Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis sep 02, 2008 23:45

Med anledning av Doomsday:
herdware skrev:Sen börjar man ju undra över kvaliteten på engelska bepansrade fordon :) Slå igenom skottsäkert glas med en yxa? FFS!

Det är ju en framtidsyxa!
herdware skrev:Sen så tar det lååång tid också, tror ni mig inte så kan ni prova att helsteka en gris någon gång.

Det är ju en framtidseld!

FFS!
Senast redigerad av adolvsson ons sep 03, 2008 0:12, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis sep 02, 2008 23:51

Doomsday.
adolvsson skrev:Det är ju en framtidsyxa!

För att citera Marshall Law: 'nuff said.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » tis sep 02, 2008 23:53

adolvsson skrev:
herdware skrev:Sen börjar man ju undra över kvaliteten på engelska bepansrade fordon :) Slå igenom skottsäkert glas med en yxa? FFS!

Det är ju en framtidsyxa!

Ja, naturligtvis! Vad dum jag känner mig! :)
adolvsson skrev:
herdware skrev:Sen så tar det lååång tid också, tror ni mig inte så kan ni prova att helsteka en gris någon gång.

FFS!

Nu får du väl ge dig. ;)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav adolvsson » ons sep 03, 2008 0:22

herdware skrev:Nu får du väl ge dig. ;)

Aldrig! Med envisheten hos en av dom där dårarna som jobbar för John McCains kampanjstab, upprepar jag mitt mantra: Jag har rätt, jag har rätt, jag har rätt, jag har rätt...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons sep 03, 2008 0:34

adolvsson skrev:
herdware skrev:Nu får du väl ge dig. ;)

Aldrig! Med envisheten hos en av dom där dårarna som jobbar för John McCains kampanjstab, upprepar jag mitt mantra: Jag har rätt, jag har rätt, jag har rätt, jag har rätt...

Tucker Bounds face!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » fre sep 05, 2008 17:35

Såg en finfin film igår: Trees Lounge. Steve Buscemis regidebut från 1996.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön sep 07, 2008 10:21

Mycket kärlek härifrån för Wall-E! Mittensektionen kunde nog ha kortats med tio minuter, men bortsett från det var den charmig, rolig och faktiskt riktigt sorglig vid tillfälle. 4/5 lätt. Ibland t.o.m. så att den höll på att ta sig ännu högre.

:lovebunnier:

(Samtidigt som jag inte kan låta bli att irriteras över dubbelmoralen i att ha en sån film med ett sånt starkt miljöbudskap om faran i allt onödigt skräp vi skapar kring oss, samtidigt som man hela veckan har delat ut Kalle Anka-tidningar med billiga Wall-E-plastleksaker. De jävlarna gick inte ner i vanliga brevlådor heller...)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön sep 07, 2008 13:59

Ghost Rider (den förlängda versionen)
Bättre än väntat, och klart bättre än Daredevil. Om bara Mark Steven Johnson hade skrivit om vissa storyelement (jag tycker annars grundhistorien är helt okej) och desstom kunnat hålla sig borta från de värsta klyschorna, en del hemska repliker, majoriteten av datoranimationerna (även om Ghost Riders eld fungerade verkligen, oväntat nog, eftersom eld, har jag hört, ska vara svårt att få till snyggt, så tummen upp för det) och Eva Mendez, då hade filmen kunnat bli riktigt bra.

Hancock
Genomgående negativ kritik för den här filmen, verkar vara att första halvan är bättre än andra halvan, att efter ett visst avslöjande går det utför. Annat jag sett är att det är en ytlig film (en amerikansk sommaraction utan djup? Säg att det inte är så!). Jag tänker inte hålla med på båda punker. Nummer två är visserligen inte helt fel ute, men vad som är förlorat i historiemässiga lager tas igen i hjärta. Kritik nummer ett är nog mycket mer av en smaksak, för jag kan bara säga att jag gillade hur det hela utvecklade sig och genomfördes. Med snygga specialeffekter och schyssta actionsekvenser rakt igenom.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » mån sep 08, 2008 22:58

Into the wild, oerhört nära en riktigt fullträff, har absolut inga problem med att filmer är långsamma (tvärt om) problemet är att jag under filmens gång upplevde den som väldigt långsam, jag tror inte jag var i riktigt rätt sinnestämning för vad Into the wild hade att erbjuda. Men jag är tillräckligt trygg i mitt filmtycke att inse hur jävla bra detta stundtals är. Upplägget, berättartekniken, fotot, skakiga kameror, det lågmälda skådespelet, monologer varvat med dialoger, alla undermeningar, all existentialism och all musik. Vilket jävla soundtrack.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » tis sep 09, 2008 7:44

Tob skrev:Into the wild, oerhört nära en riktigt fullträff, har absolut inga problem med att filmer är långsamma (tvärt om) problemet är att jag under filmens gång upplevde den som väldigt långsam, jag tror inte jag var i riktigt rätt sinnestämning för vad Into the wild hade att erbjuda. Men jag är tillräckligt trygg i mitt filmtycke att inse hur jävla bra detta stundtals är. Upplägget, berättartekniken, fotot, skakiga kameror, det lågmälda skådespelet, monologer varvat med dialoger, alla undermeningar, all existentialism och all musik. Vilket jävla soundtrack.

