Beslutsångest (R1)

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav sus@n » fre jul 23, 2004 18:09

latarmig skrev:Dessutom kämpar jag dagligen mot köp mer-demonen. Bästa sättet att besegra honom är brist på pengar.

Det blir ett klassiskt citat :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Mr Chase » fre jul 23, 2004 18:17

Tobbe_E skrev:Min tanke var kanske om du rensade bort ett par stycken böcker, eller ett hyllplan så hade du fått plats med Angel boxarna.

Det är ju inte bra Angel-boxar. Jag har bestämt mig för att bygga upp en liten nätt samling av DVD-boxar från många serier under det kommande året (Buffy, Babylon 5, Star Trek...). Och då räcker näppeligen några futtiga hyllmetrar till.

Fast om jag omdisponerar möblemanget lite kanske jag kan knöka in någon bokhylla till. Eller om jag blockerar dörren mellan köket och sovrummet... Hmmm!
Eller varför inte byta lägenhet? ;)

Äsch det vore bara för jobbigt. Jag hatar att flytta. Dessutom så fick jag köpa den nuvarande snuskbilligt (det är en bostadsrätt, inga svarta pengar under bordet till en halvskum hyresvärd här inte ;)).
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Calle » lör jul 24, 2004 0:31

Tobbe_E skrev:Jag gick över till R2uk efter tredje säsongen. Det strösta anledningen var widescreen, Btvs ser riktigt bra ut och jag har aldrig stört mig på att serien i själva verket är ränkt att visas i Fullscreen. R1 boxarna är ändå till sitt utförande betydligt snyggare än R2uk, trots det läckra bokformatet.

EDIT: Calle, kolla upp http://www.play.com eller http://www.amazon.co.uk, det sålde för ett tag sedan R2uk boxarna för 30 pund/styck.

Tack för länken, det verkar funka perfekt, fast jag inte har handlat ännu. Fast de tar ju visa electron så, och gratis frakt är ju inte helt fel heller.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion

Inläggav latarmig » lör jul 24, 2004 2:55

sus@n skrev:
latarmig skrev:Dessutom kämpar jag dagligen mot köp mer-demonen. Bästa sättet att besegra honom är brist på pengar.

Det blir ett klassiskt citat :D

Tack, tack. Alltid kul att kunna bidra med något. :-)
latarmig
Big Bad

Inläggav Johannah » tis jul 27, 2004 11:30

Neeeej!! Alla har ju tagit bort sin rea på Buffy nu! FAN också!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav Sparvid » tis jul 27, 2004 16:10

Gah! Gah, I tell you!
Först så mindes jag tråden där det sades att Previously-bitarna inte fanns med på R1-boxarna, sedan läser jag på dvdcompare om Angel S2:
R1 (America): This edit is missing:
- Previously on..." -story recap.
- The short opening scene of 'Over the Rainbow' in which Angel, Wesley & Lorne realize what happened to Cordelia.
Note: This was presumably cut accidentally when they were removing the “Previously on” -segments.

När jag blir extremt snuskigt rik, och köpt allt annat jag kan tänkas behöva, så ska jag nog införskaffa alla R1, R2UK och R2SE-boxar och mixa ihop dem till komplietta skivor med Previously-bitarna, alla kommentarspår, valbarhet mellan widescreen eller inte, samt att ha dem i de snyggaste fodralen... *suck*
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Inläggav sus@n » tis jul 27, 2004 16:50

Jag insåg inte att previsously on..var borta på Angel förrän jag insåg att de inte fanns med på Buffy säsong 1..men det är ingen stor förlust (även om det inte skadat att ha med). Men scenen som sägs vara borta tror jag att jag har sett på min R1:a...
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav latarmig » tis jul 27, 2004 19:58

Att ta bort "Previously on..." från dvd:erna är väl att ta i. Men jag skulle gärna vilja ha så att man kan trycka på "nästa" på fjärrkontrollen och hoppa över dem. Det jobbiga med "Previously on..." är att när man kan säsongerna någotsånär så blir man spoilad om exakt vilka trådar som kommer att tas upp i avsnittet. Ser jag en tillbakablick på en viss person när hon gör något speciellt så vet jag direkt att "aha, nu kommer det och det". Det är trist. Om jag kunde hoppa över det så skulle jag istället upptäcka alla sidohistorier i avsnittet när de händer.

Felet med den utgåva jag har är att när man trycker på "nästa" så hamnar man direkt efter hela introduktionen (efter låten).
latarmig
Big Bad

Inläggav Illyria » tis jul 27, 2004 21:22

Vad jag vet är alla mina R1 av Buffy så att titellåten är ett eget kapitel och om det är något före den är det också ett kapitel. Det är bra att kunna hoppa, dvs uppdelat i många kapitel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav latarmig » tis jul 27, 2004 21:30

Har du verkligen "Previously on..." som ett eget kapitel? Det är det jag saknar.
latarmig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis jul 27, 2004 22:05

Illyria: Akta dig för det dock! Vet att på flera avsnitt i Buffy S2 (R1-versionen) så missar man även första scenen efter om man trycker på Next under förtexterna.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » tis jul 27, 2004 22:37

R1 discarna verkar vara lite utav ett hackjob...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jul 28, 2004 1:18

Fast jag trycker aldrig på next när jag tittar på Buffy för jag vill se allt för varje avsnitt, om och om igen :)
Säger bara att det är bra om valet finns. Men visst är det ofta så att om en previously on finns med plus nån scen i början innan titellåten, så är det ett kapitel. Där får gärna dvd-makarna börja dela på saker, eller helt skippa previously on. Enligt mig är det bara onödigt på dvd, faktiskt lite av ett jävulens påhitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » ons jul 28, 2004 2:04

P.On brukar ju visa ungefär vad avsnittet kommer att handla om, med lite tankekraft och analyserande så kan man nästan förutsäga vissa avsnitt genom att se just P.On.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav dizzy » tor jul 29, 2004 13:09

Sparvid skrev:
Först så mindes jag tråden där det sades att Previously-bitarna inte fanns med på R1-boxarna, sedan läser jag på dvdcompare om Angel S2:
Citat:
R1 (America): This edit is missing:
- Previously on..." -story recap.
- The short opening scene of 'Over the Rainbow' in which Angel, Wesley & Lorne realize what happened to Cordelia.
Note: This was presumably cut accidentally when they were removing the “Previously on” -segments.

Har också läst detta och kollat att det stämmer på min R1'a av säsong 2.
Däremot har jag sett en annan förklaring än att det är ett misstag. Alltså att man medvetet klippt ett par sekunder där för att början på avsnittet skall se vettig ut, utan 'Previously on'.

Scenen som saknas är alltså om jag förstått det rätt en kort snutt där A, W & L, letar efter Cordy i baren. Denna följde direkt på resumén som slutar med att de står och undrar var hon är.
Men utan resumén skulle det nog se rätt konstigt ut, och blir bättre när det som nu börjar med att Cordy vaknar upp i Pylea.

Någon som har R2 kan ju rätta mig om jag har fel om den scenen och den borde varit med ändå.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Sparvid » tor jul 29, 2004 16:29

En ny fråga: Är Previously-bitarna borta på samtliga säsonger på R1? För jag la märke till att några kommentarspår på S3 (och kanske även tidigare säsonger?) började redan under dessa, så då kan man väl inte bara klippa bort dem?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Inläggav dizzy » lör aug 21, 2004 17:14

Lite störande med obesvarade frågor.
Jo, Sparvid, det är inga Previously On på R1. Nu vet inte jag hur det är på R2, men det låter inte som att något saknas på de kommenterade avsnitten på S3 R1.
Alla börjar med att de inblandade presenterar sig. Om det är som du säger kanske de har klippt om ljudspåren lite för att det ska passa.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Föregående

Återgå till Shopping