Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön maj 04, 2008 22:12

Nej, inte än. Jag får väl se om jag kan ta tag i det framöver.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön maj 04, 2008 22:13

AKS skrev:Nej, inte än. Jag får väl se om jag kan ta tag i det framöver.

Det kan du. Jag lovar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön maj 04, 2008 22:14

Nja, har ju lite svårt med koncentrationsförmågan så jag klarar knappt av att se 40-minutersavsnitt av serier längre. Men det går över. Och då klarar jag av att se film igen. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön maj 04, 2008 22:51

noike skrev:Jag var nära att köpa Life Of Brian 2-disc på MedieMarkt i veckan.

Visst jäsiken, det var den jag skulle köpa efter på Buylando. Stod där och kollade men kunde för mitt liv och kiv inte minnas anledningen till att jag gick dit till att börja med. Wacky head.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön maj 04, 2008 22:55

AKS skrev:Nja, har ju lite svårt med koncentrationsförmågan

Ja visst ja. Det hade jag glömt bort. Hur lång tid sitter sådant där i kroppen egentligen? (TWSS.)

adolvsson skrev:Wacky head.

Den var inte speciellt dyr där heller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » mån maj 05, 2008 22:03

The Bucket list 5/5
Fy fan vad bra. Nicholson och Freeman. Tillsammans. Jag dör.

Det är som att se Garrincha, Pelé och Maradona i ett och samma lag. Nicholson räknas som två personer.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav gaspode » tis maj 06, 2008 1:22

Såg hos en kompis idag att titeln på den svenska dvd:n av "Delicatessen" är "Delikatessen"

What?! Why?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis maj 06, 2008 12:32

För att svenska översättare på 90-talet om möjligt var ännu dummare än de är nu?

Och jag vet att jag tjatat om nåt liknande erbjudande förut, men den enda orsaken till att inte köpa Hitchcock-dubbeln Psycho och Fåglarna för 29 spänn tillsammans på CDON just nu är att ni redan äger dem. Ja, Fåglarna är en bra bit från en perfekt film, men stora delar är så bra att det lätt väger upp de... bisarra och konstiga bitarna (kärlekshistorien är fortfarande kanske den mest "HÖH!?"-kärlekshistorien på film. Jag har sett den flera gånger. Jag förstår fortfarande typ ingenting av hur de där människorna resonerar och reagerar).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons maj 07, 2008 0:06

Iron Man
Det här är vad jag kallar underhållning!

Fel och brister, dom som finns, och val som jag gjort annorlunda, allt överskuggas av den rena cineastiska glädjen. Det här är snubbar och snubbaretter som har roligt, och roligast av dom alla har Robert Downey Jr. Om så resten av filmen hade sugit lika hårt som Tony Starks one night stands, hade Downey själv varit värd minst två guldbelagda biobiljetter. Han äger rollen och han äger scenen.

Fast som sagt, det är absolut inte bara han som gör filmen sevärd. Någon gång ska jag kanske räkna upp resten också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons maj 07, 2008 0:43

adolvsson skrev:Robert Downey Jr.

Jag kan bära hans barn. I en låda om det så krävs.

Mer verklighetsförankring hade gjort filmen otroligt fantastiskt bra. Nu var den bara jättebra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons maj 07, 2008 1:50

Whisper of the Heart. Jag tyckte den här var alldeles underbar. Jättevackert tecknad -- ibland var det nästan så att jag pausade för att titta ordentligt utan att bli störd. Och sedan personerna och allt med dem, tokcharmigt och ibland naivt gulligt utan att för den skull bli dåligt. (Scenen med katten på spårvagnen säger jag bara. Smälter man inte då...)
Kan bara bli en :lovebunnier: i betyg.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons maj 07, 2008 7:48

Med anledning av Iron Man, det var en sak till jag hade att ta upp. Jeff Bridges.

kramig.jpeg
kramig.jpeg (29.83 KiB) Visad 11129 gånger

Jag inbillar mig inte att jag någonson kommer existera i närheten av samma coolhetsplan som Jeff Bridges, men aldrig har jag haft sådan lust att raka av mig det sista håret på huvudet som nu.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons maj 07, 2008 14:14

Idag såg jag Kiki's Deliviery Service. Den var charmig den också. Rätt bra faktiskt, men den led lite av att jag såg Whisper of the Heart igår. Kiki kändes lite för enkel ibland och schablonartad (speciellt i jämförelse), men jag gillade den en hel del ändå.

Hursom, Ghiblilistan ser ut så här:
  1. Grave of the Fireflies
  2. Whisper of the Heart
  3. Spirited Away
  4. My Neigbour Totoro
  5. Mononoke Hime
  6. Kiki's Deliviery Sevice
  7. Nausicaä of the valley of the winds
  8. Laputa - Castle in the Sky
  9. Howl's Moving Castle

Någon film jag missat som jag bör se?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » ons maj 07, 2008 15:05

Jag har inte sett den själv ännu, men The Cat Returns är en spin-off från Whisper of the Heart, så den finns på min att-se-lista.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » ons maj 07, 2008 16:20

Hmmm. Det visste jag inte. Ja, då måste jag kanske se den också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons maj 07, 2008 22:11

Glorificus skrev:Jag har inte sett den själv ännu, men The Cat Returns är en spin-off från Whisper of the Heart, så den finns på min att-se-lista.

