Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Teo » tor aug 05, 2004 18:39

Igår var jag och såg Dag och Natt och det är en film som jag rekomenderar starkt mikael persbrandt gör sin överlägset bästa roll... Och de andra skådisarna var inte så dåliga heller..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav Tob » tor aug 05, 2004 18:48

Tack för tipset Teo, filmen går upp i Borås (överaskande nog) och skall defintivt ses. Verkar vara en av de bättre Svenska filmerna på väldigt länge. Men ikväll skall jag troligtvis gå och se I, Robot. Någon som har sett den? Har fått ganska bra kritik runt omkring. Vill till om det skall bli sämre än förra biobesöket King Arthur.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav poser » tor aug 05, 2004 19:28

En svensk film med Mikael Persbrandt!

Det var inte igår

Bild

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav sus@n » tor aug 05, 2004 19:54

Var har du fått smilysarna?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav VelocityBoy » tor aug 05, 2004 20:01

Poser: GAPSKRATT!!

Fö håller jag med...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav poser » tor aug 05, 2004 20:03

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Zaxx » tor aug 05, 2004 22:42

OT: e det typ som dendära "exet" eller vad det hette?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Giles » tor aug 05, 2004 22:54

Jag brukar använda http://www.mysmilies.com när jag ska använda lite annorlunda smilies Bild

EDIT: kanske va lite väl OT..
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion

Inläggav AKS » fre aug 06, 2004 0:51

Har just sett Kevin Costners senaste alster Open Range. Eftersom den fått bra kritik (3: or och 4: or) så tordes jag se den... :) Har inte sett The Postman ännu, men nån gång ska väl det också bli av.

Nåväl, jag hade varken höga eller låga förväntningar, men då filmen var slut så kan jag säga att this girl var mycket förtjust. Tycker du inte om långsamma filmer -- förstår mig inte på såna människor, men, men... -- så se inte denna film! Detta är en mycket långsam film, men den är långsam på ett bra sätt. Karaktärer etableras och blir levande (vänskapen mellan Boss och Waite är fantastiskt välskriven och välspelad av Robert Duvall och Kevin Costner) och man bryr sig om dem. (För er Buffy-fans så kan jag meddela att Abraham Benrubi har en mycket viktig roll i filmen... Olaf the Troll alltså.) Dessutom får den tålmodige en mycket välregisserad shoot out på slutet och ett oerhört vackert landskap i bakgrunden. Damn, man får nästan lust (om man hade råd) att ta sig en ridvecka i USA och inte i Irland nästa sommar... Dessutom, i de flesta filmer så skulle Keira Knightley, eller om man har tur: den gamla kärringen Angelina Jolie, ha spelat Anette Benings roll. Tack gode gud att detta inte är en sådan film!

*SPOILER* för slutet
Det finns vissa filmer då man bara vill att nån ska gå och dö för det är så äckligt irriterande annars... Detta var inte en sådan film för mig. Har sällan hoppats på ett lyckligt slut så mycket som i denna film. Höll andan tills eftertexterna faktiskt. :) Och det är ju bara så romantiskt Waites frieri till Sue. Awww...

4 av 5 / 8 av 10
En riktigt bra film, men som sagt, inte för er som inte klarar av långsamma filmer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön aug 08, 2004 13:48

Jag såg The Italian Job igår. Det var en sådan fär film som jag på förhand inte hade några förväntningar på alls, jag hade inte ens bemödat mig att läsa på baksidan utan såg den nästan enbart för en minst sagt intressant rolllista. Charlize Theron, Mark Wahlberg, Donald SUtherland, Edward Noton och kanske framförallt Seth Green. Filmen tyckte jag var riktigt bra, jag satt jag störnjöt mest hela tiden. En smart actionthriller med riktigt snygga biljakter.

Inledningssekvensen i Venedig var makalös! Snyggt, välklippt och ett rasande tempo!

En klockren 8
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön aug 08, 2004 19:03

Ninja Bachelor Party -- kortfilm på runt 30 minuter som finns att ladda ner i en usel 50megsfil. Kvalitén är inte bra men den är bisarr och kul.

Kevin Booth spelar Clarence (dubbad av Bill Hicks) som till sina föräldrars stora förskräckelse vill bli ninja. Detta är något han blir än mer övertygad om att han bör göra efter att han fann sin flickvän i sängen med fem andra killar.

