Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön maj 04, 2008 23:47

adolvsson skrev:Mig? Har haft serien nere ett bra tag och... där har den legat kvar. Medtittande är ett effektivt medel för att faktiskt komma till och se på saker.

That would work. Eller kanske en Norrköpingskväll. Bara kastar ut en idé sådär.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 04, 2008 23:47

Trots att man knappt tror han är på riktigt så kan Inside the Actor's Studio med James Lipton vara sjukt roligt ibland. Man tror ju knappt han finns på riktigt. Som när han sitter och frågar Harrison Ford det där formuläret...

James Lipton: Harrison, what is your favorite curseword?
Harrison Ford: Motherfucker.
*Harrison ser nästan lite skamsen ut när publiken skrattar och applåderar åt det*
James Lipton *sätter upp ett finger i luften*: Simplicity!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön maj 04, 2008 23:49

Hahaha.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » tis maj 06, 2008 5:48

Tack Fredrik. Mindre sömn och mer Slings and arrows. s1 avslutad.
Vet nu att jag hade skäl att tycka om den där ridande polisen lite motvilligt en gång i tiden.
Nu måste jag sova. Att vila...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » tis maj 06, 2008 10:18

sfinx skrev:Tack Fredrik. Mindre sömn och mer Slings and arrows. s1 avslutad.

Bra jobbat Fredrik!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » ons maj 07, 2008 5:38

noike skrev:
sfinx skrev:Tack Fredrik. Mindre sömn och mer Slings and arrows. s1 avslutad.

Bra jobbat Fredrik!

Fast nu är det ju slut, allt. I wan´t some more... :(
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » ons maj 07, 2008 11:07

sfinx skrev:Fast nu är det ju slut, allt. I wan´t some more... :(

Jag känner igen det. Men det är å andra sidan tre ruskigt bra säsonger.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons maj 07, 2008 11:09

Jag MÅSTE se Slings & Arrows... när uppsatsen är inlämnad... och lägenheten städad... och jag har varit i Estland igen... och sökt lite jobb...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor maj 08, 2008 21:03

Damages. http://www.weirdscience.se/?p=932#comments

Skummade bara igenom för det ska visst finnas spoilers. Säsong två efter nyår. :(
Serieskaparna siktar dessutom mycket längre än så, story-arcen sträcker sig över en 6-säsongers-cykel. I och med att Damages ligger på just FX är det inte mycket som talar emot att deras vision kommer att förverkligas.

:extas: hoppas jag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre maj 09, 2008 15:34

30 Rock 2.15: Det går fortfarande att göra STOR humor på Bush-administrationens bekostnad. :D

"The roof is leaking."
"No, it's not. We did a study."

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre maj 09, 2008 15:36

caffeineaddict skrev:30 Rock 2.15: Det går fortfarande att göra STOR humor på Bush-administrationens bekostnad. :D

"The roof is leaking."
"No, it's not. We did a study."

"We need pens!"

För att inte tala om "It's time for my freedom search."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre maj 09, 2008 15:54

"If it's a boy, Morpehus, like that dude in The Matrix. And if it's a girl, I used to boff this girl named Judy and I would love to honor her!"

Så jääävla roligt att se Dean Winters få ha så mycket kul efter alla hans seriösa, deppiga, psykopatiska irländare.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör maj 10, 2008 0:44

Midnight Man 1.01.

James Nesbitt. Det är egentligen allt man behöver veta, men för den som är nyfiken. Han spelar en ljusskygg (som i ljusfobi) journalist som snubblar in i något han inte borde snubblat in i. Brittisk politisk thriller. Med James Nesbitt. Jag gillar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör maj 10, 2008 9:57

Den där blev jag sugen på nu, faktiskt. Ska nog se den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör maj 10, 2008 9:59

noike, AKS. Jekyll med Nesbitt. Sett än? För ni borde. Jag säger bara.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör maj 10, 2008 10:16

Nej, inte sett än. Men jag har tänkt göra det. Blir kanske en del av mitt sommarprojekt?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör maj 10, 2008 10:39

AKS skrev:Blir kanske en del av mitt sommarprojekt?

Do it!

CSI 8x16
Riktigt underhållande avsnitt, skrivet av två författare från Two and a Half Men. Med en blinka och du missar den-cameo av Charlie Sheen och dom två andra huvudsnubbarna från den serien. Och med en skön diss gentemot den serien. Självdistans är respektabelt. Dessutom gästspel av sköna TV-personer som Stephen Tobolowsky, Katey Sagal, Diedrich Bader och Tom McGowan. Bland annat. Och till det en hel hög med dåliga skämt. Riktigt underhållande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör maj 10, 2008 11:30

adolvsson skrev:noike, AKS. Jekyll med Nesbitt. Sett än? För ni borde. Jag säger bara.

Nej, inte sett än. :blushbunny: Men jag ska, kanske i veckan, kanske under månaden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör maj 10, 2008 14:17

Aliens In America har blivigt cancelled :(

Someone alert the nice folks at the MIA Network — some fresh product's headed their way.

I just got the unofficial official word that one of this season's best new comedies, Aliens in America, has been axed. Despite rave reviews when it debuted last fall, the CW laffer went largely ignored by viewers. Which sucks for them, because they missed out on a fantastic little show.

I've got better news for fans of another CW comedy, Reaper. I'm told it's "90 percent likely" that it'll be on the network's fall sked.

Stay close to the Ausiello Report throughout the weekend for the latest renewals and cancellations ahead of next week's upfronts.

Source: TVGuide.com, Michael Ausiello

Aliens nedlagt och 30 Rock går det dåligt för. Varför är folk så dumma att de inte tittar på de bästa komedierna!?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » lör maj 10, 2008 20:33

Jag har helt och hållet ändrat min uppfattning om Inside the Actor's Studio och James Lipton. Det är fan guld. Då har jag iofs hållt mig till avsnitten med skådespelare som jag tycker om och beundrar och hållt mig borta från Martin Lawrence-avsnittet....

Men Dustin Hoffman var verkligen... fuckdamn. I nivå med Joss i det där att kännas som en människa HEEELT oberörd av rampljuset och som bara är nån som sitter där och tycker och tänker saker och råkar vara jävligt bra på det han gör. Rolig, inspirerande, charmig och vid tillfälle krossade han mitt hjärta. Ha med näsdukarna om ni ska se det.

Kevin Spaceys imitationer går inte av för hackor heller, även om Lipton drar ut på det lite för länge.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 0:33

caffeineaddict skrev:Men Dustin Hoffman var verkligen... fuckdamn. I nivå med Joss i det där att kännas som en människa HEEELT oberörd av rampljuset och som bara är nån som sitter där och tycker och tänker saker och råkar vara jävligt bra på det han gör. Rolig, inspirerande, charmig och vid tillfälle krossade han mitt hjärta. Ha med näsdukarna om ni ska se det.

Ja, verkligen. Det rekommenderas varmt. Al Pacino och Robert Downey Jr är också riktigt bra.
Och bisarrheten i det med Dave Chappelle -- Lipton sitter och pratar drogkomedi.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 11:57

Någon har lagt upp behind the scenes foton från en dag då Simon och Jessica skrev på Spaced s2.
http://flickr.com/photos/alistairhall/s ... 092402445/
Kolla på tvn och videobanden! Jag blir så där äckligt nostalgisk -- det brukar jag aldrig bli.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » sön maj 11, 2008 15:03

caffeineaddict skrev:Jag har helt och hållet ändrat min uppfattning om Inside the Actor's Studio och James Lipton. Det är fan guld. Då har jag iofs hållt mig till avsnitten med skådespelare som jag tycker om och beundrar och hållt mig borta från Martin Lawrence-avsnittet....

Men Dustin Hoffman var verkligen... fuckdamn. I nivå med Joss i det där att kännas som en människa HEEELT oberörd av rampljuset och som bara är nån som sitter där och tycker och tänker saker och råkar vara jävligt bra på det han gör. Rolig, inspirerande, charmig och vid tillfälle krossade han mitt hjärta. Ha med näsdukarna om ni ska se det.

Kevin Spaceys imitationer går inte av för hackor heller, även om Lipton drar ut på det lite för länge.

Om man kan bortse från cringe-faktorn i Liptons frågeformulär så brukar skådespelarna göra det värt att se Inside the Actors' Studio. Avsnittet med Simpsons-casten var f ö något av det roligaste jag har sett någon gång. Evah! :D

(edit) Föll bort ett t. Fixat! (/edit)
Senast redigerad av Nyx tis maj 13, 2008 19:53, redigerad totalt 2 gånger.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Spuffy » tis maj 13, 2008 19:48

Såg just CSI Miami 6.15 och oj jså spännande det var. Eller slutade ska jag säga. MAssor av längre fall och händelser, inte alls som det brukar vara. Både vanliga CSI och CSI Miami har fått sig ordentliga uppsving den senaste säsongen tycker jag. Spännande!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » tis maj 13, 2008 19:54

Inledningsscenen CSI Miami 6.16: YAyyyY!! CSI Miami goes Tarantino-Wannabe, och jag gillar det. :D

edit: Och scenen i slutet! När csi-arna agerade pokerspelare. Iiiih, jag satt och småskrek och fnittrade massor! Det här avsnittet - Yay!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav sfinx » tis maj 13, 2008 21:12

Ett sommarschema slash lista för mitt tittande vore en bra plan. Jag börjar se att det finns mer än mitt öga möter på tvhimlen. Så om man vet att jag älskar, mer eller mindre, Slings and Arrows, DW, Wonderfall, och tyckte om mycket mer än måttligt om Weed, Dexter, NipTuck, LoM, Torchwood, Blackpool, QaF. Jag gillar Chuck, Drive, Medium, men har inte riktigt fallit för Reaper än. Tyckte om OZ, trots otäckt våld. Tycker inte alls om OC, pga karaktärerna tex.
Vad för förslag får jag då? Jag är inte bara ute efter scifi.

På listan står redan:
BSG-påbörjad
Reaper-like wise
Red Dwarf-i väntan på ankomst.
The wire- :oops:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » tis maj 13, 2008 21:19

Prioritera upp de två nedersta.

Sedan har du Californication. Och.... nu blir jag sådär usel på att komma på titlar igen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis maj 13, 2008 21:22

Har du sett nåt Red Dwarf-avsnitt tidigare, sfinx?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tis maj 13, 2008 21:28

Noike: uppfattat.
AKS: SVT försökte, men det var vid fel sas, så jag tror det?
Darn fel inläggvid fel tidpunkt, återkommer imorgon. Mata på som ni känner tills dess. Tack. :lovebunny:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Rombat » tis maj 13, 2008 21:32

BSG! :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild