa för första gången) för att ta ett rationellt beslut vid det tillfället. Jag tycker han snarare reagerade som vilket *människa* som helst skulle, och inte som en "dum tonåring". Det tycker jag inte alls.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis sep 09, 2008 22:37

HeY: Jag håller inte alls med. Hon försökte nyss mörda honom. Hon är en maskin programmerad av andra maskiner (senare omprogrammerad av människor. Alldeles för mycket gambling och inte ett "normalt" beslut. IMO naturligtvis.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis sep 09, 2008 22:50

AKS skrev:HeY: Jag håller inte alls med. Hon försökte nyss mörda honom. Hon är en maskin programmerad av andra maskiner (senare omprogrammerad av människor. Alldeles för mycket gambling och inte ett "normalt" beslut. IMO naturligtvis.

Det tycker jag är den logiska teorin, men jag tycker inte det var en logisk situation. Hon är ju inte bara en maskin programmerad att döda honom. Hon är en maskin som han bott med i månader och som har beskyddat honom och levt som hans syster, och John är en väldigt känslig kille (han har ju inte blivigt lika cut-throat som Sarah, långt ifrån) som kände sig trygg(are) med henne. Nej, jag tycker inte det är konstigt - vi får agree to disagree.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » tis sep 09, 2008 23:14

Och icke att förglömma, John må vara tonåring men han har varit med om ett och annat. Cameron har redan visat att de behöver henne för att överleva, och den gamla T-800an har visat honom att man KAN lita på en välprogrammerad terminator.

Sen är det ju förstås ett klassiskt tema; om du är snäll mot den farlige kommer den att svara på samma sätt - men du måste ge den fri vilja att välja att vara snäll mot dig. (Där var det där med den religiösa biten igen.) Sen exakt hur mycket fri vilja Cameron KAN ha är ju en annan fråga.
(spoiler Btvs 7.14) Var Buffy bara en impulsiv tonåring när hon lät plocka ut Spikes chip?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav lilith » ons sep 10, 2008 0:44

2.01 :lovebunnier: :extas:
Makalös början! Jag försökte äta samtidigt, slevade i mig och tuggade alldeles för fort, brödet smulade omkring. Ojoj vad spännande och bra öppning. Ja, alltihop.

Varför har inte Cromartie ihjäl polisen? Det börjar "störa" mig. Är han programmerad att låta honom leva av nån anledning? Inte bra.

Trodde allvarligt att nu förstörde man serien med att göra Cameron ond istället. Jag ville verkligen inte det! Så när hon vände innan John skulle plocka ut hjärnmanicken och bönade att han skulle låta bli, såg jag ljuset! *phew* Det är DEN vändningen det ska ta. Ska han våga lita på henne, och ska de andra låta honom ta beslutet? Jag var helt övertygad hela tiden att det skulle gå bra. Men även om inte JAG varit övertygad var det ju rätt beslut av honom oavsett. Det var dags att visa vad han var gjord av liksom, vad som sen ska bli DEN John Connor. Det är beslut som det han nyss gjorde som kommer göra honom till en så fantastisk ledare senare. Han var inte dum, han var modig. Tror jag.

I toascenen på slutet trodde jag att onda chefen tjuvlyssnade på toan. Hihi. Kul. Men nä, jag gillar inte T-1000. Jävla shape-shifter, gillar inte såna. Men men, det blir spännande!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » ons sep 10, 2008 13:19

HeY skrev:Det tycker jag är den logiska teorin, men jag tycker inte det var en logisk situation.

Och jag kommer mig för att undra hur mycket logik egentligen har med tonåren att göra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons sep 10, 2008 13:23

adolvsson skrev:
HeY skrev:Det tycker jag är den logiska teorin, men jag tycker inte det var en logisk situation.

Och jag kommer mig för att undra hur mycket logik egentligen har med tonåren att göra.

61 procent. OF CRAZY LOGIC!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » ons sep 10, 2008 14:59

lilith skrev:2.01
Varför har inte Cromartie ihjäl polisen? Det börjar "störa" mig. Är han programmerad att låta honom leva av nån anledning? Inte bra.

Eller så är han kär i honom och valde att göra en override. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav lilith » ons sep 10, 2008 15:15

Glorificus skrev:
lilith skrev:2.01

Eller så är han kär i honom och valde att göra en override. :D

Tänkte inte på det! :D
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » ons sep 10, 2008 15:34

Shirley Manson. En sak jag hade tänkt säga om henne, var att hon kändes som en oslipad diamant. Att det märktes att hon inte agerat tidigare men har något speciellt och kan bli skitbra med tiden. Ja, det där med oslipigheten fick ju sin förklaring i slutet. Jag älskade avslöjandet.

lilith skrev:Varför har inte Cromartie ihjäl polisen? Det börjar "störa" mig. Är han programmerad att låta honom leva av nån anledning? Inte bra.

Det som dom sa på slutet, när polisen sa att han aldrig skulle visa vägen och Cromartie sa något i stil med "vi får se". Eller hur det nu var. Antingen har Cromartie, som den framtidsrobot han är, förhandsinformation om att polisen kan vara till speciell nytta, eller lät han honom leva mer ut i fall om att. För säkerhets skull. Mina pengar är dock på första alternativet. Om inte Crom själv har informationen, är det möjligt att han har kontakt med T1000, som verkar veta mer.

Fast jag tycker Glorys teori är intressantare.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » tis sep 16, 2008 17:01

2.02

CAMERON: Things have changed, John. You can't be trusted anymore.

Från första början har ett av de vanligare klagomålen om T:SCC varit "ska den där emograbbhalvan vara mänsklighetens framtide frälsare?" Frågan är hur den här John Connor blir den framtida John Connor. Och frågan blir ju alltmer, inte minst efter den där Simson-hårklippningen i förra avsnittet:

Blir han det då?

Det lilla vi sett av Framtidsjohn är ju inte nödvändigtvis någon trevlig typ. Nödvändig, kanske, men ingen man skulle vilja välja att vara, och ingen man kan lita på. Vad händer om nutida John väljer en annan väg? Vad händer om han redan gjort det? Än så länge vet ju Framtidsjohn var de är i alla fall... även om Cameron, som borde ha störst chans av alla att veta sin egen historia, också verkar ha kapats loss.

SARAH: Is today how it happens?
CAMERON: I don't know.
SARAH: What am I supposed to do, just wait? Like a time bomb, am I just gonna go off someday?
CAMERON: I don't know. Am I?

Samma dilemma går igen i avsnittets handling.

CAMERON: The reactor could melt down. Half the state will be contaminated.
DEREK: Skynet wins.
SARAH: But if Greenway stops the test and they close the plant -
DEREK: ...then the resistance can't use it in the future.
CAMERON: Skynet wins.

Förlora nu, eller förlora senare? Står vinna överhuvudtaget på menyn?

Och så har vi mera arc någonstans däremellan också.

Me like.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tis sep 16, 2008 20:01

A bear skrev:2.02
Me like.

Dit-oh.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons sep 17, 2008 7:24

Tyvärr är det nog bara att säga tack och adjö till denna serie... :( :( Jag fattar inte.

Fox/Monday
8:00 p.m. Terminator: The Sarah Connor: Chronicles
Viewers: 5.49 million (#3), A18-49: 2.0/ 5 (#1t)

http://pifeedback.com/eve/forums/a/tpc/ ... /849103061

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons sep 17, 2008 7:27

AKS skrev:Tyvärr är det nog bara att säga tack och adjö till denna serie... :( :( Jag fattar inte.

Fox/Monday
8:00 p.m. Terminator: The Sarah Connor: Chronicles
Viewers: 5.49 million (#3), A18-49: 2.0/ 5 (#1t)

http://pifeedback.com/eve/forums/a/tpc/ ... /849103061

Lite märkligt. Rätt genre. Är det förlagan? För snäv målgrupp?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eriked » ons sep 24, 2008 21:06

Ingen som kommenterat 2.03? Bra grejer.
Först: Cameron. Summer Glau är grym på att spela robot.
Är riktigt intresserad över hur T1000 storyn ska utvecklas. Spännande.
Högt tempo hela avsnittet. Tufft. Undrar hur Charlie ska användas nu. Jag antar att han joinar teamet.
Dumt av Cromartie att döda skådespelaren det där ville man ju se :(

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav lilith » fre sep 26, 2008 17:53

eriked skrev:Ingen som kommenterat 2.03? Bra grejer.
Först: Cameron. Summer Glau är grym på att spela robot.

Grymt bra! :lovebunny: Skrattade när cromartie (och cameron) inte kunde simma! :D
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » fre sep 26, 2008 18:50

eriked skrev:Ingen som kommenterat 2.03? Bra grejer.
Är riktigt intresserad över hur T1000 storyn ska utvecklas. Spännande.

Det kommer vi inte få se. Bara en tidsfråga innan FOX foxar serien, drygt 5 milj tittare för förra - FOX vill ha en etta framför den femman.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » lör sep 27, 2008 12:39

Men faasen! Jag vill ha mer scc!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » lör sep 27, 2008 13:58

The Ankh skrev:Men faasen! Jag vill ha mer scc!

Mhm! Men tyvärr känns det inte som om man direkt kan skylla på FOX denna gången, de har ju verkligen promotat serien ordentligt. Vad hände egentligen? Hur gick de från 18 milj till 5? Det har ju inte varit ett enda dåligt avsnitt :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tomas » sön sep 28, 2008 5:31

Under s1 gick det ju inte lika många andra serier (några alls?) samma dag. Man får väll hoppas att även Fox räknade med en viss nergång.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav A bear » sön sep 28, 2008 14:20

HeY skrev:
The Ankh skrev:Men faasen! Jag vill ha mer scc!

Mhm! Men tyvärr känns det inte som om man direkt kan skylla på FOX denna gången, de har ju verkligen promotat serien ordentligt. Vad hände egentligen? Hur gick de från 18 milj till 5? Det har ju inte varit ett enda dåligt avsnitt :?

Ausiello:
An SCC insider tells me that if the show's numbers don't start to climb, Fox is unlikely to order any additional episodes beyond the 13 currently in the pipeline. At Saturday's EW pre-Emmy bash, Thomas Dekker remained hopeful that they could hold off doomsday at least until the end of football season. "We're up against Monday Night Football," he sighed, "which is tricky because we have a lot of football fans."

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film