Har börjat titta, det finns en tokigt söt katt (och en massa andra) men annars är den väldigt mycket sämre tecknad än WotH. Det är lite nedslående faktiskt. Och historien än känns inte alls lika engagerande. :(
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » ons maj 07, 2008 23:14

Aha, synd. Fast å andra sidan, söt katt. :) Japanska animeskapare verkar ha stor uppskattning för katter.

Nu var jag tvungen att se om kortfilmen She and Her Cat. Fin liten film av Mikato Shinkai.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » ons maj 07, 2008 23:30

Glorificus skrev:Aha, synd. Fast å andra sidan, söt katt. :) Japanska animeskapare verkar ha stor uppskattning för katter.

Ja, just den sekvensen gillade jag. Och jag tog en del screenshots för jag vill verkligen lära mig rita katter så bra. Men i övrigt är filmen sådär. Den har sina stunder, men inte alls om i WotH.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Eatthemeat » fre maj 09, 2008 16:54

noike skrev:Någon film jag missat som jag bör se?

Ja, Pompoko kan du se. Den är väl inte fantastiskt bra men den har en helt bizarr växande jättepung-scen som man väl bör ha sett bara för sakens skull...
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.

I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby

Inläggav Eatthemeat » fre maj 09, 2008 16:57

noike skrev:[*]Grave of the Fireflies

:lovebunnier: Jag grinar varje gång. Varenda jäkla gång. Så fort scenen när (spoiler Grave of the fireflies)Seita ska berätta för Setsuko att deras mamma är död och han ska vara helt hård och stoisk för att skydda henne så sätter jag igång. Jag blir grinolle bara av att skriva om det...
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.

I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby

Inläggav noike » fre maj 09, 2008 17:01

Eatthemeat skrev:
noike skrev:Någon film jag missat som jag bör se?

Ja, Pompoko kan du se. Den är väl inte fantastiskt bra men den har en helt bizarr växande jättepung-scen som man väl bör ha sett bara för sakens skull...

Okej...

Borde finnas några till Ghibli-filmer, jag kan omöjligt ha sett alla. Fast de kanske ingen någonsin har sett.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » fre maj 09, 2008 17:02

Eatthemeat skrev:
noike skrev:[*]Grave of the Fireflies

:lovebunnier: Jag grinar varje gång. Varenda jäkla gång.

Nu började jag också lite. Jävla film.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » fre maj 09, 2008 18:20

noike skrev:Borde finnas några till Ghibli-filmer, jag kan omöjligt ha sett alla. Fast de kanske ingen någonsin har sett.

http://en.wikipedia.org/wiki/Studio_Ghibli, där står väl alla med antar jag...

Och på tal om att grina till Eldflugornas Grav, det är nog lite därför jag inte har sett den än...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav AKS » sön maj 11, 2008 0:15

Space Truckers

Min kompis hade ordnat surprise-film till mig ikväll. Eftersom hon känner mig ganska väl så vet hon vad jag gillar. Just det: Stephen Dorff. Ja, hon gillar ju honom också så det var ju inte så att hon led direkt. :)

I alla fall så handlar denna film om några mördarrobotar och hur de fraktas genom rymden av några... space truckers och... ja, det är väl allt. Jag satt och log filmen igenom och fick ont i kinderna och funderade på om det var en B- eller C-film.

Så var filmen bra? Nej, nej, nej. Rolig emellanåt? Definitivt. Men inte lika sjukt och sanslöst rolig som förra Dorff-rullen Botched. Denna var inte lika underhållande, men visst går den att se om man vill se en extrem B-film.

På Dorff-skalan skulle den få: 4,5 Dorff av 5 möjliga. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » sön maj 11, 2008 11:35

Åh Space Truckers! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » sön maj 11, 2008 11:43

AKS skrev:Space Truckers

Stuart Gordon! I'm on it like a motherdorffer.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 11:46

adolvsson skrev:
AKS skrev:Space Truckers

Stuart Gordon! I'm on it like a motherdorffer.

Ja, se den. Underhållande.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön maj 11, 2008 15:22

Nu har jag nominerat nästa Dorff-film vi ska se: Alone in the Dark. Uwe Boll. Genomsnitt 2.2. It will be so sweet!! :D

http://www.imdb.com/title/tt0369226/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 15:27

AKS skrev:Nu har jag nominerat nästa Dorff-film vi ska se: Alone in the Dark. Uwe Boll. Genomsnitt 2.2. It will be so sweet!! :D

:eek: Du är en sjuk sjuk människa. Uwe Boll... Jag hoppas både du och din kompis överlever och att hjärnan inte tar permanent skada.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön maj 11, 2008 15:33

Vi är nog redan skadade med tanke på vilka Stephen Dorff-filmer vi väljer att se...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film