Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön jul 11, 2004 14:20

GG är en serie som man ser när man kommer ihåg, men inget man slaviskt måste följa vecka efter vecka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nea » sön jul 11, 2004 14:21

Gillar också "Gilmore Girls". Många rappa repliker fram och tillbaka.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav AKS » sön jul 11, 2004 22:28

noike skrev:AKS: jag måste tyvärr göra dig besviken, men det är lika bra du får reda på det i förväg så att det inte kommer i vägen. Säsong två av Dead Zone har mer arc än första, men inte alls så mycket som man skulle hoppats på. Däremot håller avsnitten högre kvalitet. (Frank Whaley!)

Arc-nivån verkar som om den ökar för varje säsong eftersom nya element hela tiden gögör den viktigare och viktigare. Vilket antagligen betyder att säsong fyra eller fem av Dead Zone bör motsvara Angels fjärde i form av arc vs fristående.

Hmm, ja det var ju trist. Men som sagt, lika bra att du sa det nu, annars skulle jag nog bli lite extra besviken och sitta och vänta och vänta... Men, men... Som sagt, DZ andas kvalitet, enligt mig, och om avsnittskvaliteten blir högre... me happy. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Mr Chase » sön jul 11, 2004 22:43

En anledning att se Dead Zone:

Bild

Nicole deBoer :P!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav malavel » sön jul 11, 2004 22:47

Kan inte säga att den bilden fick mig att vilja se Dead Zone.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Zaxx » sön jul 11, 2004 22:48

malavel: håller med dig 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Mr Chase » sön jul 11, 2004 23:05

Nikki är ju jättesöt! Finns tyvärr inte så mycket bilder på henne där ute men här kommer några till:

Bild Bild
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Zaxx » sön jul 11, 2004 23:08

vart är hon söt ngnstans?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Mr Chase » sön jul 11, 2004 23:10

Äsch, ser du det inte så ser du det inte :( !
Hon var söt i Star Trek och är söt i Dead Zone enligt min ödmjuka uppfattning.

Well, each to his own I guess...
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Zaxx » sön jul 11, 2004 23:17

haha ja :).. såklart, men jag ser det inte :(
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Mr Chase » sön jul 11, 2004 23:20

Your loss, my gain :) !
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav noike » sön jul 11, 2004 23:33

Fast den riktiga anledningen till att se Dead Zone är att det är välskrivet, med bra skådespelare och att det under ytan finns en intressant arc om (spoiler S1 hela)hur man kan förändra framtiden för att undvika total förintelse som ligger och pyr. S1 är setup för att definiera karaktärer och möjligheter som de sedan i S2 utvecklar oerhört snyggt. (Frank Whaley!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » mån jul 12, 2004 12:49

Funderar på att slå till på Dead Zone S1. Ge mig anledningar!
Är det någon som har den på Dvd och kan bekräfta att det verkligen är Engelsk Text. (R1an tror inte den finns utgiven någon annanstans. )
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » mån jul 12, 2004 13:48

Jag har för mig det är Hard of Hearing-text, men att den inte var alls så störande så att de skriver ut vartenda gnissel som finns på ljudspåret.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » mån jul 12, 2004 14:09

HoH spår stör mig inte så mycket, CC spår är värre. Tack.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sus@n » mån jul 12, 2004 14:23

Vad är CC-spår?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Mr Chase » mån jul 12, 2004 15:20

Charisma Carpenter-spår :?: ;)

Nä, jag vill också veta!
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Tob » mån jul 12, 2004 15:21

Nej, tyvärr Chase;)

Står för Close Caption, och är ett betydligt bättre sätt att texta en film för döva än HoH. Tex. Texten placeras under den som talar, olika färger på textningne beroende på om det är någon utanför bild som pratar osv. Är inte så insatt i hur det fungerar men det är irreterande när det skyltas om Engelsk text och det är ett cc spår. Det blir ganska jobbigt att titta på, men måste vara ett underbart verktyg för folk som inte hör.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sus@n » mån jul 12, 2004 15:49

Jo det låter bra. Min mamma är hörselskadad och man måste säga hur dåligt med text det är på svenska filmer.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Tob » mån jul 12, 2004 15:54

Det är fruktansvärt dåligt när Svenska filmer släpps utan någon text. Detta var dock ett sidospår, så är det någon som har något mer att säga om Dead Zone så ös på bara. Postivt, negativ! Spelar ingen roll, åsikter kring dvden (r1) m.m.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » mån jul 12, 2004 19:26

Jag tror det nästan bara är Universal som har CC som vanlig textning (och Shield R2 - men de har vanlig textning också). Andra bolag brukar om de har CC-spår dölja det så att man behöver textningsdosa eller ser den via datorn.