Bäst!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav fripp21 » tis sep 09, 2008 23:56

Galaxy Quest

En fullträff i min bok, nästan. Svårslagen komedi i en miljö som vissa av oss känner igen allt för väl. Briljanta skådespelare, tex Tim Allen, Sigourney Weaver, Sam Rockwell och framför allt Alan Rickman.
[Introducing Sir Alexander Dane at the convention]
Announcer: Give him a hand, he's British.

Peter Quincy Taggart: Never give up. Never surrender.

Loads of fun! Betyg 4/5
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav gaspode » ons sep 10, 2008 0:07

fripp21 skrev:Galaxy Quest

:lovebunny:

By Grabthar's hammer, you shall be avenged!

(edit) (DVD:n har ett alternativt ljudspår med hela filmen "översatt" till Thermian, eller vad deras språk nu heter.) (/edit)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » ons sep 10, 2008 21:36

Två lågbudgetskräckisar med Jossversefavoriter:

Evil Eyes. Adam Baldwin är en filmmanusförfattare som upptäcker att det han skriver i manuset en mystisk utlänning anlitade honom att skriva faktiskt börjar hända i verkligheten. Jag gav 99 pence för den här på Forbidden Planet, och det var ett jävla överpris. Detta är ren skit; filmmässigt (allt på videokamera, och inte på ett snyggt sätt) berättarmässigt (rörigt, tråkigt, och med ett fullständigt wtf-aktigt slut) och tyvärr också skådespelarmässigt (OK, Udo Kier SKA spela över och då klarar han sig nätt och jämnt). 1/5.

Mammoth. Summer Glau är dottern till en museiföreståndare vars infrysta mammut plötsligt tar sig loss med hjälp av utomjordingar... för bara en upptinad mammut är ju inte nog, det måste vara utomjordingar, regeringskonspirationer, men in black och avhuggna zombiearmar också. Smått underhållande försök att göra en gammal hederllig 50-talsmonsterfilm à la The Blob, och teamet bakom har sett nog med gamla filmer för att droppa gott om referenser... dock i allmänhet bara genom att låta karaktärerna säga "det här är ju precis som i den och den filmen!" Så mycket egna idéer har de inte, och när sedan själva mammuten själv är ett riktigt fånigt och väldigt illa CGI-at monster blir det aldrig annat än en ren bagatell. Men Summer är ju söt och så, och får till och med dansa lite grann. 2/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav lilith » ons sep 10, 2008 23:04

A bear skrev:Mammoth. 2/5.
Det var generöst!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav A bear » ons sep 10, 2008 23:16

lilith skrev:
A bear skrev:Mammoth. 2/5.
Det var generöst!

Äh, den var lite småkul. Men det var ju också i jämförelse med Evil Eyes.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tis sep 16, 2008 0:09

Wicked Little Things.

Få saker kan vara så kusliga som det Kusliga Barnet. Den där lilla ungen som det är något FEL med, som saknar själ eller sålt den till djävulen eller bara är allmänt ondskefull.

Å andra sidan kan få saker vara så tråkiga som det heller om det inte görs bra.

I Wicked Little Things tas vi av diverse osammanhängande skäl till en liten by i bergen i Pennsylvania där en en familj (mamma, kaxig tonårsdotter, söt småbarnsdotter) bestämt sig för att slå sig ner i ett gammalt hus som deras döde man/pappas släkt ägde. I trakten finns även en gammal gruva där småbarn arbetade förr i världen - och dog. Dessa barn drar nu runt på landsbygden och mördar folk och äter upp dem. Man ser att de är zombies eftersom de har svart läppstift. Allt det där fastslås mer eller mindre direkt, så det är ingen egentlig spoiler. Fast det vore ju kul om något mer hände.

WLT är den där sortens skräckfilm som inte vet vad den vill - alls. Vi har scener där den verkar vilja vräka på med blod, men raskt sticker åt ett annat håll. Den är någorlunda snyggt filmad, men så långsam och icke-skrämmande att man lika gärna skulle kunna se stillbilder. Den snuddar vid någon sorts väldigt trubbig samhällskritik på Bamsenivå (dumma människor är dummare än monster) och är ungefär lika subtil som Hajen är en film om alptoppar. Huvudpersonerna är korkade, men ändå byggs det aldrig upp någon sorts verklig fara; bara namnlösa sidokaraktärer sorteras ut, och den stannar någonstans mitt emellan Fredagen den 13:e IV och remaken på The Wicker Man, fast utan naket, utan Jason, och utan ofrivillig humor. Kort sagt: meningslöst. 1/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis sep 16, 2008 0:13

lika som bär

Bild

Bild

fast hon är mer lik vlodis i nya sex in the city filmen.. men jag orkar inte leta screencaps
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav sfinx » tis sep 16, 2008 0:15

:D !
Roger. :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis sep 16, 2008 0:22

true though.. jag var tvungen att sitta på händerna för att inte klösa ut ögonen ur huvet när hon va en sån där ledsen bortskämd kossa i mexico.. om den här filmen hade kommit ut fem år tidigare hade Ralph Fiennes vart utan jobb
-or worse!
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav sfinx » tis sep 16, 2008 0:31

The Fucking Easterbunny skrev:true though.. jag var tvungen att sitta på händerna för att inte klösa ut ögonen ur huvet när hon va en sån där ledsen bortskämd kossa i mexico.. om den här filmen hade kommit ut fem år tidigare hade Ralph Fiennes vart utan jobb

Låter som om jag inte ska anstränga mig för att se den.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis sep 16, 2008 0:32

filmen är ok, carrie är som vanligt världens mest osympatiska huvudroll, dessutom hideous
-or worse!
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav adolvsson » tis sep 16, 2008 1:08

Wall-E
Rolig, tänkvärd och alldeles, alldeles underbar. Nog sagt.

Get Smart
Humor, action, bra skådespeleri och en absolut fungerande historia gör det här till en av de bättre, mest underhållande, actionkomedierna jag sett på länge. Och väldigt mycket är att tacka Steve Carrell för, och hur han spelar Maxwell Smart. Där jag hade väntat mig att hans dumhet skulle orsaka slapstick på slapstick staplat på klassikt sketchvis, visar sig Smart vara en kompetent person som på sin höjd har lite otur när han tänker, och jag betonar "lite". Dwayne "The Rock" Johnson har jag gillat förr, men jag som t ex inte sett Be Cool anar varför folk ansåg honom vara det enda bästa med den filmen, han har en naturlig komisk tajming, precis som Anne Hathaway, som dessutom får sparka rumpa och vara enormt sexig, och jag har utvecklats världens crush på henne (eller ja, den fanns väl där redan innan, just hennes känsla för komik var det enda som var bra med En prinsessas dagbok och det gav mig stort hopp inför framtiden redan då).

En positiv överraskning. Jag hade hoppats att bli underhållen, var beredd att bli besviken, men att hitta en bra film av ett slag som egentligen inte görs längre - överraskning.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » tis sep 16, 2008 12:56

adolvsson skrev:sparka rumpa

Har du nån gång funderat på att sluta använda det uttrycket? Om inte så kanske du borde.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » tis sep 16, 2008 13:04

Tam skrev:Har du nån gång funderat på att sluta använda det uttrycket?

Jo, faktiskt. Eller åtminstone över frekvensen. Fast det brukar gå över.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » tis sep 16, 2008 16:02

Prod buttock?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis sep 16, 2008 21:06

Wall·E.
Kombinerade rolig med ledsamhet på ett bra sätt. Väldigt bra sätt. Jag är lite... sådär...tårögd på grund av vissa scener. Ja. Bra och charmig film.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » tis sep 16, 2008 23:11

Håller med adolvsson om Get Smart. En positiv överraskning.
adolvsson skrev:Jag hade hoppats att bli underhållen, var beredd att bli besviken, men att hitta en bra film av ett slag som egentligen inte görs längre - överraskning.

Precis så.

Lite overkligt att The Rock inte kunde stoppa tåget bara. Mannen är en klippa.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav fripp21 » tor sep 18, 2008 10:40

Eternal sunshine of the spotless mind

Jag har ägt denna dvd länge. Länge. Den har stått där i hyllan och pockat på uppmärksamhet. Jag är bra. Jag är så bra som du tror har den sagt. Och till slut var jag redo att se den. Jag trodde att den skulle vara briljant, kanske till och med genial, och jag väntade på rätt tillfälle, rätt sinnestämning, rätt tid (?) eller nåt... Vad jag hört om Eternal sunshine gjorde att jag hade högt ställda förväntningar. Jag var tämligen intresserad av duon bakom filmen, regissör Michel Gondrys som gjort den intressanta men inte fulländade The science of sleep (betyg 2/5) och fantastiska manusförfattaren Charlie Kaufmans (Being John Malkovich 4/5 och Adaptation 3/5). Precis som med Before sunrise (4/5) och Before sunset (5/5) hade jag väntat och väntat. Allt för länge. Väntan hade gått över till längtan och sedan till ångestfull förväntan. Jo, hur gick det då? I loved it! Completely. Fantastisk är ordet. Det är en bitterljuv, förunderlig och sällsam historia och den är så romantisk att jag inte tror att det är sant. Mitt i prick. Se den om du inte sett den än. Den tål att väntas på, men just därför ska den ses snarast. Och sedan om igen och igen. Glöm aldrig det! Betyg 5/5
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav Tam » tor sep 18, 2008 11:57

fripp21 skrev:Eternal sunshine of the spotless mind

Överskattad.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Zaxx » tor sep 18, 2008 12:13

Tam skrev:
fripp21 skrev:Eternal sunshine of the spotless mind

Överskattad.

Jag känner så inför den också, men det är någon konstigt med den som gör att jag inte riktigt kan gå helt ut o säga det. Jag tror jag gillar den mer än vad jag tycker den är överskattad ändå.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film