Bill Hicks själv spelar både Dr Death och the Master (han är antagligen överdubbad av någon av Kevin Booth eller David Johndrow.) Allstå alla är dubbade av dessa tre. Nijor som tar svampar och slåss uselt i snö och skog. Vad mer behövs? (Jo, de har klippt in arkivbilder med Jimi Hendrix också.)

"Come on, let's do it! Let's be Ninjas!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » sön aug 08, 2004 20:55

Jag såg "Battle royale 2" idag trots att jag hade blivit varnad om att den skulle vara mycket sämre än den första, som jag är väldigt förtjust i. Filmen var kanske det sämsta jag någonsin har sett... allting var ologiskt, skådespelar insatserna var katastrofala (you are guilty of over-acting!), budskapet var helt omoraliskt (jag tittade inte så noga på eftertexterna för att jag grät av lycka när den tog slut men troligtvis så är Al-qaida executive producers) och dessutom så var filmen två timmar och 20 minuter lång!!

Undvik den här filmen den är inte dålig på ett underhållande sätt utan den är helt enkelt värdelös på alla sätt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » sön aug 08, 2004 21:26

Tråkigt att BR 2 var dålig. Ettan var hur bra som helst
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » sön aug 08, 2004 21:36

Off: Jag håller med... sättet de kommer till ön är ju lite långsökt men så fort de kommer ut på ön så blir det hur bra som hellst... ömsom spännande, roligt, rörande och sorgligt.

Det är nästan så att filmer som den borde fridlysas... det skulle helt enkelt var förbjudet att göra uppföljningar på dem.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » ons aug 11, 2004 0:06

The Evil Dead

Nej, nej, nej! Denna film som jag sett fram emot så länge! Denna film som jag hört så mycket om! Denna film som jag förväntat mig så mycket av! Den visade sig tyvärr vara ett sömnpiller. Det enda som var riktigt underhållande var den fnittrande tjejen. Fast det var inte kul så länge. Usch, vad besviken jag är.

I, Robot

Alan Tudyk är med (spelar roboten à la Gollum)!! Och även i trailern innan filmen (Dodgeball som verkar vara en måste se-film för mig).

Annars var filmen faktiskt bra. Jag föredrar Proyas (sp?) The Crow (sweet darkness!), men detta var en helt okej drama-action-thriller. Och ladies, Will Smith är utan tröja cirka en tredjedel av filmen. Yay! Kan vara det bästa som hänt sen ovannämnde man sprang med öppen skjorta i slowmotion i Bad Boys. Jag och mina kompisar får nåt drömskt i blicken så fort vi tänker på den scenen... :D

En stark trea eller svag fyra ger jag filmen. Underhållande på ett förväntat sätt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons aug 11, 2004 0:36

AKS: Även om jag personligen tycker att Evil Dead är rätt okej på ett charmigt B-skräckis-sätt, så ska det uttryckas i STORA bokstäver att det mesta snacket brukar handla om 2:an & 3:an som onekligen är bättre och framförallt miljoner gånger roligare. Om du inte redan har sett dem, vill säga.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons aug 11, 2004 7:36

AKS: Evil Dead är ju så mycket skaparglädje det bara kan bli. Många gånger räcker det väldigt långt. För mig räckte det till en helt ok film.

I, Robot är däremot en väldigt lyckad film. Intressant grundhistoria som hade kunnat blivit ännu bättre men tack vare bra actionscener så fungerar filmen jättebra. Ruggigt snygga CGI animationer, för det mesta. Något som däremot inte fungerade lika bra var produktplaceringarna. Betyget ligger nog på samma nivå som AKSs. Runt en 7/10, eventuellt en åtta.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Mr Chase » ons aug 11, 2004 22:35

Jag såg I, Robot i går hade hade inga högre förväntningar, främst beroende på att jag är hyfsat bekant med Isaac Asimovs robotnoveller. Döm då min förvåning att jag fann filmen klart underhållande, även om den inte direkt följde Asimovs novellsamling, utan snarare var inspirerad av den.

Will Smith var kanske lite för Will Smithig för min smak men efter ett tag brydde jag mig inte så mycket om det. Roboten var bra gjord och blev riktigt trovärdig som karaktär. Gillade också Bridget Moynahan som Susan Calvin. Hon verkade rätt alldagligt nördig som robotexpert i början men växte i mina ögon allteftersom filmen fortgick. Damn, hon blev ju riktigt snygg - måste lägga upp några bilder på den alternativa bildtråden :P !
Senast redigerad av Mr Chase ons aug 11, 2004 22:40, redigerad totalt 1 gång.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » ons aug 11, 2004 22:38

Mr Chase skrev:Jag såg I, Robot i går hade hade inga högre förväntningar, främst beroende på att jag är hyfsat bekant med Isaac Asimovs robotnoveller. Döm då min förvåning att jag fann filmen klart underhållande, även om den inte direkt följde Asimovs novellsamling, utan snarare var inspirerad av den.

Tydligen (jag är ingen expert) skall den bygga på någon tidig novell, som publicerades före hans robotböcker, som tydligen var mer actionfylld.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Mr Chase » ons aug 11, 2004 22:43

^ Jo, Asimovs första robotskildringar publicerades ursprungligen i novellsamlingen med just namnet Jag, robot. Det var dock ganska länge sedan jag läste den så jag kan inte direkt säga att den var särskilt actionmässig - för det var den knappast. Susan Calvin var där huvudpersonen i de flesta novellerna.

Asimovs robotböcker började sedan med Stålgrottorna men den hade inget med den här filmen att göra, även om det fanns en polis, Elijah Bailey, i den.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » ons aug 11, 2004 22:47

Mr Chase: Det känns som att jag just försökte förklara ekvationer för Stephen Hawkings... onödigt :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Mr Chase » ons aug 11, 2004 22:50

^ No sweat :) ! Jag kan inte hjälpa att jag läst det mesta i Asimovväg ;) . Stiftelsetrilogin är en klar favorit (där är något som skulle lämpa sig utmärkt för en miniserie på TV)!
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » ons aug 11, 2004 23:25

Själv är jag mer ett Gibson, Sterling, Stephenson sci-fi fan...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav latarmig » ons aug 11, 2004 23:46

Mr Chase skrev:Stiftelsetrilogin är en klar favorit (där är något som skulle lämpa sig utmärkt för en miniserie på TV)!

Den skulle säkert klara ett större format än så. Om projektet bara gavs nog med resurser skulle det kunna bli som Star Wars, fast med bra handling.
latarmig
Big Bad

Inläggav AKS » tor aug 12, 2004 0:02

caffeine: Oki, då får jag ta och se tvåan. Även om det inte känns lika intressant som tidigare.

Tobbe: Absolut, mycket skaparglädje... de måste ha haft jävligt kul. Men tyvärr, inte den sortens film jag uppskattar. Eller... Jag har absolut inget emot gore, men filmen var inte *bra* enligt min smak. Fast den där trädövergreppsscenen... trodde aldrig jag skulle få se nåt sånt i en film. Ewww! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor aug 12, 2004 0:16

AKS: Det är en helt annan film, trots liknande story. Känns ungefär som att de bestämde sig själva för att den första filmen inte fungerade, och ville se vad som hände om man såg storyn ur förvrängda absurdist-parodi-glasögon.

Jag menar, det finns en orsak till att ingen talar särskilt högt om Evil Dead, medan Evil Dead 2 och Army Of Darkness är bland de mest respekterade cool-filmerna någonsin. :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » tor aug 12, 2004 0:22

Army of darkness kan man inte missa!

Duke Henry: You're not one of my vassals... who are you?
Ash: Who wants to know?
Duke Henry: I am Henry the Red. Duke of Shale, Lord of the Northlands and leader of its peoples.
Ash: Well hello Mister Fancypants. Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Ash: Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav malavel » tor aug 12, 2004 0:28

Har för mig att 'Jag, Robot' bestod mest av logiska problem av typen: hur kan roboten bete sig som han gör men ändå lyda robotlagarna.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav AKS » tor aug 12, 2004 0:32

caffeineaddict skrev:Jag menar, det finns en orsak till att ingen talar särskilt högt om Evil Dead, medan Evil Dead 2 och Army Of Darkness är bland de mest respekterade cool-filmerna någonsin. :D

Jag har fått för mig att jag hört mycket om The Evil Dead, men kanske är det 2:an jag hört mycket gott om? Måste ju nästan vara så... Nåväl, ska ta och se 2:an också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor aug 12, 2004 1:12

AKS: Det är nog definitivt tvåan du har hört talas om, även om det såklart ofta buntas ihop och man talar om hela trilogin. Det är iaf Evil Dead 2 som Jack Black skriker vilt om i High Fidelity. :)

poser: Finfina citat. "This is my... boomstick!"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film