sfinx skrev:En dag jag kanske överraskar med att recensera en film, från afganistan med bara turkiska undertexter, om hur det är att växa upp i kriget, och allt bara är metaforer för metaforer om pubertet och Dostojevski kom att påväreka tankarma om människorna i ett ungt förstört sinne. Den kommer ha ett metaforiskt olyckligt slut där pojken dör under sin mors kjol, en metafor för livets ironi.
AKS skrev:Haha! Han ser ut precis som prinsen! Jag (och Kalle) håller förresten precis på att spela PoP: The Two Thrones just nu så för mig känns det extra aktuellt.
HeY skrev:(ser ni hur diskret jag undviker deras efternamn då jag inte kan stava till Amy... öh... Poehler? Jag kan stava till Frey iaf! Tina Frey!!! (nu stavade jag säkert rätt till, öhm, "Poehler" bara för det)).
gaspode skrev:HeY skrev:(ser ni hur diskret jag undviker deras efternamn då jag inte kan stava till Amy... öh... Poehler? Jag kan stava till Frey iaf! Tina Frey!!! (nu stavade jag säkert rätt till, öhm, "Poehler" bara för det)).![]()
Poehler är rätt.
Men..
Tina Fey!
sfinx skrev:Just ja...
Mumien 3
Se den, gärna på bio, med sånt skakigt golv som vi hade på vår biosalong. Ni får exakt vad ni förväntar er om ni tänker äventyr, explosioner, dueller, skottlossning, odöda, folk som levt jäääättelänge, magi, dumma skämt, och klichéartade repliker som sitter precis där de ska. Roande, lättsmällt, på gott humörfilm. Jag bad om det jag fick det och är nästan nöjd.
-alldeles för få mumier, lite försent.
+vackra flickor med svärd. Yetisarna.
Batman...öh, senaste.
Helt okej, Joken rockade hela filmen. Mumien kommer jag komma ihåg bättre, sorry.
En dag jag kanske överraskar med att recensera en film, från afganistan med bara turkiska undertexter, om hur det är att växa upp i kriget, och allt bara är metaforer för metaforer om pubertet och om hur Dostojevski kom att påverka tankarna om människorna i ett ungt förstört sinne. Den kommer ha ett metaforiskt olyckligt slut där pojken dör under sin mors kjol, en metafor för livets ironi.
wyndham skrev:Såg två filmer idag.
Arkiv X: I want to believe var en minst sagt underlig film. Karaktärerna är tillbaka, på vita duken dessutom, för att vi ska få uppleva den episka historien om... ryska organtjuvar i glesbygden. Det är egentligen hur coolt som helst. Men för att vara ett två timmar långt fristående Arkiv X-avsnitt så är det mycket svagt. Häpnadsväckande dåligt manus faktiskt. En tvåa.
Sen var det klassikerdags: Rosemary's Baby. Kunde inte låta bli att garva åt vissa av absurditeterna, men oftast var det lätt att hålla sig för skratt. Spännande och obehagligt, men inte jätteimponerande. En trea.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare