Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » lör jul 12, 2008 20:05

Humor-Leslie var kul. I en film. Sen gjorde han samma film 20 gånger, och då... men jodå, kul.

Men detta är alltså pre-Airplane-Leslie, när han trodde han var en Skådis, och då är han fanimig inget kul - åtminstone inte utan ett manus.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Zaxx » lör jul 12, 2008 22:17

http://www.alltomfilm.se/ArticlePages/2 ... 12.dbp.asp

Lite kul, även om själva nyheten är gammal.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » tis jul 15, 2008 23:41

Såg äntligen Justice League: The New Frontier nu. Helt okej animerad rulle. Definitivt lite blodigare och mörkare än vad de brukar vara. Coolt att alla superhjältarna har 50-talsutstyrsel på sig. Ja, utom Green Arrow, han ser ut som en tönt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » ons jul 16, 2008 0:03

Lars and the Real Girl

Jättefin film. Jag hade väntat mig ungefär det jag fick efter att ha läst lite om den, mysig, hjärtevärmande och rolig.

Verkligen underbart fint berättat om hur hela staden i princip stödjer honom hela tiden.
Stackars Margo i början när Lars är helt oförmögen att prata med henne.
Gapskratt när han kastade bort blomman t.ex.
En underbar scen när han livräddade nallebjörnen sen!

starka 7/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons jul 16, 2008 23:11

No Country for Old Men

Eftersom jag, som nämnts ett antal gånger tidigare på forumet, har läst och älskat Cormac McCarthys roman som filmen bygger på så färgas naturligtvis min filmupplevelse av det. (Det var dessutom inte alls så länge sedan jag läste boken så den är färsk i minnet.)

För det första: Filmen är inte i närheten av att vara en lika bra upplevelse som att läsa boken. Men det är ju inte så förvånande eftersom så är fallet med 95% av filmer som bygger på romaner (i min erfarenhet i alla fall). Trots det är filmen bra.

För det andra: Jag har pratat med en del personer om detta IRL (bl.a. i Sthlm i mars i år) och efter att jag sett filmen så står jag fast vid vad jag insett efter att jag läst boken: Coen-bröderna borde inte ha vunnit en Oscar för sitt manus. Varför? Jo, för att de inte behövt göra ett jävla dugg nästan. Medan Atonement-killen antagligen slet ihjäl sig så kunde Coen-bröderna stryka det de inte ville ha med av romanen och sen skriva INT. DAY och EXT. NIGHT och sånt ute i marginalen. McCormac har redan gjort jobbet åt dem. (Ja, jag förenklar här, men helt klart är de inte värda en Oscar. Inte så att de gjort ett dåligt jobb, de har bara inte behövt göra nåt.)

Så, till filmen... För det första så är min favoritkaraktär i boken sheriffen här spelad av Tommy Lee Jones. Först var jag tveksam till Jones eftersom jag sett framför mig en något äldre (i alla fall till utseendet) man och en man med lite mjukare framtoning. Men ju längre filmen varade desto mer gillade jag Ed Tom och Jones' tolkning av karaktären. Tummen upp! (spoiler film + bok, inga detaljer om någondera dock) Det som tyvärr tappas i filmen är de fantastiska kapitlen i boken där vi får veta anekdoter etc från sheriffens liv skrivet i jag-form. Jag förstår att Coen-bröderna var tvungna att ta bort det, men det måste ha gjort ont eftersom sheriffen i filmen bara blir 75% av det han är i boken.

Annars så är filmen långsam och eftertänksam, precis som boken och precis som boken på ett bra sätt, men jämfört med boken inte på en lika hög kvalitativ nivå. Den är snygg och skådespelarna känns alla perfekta i sina roller.

(spoiler för filmen och för boken, dock bara en liten spoiler om man sett filmen) Den andra saken (förutom sheriffens inre monologer) som de ändrat i filmen är att de tagit bort en halvstor karaktär som Llewelyn dyker på i slutet av boken. Det är dock ingen förlust direkt och återigen rätt val av Coenbröderna. Jag gillar också att de precis som i boken skippar en del med Llewelyn och helt plötsligt så är han bara där. Död. Jag var rädd för att de skulle vilja bli övertydliga där, men icke. Så, naturligtvis har Coen-bröderna inte gjort ett dåliigt jobb med manus, men ja...

7/10

Mina tankar om boken: viewtopic.php?p=411008#p411008
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor jul 17, 2008 1:09

Två filmer sedda:

Forgetting Sarah Marshall

Missat att den här fanns märkligt nog. Apatow-produktion, Jason Segel som skrivit manus och spelar huvudroll.
Kristen fucking Bell! Paul Rudd! Jonah Hill!
charmigt och hur kul som helst, väldigt ofta. en solklar åtta av tio på min imdb-skala.

Be Kind Rewind
Riktigt kul många gånger, men jag hade för höga förväntningar.
Tyckte det var lite för lite fokus på snygga roliga remakes, de kunde gott petat in mycket fler scener man kände igen där.
En jättebra film som jag inte helt förälskade mig i tyvärr.
7/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tor jul 17, 2008 1:17

gaspode skrev:Två filmer sedda:

Forgetting Sarah Marshall

Missat att den här fanns märkligt nog. Apatow-produktion, Jason Segel som skrivit manus och spelar huvudroll.
Kristen fucking Bell! Paul Rudd! Jonah Hill!
charmigt och hur kul som helst, väldigt ofta. en solklar åtta av tio på min imdb-skala.

Var hittade du den!? Jag har letat utan resultat på bra kvalité.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » tor jul 17, 2008 1:26

HeY skrev:Var hittade du den!? Jag har letat utan resultat på bra kvalité.

på DC :)
Forgetting.Sarah.Marshall.R5.READNFO.XVID-JDT1

du kan ladda den från mig på buffyhubben nu om du är snabb.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor jul 17, 2008 1:31

I wantz it!!! Me!! Moahaha!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jul 17, 2008 1:34

AKS skrev:I wantz it!!! Me!! Moahaha!

IRLG! Om du inte laddar ner den nu blir jag besviken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor jul 17, 2008 1:34

Åh, tack så mycket! Så jätte- jätte- jättemycket!! :monsterhug:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tor jul 17, 2008 1:35

noike skrev:

Jag armbågade HeY ur vägen på väg till DC kan jag säga. Downloading right now! :twisted:

(edit) Äh, HeY hann också... (/edit)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor jul 17, 2008 1:39

AKS skrev:
noike skrev:

Jag armbågade HeY ur vägen på väg till DC kan jag säga. Downloading right now! :twisted:

(edit) Äh, HeY hann också... (/edit)

:devil:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » tor jul 17, 2008 2:16

:D

HeY skrev:Åh, tack så mycket! Så jätte- jätte- jättemycket!! :monsterhug:

no problemo!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » fre jul 18, 2008 19:35

Första Watchmen-trailern: http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/

Skulle ljuga om jag sa att jag inte var intresserad. Dags att läsa boken nu.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » fre jul 18, 2008 20:14

caffeineaddict skrev:Första Watchmen-trailern: http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/

Skulle ljuga om jag sa att jag inte var intresserad. Dags att läsa boken nu.

Filmen ser intressant ut. Jag gillade inte serien. Alls.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör jul 19, 2008 1:19

Jag har precis lyssnat på Richard Thompsons Coyotes vilket fick mig att tänka på Grizzly Man vilket fick mig att leta upp gamla inlägg om filmen.

I en tråd skriver jag detta:

Finns många mycket bra dokumentärer som ex Capturing the Friedmans, Stevie, Hoop Dreams etc, men jag har ännu inte sett en dokumentär som jag gett 10/10 på IMDb.

Finns det nån som har tips på bra dokumentärer utöver de ovan nämnda? Ingen Michael Moore behöver nämnas för där har jag sett alla eller i alla fall de fyra-fem jag velat se.

P.S. Tv-serien The Staircase (dokumentär) har faktiskt fått 10/10 av mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jul 19, 2008 1:22

Ska se om denna går att få tag på:
http://www.imdb.com/title/tt0307197/

Av han som regisserade The Staircase så jag borde gilla. Den vann tydligen en Oscar också.

(edit) Nej, hittar ingen torrent där nån seedar. :( Den verkar bra dock. (/edit)

(edit) Ojdå, det har hänt nåt timmen som gått sen jag skrev det där. 94% nedladdat av dokumentären! Wie! (/edit)
Senast redigerad av AKS lör jul 19, 2008 2:25, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jul 19, 2008 2:15

Föga överraskande så går det väldigt, väldigt bra för The Dark Knight i USA. Över $18 miljoner på enbart midnattsvisningarna.
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800043485

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör jul 19, 2008 10:33

Haha, jag märker att jag inte vill diskutera vilka mina favoritfilmer är i någon genre nu för att riskera spoila listan. :D Men 10/10 har jag inte heller gett någon dokumentär. Finns andra jäkligt bra dock:

"Folk som dömts till brott men är oskyldiga"-filmer (Paradise Lost-dubbeln och The Thin Blue Line).

When the Levees Broke, men den är ju fyra timmar och så långa filmer tittar du ju inte på.

Modstrilogin (främst Ett anständigt liv).

En bunt musikdokumentärer (Dont Look Back, Gimme Shelter och så tycker jag ju att Some Kind of Monster är HYSTERISKT rolig!).

Ett par gamla krigsdokumentärer (Hearts and Minds som skapade en massa kontroverser genom att argumentera för USA:s utträde ur Vietnam medan de fortfarande var i Vietnam. Night and Fog som bara är en halvtimme lång men som var en av första filmerna att presentera bilder ur koncentrationslägren för allmänheten.).

Koyaanisqatsi, kanske inte så mycket dokumentär som konst- eller montagefilm, men tokigt vackra bilder och musik och på något sätt fungerar det i 1½ timme utan att bli tråkigt. Det gjorde inte uppföljarna...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör jul 19, 2008 10:47

Paradise Lost och When the Levees Broke har jag sett. Eller i alla fall de två första delarna av den sistnämnda (det är ju en serie så där räknas inte längden i så fall skulle jag ju inte få se nån serie alls, :D). Av Spike Lee föredrar jag dock 4 Little Girls om inte annat för att ämnet engagerar mig mer.

The Thin Blue Line ska jag försöka få tag i. The Staircase och dokumentären som jag fick ner igår, Murder on a Sunday Morning, handlar också om människor som anklagas för brott the inte begått.

Some Kind of Monster har jag också sett och gillade.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör jul 19, 2008 11:01

AKS skrev:When the Levees Broke har jag sett. Eller i alla fall de två första delarna av den sistnämnda

Crazy woman, såg du inte färdigt den!? :eek: Det är mot slutet de riktiga känslosparkarna börjar dyka upp, när de diskuterar framtiden (om någon...) för staden.

AKS skrev:The Thin Blue Line ska jag försöka få tag i.

Den står här i hyllan, bara så du vet.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör jul 19, 2008 11:14

caffeineaddict skrev:Crazy woman, såg du inte färdigt den!? :eek: Det är mot slutet de riktiga känslosparkarna börjar dyka upp, när de diskuterar framtiden (om någon...) för staden.

Jag fick ner nån konstig version där det pep eller blev någon sorts ljudstörning var femte minut eller så. Tänkte ladda ner nya, men det blev inte av på en gång och sen föll det i glömska. Det var verkligen inte för att jag inte tyckte att det var bra för jag var totalt engagerad. Sånt som händer.... Ska se om jag kan få ner det nu. När jag nu ska ha tid att se allt som jag vill...Jag bara laddar ner och laddar ner. :)

Den står här i hyllan, bara så du vet.

Ah, då försöker jag inte mer då. :D För det enda jag hittat är seedlöst eller på hela 245 MB. Antagligen fantastisk kvalitet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » lör jul 19, 2008 11:30

SLUTA LADDA NER PIRATKOPIERAD FILM!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » lör jul 19, 2008 19:48

Okej.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Zaxx » sön jul 20, 2008 0:24

bra.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Tomas » sön jul 20, 2008 2:48

Zaxx skrev:SLUTA LADDA NER PIRATKOPIERAD FILM!!!

Om du säger snälla...
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Zaxx » sön jul 20, 2008 17:11

Snälla!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » sön jul 20, 2008 17:17

Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön jul 20, 2008 17:19

M-yar! Som piratkatter säger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film