Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » sön aug 10, 2008 23:16

Jag gick vilse när jag skulle leta infolänkar...
http://www.youtube.com/watch?v=M1a_2EcBD6Y

The Ankh skrev: (spoiler Doctor Who, hela serien + Buffy tom säsoing 5) Absolut, men både säsongsavslutet på säsong 2 pch nu åp säsong 4 var båda MYCKET värre än när Buffy dör i slutet på säsong 5. OM man ska göra Doctor Who av Buffy så skulle man byta ut SMG efter två säsonger, rycka willow efter säsong 3 och ersätta henne med en blev kopia som man rycker sen igen så snart man vant sig. För en gångs skull hade jag behövt spoilers. Jag hade behövt veta exakt hur sjuka i huvudet BBC egentligen är. För just nu vill jag bara skicka en bomb över hela england och aldrig låta dem göra en enda serie nånsin igen.

Men ja,
det är klart att det är bra. Jag o Rickard såg klart säsong 4 i natt och eftersom han kom in i säsong 3 så har vi i dag börjar omtitt och har hunnit se om sju avsnitt.

Så... vart står det att det är 2 år tills nästa säsong?

Du uttrycker ganska så exakt som jag känner det ibland. Jag älskar BBC nuförtiden lite grann på samma sätt som wyndham beskrev det.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » mån aug 11, 2008 9:38

Hehe, nice getup!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Ankh » mån aug 11, 2008 22:53

Så, nu har jag o Rickard sett klart säsong 1
Vi skrattar gott så fort vi ser en Dalek :)

Maximum EXTERMINATION!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav wyndham » ons aug 13, 2008 1:04

s.1
Doktorn säger i ett tidigt avsnitt att han är 900 år. Hade jag helt glömt. Jag trodde att han var mycket äldre, på gränsen till evig. Kommer helt klart ha hans ungdom i åtanke under omtitten.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav XY » tor aug 14, 2008 9:55

Nu sett hela nya Dr. Who.

Tycker om den, så pass att den kommer landa någonstans bland mina favorit tv-serier. Det är bra, för det ger mig feta nerdpoäng att 6 av 10 tv-serier på min topp 10 lista är science fiction. Jag siktar på att bli med medlem i The Evil League of Nerds.

Bäst i serien är nog doktorn själv. Älskar honom som en karaktär, trots att han är väldigt olik karaktärer som jag normalt tycker om.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav MissKittyFantastico » tor aug 14, 2008 15:47

Here be spoilers för 4x01

Det är en reklam på tv med små vita klumpar till figurer. Jag kan inte riktigt komma ihåg vad det är reklam för, men de ser i alla fall ut som små Adipose-bäbisar. :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav sfinx » tor aug 14, 2008 16:23

MissKittyFantastico skrev:Here be spoilers för 4x01

Det är en reklam på tv med små vita klumpar till figurer. Jag kan inte riktigt komma ihåg vad det är reklam för, men de ser i alla fall ut som små Adipose-bäbisar. :D

Cutes ever, and possibly ever ever. :)
XY: Den ligger sjukt högt på min tiolista, fast det handlar om aliens, och inte magi och demoner. Det var TARDISen på grund dess huvudegenskaper som fick mig att titta först.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav XY » fre aug 15, 2008 1:56

sfinx skrev:XY: Den ligger sjukt högt på min tiolista, fast det handlar om aliens, och inte magi och demoner. Det var TARDISen på grund dess huvudegenskaper som fick mig att titta först.

Hos mig så hamnar den nog på en placering runt sju, men det är inte dåligt för det är riktigt hård konkurrens. Fast jag upptäckte just att det bara blir fem science fiction-serier och inte sex, eftersom den som fanns på tionde plats konkurreras ut. Men utöver dessa fem så är två serier (typ) fantasy, Buffy och Angel, vilket också ger nerdpoäng.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav caffeineaddict » fre aug 15, 2008 3:48

27.06 var allt ett fint avsnitt. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » sön aug 17, 2008 19:14

Säsong ett
Säsongens mästerverk The Empty Child var inte lika gastkramande andra gången då man visste hur allt skulle gå. Men jag har inte glömt hur kukkusligt det var första gången, så det förblir nog min Moffatfavorit.

Doktorn dansar disco växte en aning. Första gången kändes det som lite väl mycket som finurliga förklaringar av del ett, men jag måste medge att det är imponerande finurligt. Förutom den självgående skrivmaskinen. Där hade nog Moffat poffat jazztobak. Men slutscenerna med Kapten Jack är huuur fina som helst.

Booooomtown är en mycket fin parentes, inte bara för det hysteriskt roliga Bad Wolf-skämtet. Rose höstmode är hiskeligt bedårande liksom kapenens flygarutstyrsel. Nians middag med fröken Schleten Sletheen är en bra scen på temat doktorns moral. Bra set-up inför avslutningen med Tardisens inre också.

De medelmåttiga avsnitten var alla trevliga att se. Med lägre förväntningar kunde man fokusera på att ta in varje sekund av Eccleston & Piper som bjöds. Tyckte bättre om Mickey också; hans och doktorns samtal i slutet av WWIII är en pärla, liksom hans tappra försök att göra Rose sotis i Boomtown.

The Parting of Ways är ju fanemig tokigt bra. Var smått illamående efter det förra gången eftersom jag tyckte att den där nyingen var fuuuuul och allmänt fruktansvärd. Det där avslutande leendet lämnade en så bitter eftersmak att jag avskydde serien på ett sätt som Ankhan brukar kunna sätta ord på. Nu fanns bara kärlek. Och sorg. Nummer nio är en annan doktor. And he's fantastic.

"Coward. Any day." :lovebunnier:

Näst bästa säsongsavslutningen tycker jag nog, efter Doomsday. I s.3 och 4 minns jag de näst sista avsnitten som starkast. En bit kvar till dess. Nu blir det Christmas Invasion.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » sön aug 17, 2008 21:03

christmas invasion
Jag tror att repliken "Am I ginger?" var det ögonblick som fick mig att falla för Tennant första gången. Och att nu se honom granska sig själv i spegeln, och sen ge sig själv en gödkännande blick, det var riktigt fint.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav The Ankh » sön aug 17, 2008 22:52

wyndham skrev:christmas invasion
Jag tror att repliken "Am I ginger?" var det ögonblick som fick mig att falla för Tennant första gången. Och att nu se honom granska sig själv i spegeln, och sen ge sig själv en gödkännande blick, det var riktigt fint.
Det som fick mig att acceptera Tennant var när han först härmade utomjordingen och skrek, med monsterrölst: "I DON'T KNOW!!!" :) SJukt roligt. och sen kommentaren om att fihjtas med aliens i pyjkamas: Very Arthur Dent.- Fantastiskt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav wyndham » sön aug 17, 2008 23:21

The Ankh skrev:
wyndham skrev:christmas invasion
Det som fick mig att acceptera Tennant var när han först härmade utomjordingen och skrek, med monsterrölst: "I DON'T KNOW!!!" :) SJukt roligt. och sen kommentaren om att fihjtas med aliens i pyjkamas: Very Arthur Dent.- Fantastiskt!

Nu såg jag "Children in Need"-grejen också. Har inte sett den tidigare, och det var nog lika bra. Hade inte varit ett bra andra intryck av nummer tio efter The Parting of Ways. Visst, man får reda på varför dom krashar i London istället för att åka till Barcelona, men jag låg nog aldrig sömnlös av det mysteriet. Ett par fina stunder, men det är nog bättre att hoppa direkt till Christmas Invasion tycker jag. Identitetsmysteriet blir lite större så.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav XY » mån aug 18, 2008 7:09

(spolare säsong 1). Jag blev först lite ledsen av att förlora Eccleston (det kom oväntat), men Tennant är ju fantastisk, rent av klart bättre. Accepterade honom rätt snabbt. Tyckte han såg ut lite som ett miffo först, men bara en kort stund. Och jag vet inte riktigt vad 'miffo' betyder egentligen, men jag menar typ 'menlös'.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Matt » tis aug 19, 2008 5:42

3x08-3x10
Sjukt bra avsnitt.
Var det meningen att man skulle kunna sova efter 3x10? jag vågar inte blunda. Inte ens blinka.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sfinx » tis aug 19, 2008 10:39

Matt skrev:3x08-3x10
Sjukt bra avsnitt.
Var det meningen att man skulle kunna sova efter 3x10? jag vågar inte blunda. Inte ens blinka.

Moffat! Rular.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav XY » tis aug 19, 2008 10:52

Matt skrev:3x08-3x10
Sjukt bra avsnitt.

TWIS.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav caffeineaddict » ons aug 20, 2008 18:16

27.08-27.10. Riktigt trevliga avsnitt (särskilt kombinerat med glass och trevligt sällskap). Snart är jag nog fast eller nåt. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » ons aug 20, 2008 18:19

caffeineaddict skrev:27.08-27.10. Riktigt trevliga avsnitt (särskilt kombinerat med glass och trevligt sällskap). Snart är jag nog fast eller nåt. :)

Det är lättare om du gör som alla andra och kallar första nya säsongen för 1 och fortsätter därifrån. :) annars måste man tänka!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » ons aug 20, 2008 18:22

gaspode skrev:
caffeineaddict skrev:27.08-27.10. Riktigt trevliga avsnitt (särskilt kombinerat med glass och trevligt sällskap). Snart är jag nog fast eller nåt. :)

Det är lättare om du gör som alla andra och kallar första nya säsongen för 1 och fortsätter därifrån. :) annars måste man tänka!

Så jag har sett tjugosex säsonger utan att de, bokstavligen talat, ens räknas!?!

Nee, det har jag ju inte... nu ljög jag.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » ons aug 20, 2008 18:31

caffeineaddict skrev:
gaspode skrev:

Så jag har sett tjugosex säsonger utan att de, bokstavligen talat, ens räknas!?!

Nee, det har jag ju inte... nu ljög jag.

Det är en orättvis värld vi lever i Kalle.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » sön aug 31, 2008 17:18

2.04 (ja, jag ger väl med mig om säsongsnumreringen då... ;) ) var ganska tveklöst mitt favoritavsnitt hittills. Charmigt, roligt, romantiskt, vacker och t.o.m. riktigt sorgligt på slutet. Så ska det se ut! Nu kanske jag närmar mig den där stunden när det här går från en bra, charmig serie till att jag blir ett fan på riktigt. Flera bra avsnitt till trots är jag inte riktigt där än, men det här kom nära att göra mig till mer av en Who-fanboy.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav XY » sön aug 31, 2008 20:42

caffeineaddict skrev:2.04 (ja, jag ger väl med mig om säsongsnumreringen då... ;) ) var ganska tveklöst mitt favoritavsnitt hittills. Charmigt, roligt, romantiskt, vacker och t.o.m. riktigt sorgligt på slutet. Så ska det se ut! Nu kanske jag närmar mig den där stunden när det här går från en bra, charmig serie till att jag blir ett fan på riktigt. Flera bra avsnitt till trots är jag inte riktigt där än, men det här kom nära att göra mig till mer av en Who-fanboy.

2.04? You ain't seen nothin' yet. Det mesta som är riktigt bra ligger fortfarande framför dig.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav caffeineaddict » sön aug 31, 2008 21:01

XY skrev:2.04? You ain't seen nothin' yet. Det mesta som är riktigt bra ligger fortfarande framför dig.

Jo, det antog jag. Annars hade jag nog blivit lite besviken faktiskt. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav wyndham » mån sep 01, 2008 17:28

caffeineaddict skrev:
XY skrev:2.04? You ain't seen nothin' yet. Det mesta som är riktigt bra ligger fortfarande framför dig.

Jag har full förståelse för dom som tycker att 2x04 är seriens bästa avsnitt. Men det är lite som att tycka att Hush är bästa Buffy-avsnittet. Alltså rätt knasigt.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sfinx » mån sep 01, 2008 18:01

wyndham skrev:
caffeineaddict skrev:

Jag har full förståelse för dom som tycker att 2x04 är seriens bästa avsnitt. Men det är lite som att tycka att Hush är bästa Buffy-avsnittet. Alltså rätt knasigt.

Ett bra avsnitt javisst, men jag är begiven att hålla med Herr Slipsknut. Det finns ännu bättre. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Matt » tis sep 02, 2008 22:41

Otroligt bra tv-serie!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » fre sep 05, 2008 21:46

och nu är det slut....
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav wyndham » lör sep 13, 2008 20:16

Det är inte kul att leva sitt liv genom Doctor Who.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sfinx » lör sep 13, 2008 20:46

wyndham skrev:Det är inte kul att leva sitt liv genom Doctor Who.

I sure wouldn´t... :rolleyes:
Bild

Harkel

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film