Så som de gjorde på Shield är optimalt -- tre engelska textningar: normalt, HoH och ett för kommentarspåret.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » tor jul 15, 2004 23:17

Har alldeles nyligen sett klart anime serien FLCL (/Fooly cooly/Furi kuri) och det var helt vansinnigt bra jag förstod endast hälften av serien kändes det som (den har som tur var ett commentary spår till varje avsnitt) men mixen av totalt over-the-top-humor och en ganska allvarligt och hjärtvärmande historia om att växa upp knockade mig helt och hållet.... ladda ned och se! (köp sedan om ni gillar :) )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » lör jul 17, 2004 0:11

Jag har verkligen blivit besatt av FLCL och var tvungen att beställa en sådan här (för att ställa på tvn):

http://images.andale.com/f2/126/107/144 ... gure01.gif

Tur att det bara finns sex avsnitt av serien jag vet inte om jag hade orkat bli ett maniskt fan av en serie till :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Calle » lör jul 17, 2004 0:41

jag har sett de två första avsnitten av FLCL Köpte dem till min kompis i födelsedags present, den var riktigt bra.
"Ride on shoting star" :)
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion

Inläggav VelocityBoy » lör jul 17, 2004 0:52

Det andra avsnittet, "Fire starter", som handlar om Mamimi är mitt favorit avsnitt avsnitt i hela serien... det är så sorgligt mitt i allt kaoset och jag blir alldeles varm i hjärtat när Naota väljer att stanna med henne på slutet. Det var också det här avsnittet som avgjorde att jag var tvungen att skaffa mig en liten Kanchi robot :) .

Jag har glömt att nämna att musiken är ett skäl till att jag gillar serien så mycket, speciellt då sångaren är tyst då han tenderar till att bli en aning teatraliskt på det där typiska japanska sättet.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Calle » lör jul 17, 2004 1:52

jo musiken är fin. Jag satt med min kompis och hans flickvän på hans födelsedag och skulle titta på de två första avsnitten. JAg väntade ivrigt på intro låten jag som jag ville sjunga med till. Fast den kom aldrig, fast de täckte klart upp för det med outro låten Ride on shooting star :)
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion

Inläggav Tob » tor aug 12, 2004 2:11

Igår fick jag hem tredje säsongen av 24. Inte en chans att jag ens försöker med Tv4 i år. Hur som helst så har jag sett första avsnittet, och åter igen imponerar serien på mig. Spänning skapas i princip från första bildrutan, och det håller i sig under hela avsnittet. Vissa dalar, men det balanseras upp med en del toppar. Skall inte säga mer innan jag har sett mer av säsongen, men det verkar lovande. D.B Woodside fick jag ju syn på också, han som spelar Principal Wood i S7.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor aug 12, 2004 11:08

24 går jämt i vågor för mig. Kan säga att det varje år är så att ungefär hälften av tiden imponerar den på mig, genom att skapa riktigt spännande situationer, och den andra hälften känns det konstruerat, klyschigt, överdrivet och som att de använder samma situationer gång på gång på gång.

Hursomhelst är det för det mesta bra och duglig underhållning som jag fortsätter titta på, så nog måste jag ge serien ett bra betyg.

Säsong 3 var tveksam under lång tid i början, men blev sedan ordentligt bra under åtminstone tio av de tolv sista avsnitten.

Säsong 2 däremot var grymt bra under den första halvan, men blev svårt skadad av repetition och dåligt uttänkta twists under andra halvan.

Säsong 1 hoppade lite mer fram och tillbaka mellan bra och dålig, vilket gjorde den jämnare, men i mitt huvud var det ändå den svagaste. Konstigt? Kanske var för att serien hade en otäck vana att bli sockersött sentimental på den tiden.

Dåliga, onödiga sidospår är hursomhelst seriens värsta vana. Såna som man verkligen märker skapades bara för att "oj, vi måste få säsongen att hålla på i 24 avsnitt" och som inte fyller något som helst syfte. Om inte Elisha Cuthbert är seriens värsta vana. En av de två.

(spoiler, kommande S4):Blir intressant att se hur serien kommer överleva de kraftiga förändringar som ska göras till nästa säsong dock, när Jack Bauer (Kiefer) ska vara den enda kvarvarande regular flyttad till ett nytt jobb, och resten ska vara nytt folk. Dock kommer man väl knappast undan att t.ex. Elisha hoppar inte lite då och då, men hon ska inte vara regular längre. Yay!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor aug 12, 2004 14:10

Du har rätt i det mesta caffe, och även om inte manus och story hålls ihop helt kolckrent alla gånger så har grundhistorien fungerat bra i både första och andra säsongen. Största problemet är som du nämnde bihistorierna som endast har som uppgift att fylla ut all tid. Hur man än vrider på det så är 24 förmodligen bland det mest spännande som har gjorts för Tv. Konceptet är svårthanterligt men manusförfattare och övrigt team gör ett superjobb.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tor aug 12, 2004 14:58

Jag fann större delen av s3 av 24 mest jobbig att titta på, kanske är det jag som tröttnat på formatet/uppbyggnaden men mest är det att saker såklart går fel i 23h och 55 min (typ) och det blir jobbigt att titta på ;)

Första säsongen tyckte jag däremot var väldigt bra, tvåan inte lika mycket. Kim var väldigt jobbig den säsongen.

s4, karaktärer:Jag vill inte att Tony och Michelle ska försvinna, damn.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film