Dr Horrible's Sing-Along Blog

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » mån jul 28, 2008 23:29

Nyx skrev:För mig är det så jämnt mellan Slipping/Brand New Day och On the Rise så att det är omöjligt att rangordna! Dessa tre har oavbrutet spelat på repeat i min hjärna i en veckas tid...but I'm not crazy, nejdå ;)

Tur då är inte jag heller galen då. Mest är det On the Rise som spelas och när jag precis tror att jag fått bort Dr Horrible så byter hjärnan till Brand New day.

Fast idag har det varit ganska lugnt, men nu när jag börjar tänka på låtarna så brjar det hela om på nytt. Damn it!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Nyx » mån jul 28, 2008 23:31

MissKittyFantastico skrev:
Nyx skrev:För mig är det så jämnt mellan Slipping/Brand New Day och On the Rise så att det är omöjligt att rangordna! Dessa tre har oavbrutet spelat på repeat i min hjärna i en veckas tid...but I'm not crazy, nejdå ;)

Tur då är inte jag heller galen då. Mest är det On the Rise som spelas och när jag precis tror att jag fått bort Dr Horrible så byter hjärnan till Brand New day.

Fast idag har det varit ganska lugnt, men nu när jag börjar tänka på låtarna så brjar det hela om på nytt. Damn it!

My bad. Sorry! (Not) :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav A bear » tis jul 29, 2008 9:46

Mer om DVDn.

Whedon and company want folks to submit three-minute videos from potential supervillains and the 10 best will get on the DVD. Will it be hard to get in?

JW: “Not if they know how to kill!”
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tis jul 29, 2008 10:41

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis jul 29, 2008 12:19

A bear skrev:Mer om DVDn.

Jag vet att jag sagt det förut, men jag säger det igen: WANTS. NOW.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tis jul 29, 2008 13:40

Felicia Day!

[vimeo]1426538[/vimeo]

och man kan tydligen fortfarande se dr horrible på hulu:
http://www.hulu.com/dr-horribles-sing-along-blog
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis jul 29, 2008 13:57

gaspode skrev:Felicia Day!

:lovebunnier: Twitters unite!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis jul 29, 2008 22:46

Åh, vilket gäng. :D :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav XY » tis jul 29, 2008 23:06

noike skrev:
gaspode skrev:Felicia Day!

:lovebunnier: Twitters unite!

Twitter, den där hemsidan där man skriver vad man gör vid olika tidpunkter? Är det ett hemligt ställe där BF-are hänger och knyter band till varandra? Borde jag skaffa ett twitterkonto?
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav noike » tis jul 29, 2008 23:10

XY skrev:Twitter, den där hemsidan där man skriver vad man gör vid olika tidpunkter?

Mig veterligen är det bara jag och Fredrik som är där, och Fredrik inte speciellt ofta. Riktiga personer använder alla 140 tecken att skriva dumheter och skita i sidans egentliga syfte. :D Jag har försökt få mer att kontofiera sig och skriva nonsens, men to no awail.

Exempelvis: http://twitter.com/hotdogsladies och http://twitter.com/nostrich
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jul 29, 2008 23:53

Jag läser hellre Twitter än skriver där, mycket för att stället mest är befolkat av engelsktalande och jag tycker det är roligare att skriva på svenska. Så istället satsar jag något hårdare på att smutsa ner Jaiku, där fruktansvärt få annars skriver bara dumheter. Egentligen föredrar jag Twitter, den tjänstens utformande och större enkelhet tilltalar mig mer, men vill man nå en svensk publik är det tyvärr Jaiku som gäller.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav XY » tor jul 31, 2008 0:00

Hmm, jag kanske kommer att ansluta mig till twitter, men jag kan inte besluta mig just nu, så jag skriver "twitter" i min anteckningsbok så får jag se hur det känns när jag läser det nästa gång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav AKS » lör aug 02, 2008 18:37

En Q&A med Joss Whedon (The Hollywood Reporter) som fokuserar mest på Dr Horrible, men även nämner att det planeras 13 webisodes för Dollhouse. Angående DVD-utgåvan av Dr Horrible så siktar Joss på att få ut den före november. Yay till det!

http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... 6891c8b97d

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör aug 02, 2008 18:48

Yay om DVDn. Inte helt säker på vad jag tycker om telestreamanogisodes för Dollhouse.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav XY » lör aug 02, 2008 20:14

Vet inte om han nämner det i Q&A:n eller om det har nämnts i tråden tidigare, men tydligen ska kommentarerna till Dr. Horrible delvis sjungas, som i en musikal. Fantastiskt, om det är sant. :)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav AKS » lör aug 02, 2008 21:17

Jepp, det har han nämnt i ett par tidigare intervjuer. Tycker också det låter fantastiskt! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön aug 03, 2008 0:15

Dr Horrible finns inte på DC. Kanske på söndag. Jag vill ha. :( Brydde mig inte om nåt som hade med tv-serier och nedladdning under tiden jag var i Kramfors. Jag vill ful-ladda och se NU!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Nyx » sön aug 03, 2008 0:27

He. Varje dag är det någon kund som frågar om Dr. Horrible-dvd:n. Hoppas Joss verkligen lyckas få ihop det till november, fastän jag tycker att det låter väl ambitiöst och ställer in mina egna förväntningar på lite närmare julen.
Senast redigerad av Nyx sön aug 03, 2008 0:28, redigerad totalt 1 gång.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Nyx » sön aug 03, 2008 0:28

Dammit. Dubbelpost när jag menade att ändra. Trött i huvudet. Borde inte posta nu. :?

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav ylva » sön aug 03, 2008 0:34

- Sometimes people are layered like that. There’s something totally different underneath than what’s on the surface.
- And sometimes there’s a third, even deeper level and that one is just like the top surface one. Like with pie.

http://www.vitatornet.se Textbaserat rollspel baserat på böckerna Sagan om drakens återkomst, av Robert Jordan.
Användarvisningsbild
ylva
Big Bad

Inläggav Tob » sön aug 03, 2008 0:35

Tinwiel skrev:Dr Horrible finns inte på DC. Kanske på söndag. Jag vill ha. :( Brydde mig inte om nåt som hade med tv-serier och nedladdning under tiden jag var i Kramfors. Jag vill ful-ladda och se NU!

Jag har alla episoderna, tjoa till på msn om det inte löste sig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön aug 03, 2008 15:12

Ok... spoiler alla delar..

Jäkla Joss! :cry: Jag trodde att det här skulle vara en rätt så lättsam men ändå lite gripande historia, och så sitter jag här och gråter.. aj i hjärtat. Men nej. Gah, han älskar att göra såhär, gör han inte?! Suck...

Neil Patrick Harris sjunger ju jättebra.

Men aj...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav XY » sön aug 03, 2008 22:38

Alla tre delar finns fortfarande online på http://www.whedontube.com/watch/playlis ... SXV8Q1R47K
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav gaspode » sön aug 03, 2008 22:42

och på hulu-länken som jag la in ovan:

http://www.hulu.com/dr-horribles-sing-along-blog
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav XY » sön aug 03, 2008 22:46

Efter ett par genomlyssningar till är det dags att uppdatera listan. Den enda ändring är dock en nedflyttning av Laundry Day:

Victory Complete
Brand New Day
Evil Rising
Man's gotta do
Captain Hammer the Hero (aka. "So they Say")
Laundry Day (aka. "The Freeze Ray")
Slipping
Penny's Story
Everyone's a Hero
Senast redigerad av XY lör aug 09, 2008 6:14, redigerad totalt 1 gång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav adolvsson » fre aug 08, 2008 1:02

Dr Horrible. Panel. San Diego Comic-Con. Cast & Crew, en hel hög av dom, fler än på Dollhousepanelen vilket är ironiskt när man betänker hur mycket mindre Dr Horrible är. Inte på YouTube men på Vimeo. Vimeo vinner. Förvarning: Länk nummer fyra och fem ligger inte i standardiserad kronologisk ordning.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre aug 08, 2008 1:04

adolvsson skrev:Dr Horrible. Panel. San Diego Comic-Con. Cast & Crew, en hel hög av dom, fler än på Dollhousepanelen vilket är ironiskt när man betänker hur mycket mindre Dr Horrible är.

Kanske det, men Dr Horrible har nog högre geek-faktor bland de inblandade.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre aug 08, 2008 1:04

Den länken funkade inte för mig. Men hela panelen finns där uppe i Twitters klippet också - ifall det krånglar för ngn mer.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör aug 30, 2008 23:33

2 september släpps soundtracket på itunes. Då lär jag snart kunna ladda hem låtarna som jag väntat på! Yay! (Jag vet att de gått att ladda ner tidigare, men jag tänker mig att det blir cleaned up versions här.)

http://splashpage.mtv.com/2008/08/29/dr ... ets-moist/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » mån sep 01, 2008 13:56

Bad Horse-kören överraskar Felicia Day.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film