Det finns så många anledningar till att starta en tråd så jag inte vet var jag ska börja.
Shakespeare. Shakespeare många gånger om. Mer shakespeare.
Karaktärerna: Anna! Jeffrey! Darren! Richard!
Den där magin de har lyckats skapa av teatermiljöerna utan att göra flummig workshop eller Fame av det. (nåja Darren iof....

Hatet. Jag hatar så många människor så oresonligt, på samma sätt som jag hatar irl människor ibland och man kan inget göra åt dem. Oh, så många att tycka om och oroa sig för. Så många små roliga sidospår.
En riktigt lurig serie där man tror att man tittat på ett lugnt avsnitt och inte förrän början på nästa inser vilka konsekvenser saker och ting kan leda till.
Shakespeare, sa jag det?
Spoiler S1.01:
För att börja med förväntade jag mig inte att en person som presenteras som huvudkaraktär går dör i slutet. Det roliga är också att just den bakgrunden som presenteras här spökar rent litterärt i alla säsonger framåt
Jeffrey Tennant (Paul Gross- en gång i tiden kanadensisk ridande polis i New York med medföljande varg)ger först ett Bernad Black intryck, men man kommer ganska snabbt över det, och hjärnan börja absorbera Shakespeare och intrigen.
Underbart. Jag älskar det här.

(edit) http://www.imdb.com/title/tt0387779/ (/edit)