Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tomas » ons maj 28, 2008 1:16

4.08 ute redan idag! :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav XY » ons maj 28, 2008 2:54

Tomas skrev:4.08 ute redan idag! :)

:popcorn: :extas:

Undrar om senaste Lost också har dykt upp, för det är min tradition att se senaste BSG och Lost vid samma tillfälle.

Idag börjar man för övrigt också sälja tredje säsongen av BSG, vilken jag kommer att slå till på vid tillfälle. Tror att lägsta pris just nu är 299 vilket är acceptabelt, men jag kanske ändå inväntar pris 199, vilket alltid kommer förr eller senare.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » ons maj 28, 2008 21:32

4x08
Lee fortsätter att vara seriens tråkigaste karaktär - tyvärr, men det har blivigt så för mig. Synd att avsnittet hade honom i fokus, det drog ner det, jag vill se vad som hände med Laura och de andra cylonerna!!!

Vad har de gjort med Lee? Jag kommer ihåg att jag brukade tycka om honom. Jag tror inte att det var ett bra drag att ta ut honom från militären, han funkar bättre tillsammans med Starbuck och hans "advokat jobb" ger oss inte direkt någon Starbuck/Apollo action. Ner med Lee, tillbaka till Apollo!

Six är gravid? Hade verkligen hon och Saul sex? Det missade jag! Kan det inte vara Baltars?

Utanför kommentar då: Inte lika bra som 2-3 senaste, men hade sina guldkorn.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » ons maj 28, 2008 22:09

Underbart, tycker jag. Jag vill ha meeeeer! Nuuuuuuuuuuuu!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav XY » fre maj 30, 2008 16:19

Märkbart sämre än 4x06-4x07 (som båda är bland seriens bästa), men de pågående trådarna är så pass spännande att det går bra ändå.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav lilith » sön jun 01, 2008 15:15

4.08
Den här serien är så bra hela tiden. Det här var lite av ett mellanavsnitt, men ändå inte. Väldigt bra.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » sön jun 08, 2008 3:03

4x09 - Hur kan det vara tillåtet för en serie att vara såhär bra?
När Diana sade till Roslin att hon var en av de fem tog mitt hjärta ett ordentligt skutt. Det har fortfarande inte slutat skutta och det var ett tag sedan jag såg avsnittet nu!

Roslin och Baltar vid hybrid var hur kul som helst :D

Fake-Athena var läskig, eller inte läskig men äcklig på något sätt. Eller jag vet vad för ord jag ska använda som passar in på vad jag tyckte om det, freaky helt enkelt!

Roslin och Adama :lovebunnier:

Roslin ägde detta avsnittet! Hon och Baltar!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tis jun 10, 2008 13:34

4.09. Så jävla bra. Jag grät. Jag har ju alltid älskat Roslin och Adama. Dom är så sjukt fina. BSG! Jag älskar igen, och det är underbart.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav lilith » tis jun 10, 2008 16:15

Vad dom sa! :lovebunny:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » sön jun 15, 2008 1:56

4x10
Alltså faan vad bra!!! Helvete så bra!! FRAAAAAAK!!!!
:chock: :chock: :chock: :chock: :extas: :extas: :extas: :extas: :eek: :eek: :eek: :eek:
Vad hade hänt med Earth? Global Warming?

Säg inte att detta var halvsäsongsfinalen för då går jag fan och gråter i hysteri!

SÅÅ JÄVLA BRA!!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » sön jun 15, 2008 9:05

HeY: Det var halvsäsongsfinalen... *duckar*

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön jun 15, 2008 11:59

:roadkill:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » tis jun 17, 2008 0:54

4.10 Kändes som en riktig säsongsfinal.
Så kom man fram, det trodde jag väl aldrig man skulle göra. Vad har hänt med jorden och i vilken tid är vi? Det var ju en smattrande geigermätare så kanske var det ett kärnvapenkrig. Fast den smattrade ju inte så mycket och de verkade inte rädda att vistas där. Oj vilken grå och trist värld, men jag tyckte inte mig känna igen några landmärken alls (som i... en viss film). Kommer de att finna någon från 13e kolonin? Jättespännande!

När Laura satte sig bredvid Adama i en scen, och Lee satt mittemot, väntade jag mig nästan att Lee inte skulle kunna se henne och att antingen Adama eller Laura är den sista cylonen. Men det var ju en luring, för så såg han på henne ändå. Ska vi alls få veta vem det är? Fast iofs känns det överspelat nu, det spelar inte lika stor roll. Jaja, det kommer säkert att utveckla sig så på planeten att de har stor nytta av just den personen på nåt sätt. Och sen blir det väl nåt krig.
Det lät ju som att jag inte tycker det är spänande. Det gör jag! Jättespännande!

:lovebunnier: :chock: :extas:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » tis jun 17, 2008 20:41

Eftersom jag inte sett 4.10 än så har jag inte kunnat läsa detta och vet därför inte om det är värt att länka till, men det borde vara det.

Jane Espenson om 4.10:
http://www.tvsquad.com/2008/06/16/jane- ... on-finale/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis jun 17, 2008 20:56

AKS skrev:Eftersom jag inte sett 4.10 än så har jag inte kunnat läsa detta och vet därför inte om det är värt att länka till, men det borde vara det.

Jane Espenson om 4.10:
http://www.tvsquad.com/2008/06/16/jane- ... on-finale/

Hon sade inte ngt nytt - alltså om framtiden - men 4x10 borde man ha sett. Det var mycket hyllande som:

When we screened this episode at Ron's house, months ago, we all sat stunned, and then agreed it was perhaps the best the show had ever produced.

Men what the frak, kan man säga annat om detta? Se det AKS :chock:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis jun 17, 2008 20:59

Ja, jag ska. Nästa vecka. It's a thing. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis jun 17, 2008 21:12

That's gonna be a good day :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis jun 17, 2008 21:14

Ja, på grund av avsnittet och på grund av sällskapet. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav XY » ons jun 18, 2008 19:24

4x10. Vilket jädra skitavsnitt. Hehe. Just kidding. Riktigt bra avsnitt, förstås.

Upprepar min teori om ett cykliskt förlopp: De hittar jorden. All teknik förstörs och alla människor dör, och jordelivets historia börjar om från början. Människan utvecklas, och vid någon tidpunkt så utvecklar vi rymdflottor och ger oss ut i rymden, koloniserar tolv planer. Livet på jorden dör. Cyloner utvecklas, krig uppstår, de tolv kolonierna utplånas, en mindre grupp med människor flyr och hamnar till slut på jorden och cykeln börjar om igen. : ) Vet inte riktigt hur det hänger ihop med jordens tillblivelse, eller det faktum att det enligt vår historia finns en linjär utvecklingslinje för organismer, eller den sista cylonen, men det är bara detaljer. :)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör jun 28, 2008 18:19

AKS skrev:Ja, på grund av avsnittet och på grund av sällskapet. :)

Det var en bra dag, bra sällskap, bra avsnitt! :lovebunnier:

(spoiler 4.10) Nu har jag inte läst under era andras spoilerblock, men MOHAH! Vilket jävla slut! :D :extas: Jag var helt säker innan avsnittet började på att cliffhangern skulle vara vem femte var, inte att de hittade jorden. Alltid roligt att inte ha rätt. :P Och så jävla mörkt, och så fruktansvärt stilig sista åkning. Jag och AKS reagerade lite annorlunda dock, hon tenderade upprepa ordet "deprimerande" ett par gånger minuterna efter att det var slut.

SAUL TIGH! Det har inte sagts nog på sistone!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » lör jun 28, 2008 18:53

caffeineaddict skrev:
(spoiler 4.10) SAUL TIGH! Det har inte sagts nog på sistone!

Motherfrackin' straight!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » sön jun 29, 2008 19:05

4.03

Ibland är jag så oerhört kluven till BSG. Ibland når det inte riktigt alls ut till mig och ibland är det verkligen den totala motsatsen. Första 25 minutrarna representerar det första påståendet medans dem sista 15 minutrarna var så oerhört vasst på ett speciellt sätt som nästan bara BSG kan vara. Nästan trollbindande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » mån jun 30, 2008 9:13

Rombat skrev:
caffeineaddict skrev:
(spoiler 4.10) SAUL TIGH! Det har inte sagts nog på sistone!

Motherfrackin' straight!

Har jag sagt hela tiden.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » tis jul 22, 2008 0:54

Caprica låter riktigt intressant, tycker jag, särskilt efter att jag läst detta:
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800043570

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jul 22, 2008 21:34

Trailer för Caprica. Det ser riktigt intressant ut, IMO.

http://www.youtube.com/watch?v=hXT_-258 ... ddict.com/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis aug 05, 2008 12:40

Yay!

TVGuide.com confirmed with Sci Fi today that Battlestar Galactica's final season beginning in 2009 will air "extra-long" or extended episodes.

Executive producer Dave Eick told the audience at this year's Comic-Con that the final episodes have become so critical to the series arc that they couldn't possibly wrap them up in toaster-sized hour-long installments.

Does this mean we'll get multiple two-hour episodes — more than the 10 remaining planned — from Sci Fi? Eick didn't reveal the exact method of lengthening the episodes, but that should keep us fans frakkin' happy during the long hiatus.

Will the idea of super-sized episodes keep you toasty and warm while you wait for new Battlestar episodes? — Erin Fox

Source: TVGuide.com

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » tis aug 05, 2008 20:45

:extas:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav XY » tis aug 05, 2008 22:46

Bra.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Tomas » fre aug 08, 2008 9:04

BildBild

Fantasy Flight Games har uppdaterat sin hemsida med info om Battlestar Galactica: The Board Game.

Här finns en beskrivning av spelet. Spelarna kontrollerar varsin karaktär från serien och ska skydda flottan tillräckligt länge för att den ska kunna ta sig till Kobol. Vissa spelare är cylons och ska i hemlighet sabotera för människorna samtidigt som de håller sina identiteter hemliga. Det finns även en risk att människor halvägs igenom spelet aktiveras som cylons och tvingas byta sida.

En liknande mekanism används i sammarbetsspelet Shadows Over Camelot där en av riddarna är en förädare. Det är mycket roligt att försöka lista ut vem det är samtidigt som stämningen höjs när man inte riktigt kan lita på varandra.

FFG är min favorit bland brädspelstillverkare och de har givit ut en mängd bra spel baserade på licenser tidigare så detta ser jag verkligen fram emot.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Nyx » fre aug 29, 2008 1:12

Nu har jag sett 4x01-4x10 spoiler säsong 4: Frak, vad bra den här serien fortsätter att vara. Så mörk, sorglig, välskriven och välspelad så att man kastas mellan hopp och förtvivlan i varje avsnitt! Vissa sekvenser blir ren tv-poesi, t ex stora delar av tredje avsnittet (Cally som blev mördad av mitt hatobjekt Tory) och nästan hela avsnittet där Gaeta låg och sjöng när han hade fått sitt ben avkapat... Jag hade heller inte väntat mig att de faktiskt skulle finna jorden. Och att den sedan visade sig förödd av kärnvapenkrig. Det passade så otroligt bra. Trots detta vill man ju se vidare för nu har det ju uppkommit en massa intressanta nya frågeställningar - inte bara vad som blivit av den återstående av de fem Cylonerna. Jag måste säga att jag först hade svårt att köpa att Tigh skulle kunna vara Cylon men det var värt våndan för att se hur han agerade i sista avsnittet. Hittills har vi alltid fått veta att Cylonerna är sterila förutom när de avlar barn tillsammans med en människa (Sharon/Helo, Tyrol/Cally) så det blir något helt nytt om Tigh visar sig vara far till Capricas baby...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film